داغ ترین ها :
تشخیص اصل بودن گوشی اپل

تشخیص اصل بودن گوشی اپل

اپل یکی از پرطرفدار ترین برندهای دنیای تکنولوژی است که بسیاری از کاربران علاقه دارند یکی از محصولات آن را داشته باشند، مخصوصا گوشی های اپل که داشتن آن حس خوبی را به کاربر منتقل می کند. به دلیل محبوبیت بالای گوشی های آیفون، سودجوهای بازار سعی می کنند با فروش گوشی آیفون فیک یا تقلبی، سر مردم کلاه بگذارند و سود ببرند. در گذشته به راحتی تشخیص اصل بودن گوشی اپل از روی ظاهر امکان پذیر بود، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سخت می توان تشخیص داد که کدام گوشی فیک است و کدام اصل و حتی تشخیص اصل بودن گوشی اپل از روی شماره سریال هم امروزه خیلی کاربردی نیست اما بهتر است حواستان به این مورد هم باشد. گوشی های مدل آیفون 5، آیفون 6، آیفون 7 و آیفون 8 اپل مدل های تقلبی بیشتری داشتند ولی همچنان فیک مدل های جدید آیفون نیز تولید می‌شود. کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل چیست؟ آیا همچین کدی وجود دارد؟ در این مطلب همراه ما باشید تا روش های تشخیص ریپک بودن آیفون و روش های تشخیص اصل بودن گوشی آیفون را به شما آموزش دهیم تا بتوانیم از سودجویی برخی از کلاهبرداران جلوگیری کنیم.

راه های تشخیص اصل بودن گوشی آیفون

برای تشخیص گوشی آیفون اصل از آیفون فیک چند راه وجود دارد که هیچ هزینه ای هم برای خریدار در بر ندارد و پیشنهاد می کنیم حتما در هنگام خرید این موارد را بررسی کنید تا از اصل بودن گوشی آیفونی که می خرید مطمئن شوید.

 

اگر به دنبال روشی آسان برای ساخت اپل آیدی می‌گردید، احتمالا مقاله زیر برایتان مفید باشد.

ساخت اپل ایدی

 

 

تشخیص اصل بودن ایفون از روی شماره سریال

 

Serial Number آیفون

 

یکی از روش های تشخیص آیفون تقلبی از آیفون اصلی، همخوان بودن شماره سریال هک شده روی جعبه گوشی و داخل گوشی است؛ شماره سریال را می توانید زمانی که گوشی روشن است در داخل تنظیمات چک کنید، برای این کار مراحل زیر را طی کنید:
• به بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون بروید.
• گزینه General را انتخاب کنید.
• وارد About شوید.
• گزینه Serial Number را چک کنید.
حالا زمانی که می خواهید گوشی پلمپ بخرید نمی توانید شماره سریال را قبل از روشن شدن چک کنید، نگران این مورد هم نباشید، درگاه سیم کارت یا همان سینی سیم کارت آیفون را بیرون بیاورید، معمولا شماره سریال گوشی روی آن هک شده است، آن را با شماره سریال روی جعبه مقایسه کنید.

تشخیص ریپک بودن آیفون

احتمالا تا به حال نام ریپک را شنیده باشید که بیشتر برای آیفون ها استفاده می شود، اما آیفون ریپک یعنی چی؟ گوشی هایی که توسط فروشگاه ها و کاربران به شرکت اپل برگشت می خورند، کمپانی اپل با برطرف کردن مشکل آن ها، این گوشی ها را دوباره بسته بندی می کند و در فروشگاه ها با قیمت پایینتر به فروش می رساند.
ایفون ریپک از نظر کیفیتی هیچ مشکلی ندارد و اصل است، اما در ایران به نام آیفون پلمپ و باز نشده با قیمت آیفون سالم فروخته می شود، به همین دلیل آیفون ریپک در ایران خرید و فروش نمی شود و کاربران از خرید همچنین گوشی هایی می ترسند.
برای شناختن آیفون ریپک در ابتدا ظاهر جعبه گوشی را چک کنید، بسته باید بدون نقص و شرینگ یا پلاستیک دور آن بدون پارگی باشد و در خطوط موازی خط کشی شده باشد. همچنین به نوشته های روی جعبه و حتی رنگ جعبه گوشی آیفون هم باید دقت کنید تا تقلبی نباشد.

آیفون ریپک
به جز چک کردن جعبه گوشی که بسته بندی درست و اصولی بدون اشکال داشته باشد، باید شماره سریال گوشی را چک کنید، زیرا آیفون های ریپک شماره سریال مخصوص خود را دارند. برای مثال آیفون های ریفرش شده در ابتدای شماره سریال عدد 5 دارند، پس اگر ابتدای شماره سریال گوشی آیفون عدد 5 بود، آن گوشی ریپک شده است.

 

ریپک، رفرش یا ریفربیشد به چه معنا هستند؟ مقاله زیر را از دست ندهید:

ریپک چیست

 

مقایسه ایفون طرح با اصلی

حالا می خواهیم به تشخیص گوشی تقلبی آیفون بپردازیم و سعی می کنیم با آموزش روش های مفید و کارآمد، از خرید و فروش این گوشی های قلابی آیفون جلوگیری کنیم که این روز ها به وفور در بازار دیده می شود.

• خرید امن: در ابتدا باید از مکان های امن و با سابقه فروش بالا خرید کنید، سعی کنید از فروشگاه هایی که نمایندگی هستند و یا نماد اعتبار دارند و معروف هستند خرید کنید تا اگر به مشکل خوردید بتوانید با پیگیری فروشگاه گوشی خود را تعویض و یا پول خود را پس بگیرید.

• بررسی جعبه و بسته بندی: سپس جعبه و ظاهر آن را چک کنید و مطمئن شوید که بسته بندی اصلی است و شرینگ یا بسته بندی پلاستیکی آن بدون نقص دور جعبه پیچیده باشد. همچنین رنگ جعبه و نوشته های روی جعبه برای اپل منحصر به فرد است و با مقداری دقت می توانید متوجه تفاوت بین آن و جعبه آیفون تقلبی بشوید.

• چک کردن سریال نامبر: در قسمت تنظیمات گزینه About را انتخاب کنید و اطلاعات گوشی را چک کنید، همانطور که گفتیم عدد اول Serial Number نباید 5 باشد، همچنین اگر حرف اول مدل دستگاه شما M بود خیالتان راحت باشد، چون گوشی آیفون شما کاملا سالم و اورجینال است.

• معتبر بودن iTunes: یکی از راه های خیلی راحت چک کردن اپل استور گوشی است، در ابتدا گوشی خود را به اپل استور و اپل آیدی متصل کنید؛ اگر گوشی اصل باشد که مشکلی به وجود نمی آید، اما اگر فیک یا تقلبی باشد هیچ جوره وارد اپل استور یا آیتونز نمی شود.

خرید گوشی 5G
• درست کار کردن Siri: سیری یکی از ویژگی های اپل است که فقط در اختیار اپل قرار دارد، اما به دلیل پیشرفت تکنولوژی ممکن است برنامه ای مانند سیری برای گوشی ساخته باشند، اما به دلیل زمان بر بودن و هزینه بالا معمولا این کار را انجام نمی دهند؛ پس سعی کنید با سیری گوشی آیفون خود ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که گوشی اصل است.

• ظاهر گوشی: بررسی ظاهر گوشی بسیار مهم است، بسیاری از گوشی های آیفون تقلبی خیلی به ظاهر اهمیت نمی دهند و دقیقا نمی توانند مانند گوشی اصلی آن را تولید کنند.
برای مثال تشخیص آیفون ۱۲ اصل از تقلبی بسیار راحت است زیرا انقدر این نوع گوشی خوب و بدون نقص طراحی شده که به هیچ عنوان آیفون کپی نمی تواند مثل آیفون اصل باشد. نوع بسته شدن و ظاهر پیچ های کنار درگاه شارژ و ظرافت لبه های گوشی بدون شک فقط کار مهندسین شرکت اپل است.

• کیفیت ساخت: دکمه های گوشی را بررسی کنید، مثلا تشخیص اصل بودن گوشی اپل 7 خیلی راحت است زیرا نمی توانند حسگر اثر انگشت را دقیق طراحی کنند، همچنین دکمه سایلنت و حجم صدا در دو جهت مخالف هستند که باید به آن ها دقت کنید، آن ها را فشار دهید تا مطمئن شوید که شل و لق نباشند.

• نمایشگر Super retina بدون مانند: صفحه نمایش اپل با هر گوشی ای متفاوت است، برای مثال تفاوت ایفون ایکس اصلی و تقلبی در هر چیز معلوم نباشد، در نمایشگر کاملا نمایان است، به این دلیل که نمایشگر آیفون X از کیفیت بسیرا بالایی نسبت به آیفون 8 برخوردار است و برای یک گوشی تقلبی انقدر هزینه نمی کنند تا یک نمایشگر در حد نمایشگر اپل با قیمت پایین به شما بفروشند.

• ثبت کد IMEI در سایت اپل: یکی از راه های تشخیص اپل تقلبی از اپل اصل، وارد کردن کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل است که روی جعبه و داخل گوشی ثبت شده است؛ این روش در گذشته خیلی کاربردی بود زیرا در آن زمان تشخیص اصل بودن گوشی اپل 5s بسیار سخت بود و کپی های بسیار مشابهی از این گوشی وارد بازار شده بود.
برای تشخیص اصل بودن گوشی اپل 5S از طریق کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل ابتدا کد IMEI که در پشت جعبه گوشی درج شده را با کدی که در مسیر Settings، General، About قرار دارد و نام آن IMEI است مقایسه کنید؛ این یک کد 15 رقمی است که باید کاملا شبیه به یکدیگر باشند. البته امروزه به راحتی می توانند IMEI گوشی ها را عوض کنند و این روش خیلی برای تست اصل بودن گوشی پیشنهاد نمی شود، اما می توانیم از این روش هم استفاده کنیم. همچنین می توانید با ورود به سایت اپل این کد را وارد کنید تا مطمئن شوید که گوشی شما اصل است، اگر ارور نا معتبر بودن کد داد گوشی شما فیک است.

• دوربین بدون نقص: یکی از راه های بسیار راحت در تشخیص آیفون فیک از آیفون اصلی، چک کردن دوربین است، دوربین آیفون ها فوق العاده و بدون نقص هستند، اگر آیفونی که خریده اید در دوربین کوچکترین مشکلی دارد مانند مشکل در رنگ یا کندی تصویر، صد در صد آن آیفون تقلبی است.

خرید پاوربانک
• سیستم عامل ios: همچنین سیستم عامل آیفون یعنی IOS هم بسیار روان و بدون لگ است، به همین دلیل می توانید پس از روشن کردن گوشی با آن کار کنید و ببینید که سرعت جا به جا شدن منوها چقدر روان است، اگر با کندی غیر منطقی مواجه شدید قطعا آن گوشی غیر اصل است.

• کارت حافظه: دقت داشته باشید که بعضی آیفون های فیک و تقلبی از کارت حافظه پشتیبانی می کنند در صورتی که آیفون اصلی به هیچ عنوان و در هیچ نسخه ای از کارت حافظه استفاده نکرده است.

• لوگوی سیب اپل: بررسی لولگوی اپل یکی از راه های آسان شناسایی اپل اورجینال است؛ اپل اصلی دارای یک لوگوی اپل براق آینه مانند بدون کوچکترین نقص در قاب پشتی است؛ اگر مقداری کدری و نقص در طراحی سیب وجود داشت، به اصل بودن آن باید شک کنید.

آیفون 11 پرو مکس تقلبی

 

پارت نامبر یکی دیگر از نکات مهمی است که باید از گوشی اپل خود بدانید:

پارت نامبر آیفون

 

آیفون ارزان قیمت نخرید

گوشی های آیفون یکی از دوست داشتنی ترین محصولات در دنیا هستند و همین حس علاقه را کاربران ایرانی هم به گوشی های اپل دارند؛ از طرفی گوشی های اپل از ابتدا در ایران به گوشی های لوکس معروف بوده اند و تا کنون قیمت بسیار بالا روی آن ها خورده است.
به همین دلیل بسیاری از کاربران دوست دارند که گوشی اپل داشته باشند حتی با قیمت ارزان تر، سودجویان و کلاهبرداران با ساخت گوشی های تقلبی اپل و فروش آن ها به مردم، توانسته اند سر بسیاری از مشتریان را کلاه بگذارند. قیمت اپل تقلبی همیشه بسیار پایین تر از قیمت اپل اصل است به این دلیل که بتوانند مشتری را با قیمت ارزان تر به خود جذب کنند.
پس به هیچ عنوان دنبال آیفون ارزان در بازار ایران نباشید، حتی در بازارهای خارج از ایران هم آیفون اصل با قیمت ارزان تر از حد معمول فروخته نمی شود.

 

سخن پایانی: مواظب سودجویان باشید

در این زمان که به زحمت می توان یک گوشی پرچمدار خرید، باید حواسمان باشد که به هیچ عنوان گوشی فیک به بهانه ارزان بودن نخریم. این گوشی ها به هیچ دردی نمی خورند و کارایی ندارند، نمی توانید آن را بفروشید و فقط برایتان ضرر است و گوشی های تقلبی به هیچ عناون تحت شرکت های بزرگ سازنده گوشی مانند اپل و سامسونگ پشتیبانی نمی شوند.
این گوشی ها نه آپدیت دریافت می کنند و نه برنامه ای روی آن نصب می شود، پس به هیچ عنوان نمی توان به این گوشی ها اعتماد کرد و به دلیل امنیت بسیار پایینی که دارند، معلوم نیست که اطلاعات شخصی مان در کجا ذخیره خواهد شد.

تشخیص اصل بودن گوشی اپل
راه های شناختن اپل تقلبی را در این مطلب به شما معرفی کردیم، اما بهترین این روش ها کدام اند؟

1. ابتدا از فروشگاه های معتبر با گارانتی گوشی را تهیه کنید.
2. جعبه گوشی را به خوبی چک کنید تا قبل خرید متوجه تقلبی یا اصل بودن آن شوید.
3. وارد کردن شماره سریال در سایت اپل.
4. استفاده از اپل استور و سیری.
5. بررسی دوربین و سیستم عامل آیفون.
6. چک کردن ظاهر گوشی.
این روش ها معتبر ترین راه های شناخت گوشی اپل تقلبی است که مانع می شود پول تان را برای یک گوشی بی ارزش هدر ندهید و گول سودجویان را نخورید. به نظر شما بهترین روش برای شناخت گوشی آیفون تقلبی از اصلی چیست؟ آیا تا به حال از گوشی های فیک استفاده کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

اگر در خرید آیفون از شخصی شک دارید، تمام اصطلاحات رایج در خرید و فروش آیفون را در مطلب زیر شرح داده ایم، حتما آنرا بخوانید:

چگونه بدون نگرانی، آیفون بخریم، بفروشیم و یا از آن استفاده کنیم؟

 

سوالات متداول

چگونه از روی شماره سریال  اصل بودن ایفون را تشخیص دهیم؟

در قسمت تنظیمات گزینه About را انتخاب کنید و اطلاعات گوشی را چک کنید، همانطور که گفتیم عدد اول Serial Number نباید 5 باشد، همچنین اگر حرف اول مدل دستگاه شما M بود خیالتان راحت باشد، چون گوشی آیفون شما کاملا سالم و اورجینال است.

چگونه ریپک بودن آیفون را تشخیص دهیم؟

شماره سریال گوشی را چک کنید، چرا که آیفون های ریپک شماره سریال مخصوص خود را دارند. برای مثال آیفون های ریفرش شده در ابتدای شماره سریال عدد ۵ دارند، پس اگر ابتدای شماره سریال گوشی آیفون عدد ۵ بود، آن گوشی ریپک شده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

39 نظر

  1. samaneh

    سلام،گوشی من ایفون ۱۳ هست و بسته بندی کاملا سالم بود و مشکلی نداشت با مدل نامبرML و سریال نامبرH59،با توجه ب اینکه سریال با ۵شروع میشه یعنی ریپک بوده؟🫤

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به samaneh

      سلام مدل نامبر باید با M شروع بشه
      1. Meah

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام مدل نامبر گوشی من 5LKU3LL/A این میزنه، الان اصله یا فیک؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Meah

          سلام اصل و فیک که مطرح نیست گوشیتون اصله ولی گارانتی رسمی اپل رو نداره و سری M نیست
  2. Samina

    سلام من مدل نامبر گوشیم MLE13CH/A اینه ولی تا روی مدل نامبر گوشیم ضربه میزنم مدل نامبرم A2634 به این تغییر میکنه بعد من الان نمی‌دونم گوشیم فیکه یا اصل

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Samina

      سلام گوشیتون سری M و پارت نامبر چین هیچ مشکلی نداره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a8%d9%88%d8%af%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84/
ads
ads