داغ ترین ها :
تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

زندگی ما وابسته به گوشی هوشمندمان شده است و این دستگاه‌های کوچک نیز به دلیل تمام شدن شارژ ممکن است در میانه روز یا در سفر از کار بیفتند. به همین دلیل نیز پاوربانک‌ها به وجود آمدند و بسیار هم محبوب شدند. به لطف پاوربانک‌ها شما در هر مکان و بدون نیاز به برق می‌توانید گوشی، تبلت و دیگر محصولات خود را شارژ کنید. در این مطلب قصد داریم به موارد مهم هنگام خرید پاور بانک و همچنین نحوه تشخیص پاوربانک اصلی از تقلبی بپردازیم.

 

بهترین پاوربانک برای گوشی سامسونگ کدام است؟

بهترین پاوربانک برای گوشی سامسونگ

 

موارد مهم هنگام خرید پاوربانک

اگر قصد دارید پاوربانک خریداری کنید حتما باید به موارد گفته شده در این بخش توجه داشته باشید. در بخش بعدی به شما نحوه تشخیص پاوربانک اصلی از تقلبی را آموزش می‌دهیم.

ابعاد و ظرفیت

یکی از مهم‌ترین موارد که در هنگام خرید پاوربانک باید به آن توجه داشته باشید ظرفیت این محصول است. این ظرفیت هرچقدر که بیشتر باشد تعداد دفعات بیشتری می‌تواند گوشی هوشمند شما را شارژ کنید. البته باید در نظر داشته باشید که هرچقدر ظرفیت پاوربانک افزایش پیدا کند به همان نسبت وزن و ضخامت این دستگاه نیز افزایش پیدا می‌کند.

پس توجه داشته باشید که اگر مثلا پاوربانکی برای حمل و نقل دائمی می‌خواهید محصولی خریداری کنید که در عین داشتن ظرفیت معقول ابعاد و وزن کمی داشته باشد تا شما را در طول استفاده آزار ندهد.تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

پاوربانک‌ها با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت معمولا وزن و ضخامت مناسبی دارند و یک تا دو بار نیز می‌توانند گوشی‌های شما را شارژ کنند.

تعداد خروجی‌های پاوربانک

پاوربانک‌های مختلف تعداد خروجی‌های متفاوتی دارند. اگر در طول استفاده از پاوربانک می‌خواهید به صورت همزمان چند دستگاه را شارژ کنید تا پاوربانک را با دوستتان به اشتراک بگذارید بهتر است دستگاهی خریداری کنید که حداقل دو درگاه خروجی داشته باشد.

همچنین برخی از پاوربانک‌ها از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از این طریق محصولات خود را شارژ کنید. البته این نوع پاوربانک‌ها معمولا مقداری گران‌تر از مدل‌های دیگر هستند.

فناوری شارژ سریع‌

چند سالی است که بسیاری از گوشی‌ها به فناوری شارژ سریع مجهز می‌شوند. در واقع از آنجایی که ظرفیت باتری‌ها افزایش یافته است برای این که مدت زمان شارژ شدن بیش از حد طولانی نشود شرکت‌ها از فناوری شارژ سریع و همچنین آداپتورهایی با خروجی بیشتر استفاده می‌کنند.

اگر برای شما مهم است که پاوربانک خریداری شده بتواند گوشیتان را در مدت زمان مناسبی شارژ کند و زیاد منتظر شارژ شدن آن نمانید حتما به فکر خرید پاوربانک‌هایی باشید که از شارژ سریع برخوردار هستند و می‌توانند توان خروجی بالاتری را در اختیار شما قرار دهند.

البته توجه داشته باشید که خود گوشی نیز از فناوری شارژ سریع برخوردار باشد و در غیر این صورت خرید این نوع پاوربانک تأثیری در سریع‌تر شارژ شدن گوشی شما نخواهد داشت.

 

نکات خرید پاوربانک:
راهنمای خرید پاور بانک

 

نوع درگاه‌ها

در بالا گفتیم که به تعداد خروجی‌های پاوربانک توجه داشته باشید اما باید به غیر از تعداد به نوع این ورودی‌ها و خروجی‌ها نیز توجه کنید. در حال حاضر پاوربانک‌ها معمولا برای شارژ شدن از درگاه Micro-USB یا USB-C استفاده می‌کنند و برای خروجی نیز به درگاه‌های USB-A و USB-C مجهز می‌شوند.تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

پس با توجه به درگاه‌های گوشی خود و همچنین آداپتورهای موجود در خانه نوع درگاه‌های ورودی و خروجی پاوربانک را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که USB-C فناوری جدیدتر و بهتری به نسبت Micro-USB است و در جهان امروز انتخاب منطقی‌تری به حساب می‌آید.

پشتیبانی از شدت جریان کم

دستبندها و ساعت‌های هوشمند و همچنین هندزفری‌های بلوتوثی نیز به طور عمده راه خود را به زندگی اکثر ما باز کرده‌اند و به غیر از شارژ کردن گوشی و تبلت و لپ تاپ خود حالا دیگر باید ساعت یا دستبند هوشمند و همچنین هندزفری بلوتوثی خود را نیز شارژ کنیم.

این محصولات برعکس گوشی‌ها به شدت جریان زیادی برای شارژ شدن نیاز ندارند و شدت جریان بالا می‌تواند به این وسایل آسیب برساند. بنابراین اگر قصد داریم با پاوربانک خریداری شده این نوع محصولات را نیز شارژ کنید حتما توجه داشته باشید که پاوربانک مورد نظر شما از شدت جریان کم پشتیبانی کند.

این قابلیت معمولا با نگه داشتن دکمه پاور موجود به روی پاوربانک فعال می‌شود و در برخی مدل‌ها نیز خود پاوربانک به صورت هوشمند اتصال ساعت و هندرفری را تشخیص داده و شدت جریان خروجی را کاهش می‌دهد.

مراقبت از گوشی در برابر تغییرات جریان

برد گوشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است و اگر به برد گوشی آسیب وارد شود گوشی دیگر به معنای واقعی کلمه آسیب دیده است و با هزینه بالا باید به فکر تعمیر آن باشید، تازه اگر تعمیر امکان پذیر باشد.

یکی از مواردی که می‌تواند به برد گوشی‌ها آسیب بزند تغییر جریان برق وارده به باتری گوشی است. به همین دلیل بسیاری از پاوربانک‌ها قابلیتی دارند که از برد در برابر این تغییرات جریان مقاومت می‌کنند تا آسیبی به این بخش وارد نشود. به هنگام خرید حتما به این مورد نیز توجه داشته باشید.

 

شارژ اولیه پاور بانک چقدر باید باشد؟ نکات شارژ Power Bank را در مقاله زیر بخوانید:
پاوربانک چند ساعت باید شارژ شود

 

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی چیست؟

قبل از این که به نحوه تشخیص پاوربانک اصلی از تقلبی بپردازیم بد نیست یک مفهوم بسیار مهم را در پاوربانک‌ها یادآور شویم. زمانی که شما یک پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خریداری می‌کنید انتظار دارید که این محصول بتواند گوشی شما که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد را دو بار کامل شارژ کند.

در عمل اما این اتفاق رخ نمی‌دهد و به احتمال زیاد بتواند ۱.۵ یا حداکثر ۱.۷ مرتبه گوشی خود را با این پاوربانک شارژ کنید. دلیل این اتفاق این است که بخشی از انرژی پاوربانک در طول انتقال به گوشی شما و مقداری از انرژی به هنگام دریافت جریان توسط گوشی هدر می‌رود.تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

این اتلاف انرژی هرچقدر که پاوربانک کیفیت ساخت بهتری داشته باشد و قطعات آن بهتر باشند کمتر شده و ظرفیت واقعی به ظرفیت اسمی نزدیک‌تر می‌شود. در واقع پاوربانک‌های باکیفیت راندمان بالاتری دارند و مقدار انرژی کمتری را به هنگام شارژ کردن هدر می‌دهند.

نحوه تشخیص پاوربانک اصلی از تقلبی

برای تشخیص پاوربانک اصلی از تقلبی می‌تواند موارد گفته شده در ادامه را مورد بررسی قرار دهید.

از فروشگاه معتبر خرید کنید.

یکی از آسان‌ترین راه‌هایی که می‌توانید از اصالت و کیفیت مناسب پاوربانک خریداری شده اطمینان حاصل کنید این است که آن را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. تکنولایف تنوع زیادی از پاوربانک‌ها را با قیمت بسیار مناسب و ضمانت اصالت کالا به فروش می‌رساند و شما می‌توانید با خیال راحت از فروشگاه ما خرید کنید.

وزن پاوربانک

وزن پاوربانک‌ها همان طور که در ابتدای مطلب هم گفتیم با افزایش ظرفیت پاوربانک افزایش پیدا می‌کند و یک پاوربانک ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی باید وزن نسبتا سنگینی داشته باشد. اگر پاوربانکی با ظرفیت بالا خریداری کرده‌اید اما وزن آن واقعا سبک است به احتمال بسیار زیاد با جنس فیک یا تقلبی مواجه هستید.

مدت زمان شارژ شدن خود پاوربانک

زمانی که شما یک پاوربانک ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خریداری می‌کنید طبیعتا زمان شارژ شدن خود این پاوربانک باید طولانی باشد؛ چرا که ۲۰ هزار ظرفیت باید شارژ شود و این فرآیند مدت زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

پس اگر پاوربانک پر ظرفیت شما در مدت زمان کمی شارژ می‌شود قطعا با جنس تقلبی و فیک مواجه هستید و نمی‌توان یک پاوربانک با ظرفیت بالا را مثلا در مدت زمان ۲ ساعت به طور کامل شارژ کرد.

سریال محصول را در سایت سازنده چک کنید

بسیاری از سازندگان پاوربانک در سایت خود بخشی را قرار داده‌اند که شما از آن طریق می‌توانید اصالت محصول خود را چک کنید. مثلا سایت شیائومی این امکان را فرآهم کرده تا شما با وارد کردن اعداد موجود به روی پاوربانک شیائومی اصالت آن را چک کنید.

شاید تصور کنید که سازندگان پاوربانک‌های تقلبی نیز می‌توانند سریال‌های واقعی را به روی محصولات خود کپی کنند و شیائومی نیز به همین در صورت وارد شدن یک کد آن را ثبت کرده و در دفعات بعدی به کاربر هشدار می‌دهد که این کد قبل‌تر استعلام شده است و احتمالا محصول شما تقلبی است.

علت یا دلایل شارژ نشدن گوشی توسط پاور بانک چیست؟
چرا پاور بانک شارژ نمی کند

 

غلط املایی

بسیار بسیار بعید است که شرکت‌های سازنده بزرگ غلط املایی در نوشته‌های خود داشته باشند ولی در محصولات تقلبی این موضوع دیده می‌شود. پس اگر پاوربانک شما نوشته انگلیسی دارد که املای آن غلط است یا در جایگاه اشتباهی استفاده شده است به احتمال بسیار زیاد پاوربانک شما تقلبی است.

سیم پاوربانک و جنس بدنه

کیفیت ساخت هر محصولی می‌تواند اصل یا تقلبی بودن آن را برملا بسازد و سازندگان محصولات تقلبی نمی‌توانند کیفیت ساختی به خوبی شرکت‌های اصلی داشته باشند. گذشته از این مثلا شیائومی به روی سیم‌های پاوربانک خود نوشته‌ای نمی‌نویسد و اگر مثلا پاوربانکی خریده‌اید که لوگوی شیائومی به روی سیم آن نوشته شده است احتمالا به جنس فیک مواجه هستید.

چراغ‌های الی ای دی

بسیاری از پاوربانک‌ها برای نمایش شارژ باقی مانده از چراغ‌های ال ای دی چهارتایی استفاده می‌کنند که هر چراغ نماد ۲۵ درصد از شارژ پاوربانک است و در حالت فول شارژ بودن هر چهار چراغ روشن خواهد شد.

چراغ‌های ال ای دی پاوربانک‌های فیک معمولا نور بسیار کمتری دارند و به صورت غیر منظم و دقیق طراحی شده‌اند و همچنین در واقع این چراغ‌ها نمی‌توانند شارژ باقی مانده را به درستی نمایش دهند.

طول و برند کابل USB

تشخیص پاوربانک اصلی شیائومی به واسطه کابل USB هم امکان‌پذیر خواهد بود. مدل اصلی از یک کابل MicroUSB  استفاده می‌کند که روی آن هیچ‌گونه عبارت Mi دیده نمی‌شود. اگر روی کابل عبارت Mi را دیدید، قطعا محصول مورد نظر شما فیک است. تنها در پاوربانک ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باید به این موضوع توجه داشته باشید که طول کابل به ۱۳ اینچ می‌رسد و در انتهای کابل هم یک آیکون صاعقه دیده می‌شود.

پاوربانک‌های تقلبی شیائومی معمولا با کابلی راهی بازار می‌شوند که روی آن برند Mi دیده می‌شود. چنین کابلی تقلبی است.

Pass-Through Charging

پاوربانک‌های اصلی شیائومی از Pass-Through Charging پشتیبانی می‌کنند. این تکنولوژی به این معنا خواهد بود که پاوربانک در حالی که می‌تواند یک محصول را شارژ کند، خودش هم می‌تواند شارژ شود.

پاوربانک‌های تقلبی شیائومی این ویژگی را ندارند و در زمان شارژ کردن محصول قادر به شارژ شدن نیستند.

رنگ پاوربانک را مورد بررسی قرار دهید

شرکت‌های سازنده پاوربانک معمولا تعداد رنگ مشخصی را برای محصول خود در نظر می‌گیرند و مثلا پاوربانک ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خود را در سه رنگ مشکی، سفید و سورمه‌ای وارد بازار می‌کنند. سازندگان پاوربانک تقلبی اما برای جذب مشتری رنگ‌های دیگری نیز برای این محصول مشابه در نظر می‌گیرند.

پس حتما چک کنید که رنگی شما در حال خرید آن هستید به طور رسمی توسط خود سازنده تأیید شده باشد. برای چک کردن این مورد نام محصول را چک کرده و به وبسایت مربوطه آن بروید و رنگ‌های دستگاه را چک کنید.

رنگ پورت‌های USB

قسمت قابل دید در پورت میکرو USB و پورت‌های USB استاندارد در پاوربانک‌های اصلی شیائومی به رنگ سفید شبیه دانه‌های برنج درآمده‌اند. اما این رنگ سفید پورت‌های USB  استاندارد در مدل تقلبی شبیه به سفید شیری هستند و پورت میکرو USB هم مشکی به نظر می‌رسد.

برچسب انتهای پاوربانک

رنگ برچسب انتهای پاوربانک اصلی شیائومی کمی به خاکستری می‌رسد و نوشته‌های آن هم سفید‌تر و تمیز‌تر خواهند بود. همچنین زمانی که انگشت خود را روی برچسب قرار می‌دهید، متوجه بافت‌ آن می‌شوید.

برچسب پاوربانک‌های تقلبی هم تاریک‌تر به نظر می‌رسند و نوشته‌ها هم تیره‌تر خواهند بود. بعضی وقت‌ها هم نوشته‌ها قابل خواندن نیستند.

پاوربانک اصلی سامسونگ  و پاوربانک تقلبی سامسونگ؛ پاوربانک تقلبی سامسونگ را چگونه شناسایی کنیم؟

پاوربانک‌های سامسونگ از جمله محصولات باکیفیت بازار هستند که خیلی‌ها آن‌ها را خریداری می‌کنند. همین موضوع باعث شده که مدل‌های تقلبی این پاوربانک با قیمت بسیار پایین‌تر در بازار دیده شود که شک نکنید تقلبی خواهند بود. روش تشخیص پاوربانک تقلبی سامسونگ هم کار دشواری نیست. فقط باید چند موضوع را در نظر داشته باشید.

یکی از روش‌هایی که به واسطه آن می‌توانید پاوربانک تقلبی سامسونگ را تشخیص دهید، نگاه کردن با کابل آن است. اگر با دقت به کابل ۳۰ پینی همراه پاوربانک نگاه کنید متوجه عبارت SAMSNUG به‌جای SAMSUNG می‌شوید. این موضوع نشان می‌دهد که پاوربانک تقلبی است.

همچنین می‌توانید شماره سریال پاوربانک را در سایت سامسونگ چک کنید.

شاید نیاز داشته باشید: 😉
هدایای دیجیتالی برای مناسبت های مختلف

 

سوالات متداول

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی چیست؟ زمانی که شما یک پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خریداری می‌کنید انتظار دارید که این محصول بتواند گوشی شما که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد را دو بار کامل شارژ کند. در عمل اما این اتفاق رخ نمی‌دهد و به احتمال زیاد بتواند ۱.۵ یا حداکثر ۱.۷ مرتبه گوشی خود را با این پاوربانک شارژ کنید. دلیل این اتفاق این است که بخشی از انرژی پاوربانک در طول انتقال به گوشی شما و مقداری از انرژی به هنگام دریافت جریان توسط گوشی هدر می‌رود. پس در نهایت به ظرفیت نوشته شده به روی محصول ظرفیت اسمی و به ظرفیت واقعی هر پاوربانک ظرفیت واقعی می‌گویند.

قابلیت شدت جریان کم در پاوربانک‌ها چه معنایی دارد؟ دستبندها و ساعت‌های هوشمند و همچنین هندزفری‌های بلوتوثی نیز به طور عمده راه خود را به زندگی اکثر ما باز کرده‌اند و به غیر از شارژ کردن گوشی و تبلت و لپ تاپ خود حالا دیگر باید ساعت یا دستبند هوشمند و همچنین هندزفری بلوتوثی خود را نیز شارژ کنیم. این محصولات برعکس گوشی‌ها به شدت جریان زیادی برای شارژ شدن نیاز ندارند و شدت جریان بالا می‌تواند به این وسایل آسیب برساند. به همین دلیل نیز برای پاروبانک‌ها نیز این قابلیت در نظر گرفته شده است.

چه ظرفیت پاوربانکی بخریم؟ پاوربانک‌ها با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت معمولا وزن و ضخامت مناسبی دارند و یک تا دو بار نیز می‌توانند گوشی‌های شما را شارژ کنند، بنابراین خرید این ظرفیت شاید برای اکثر کاربران مناسب باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%82%d9%84%d8%a8%db%8c/
ads
ads