داغ ترین ها :
روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ

روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ

داشتن گوشی های سامسونگ همیشه لذت بخش است و حس اطمینان به کاربر دست می دهد، گوشی های خوش ساخت با کیفیت بسیار بالا که از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند. اما داشتن گوشی سامسونگ به چه قیمت؟ بعضی افراد سودجو به دلیل محبوبیت بالای گوشی های سامسونگ و فروش خوبی که در ایران دارند، به فروختن گوشی سامسونگ تقلبی روی آورده اند و به عنوان گوشی سامسونگ اصلی به مشتری عرضه می کنند. در گذشته گوشی های تقلبی سامسونگ خیلی با نمونه اصلی متفاوت بودند و به راحتی می توانستیم فرق بین اصل و فیک را تشخیص دهیم حتی با دیدن ظاهر گوشی، اما با پیشرفت تکنولوژی و طبق معمول جاه طلبی کلاهبرداران چینی، گوشی های تقلبی سامسونگ بسیار شبیه به نسخه اصلی شده اند و تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ راحت نیست.

به همین دلیل برای شناختن گوشی اصل از تقلبی نیاز است که یک سری اطلاعات را داشته باشیم و هنگام خرید به این موارد دقت کنیم تا باعث سودجویی کلاهبرداران چینی نشویم.

 

برای خرید گوشی های سامسونگ می توانید از لیست قیمت امروز گوشی سامسونگ در سایت تکنولایف دیدن کنید.

 

چجوری گوشی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

برای تشخیص گوشی اصلی از تقلبی سامسونگ چند روش وجود دارد که شامل کد اصلی سامسونگ، نرم افزار تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ، بررسی ظاهری و سخت افزاری سامسونگ می شود و باید هنگام خرید این موارد را در نظر داشته باشید؛ بیشترین نرخ فروش و خرید گوشی تقلبی سامسونگ مربوط به خرید گوشی دست دوم سامسونگ است که در برنامه های خرید و فروش وسایل نو و دست دوم آگهی می شوند.

متاسفانه گوشی های سامسونگ بعضا به دلیل قیمت پایینی که دارند، برخی کاربران تصور می کنند خرید گوشی سامسونگ با قیمت های پایین تر از فروشگاه های معتبر، کار درست و در اصل زرنگی است؛ اما همانطور که گفتیم فروش گوشی دست دوم تقلبی سامسونگ با عنوان گوشی اصلی رواج زیادی در بازار ایران پیدا کرده است.

تشخیص گوشی اصلی از تقلبی سامسونگ از طریق کد مخفی سامسونگ

یکی از راه های قدیمی و معروف تشخیص گوشی اصلی از تقلبی سامسونگ، استفاده از کدهای مخفی و کدهای دستوری سامسونگ است. این کد ها هرکدام به بخشی از گوشی اختصاص دارند و می توانید با استفاده از آن ها به راحتی گوشی سامسونگ فیک را از گوشی سامسونگ اصل تشخیص دهید.

کد اصلی سامسونگ: *#0*#

توسط این کد می توانید خیلی آسان به تمام ویژگی های اصلی گوشی دست پیدا کنید و آن ها را تست کنید؛ این بخش ها شامل تست صفحه سامسونگ، تست بلندگو سامسونگ، تست ویبره و تست دوربین سامسونگ می باشد. البته این ها فقط بخشی از تست هایی که می توانید انجام بدهید هستند اما مهم ترین آن ها تست هایی هستند که نام بردیم و لازم است که در زمان خرید گوشی آن ها را اجرا کنید و از درست بودن آن ها اطمینان حاصل فرمایید.

کد نسخه فریمور گوشی سامسونگ: *#1234#

این کد یکی از کدهای بسیار مهم در گوشی سامسونگ است که توصیه می کنیم در حین خرید، حتما این کد را وارد کنید و شماره مدل گوشی و نسخه فریمور آن را با چیزی که در تنظیمات و پشت جعبه است مقایسه کنید، همه اعداد باید با یکدیگر تشابه دقیق داشته باشند.

 

چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟ پاک کردن کش گوشی سامسونگ

 

کد آپدیت فریمور سامسونگ: *#2663#

با استفاده از این کد می توانید فریمور دستگاه خود را به راحتی آپدیت کنید و آن را مشاده کنید، البته حواستان باشد این قسمت شوخی بردار نیست و باید اطلاعات لازم را برای انجام این کار داشته باشید.

کد دستوری اطلاعات باتری گوشی سامسونگ: *#0228#

اگر می خواهید از باتری گوشی ای که می خرید اطمینان حاصل فرمایید، ابتدا کد دستوری اطلاعات باتری را وارد کنید و از فرکانس های باتری و اصل بودن آن مطمئن شوید.

کد دستوری IMEI گوشی سامسونگ: *#06#

از طریق این کد می توانید کد شناسی گوشی سامسونگ خود را با کدی که روی جعبه است مقایسه کنید؛ این روش یکی از اصولی ترین و قدیمی ترین روش های اصالت سنجی یک گوشی است. باید دقت داشته باشید زمانی که این کد دستوری را شماره گیری می کنید، یک کد 15 رقمی به شما می دهد که باید آن را با کدی که روی جعبه گوشی است مقایسه کنید.

برای پیدا کردن IMEI در گوشی سامسونگ:

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • سپس گزینه درباره تلفن یا About Phone را انتخاب کنید.
  • حالا IMEI نوشته شده در این قسمت را با کد دستوری IMEI که شماره گیری کردید مقایسه کنید، اعداد باید کاملا مشابه یکدیگر باشند.

تشخیص گوشی تقلبی سامسونگ از لحاظ ظاهری

آسان ترین راه می تواند ظاهر گوشی باشد، زمانی که یک گوشی سامسونگ اصل را در دست می گیرید، یک حس خوب کیفیت و کلاس بالا به شما دست می دهد؛ گوشی محکم با نمایشگر بسیار با کیفیت. یکی از نقاط قوت گوشی های سامسونگ صفحه نمایش بسیار با کیفیت Super AMOLED و AMOLED هستند که گوشی های تقلبی به هیچ وجه از این نمایشگرها به دلیل هزینه بالا استفاده نمی کنند.

تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ

دکمه های پاور و حجم صدا به ظرافت بر روی لبه گوشی ها طراحی شده اند و وزن گوشی ها اکثرا سبک است مگر چند گوشی که بالای 200 گرم هستند. از طرفی ظرافت بدنه و لبه های صاف و صیغلی در کنار قاب با کیفیت در پشت گوشی که در تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ a21s کار را راحت می کند زیرا قاب چند رنگ بسیار زیبایی دارد. لنز های دوربین که همیشه گویای کیفیت بالای گوشی هستند و قرار گیری جای آن ها مهندسی های خاص خود را دارد. برای مثال تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ S8 بسیار راحت است، زیرا این گوشی بسیار خوش ساخت و ظریف است به طوری که بعید است گوشی سازهای سودجوی نا بلد این طراحی را بتوانند کپی کنند.

 

چگونه فست شارژ را غیر فعال کنیم؟ مطلب غیر فعال کردن فست شارژ سامسونگ را بخوانید.

 

تشخیص گوشی تقلبی سامسونگ از نظر سخت افزاری

سخت افزار گوشی های تقلبی اکثرا کیفیت بسیار پایینی دارند؛ اگر سودجویان می خواستند از متریال و سخت افزار خوب استفاده کنند به سود نمی رسیدند. به همین دلیل از پردازنده بسیار پایین، سیستم عامل بدون مجوز، نمایشگر بی کیفیت و از همه مهمتر دوربین بسسیار بد استفاده  می کنند.

برای این که بفهمید پردازنده یک گوشی فیک است یا اصل چند برنامه روی گوشی اجرا کنید، اگر هنگ و لگ در اجرای برنامه ها مشاهده کردید بدون شک آن گوشی فیک است، البته یک بازی مانند کال اف دیوتی را روی سامسونگ A01 تست نکنید زیرا طبیعی است که لگ بزند.

راه تشخیص گوشی سامسونگ اصل از تقلبی

برای تست دوربین فقط کافیست آن را باز کنید، به راحتی متوجه کیفیت بسیار پایین تصویر خواهید شد که به هیچ عنوان گوشی های 2021 سامسونگ از این کیفیت حتی در ارزان ترین دستگاهش استفاده نمی کند. برای مثال تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ a71 با استفاده از دوربین آسان ترین راه است، دوربین این گوشی فوق العاده است و به هیچ وجه از این کیفیت در گوشی تقلبی سامسونگ استفاده نمی شود.

صفحه نمایش هم که گفته شد، به راحتی می توانید تفاوت یک نمایشگر بی کیفیت را از یک نمایشگر AMOLED تشخیص دهید و زمانی که نمایشگر را بتوانید تشخیص دهید، نیازی به تست های دیگر نیست.

یکی از راه های شناخت گوشی سامسونگ تقلبی از اصلی، متصل شدن آن به سامسونگ اکانت است، این حساب فقط روی گوشی های سامسونگی است و گوشی های فیک نمی توانند آن را به صورت رسمی ارائه بدهند. پس زمانی که قصد خرید گوشی سامسونگ داشتید، ابتدا روی آن سامسونگ اکانت یا حساب سامسونگ ساخته یا باز کنید، اگر مشکلی پیش نیامد و به راحتی ساخته شد که اصل است اما اگر به مشکل غیر منطقی برخوردید، آن گوشی صد در صد فیک است و بهتر است آن را خریداری نکنید.

طریقه تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ

همچنین یکی از راه های شناخت گوشی سامسونگ اصل و تقلبی، متصل شدن آن به گوگل پلی است؛ در ابتدا گوشی خود را به گوگل پلی وصل کنید و ایمیل یا جیمیل را روی آن باز کنید، سپس یک برنامه از گوگل پلی دانلود و نصب کنید، اگر به مشکل نخوردید و بدون مشکل انجام شد گوشی شما اصل است، اما اگر دانلود نشد یا اصلا به گوگل پلی متصل نشدید، احتمال زیادی وجود دارد که گوشی شما تقلبی باشد.

 

چگونه گوشی سامسونگ را فلش کنیم؟ مطلب آموزش فلش كردن گوشي سامسونگ را بخوانید.

 

 

تشخیص گوشی تقلبی سامسونگ با مقایسه سخت افزار

یکی از راه های دیگر برای تشخیص گوشی اصل از فیک سامسونگ، تست با برنامه AnTuTu Benchmark است. این برنامه معتبر ترین برنامه تست سخت افزار گوشی سامسونگ یا حتی تشخیص اصل بودن گوشی نوکیا و دیگر گوشی ها حتی گوشی های آیفون است که می توانید از طریق آن از اصل بودن گوشی خود مطمئن شوید. مثلا برای تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ a31 ابتدا دانلود برنامه AnTuTu Benchmark را انجام دهید و سپس سایت GSM Arena را هم باز کنید و گوشی خود را در آن جست و جو کنید؛ این سایت اطلاعات دقیق گوشی شما را لیست می کند که می توانید با استفاده از برنامه آنتوتو و این سایت، سخت افزار گوشی خود را مقایسه کنید تا متوجه شوید که گوشی شما اصل است یا تقلبی.

تشخیص گوشی اصل سامسونگ با مقایسه مشخصات

ابتدا برنامه را باز کنید و مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید.

سپس تست را شروع کنید.

اطلاعاتی از سخت افزار و نرم افزار گوشی سامسونگ به شما می دهد که باید آن ها را با اطلاعاتی که در سایت gsmarena نوشته شده است مقایسه کنید، اگر درست بود گوشی شما اصل است.

 

دو میانرده محبوب سامسونگ را بخوانید:

مقایسه s20 fe با a72 سامسونگ

 

سخن آخر: خرید گوشی تقلبی را تحریم کنید

خرید گوشی همیشه یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که ما می توانیم تجربه کنیم، جدا از هزینه ای که برای آن می کنیم تجربه کاربری ای که از کار با آن گوشی به دست می آوریم جذاب خواهد بود و البته همیشه خرید برای آدم ها لذت بخش است؛ مخصوصا اگر خرید گوشی سامسونگ باشد، گوشی های جذاب پر از ویژگی های متنوع و کیفیت بسیار بالا در طراحی و قطعات از جذابیت های گوشی های سامسونگ والبته گجت های آن هستند.

اما خرید و فروش گوشی های تقلبی و گوشی های کپی اصلا لذت بخش نیست، چون شما در اصل یک گوشی که تقریبا شبیه به گوشی مدنظرتان است را با قیمت پایین تر و یا همان قیمت خریداری کرده این که هیچ ویژگی ای ندارد و حتی  در دست گرفتن آن حس خوبی که گوشی اصل منتقل می کند را به شما نمی دهد. پس هروقت به فکرتان رسید که اگر پول آیفون 13 ندارید پس فیک آن را بخرید، به این فکر کنید که دارید فرهنگ خرید و فروش گوشی تقلبی را رواج می دهید و سودجویان در این بین راضی ترین فرد معامله هستند که فقط سود کرده اند و هیچ زحمتی برای فروختن یک گوشی اصل سامسونگ نکشیده اند.

به نظر شما گوشی های تقلبی ارزش خرید دارند؟ آیا تا به حال گوشی تقلبی یا گوشی فیک خریده اید؟ تجربه کاربری که در استفاده از این گوشی به دست آورده اید را با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. آذر

    بد نبود، مشکل این اطلاعات اینحاست که فروشنده اجازه نمیده گوشی را از پلمپ قبل از پرداخت مبلغ خارج کنید تا بشه کد ها یا برنامه ها را روش اجرا کرد که خب وقتی هم بفهمی فیک بوده بسختی میتونید فروشنده را متعاقد کنید پس بگیره و کلا میشه گفت این طرز فروش در کشور ما باعث شده گوشیهای تقلبی بیشتر وارد بشه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%82%d9%84%d8%a8%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads