داغ ترین ها :
تفاوت سینمای خانگی و ساندبار

تفاوت سینمای خانگی و ساندبار

شاید بزرگترها به خاطر داشته باشند وقتی اولین گیرنده صوتی/تصویری در دهه 1980 صنعت سینمای خانگی را به وجود آورد میلیون‌ها نفر را برانگیخت تا خانه‌های خود را با بلندگو پرکنند. اما این روزها، به نظر می‌رسد محبوبیت گیرنده‌های AV بالاتر رفته‌است. این تا حدی به دلیل افزایش ساندبار است که نوید عملکرد بهتری نسبت به بلندگوهای داخلی تلویزیون شما می‌دهد، در بسته‌ای که کارکرد آسان‌تر و فضای کمتری نسبت به یک سیستم سینمای خانگی کامل دارد.

برای مدت طولانی، تقریباً همه ساندبارها عملکرد صوتی را فدای تنظیمات کوچکتر و plug-and-play می‌کردند، اما این دسته راه طولانی را طی کرده‌است. بسیاری از نوارهای صوتی (sound bar) با کارایی بالا در حال حاضر از فرمت‌های معمول پشتیبانی می‌کنند که جلوه‌های صوتی بالای سر و ارتفاع را اضافه می‌کنند و اجازه می‌دهند به صدای فراگیر و پویای سیستم صدای فراگیر مبتنی بر گیرنده AV نزدیک شود.

 

لیست قیمت ساندبار را در سایت فروشگاه اینترنتی تکنولایف ببنید: ساندبار

 

فرق سینما خانگی با ساندبار

عملکرد قابل توجهی که از بهترین نوارهای صوتی جدید شنیده‌ایم، این سوال را پدید می‌آورد آیا دلیلی وجود دارد که یک طرفدار معمولی فیلم با یک گیرنده AV و همچنین پنج (یا هفت یا نه) اسپیکر مورد نیاز خود را به زحمت بیندازد؟ تعدادی بلندگو به اضافه ساب ووفر یا ساندبار کم جا و کم حجم؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

 

برای مطالعه بیشتر:

ساندبار چیست؟

 

ساندبار بخریم یا سینمای خانگی 

اگرچه عملکرد نوار صوتی مطمئناً مسیر طولانی را طی کرده‌است، آزمایش‌ها نشان داد که افراد معمولا هنوز هم می‌توانند پیشرفت‌های صوتی را که حتی یک سیستم بلندگوی صدای فراگیر متوسط ​​می‌تواند ارائه دهد، بشنوند و لذت ببرند. اما برای بسیاری از طرفداران فیلم، هزینه‌ای که به دلیل پیچیدگی برای چنین سیستمی پرداخت می‌شود، باعث می شود نوار صوتی خرید جذاب‌تری باشد.

اگر می‌خواهید چیزی نزدیک به صدای یک سینمای واقعی تجربه کنید. بهترین دینامیک، واضح‌ترین بازتولید صدا، و تکان‌دهنده‌ترین باس، ما هنوز فکر می‌کنیم مجموعه‌ای از بلندگوهای معمولی همراه با یک گیرنده AV و یک ساب ووفر خوب هستند. راه پیش رو (اگرچه ما مجذوب امکانات سیستم‌های سینمای خانگی بی‌سیم هستیم که به گیرنده جداگانه‌ای نیاز ندارند.) به سادگی باعث ایجاد یک تجربه بسیار جذاب‌تر می‌شود. مثلا اگر فیلمی که در حال تماشای آن هستید خوب باشد، مانند یک تعطیلات کوچک به نظر می‌رسد. برای بیش از 90 دقیقه، مشکلات خود را فراموش می‌کنید و در عوض گرفتار مشکلات شخصیت‌های داستانی می‌شوید.

ساندبار یا سینمای خانگی

همانطور که گفته شد، شما به فضایی برای حداقل پنج بلندگو به اضافه یک ساب ووفر نیاز دارید، جا دارد به فضای کافی بین شما و همسایگان‌تان نیز توجه کنید تا از شکایت دائمی سر و صدا جلوگیری کنید. به‌علاوه، سیستم‌های مبتنی بر گیرنده مرکزی پروژه سیم‌کشی پیچیده‌ای را به دنبال دارد، مگر اینکه یک نصاب استخدام کنید، و اگر می‌خواهید این سیم‌ها را پنهان کنید، احتمالاً به مهارت‌های خانه‌داری نیاز خواهید داشت. اکثر گیرنده‌های امروزی تنظیم خودکار بلندگو را ارائه می‌کنند تا خودشان را برای آرایش بلندگوهای مورد نظر شما تنظیم کنند و سطح صدای بلندگوها را متعادل کنند، اما چنین ویژگی‌هایی همیشه قابل اعتماد نیستند و شما همچنان با سیستمی مواجه می‌شوید که کارکرد آن برای اکثر افراد دلهره‌آور است.

 

 

اگر می‌خواهید حداقل طعم فضای صوتی سینمایی را بچشید، اما وضعیت زندگی‌تان یک سیستم صوتی بزرگ را در خود جای نمی‌دهد یا حوصله‌تان برای یک رابط کاربری پیچیده کفاف نداد، ما یک نوار صوتی مجهز به Atmos با بلندگوهای پرتاب کننده رو به بالا که صدا را پرتاب می‌کنند توصیه می‌کنیم. برای ایجاد جلوه‌های بالای سر و همه جانبه از سقف خود استفاده کنید. این نوارهای صوتی (هنوز) نمی‌توانند وفاداری یک سیستم بلندگوی معمولی صدای فراگیر را ارائه دهند، اما می‌توانند حسی از پوشش را ارائه دهند که تماشای فیلم را  به یک خاطره تبدیل می‌کند. توجه داشته باشید که برخی از ساندبارهای ارزان قیمت Atmos وجود دارند که فاقد محرک‌های واقعی به سمت بالا هستند (آنها از ترفندهای آکوستیک برای شبیه سازی اثرات ارتفاع استفاده می کنند). این مدل‌ها ممکن است برای تماشای تلویزیون مناسب باشند، اما نمی‌توانند تجربه‌ای واقعی را ارائه دهند.

البته، قیمت بسیار پایین‌تر سیستم نوار صوتی برای بسیاری از افراد یک عامل تعیین‌کننده خواهد بود، اما می‌توان یک سیستم مبتنی بر گیرنده را با قیمتی نزدیک‌تر به ساندبار دریافت کرد، البته تا زمانی که بخواهید از Atmos چشم پوشی کنید.

در پایان به عنوان نتیجه گیری باید گفت، صدای فراگیر مانند هر تجربه دیگری است که در آن گزینه‌های مختلفی برای کاربران معمولی و علاقه‌مندان حرفه ای وجود دارد. اولین تصمیمی که باید بگیرید این نیست که چه نوع دستگاهی را انتخاب کنید. این بسته به میزان علاقه شماست. هنگامی که انتخاب خود را را انجام دادید، شانس بسیار بیشتری برای انتخاب اسپیکرهای مورد علاقه خود خواهید داشت.

 

 

سوالات متداول:

کدام بهتر است؟ سینمای خانگی یا ساندبار؟

پاسخ به این سوال دشوار است. بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد و به انتخاب دستگاه شما وابسته است.

صدای کدام یک بلندتر است؟ صدای ساندبار یا سینمای خانگی؟

بلندی صدا وابسته به توان دستگاه است و می‌تواند متفاوت باشد. در هنگام خرید، توان دستگاه را از فروشنده بپرسید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d9%88-%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b1/
ads
ads