داغ ترین ها :
تمامی اخبار و حواشی پیرامون گوشی های جدید سونی در کنگره جهانی موبایل

تمامی اخبار و حواشی پیرامون گوشی های جدید سونی در کنگره جهانی موبایل

برند ژاپنی سونی هر ساله گوشی های هوشمند متنوعی را معرفی می کند و این گوشی در رنج های میان رده و پرچمدار در بازار های مختلف عرضه می شوند. در این بین سونی برای معرفی گوشی های هوشمند پرچمدار خود رویدادی را در نظر می گیرد و امسال نیز کمپانی مذکور رویدادی را در تاریخ 25 فوریه در نظر گرفته است و در قالب نمایشگاه MWC گوشی پرچمدار جدید خود را به طور قطع معرفی خواهد کرد. گوشی پرچمدار این کمپانی حواشی متعددی را پشت سر گذاشته و اخبار و عکس های زیادی در رابطه با مشخصات و ظاهر این گوشی منتشر شده است.

گوشی سونی

در اول راه نام این گوشی هوشمند حاشیه زیادی داشته است و به نظر می آید که سونی معرفی گوشی در قالب خانواده XZ را به پایان رسانده و گوشی پرچمدار جدید خود را با نام اکسپریا 10z معرفی خواهد کرد. البته این خبر هنوز از طرف کمپانی تایید نشده است و منابع نزدیک به سونی این خبر را منتشر کرده اند. جنس بدنه بخش پشتی و جلوئی گوشی شیشه بوده و فریم آن آلمینیومی است. مانند نسل های قبل، سیمکارت این گوشی نیز مدل هیبریدی می باشد و این موضوع بدان معناست که جایگاه حافظه داخلی با جایگاه سیمکارت دوم  مشترک است و به عبارتی دیگر در صورتی که از کارت حافظه خارجی استفاده کنید، دیگر قادر نخواهید بود از سیم کارت دوم خود استفاده کنید.

گوشی جدید سونی

سونی همچنان در مقابل بکارگیری صفحه نمایش ناچ مقاومت می کند در صورتی که این مدل از صفحه نمایش بسیار پر طرفدار است اما طراحی این گوشی هوشمند به گونه ای است که صفحه نمایش 82.1 درصد از قاب جلوئی را اشغال کرده است. صفحه نمایش این گوشی 6.0 اینچی بوده و مانند XZ3 جنس صفحه نمایش OLED می باشد. سونی رزولوشن 3360×1440 پیکسل را به همراه تراکم 562 پیکسل بر اینچی را برای این گوشی در نظر گرفته است. Corning Gorilla Glass 5 تا حدود زیادی از صفحه نمایش شما در برابر ضربه و خط و خش حفاظت می کند و استاندارد 21:9 این گوشی را در جمع بلندترین ها قرار می دهد.

اکسپریا 10z

کمپانی آخرین محصول کوالکام یعنی چیپست اسنپدراگون 855 را برای این گوشی در نظر گرفته است که به همراه آن پردازنده گرافیکی نیز با نام Adreno 640 فعالیت می کند. هشت هسته به صورت سری سه تایی با قدرت های 1.2 و 1.8 و 2.48 گیگاهرتز وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارند. این گوشی نیز مانند اکثر پرچمداران سال جاری فعالیت خود را با سیستم عامل اندروید 9.0 آغاز خواهد کرد. در صورت صحت اطلاعات منتشر شده، سونی پرش بزرگی را در بخش باتری انجام خواهد داد و باتری 4400 میلی آمپری را در این گوشی بکار خواهد گرفت که رشد 1100 میلی آمپری را نسبت به نسل قبلی نشان می دهد.  اسکنر اثر انگشت این گوشی در قسمت کناری قاب بکار گرفته خواهد شد.

xperia 10z

عکس های منتشر شده و همچنین حواشی اطراف این گوشی مشخص می کنند که دوربین پشتی و جلوی این گوشی به صورت سه گانه و تک گانه می باشند. سنسور اصلی این گوشی مشابه سنسور دوربین نسل قبلی آن است یعنی همان سنسور 19 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.0 و فاصله کانونی 25 میلی متری، اما هیچ بعید نیست که کمپانی سنسور 48 مگاپیکسلی خود را که در سال پیش معرفی کرده و تعدادی از کمپانی های در سال 2019 استفاده کرده اند را بکار بگیرد. سنسور دوربین سلفی نیز نسبت به نسل قبلی خود تغییری نداشته و همان سنسور 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.9 و فاصله کانونی 23 میلی متری می باشد. در رابطه با دیگر قابلیت های این گوشی می توان به بهره بردن از قابلیت های Dynamic vibration system و فناوری Active noise cancellation اشاره کرد. بر خلاف نسل قبلی این گوشی هوشمند، دوباره جک 3.5 میلی متری در این گوشی بکار گرفته است.

xperia 10z

اما این کمپانی در رنج میان رده نیز کاندید های دیگری دارد و به احتمال فراوان گوشی های رنج میان رده خود را نیز همراه با گوشی 10z معرفی خواهد کرد. این سری نیز مانند گوشی هوشمند 10z حواشی متعددی را پیرامون خود می بینند و اولین بخش نیز، نام آن ها می باشد. پیشتر گوشی های این رنج در خانواده XA معرفی می شدند ولی حالا مشخص شده که این گوشی ها 10x و 10x Plus نام دارند. در رابطه با مشخصات این دو گوشی هوشمند با ذکر کنیم که صفحه نمایش آن ها 5.9 و 6.5 اینچ بوده و نسخه 10x رزولوشن 2160×1080 پیکسلی خواهد داشت که کیفیت +FHD را ارائه می دهد. طراحی هر دو مدل به گونه ای است که 84.5 درصد از قاب جلویی در اختیار صفحه نمایش است و استاندارد آن ها 21:9 می باشد.

 

جدیدترین مدل های گوشی موجود در فروشگاه تکنولایف را در صفحه قیمت روز گوشی مشاهده کنید.

 

سونی اکسپریا 10 زد

چیپست هر دو مدل اسنپدراگون 660 خواهد بود و در کنار چیپست هشت هسته با قدرت های 2.0 و 1.8 گیگاهرتز وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارند. سونی رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی را برای گوشی هوشمند اکسپریا 10x در نظر گرفته است و خبر دقیقی در رابطه با رم و حافظه داخلی مدل پلاس منتشر نشده است. هر دو مدل دوربین دو گانه در پشت و تک گانه در قسمت جلوئی قاب دارند به صورتی که سنسور های 23 و 8 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی تعبیه شده است. اما مدل 10x باتری 3600 میلی آمپری خواهد داشت و این موضوع درحالی است که خبری در رابطه با قدرت باتری نسخه پلاس منتشر نشده است ولی می دانیم که قدرت آن از مدل 10x بیشتر خواهد بود. سنسور اثر انگشت در بخش کناری قاب تعبیه شده و این دو مدل با قیمت های 350 و 400 دلار در بازار های هدف عرضه خواهند شد.

اکسپریا 10z

دیگر گوشی رنج میان رده این کمپانی اکسپریا L3 می باشد و کارشناسان بر این باوراند که سونی این گوشی را در مراسم 25 فوریه معرفی نخواهد کرد. تا به امروز اطلاعات متنوعی از این گوشی هوشمند منتشر شده است که بخش های تاریکی از قابلیت های این گوشی را برای ما مشخص می کند. صفحه نمایش این گوشی هوشمند 5.7 اینچ بوده و رزولوشن آن کیفیت +HD را ارائه می دهد. استاندارد صفحه نمایش این گوشی 18:9 می باشد که این گوشی را در دسته گوشی های بلند قامت قرار می دهد. دوربین های این گوشی سنسور های 13 و 2 و 8 مگاپیکسلی خواهند داشت که سنسور 8 مگاپیکسلی مربوط به دوربین جلوئی و دو سنسور دیگر در قسمت پشتی قاب قرار خواهند داشت.

سونی xperia 10z

رم و حافظه داخلی این گوشی هوشمند 2 و 32 گیگابایت می باشد و کمپانی باتری 3300 میلی آمپری را برای این گوشی در نظر گرفته است. اکسپریا L3 با قیمت 199 دلار به بازار خواهد آمد. در دنیا و حتی ایران سونی طرفداران زیادی دارد بسیاری از آن ها منتظر معرفی گوشی های هوشمند این کمپانی هستند. همان طور که در بالا اشاره کردیم سونی رویدادی را در تاریخ 25 فوریه برگزار خواهد کرد و به صورت حتمی گوشی پرچمدار این کمپانی در این مراسم معرفی خواهد شد اما معرفی گوشی های رنج میان رده آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d8%ad%d9%88%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%85%d9%88%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af/
ads
ads