داغ ترین ها :
تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ A50

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ A50

گوشی Samsung Galaxy A50 دارای یک دوربین سه‌گانه در قسمت پشت گوشی است که شامل دوربین اصلی 25 مگاپیکسلی با f1.7 و فاصله کانونی 27 میلیمتری، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی f2.2 با میدان دید 123 درجه (مثل چشم انسان) و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی f2.2 است که یک فلاش LED آن را در برگرفته است. دوربین 5 مگاپیکسلی یک ماژول مستقل نیست که بتوان با آن عکاسی کرد بلکه یک «دوربین عمقی» است که به تعبیر خود سامسونگ برای لایو فوکوس استفاده می‌شود. تنظیم فوکوس دوربین گوشی سامسونگ A50 را در این مطلب بخوانید.

 

لیست قیمت امروز موبایل برند Samsung را ببیند: گوشی های سامسونگ

 

تنظیمات دوربین گوشی A50 سامسونگ

برنامه دوربین شبیه بقیه گوشی‌های سامسونگ است. نماد دو درخت استفاده از دوربین معمولی و نماد سه درخت استفاده از دوربین فوق عریض است.

بررسی دوربین گوشی A50 سامسونگ

Scene optimizer نماد سمت راست درخت‌ها، بهینه‌ساز صحنه است و کمک می‌کند نواقص عکس مشخص شده و تا حد امکان، عکس‌هایی بدون نقص ثبت کنید. این قابلیت با تمرکز روی سوژه و محو کردن سایر اجزای موجود در فضا، تصویر جذابی ثبت می‌کند. به خاطر داشته باشید که این حالت فقط برای دوربین‌های پشتی فعال است و هنگام عکس‌برداری از طبیعت یا عکاسی در محیط تاریک، آیکون آن تغییر می‌کند.

تنظیمات کلی عکس و ویدیو در بخش تنظیمات Setting در دسترس است:

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ A50

تنظیم فوکوس دوربین گوشی سامسونگ a50

HDR قابلیتی برای عکس‌برداری با ثبت جزئیات است. در این حالت تصویر به سه بخش تقسیم شده و هر بخش جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند و سپس هر سه تبدیل به یک تصویر می‌شود. مثلاً موقع عکاسی از طبیعت بخشی آسمان، بخشی درختان و بخشی زمین را ثبت می‌کند و در انتها تصویری داریم با جزئیات کاملی از ابرها، برگ درختان و چمن‌ها.

Grid Lines یا خطوط شبکه، با ایجاد خطوطی در هنگام عکس‌برداری و فیلم‌برداری به تقسیم‌بندی تصویر کمک کرده و باعث می‌شود عکس دقیق‌تری ثبت کنید.

Location tags لوکیشن محل تصویر را روی عکس ثبت می‌کند.

گزینه Shooting Methods انتخاب نحوه عکس گرفتن است. برای انتخاب شکل عکس گرفتن یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید: دکمه کنترل صدا، دکمه شاتر، نشان دادن کف دست. هر کدام را که انتخاب کنید از این به بعد با همان می‌توانید عکس یا فیلم بگیرید.

Watermark روی تصویر شما لیبل ایجاد می‌کند. این لیبل می‌تواند تاریخ، محل، ایام هفته یا چیزهایی از این دست باشد.

 

راهنمای خرید دوربین عکاسی در مطلب زیر:
جستجوی دوربین عکاسی

 

Pro

برخلاف نامش که حالت عکس‌برداری حرفه‌ای است، این حالت در مدل A50 چیز زیادی برای عرضه ندارد. کاربر تنها می‌تواند ISO (تنظیم نوردهی) را در محدوده 100 – 800 تغییر دهد. جبران نوردهی EV نیز محدود و کم دامنه است. برای تعادل رنگ سفید WB نیز بهتر است حالت اتوماتیک یا از پیش تنظیم شده را انتخاب کنید. در حالت Pro خبری از تنظیم سرعت شاتر یا فوکوس نیست.

تنظیم فوکوس دوربین گوشی سامسونگ a50

Live focus

حالت لایو فوکوس با دوربین‌های پشت فعال است.

Photo

گلکسی A50 به طور پیش‌فرض با وضوح 12 مگاپیکسل عکس‌برداری و فیلم‌برداری می‌کند اما قابل تنظیم است. 3:4 به معنی 12 مگاپیکسل و H3:4 به معنی 25 مگاپیکسل است. هنگام عکاسی با رزولوشن 25 مگاپیکسل HDR فعال نخواهد بود.

عکسی که با رزولوشن 25 مگاپیکسلی گرفته می‌شود، چیزی نیست که از این رزولوشن انتظار دارید. البته دوربین سعی می‌کند با شارپ کردن، پردازش ضعیف تصویر را جبران کند اما باعث ایجاد هاله‌ای در تصاویر می‌شود. با این حال رنگ‌ها بسیار دقیق هستند. کنتراست عالی است و در محدوده دینامیکی متوسط حتی بدون HDR عکس‌ها با کیفیت مناسب ثبت می‌شوند.

عکس‌برداری با 12 مگاپیکسل حتی با خاموش بودن HDR بهتر از 25 مگاپیکسلی است. گرچه اگر جزئیات بیشتری می‌خواهید ثبت کنید سراغ 25 مگاپیکسلی بروید اما بهتر است عکس‌های روز را با این کیفیت بگیرید. در گلکسی A50 حالت شب (Night mode) وجود ندارد. عکس‌برداری 12 مگاپیکسلی تا حدودی این ضعف را جبران می‌کند ولی کاملاً آن را از بین نمی‌برد.

برای تنظیم نور تصویر، روی صفحه ضربه بزنید در این حالت یک دایره در صفحه مشخص می‌شود که با تغییر آن می‌توانید نور تصویر را تنظیم کنید. برای جابه‌جایی سریع دوربین‌ها نیز می‌توانید صفحه را به بالا یا پایین بکشید. در این حالت دوربین عقب یا دوربین جلو فعال می‌شود. AR Emoji که هم در Photo و هم Pro موجود است امکان استفاده از ایموجی‌ها را در عکس‌های شما فراهم می‌کند.

 

سلفی و دوربین اصلی خوب باشه، شیائومی هم باشه:
بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

 

Portrait

دوربین 5 مگاپیکسلی گلکسی A50 برای ثبت عکس پرتره بسیار مناسب است. این عکس‌ها در 12 مگاپیکسل بسیار چشم‌گیر هستند به شرطی که فراموش نکنیم با یک دوربین گوشی میان‌رده مواجه هستیم. جداسازی سوژه و فضای اطراف خیلی خوب انجام می‌گیرد و الگوریتم آن‌قدر هوشمند است که فریب اشیاء نزدیک صورت را نخورد البته عکس‌ها بی‌نقص نیستند اما نسبت به یک گوشی میان‌رده مناسبند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی (جلویی) گلکسی A50 نیز 25 مگاپیکسلی است که مشابه دوربین اصلی 25 مگاپیکسلی، عکس‌ها را به صورت پیش‌فرض 12 مگاپیکسلی ذخیره می‌کند. اینجا هم می‌توانیم 25 مگاپیکسلی را فعال کنیم ولی HDR را از دست می‌دهیم. در کل، اگر فاصله را رعایت کنید و نور هم مناسب باشد، عکس‌هایی با رنگ‌های دقیق می‌توانید ثبت کنید. حالت پرتره در سلفی نیز فعال است.

Video

ویدیوهای گرفته شده با گلکسی A50 تا 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می‌شوند. تثبیت‌کننده الکترونیکی همیشه روشن است و امکان خاموش کردن آن وجود ندارد. ویدیوها به طور متوسط 17 مگابیت در ثانیه ثبت شده و صدا نیز به صورت استریو با سرعت 256 کیلوبیت در ثانیه ضبط می‌شود.

 

آخرین اخبار مرتبط با دوربین گوشی های هوشمند:
آکسون ۴۰ اولترا با دوربین سلفی درون نمایشگر معرفی شد

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. معصومه شربتی

    گوشیم من وقتی که میخام آهنگ وفیلم بزارم خاموش میشه؟؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-a50/
ads
ads