داغ ترین ها :

تجربه بازی های سنگین روی وان پلاس نورد CE 5G

در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به عملکرد گوشی هوشمند وان پلاس نورد CE 5G در زمان اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی داشته باشیم و توان پردازشی آن را به چالش بکشیم.

در صورتی که از علاقه‌مندان به تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی باشید، حتما در زمان خرید گوشی هوشمند، اجرای هرچه بهتر بازی‌ها از مولفه‌های مهم برایتان خواهد بود. با توجه به تنوع تلفن‌های هوشمند در بازار نیز شاید انتخاب محصول مناسب برایتان دشوار باشد و نتوانید گزینه‌ای مناسب با توجه به کاربردتان خریداری کنید.

به همین علت می‌خواهیم یکی از گوشی‌های هوشمند خوش قیمت بازار را مورد بررسی قرار داده و متوجه شویم که وان‌پلاس نورد CE 5G در زمان اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی چگونه عمل می‌کند؛ بنابراین تا انتهای مقاله همراه با ما باشید.

 

برای خرید گوشی‌های OnePlus به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید: وان پلاس

 

مشخصات سخت‌افزاری وان پلاس نورد CE 5G

وان پلاس برای گوشی هوشمند نورد CE 5G به سراغ کوالکام رفته تا تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۵۰ را به خدمت بگیرد؛ تراشه‌ای توانمند که از لیتوگرافی ۸ نانومتری برای ساخت آن استفاده شده است.

اسنپدراگون ۷۵۰ از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶‍۱۹ استفاده می‌کند و پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای دارد. تمامی هسته‌های این پردازنده از نوع Kryo 570 هستند، البته با این تفاوت که ۲ هسته با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته نیز از فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز برخوردار شده‌اند.

برای ظرفیت حافظه‌ی رم نیز سه گزینه‌ی ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی در نظر گرفته شده تا کاربر بتواند با توجه به نیاز خود، ظرفیت مناسب را انتخاب کند. البته مدلی که برای بررسی در نظر گرفته‌ایم از حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کند.

 

قیمت گوشی وان پلاس نورد CE 5G با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

نرم‌افزار وان پلاس نورد CE 5G

وان‌پلاس گوشی هوشمند خود را همراه با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ به بازار عرضه کرده که البته رابط کاربری OxygenOS 11 روی آن سوار شده است. از نظر عملکرد باید گفت که سبک بودن این رابط کاربری سبب می‌شود تا اجرای اپلیکیشن‌ها به سرعت انجام شود؛ البته سخت‌افزار توانمند نورد CE 5G نیز در این امر بی‌تاثیر نیست.

برند محبوب چینی برای گوشی هوشمند خود اپلیکیشنی را در نظر گرفته که Game Space نام دارد. شما در این اپلیکیشن می‌توانید به تمامی بازی‌های نصب شده روی گوشی هوشمند دسترسی داشته باشید؛ البته اگر بازی در فهرست موجود نبود، امکان اضافه کردن آن به‌صورت دستی وجود دارد.

اپلیکیشن Game Space نه تنها دسترسی سریع به بازی‌های موجود در حافظه می‌دهد، بلکه دارای ویژگی‌های مفید دیگری نیز هست؛ برای مثال می‌توانید دسترسی به آماری داشته باشید که میزان اجرای هر بازی به ساعت در آن درج شده و اطلاعاتی از قبیل میزان مصرف باتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با اجرای بازی‌ها نیز منویی در اختیارتان قرار می‌گیرد که اطلاعاتی از میزان مصرف منابع دستگاه را ارائه می‌دهد. البته دسترسی سریع به ویژگی‌های کاربردی نیز خواهید داشت که می‌توان به ضبط ویدئو از گیم پلی بازی اشاره کرد.

اجرای بازی آسفالت 9 در وان پلاس نورد Ce

برای بررسی عملکرد وان پلاس نورد CE 5G در اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی به سراغ ۶ عدد از محبوب‌ترین بازی‌ها رفته‌ایم که اجرای آن‌ها در بالاترین کیفیت به سخت‌افزاری مناسب نیاز دارد. این عناوین شامل بازی‌هایی مانند Genshin Impact ،Marvel Future Revolution ،Call of Duty: Mobile ،FIFA Mobile ،Asphalt 9 و  Shadow Fighter 3 می‌شود.

 

اعتیادآورترین بازی های موبایل را بررسی کردیم:
بازی های آفلاین اعتیاد آور

 

اجرای بازی Call of Duty Mobile روی وان پلاس نورد CE 5G

برای تجربه‌ی بازی Call of Duty Mobile روی نورد CE 5G ابتدا به بخش تنظیمات رفتیم و مانند تصویری که مشاهده می‌کنید، تنظیمات را روی حداکثر حالت ممکن قرار دادیم.

اجرای بازی Call of Duty Mobile روی وان پلاس نورد CE 5G

باید گفت که نورد CE 5G می‌تواند کیفیت قابل قبولی از تجربه‌ی بازی را در اختیارتان قرار دهد، اما در برخی مواقع با مشکلاتی مانند کندی یا افت فریم ریت مواجه شدیم. درواقع این وضعیت در زمانی که تنظیمات را روی حالت پایین‌تری قرار دهید به وجود نخواهد آمد.

اجرای بازی FIFA Mobile روی وان پلاس نورد CE 5G

فیفا موبایل یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی است که در کنار گرافیک جذاب از گیم‌پلی اعتیادآوری نیز بهره می‌برد. پیش از آنکه بازی را تجربه کنیم، گرافیک بازی را روی آخرین حالت ممکن قرار دادیم.

تست بازی فیفا روی وان پلاس نورد ce

همانطور که انتظار می‌رود نورد CE 5G توانست بازی را با کیفیتی عالی اجرا کند و مشکلی از نظر تاخیر یا افت فریم مشاهده نشد.

ویدیو تست اجرای بازی‌های سنگین را روی گوشی های گیمینگ در تکنولایف ببنید:
تست گیمینگ شیائومی 11T پرو

 

اجرای بازی Shadow Fight 3 روی وان پلاس نورد CE 5G

Shadow Fight 3 در حال حاضر از برترین عناوین اندرویدی در سبک مبارزه‌ای محسوب می‌شود. آنچه در ادامه مشاهده خواهید کرد، روی تنظیمات گرافیکی اولترا ضبط شده است.

اجرای بازی Shadow Fight 3 روی وان پلاس نورد CE 5G

با اینکه نورد CE 5G قادر است بازی را در بالاترین حالت گرافیکی اجرا کند، اما در برخی از صحنه‌ها می‌توان افت فریم ریت را مشاهده کرد.

اجرای بازی Asphalt 9 روی وان پلاس نورد CE 5G

در آزمایش بعدی به سراغ بازی Asphalt 9 رفتیم، عنوانی که برای تجربه‌ی آن روی بالاترین حالت گرافیکی به سخت‌افزاری توانمند نیاز دارد. گویا نورد CE 5G نیز از چنین سخت‌افزاری برخوردار است.

اجرای بازی Asphalt 9 روی وان پلاس نورد CE 5G

در تجربه‌ای که داشتیم، نورد CE 5G توانست عملکرد مطلوبی داشته باشد و مشکلی از نظر افت فریم ریت در زمان اجرای بازی Asphalt 9 مشاهده نشد.

اجرای بازی Marvel Future Revolution روی وان پلاس نورد CE 5G

از برترین عناوین اندرویدی که از گرافیک درخور توجهی نیز برخوردار است، بی‌شک می‌توان به بازی Marvel Future Revolution اشاره کرد. پیش از اجرای بازی، تنظیمات آن را روی حالت حداکثر قرار دادیم.

اجرای بازی Marvel Future Revolution روی وان پلاس نورد CE 5G

همانطور که در ویدئوی ضبط شده از گیم‌پلی بازی مشاهده می‌کنید، نورد CE 5G قادر به اجرای بازی در کیفیتی ایده‌آل است.

 

بهترین بازی های اندروید به همراه امکان نصب و دانلود:
بازی

 

اجرای بازی Genshin Impact روی وان پلاس نورد CE 5G

شاید چالش‌برانگیزترین بازی در میان مواردی که انتخاب کردیم، Genshin Impact باشد. ابتدا به بخش تنظیمات بازی رفتیم و بالاترین حد ممکن تنظیمات گرافیکی را انتخاب کردیم.

اجرای بازی Genshin Impact روی وان پلاس نورد CE 5G

اگر تنظیمات بازی روی حالت متوسط باشد نورد CE 5G می‌تواند این بازی را در حالتی ایده‌آل اجرا کند، اما نورد CE 5G برای تجربه‌ی بازی Genshin Impact در بالاترین تنظیمات گرافیکی، انتخاب مناسبی نیست.

جمع‌بندی

پس از بررسی‌هایی که داشتیم باید گفت که اگر علاقه‌مند به تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی هستید، نورد CE 5G یکی از گزینه‌های ایده‌آل و البته ارزان‌قیمت در بازار محسوب می‌شود. نورد CE 5G می‌تواند اکثر بازی‌های اندرویدی را در حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کند، اما مثال‌هایی نیز می‌توان زد که قرار دادن تنظیمات در حداکثر باعث افت فریم خواهد شد. در صورتی که به دنبال محصول بهتری هستید طبیعتا گزینه‌هایی مانند بلک شارک ۴ یا شیائومی ۱۱ تی پرو را می‌توان مثال زد که مقالات بررسی آن‌ها موجود است؛ با این حال نورد CE 5G می‌تواند گزینه‌ی مقرون به‌صرفه‌تری برای تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی باشد.

 

ارزانترین گوشی های 5g سامسونگ را در مقاله زیر خواهید یافت:
ارزانترین گوشی 5g سامسونگ

 

پرسش‌های متداول

آیا امکان تجربه‌ی بازی‌های سنگین اندرویدی روی وان پلاس نورد CE 5G وجود دارد؟ بله. به لطف برخورداری از سخت‌افزاری توانمند، نورد CE 5G می‌تواند اکثر بازی‌های اندرویدی را روی حداکثر تنظیمات گرافیک اجرا کند.

وان پلاس نورد CE 5G در چند ظرفیت حافظه‌ی رم به بازار عرضه می‌شود؟ در سه ظرفیت ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی که می‌توانید مدل دلخواه را هم‌اکنون از تکنولایف خریداری کنید.

آیا امکان اجرای بازی Genshin Impact روی وان پلاس نورد CE 5G وجود دارد؟ بله. محصول شرکت وان‌پلاس می‌تواند این بازی را روی حداکثر تنظیمات اجرا کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%af-ce/
ads
ads