داغ ترین ها :
تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی چیست؟

تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی چیست؟

برای این که تجربه بهتری هنگام بازی کردن داشته باشید به دسته‌ای از لوازم جانبی نیاز دارید که باید حتما آن‌ها را تهیه کنید، مثلا حتما باید موس گیمینگ، کیبورد گیمینگ، هدفون گیمینگ و وسایل دیگری را خریداری کنید. البته شاید پیش خودتان بگویید که مگر ویژگی خاص کیبورد گیمینگ چیست و چرا از کیبورد عادی برای بازی استفاده نکنم؟ در این مطلب قصد داریم به تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی بپردازیم تا بهتر متوجه شوید که چرا کیبورد گیمینگ تجربه بازی بهتری را برای شما ایجاد می‌کند.

کیبورد گیمینگ چیست؟

کیبورد گیمینگ کیبوردی است که به طور مخصوص برای بازی کردن ساخته و بهینه شده است. گیمرها نیاز دارند تا بسیار سریع واکنش نشان دهند و کیبورد بتواند در سریع‌ترین حالت ممکن این فرمان را به سیستم منتقل کند. کیبوردهای گیمینگ اکثرا از کلیدهای مکانیکی استفاده می‌کنند و تعداد دکمه‌ها نیز معمولا بیشتر است تا شما بتوانید برای برخی از فرمان‌ها کلید میان‌بر در نظر بگیرید.

کیبورد گیمینگ

مزایای کیبورد گیمینگ چیست؟

مزایای کیبوردهای گیمینگ عبارتند از:

  • تایپ کردن با کیبوردهای گیمینگ به دلیل مکانیکی بودن دکمه‌ها لذت‌بخش‌تر است؛
  • انگشتان کمتر خسته می‌شوند و فشار به آن‌ها وارد می‌شود. این ویژگی برای گیمرها یا افرادی که زیاد با کیبورد تایپ می‌کنند اهمیت دوچندانی دارد.
  • دوام و کیفیت ساخت این کیبوردها عموما بهتر است؛
  • کیبوردهای گیمینگ بهتر به روی سطوح مختلف قرار می‌گیرند و سخت‌تر جابجا می‌شوند.
  • شما در حین استفاده از کیبورد گیمینگ با تأخیر مواجه نخواهید شد؛
  • دکمه‌های اضافی و کاربردی.

 

جدیدترین مدل های موس بی سیم، با سیم و موس گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید

 

معایب کیبورد گیمینگ چیست؟

مانند هر محصول دیگری کیبوردهای گیمینگ هم در برخی از زمینه‌ها عالی عمل نمی‌کنند. معایب کیبوردهای گیمینگ عبارتند از:

  • سرعت تایپ کردن با کیبوردهای گیمینگ کمتر از کیبوردهای عادی است؛
  • کیبوردهای گیمینگ وزن بیشتری نسبتب به کیبوردهای معمولی دارند؛
  • صدای کیبوردهای گیمینگ هنگام استفاده بلندتر از اکثر کیبوردهای معمول است؛
  • قیمت کیبوردهای گیمینگ بالاتر است.

 

انواع کیبورد مخصوص گیم را می توانید از تکنولایف بخرید: کیبورد گیمینگ

کیبورد معمولی چیست؟

کیبوردهای نرمال یا معمول محصولاتی هستند که برای انتقال فرمان‌های مختلف به سیستم به‌وجود آمده‌اند. شما با این کیبوردها می‌توانید مفهوم مورد نظر را تایپ کنید تا با فشار دادن کلیدها در منوها گشت و گذار کنید. برای استفاده‌های معمول کیبورد عادی بهترین انتخاب است.

تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی

مزایای کیبورد معمولی چیست؟

مزایای کیبوردهای معمول عبارتند از:

  • طراحی این کیبوردها ساده و چشم‌نواز است و برخی از کیبوردهای معمولی طراحی مینیمال و جذابی دارند و ظاهر میز کار شما را شیک‌تر می‌کنند؛
  • سرعت تایپ با این کیبوردهای بسیار بالا است؛
  • اکثر این کیبوردها بدون صدا هستند؛
  • قیمت این محصولات ارزان است؛
  • سبک کیبوردهای معمول کمتر از کیبوردهای گیمینگ است؛
  • اندازه این کیبوردها کوچک‌تر از گزینه‌های گیمینگ است.

معایب کیبوردهای معمول چیست؟

نکاتی که کاربران در کیبوردهای معمول دوست ندارند عبارتند از:

  • طراحی این کیبوردها مورد پسند افرادی که به دنبال نورپردازی‌های رنگارنگ یا طراحی‌های خاص هستند نیست؛
  • دوام این کیبوردها کمتر از گزینه‌های گیمینگ است؛
  • کیفیت ساخت این کیبوردها همیشه عالی نیست؛
  • تأخیر این کیبوردها زیاد است که البته هنگام بازی حس می‌شود و در استفاده روزمره متوجه این موضوع نخواهید شد.

 

انواع کیبورد را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت کیبورد

فرق کیبورد گیمینگ با معمولی چیست؟

در این بخش به طور کامل به تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی خواهیم پرداخت.

طراحی

طراحی کیبوردهای گیمینگ فانتزی است و این محصولات معمولا از نورپردازی RGB استفاده می‌کنند که جذابیت بالایی دارد. در سوی دیگر کیبوردهای معمول طراحی ساده‌ای دارند و شرکت‌های سازنده تمرکز زیادی به روی طراحی به خرج نمی‌دهد. بیشتر کیبوردهای ساده دارای نور پس‌زمینه نیستند و این موضوع باعث می‌شود در شب نتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

فرق کیبورد گیمینگ با معمولی

نرخ پاسخ‌گویی

هنگام بازی کردن سرعت عمل یکی از مهم‌ترین بخش‌ها است و گیمر باید سریع به اتفاقات درون بازی واکنش نشان دهد. کیبوردهای گیمینگ به گونه‌ای ساخته می‌شوند که امکان واکنش سریع فراهم باشد و همچنین نرخ تأخیر این کیبوردها بین 15 الی 25 میلی‌ثانیه است، در صورتی که میانگین تأخیر کیبوردهای معمولی بالای 30 میلی‌ثانیه است. تأخیر 30 میلی‌ثانیه یا بیشتر برای یک کاربر عادی حس نمی‌شود و اهمیتی هم ندارد اما برای یک گیمر هر میلی‌ثانیه بااهمیت است و گاهی همین زمان‌های کوچک باعث پیروزی در نبردهای یک برابر یک می‌شود.

کلیدهای قابل برنامه‌ریزی (کلیدهای Macro)

به عنوان یک گیمر برای شما اهمیت زیادی دارد که در بازی وقفه ایجاد نکنید؛ چرا که بازی‌های آنلاین گروهی قابلیتی به اسم متوقف کردن ندارند و اگر دست خود را از روی کیبورد بردارید احتمالا بازنده خواهید شد. کیبوردهای گیمینگ به شما قابلیتی می‌دهند تا بتوانید کلیدهایی را برای انجام کارهای مختلف مانند باز کردن صفحه چت، انجام یک کار خاص یا هر ویژگی دیگری در نظر بگیرید تا نیاز نباشد دست خود را از روی کیبورد بردارید. کیبوردهای عادی از داشتن این دکمه‌ها بی‌بهره هستند و از قبل کارایی همه دکمه‌های برای سیستم تعریف شده است.

 

 

فشردن همزمان کلیدها

کلیدهای کیبورد گیمینگ به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که کوچک‌ترین فشاری را تشخیص بدهند و به آن واکنش داشته باشند؛ زیرا شما در طول بازی گاهی مجبور می‌شوید چند دکمه را با هم فشار دهید و ممکن است به خاطر سرعت عمل بالا دست شما به طور کامل دکمه را به سمت پایین فشار ندهد و در اینجا مهم است که کیبورد بتواند همین فشار کم را نیز تشخیص بدهد.

امکان NKRO

ویژگی NKRO یا N Key Rollover به تعداد دکمه‌ای گفته می‌شود که شما می‌توانید به صورت همزمان فشار دهید و همچنان انتظار داشته باشید که کیبورد فرمان شما را به درستی دریافت کند. کیبوردی با قابلیت N Key Rollover به شما امکان می‌دهد تا از هر ترکیبی برای انجام فرمان‌های مختلف استفاده کنید اما یک کیبورد با NKRO محدودتر فقط اجازه می‌دهد از تعداد مشخصی دکمه به صورت همزمان کمک بگیرید. برای گیمرها قابلیت NKRO اهمیت دارد و باعث می‌شود تا این افراد بتوانند همان که چند دکمه را نگه داشته‌اند با نگه داشتن ترکیبی از دکمه‌های دیگر فرمانی را اجرا کنند.

دوام

کیفیت ساخت کیبوردهای گیمینگ در حالت کلی بهتر از کیبوردهای نرمال است؛ چرا که این کیبوردها باید واکنش‌های سریع‌تر و هیجانی‌تر کاربران را دوام بیاورند. همچنین همان‌طور که اشاره کردیم کیبوردهای گیمینگ به دلیل برخورداری از پایداری بیشتر وزن بالاتری هم دارند و کیبوردهای سنگین‌تری به حساب می‌آیند.

راحتی

کیبوردهای گیمینگ به گونه‌ای ساخته می‌شوند که جای استراحت دست مناسب باشد و دست کاربران در طولانی مدت خسته نشود. البته در کیبوردهای معمولی نیز این ویژگی در نظر گرفته می‌شود اما در نهایت معمولا گزینه‌های گیمینگ راحتی بیشتری در حین تایپ یا استفاده کردن دارند.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید موس گیمینگ

 

جمع بندی

در این مطلب به فرق کیبورد گیمینگ با معمولی و همچنین مزایا و معایب هر کدام به طور کامل پرداختیم تا شما راحت‌تر بتوانید کیبوردی متناسب با نیازها و بودجه خود خریداری کنید.

سوالات متداول

کیبورد گیمینگ چیست؟ کیبورد گیمینگ کیبوردی است که در ساخت آن نیازهای گیمرها در اولویت قرار داده شده است. این کیبوردها دارای دکمه‌های راحتی هستند و نرخ تأخیر آن‌ها نیز پایین‌تر است. همچنین در طراحی این محصولات از نورپردازی RGB استفاده می‌شود و محل استراحت دست هم فضای بزرگی دارد تا فشار کمتری در طلانی مدت به مچ وارد شود.

نرخ پاسخ‌گویی کیبورد عادی با کیبورد گیمینگ چقدر تفاوت دارد؟ نرخ تأخیر کیبورد عادی در حالت میانگین 30 میلی‌ثانیه به بالا است، در صورتی که کیبوردهای گیمینگ تأخیری بین 15 الی 25 میلی‌ثانیه دارند.

کلیدهای قابل برنامه‌ریزی در کیبورد گیمینگ چیست؟ در کیبوردهای معمول همه دکمه‌ها وظایف مخصوص به خود را دارند و این وظایف برای سیستم مشخص شده است. در کیبوردهای گیمینگ دکمه‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید خودتان وظیفه این دکمه‌ها را تعیین کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%da%a9%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%84%db%8c/
ads
ads