داغ ترین ها :
تنظیمات دوربین گوشی نوت 4

تنظیمات دوربین گوشی نوت 4

از سری محصولات سامسونگ که با عنوان پرچمدار عرضه می‌گردند سری‌های نوت هستند که همیشه مورد استقبال فراوانی قرار می‌گیرند و من‌جمله این پرچم‌داران، سامسونگ گوشی نوت 4 بود که باتوجه‌ به مشخصات قدرتمند این محصول فروش زیاد و سود بسزایی برای سامسونگ به همراه داشت. همه ما قطعاً با این مدل گوشی برخورد و آشنایی داشته‌ایم. حال سعی شده در این مقاله آموزشی، تنظیمات دوربین این گوشی بررسی گردد. در ابتدا لازم است که درمورد مشخصات دوربین گوشی نوت 4 مطالبی گفته شود.

 

آخرین تخفیف های تکنولایف روی گوشی های سامسونگ ببنید: گوشی های سامسونگ

 

مشخصات دوربین سامسونگ نوت 4

دوربین 16 مگاپیکسلی سنسور BSI CMOS ، دیافراگم 2.2 (f/2.2)، لرزش‌گیر لیزری و قابلیت فیلم‌برداری 4K بر روی گوشی سامسونگ نوت 4 تعبیه شده است.
همچنین دوربین جلوی (دوربین سلفی) این گوشی 3.7 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.9 است که قابلیت سلفی پانوراما را نیز دارد. می‌توان گفت که مشخصات دوربین نوت 4 شباهت‌های بسیاری با گلکسی S5 دارد.

نکته قابل‌ذکر دیگر این که به جز آیکون نرم‌افزاری بر روی صفحه که با لمس آن می‌توان عکس را ثبت کرد، دکمه فیزیکی جداگانه‌ای برای شاتر دوربین در سامسونگ نوت 4 طراحی نشده و از دکمه تنظیم صدا به‌عنوان شاتر می‌توان استفاده کرد. در ادامه به بررسی تنظیمات دوربین این گوشی خواهیم پرداخت.

تنظیمات دوربین گوشی نوت 4

در حالت پیش‌فرض دوربین بر روی حالت اتوماتیک قرار دارد. در این حالت بر روی لبه سمت چپ تصویر پنج آیکون وجود دارد که به جز آیکون تنظیمات در پایین و آیکون تعویض دوربین به دوربین سلفی، مابقی آیکون‌ها را می‌توان به‌دلخواه تغییر داده و مواردی مثل تنظیمات فیلتر عکس و… را در این قسمت قرارداد. در تنظیمات اولیه به ترتیب از بالا گزینه تنظیمات نور به‌صورت دستی، فیلم‌برداری و تنظیمات HDR به ترتیب سه آیکون وسطی را تشکیل می‌دهند.
با لمس هر قسمت از تصویر دوربین به‌صورت اتوماتیک بر روی آن بخش فوکوس کرده و پس از انجام تنظیمات دلخواه، با لمس آیکون ثبت عکس و یا فشار دادن دکمه تنظیم صدا، می‌توان تصویر را ثبت کرد. همان‌طور که اشاره شد ابتدا باید بر روی سوژه‌ای که می‌خواهیم از آن عکس بگیریم فوکوس کرده و در مرحله بعد سایر تنظیمات را انجام دهیم و رعایت این نکته در ثبت یک عکس باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

منوی تنظیمات

با لمس گزینه تنظیمات، منوی دیگری باز می‌شود که باز هم پنج گزینه دارد. در این حالت می‌توان فلش دوربین، تایمر، فیلتر عکس و اندازه عکس (کیفیت عکس) را تعیین کرد. برای تنظیمات بیشتر باید آیکون سه‌نقطه را لمس کرد که در تصویر زیر در قسمت بالا قرار دارد.

تنظیمات دوربین نوت 4 سامسونگ
در این صورت منوی دیگری باز می‌شود که تمامی تنظیمات و قابلیت‌های دوربین سامسونگ نوت 4 را در اختیار شما قرار می‌دهد. در تصویر ذیل این منو را مشاهده می‌کنید.

تنظیمات دوربین نوت 4 سامسونگ

اما در سمت راست تصویر و در پایین دکمه شاتر مجازی، گزینه mode وجود دارد. مانند مدل‌های پیش از نوت 4، سامسونگ مودهای مختلفی برای عکس‌برداری در این گوشی گنجانده است با این تفاوت که برخلاف آن‌ها تنها تعدادی از این مودها به‌صورت پیش‌فرض بر روی تنظیمات دوربین وجود داشته و می‌توان مابقی را (به‌صورت رایگان) دانلود و نصب کرد. این ویژگی از این نظر که می‌توان تنها مودهای دلخواه را بر روی گوشی نصب کرد و منوی تنظیمات بدون دلیل گیج‌کننده و شلوغ نباشد، لزوماً نقطه‌ضعف محسوب نمی‌شود. از جمله این موارد می‌توان به مودهای Animated Photo, Sports Shot و Sound & Shot اشاره کرد.

 

آموزش تنظیمات دوربین گوشی شیائومی را در مطلب زیر بخوانید:
چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم

 

تفاوتی دیگری که تنظیمات دوربین نوت 4 با مدل‌های هم‌رده و یا پیش از خود در برند سامسونگ دارد این است که Night Mode یا قابلیت عکس‌برداری از شب از منوی مودها حذف شده و زمانی که نور کافی برای عکس‌برداری وجود ندارد به‌صورت خودکار فعال می‌شود. در اینجا ما به چند مورد مهم دیگر از این مودها اشاره می‌کنیم.
Rich Tone یا مود HDR که برای علاقه‌مندان به عکس‌برداری تنظیماتی کاملاً کاربردی و آشناست. معضلی که در تنظیمات استاندارد دوربین تمامی گوشی‌های دیجیتال وجود دارد این است که جزئیات در نوربالا و در سایه عمیق در تصاویری که کنتراست بالایی دارند کاملاً ازاین‌بین می‌رود و تصویر محو به نظر می‌رسد. برای اینکه درک بهتری از این مشکل داشته باشید به دو تصویر زیر و تفاوت آن‌ها دقت کنید.

تنظیمات دوربین نوت 4 سامسونگ

تصویر بالا با HDR خاموش و تصویر پایین با HDR روشن گرفته شده است. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید جزئیات تصویر در قسمت‌های سایه یا تیره (بدنه چرخ) و قسمت‌های روشن (کف سالن) در تصویر بالا کاملاً از بین رفته و تار به نظر می‌رسند. از طرفی در تصویر پایین این جزئیات با وضوح نسبتاً خوبی قابل‌مشاهده است. در واقع از این مود برای ثبت جزئیات بیشتر در مواردی که کنتراست تصویر بالاست (و تا حدی در مواردی که نور کم است) می‌توان استفاده کرد که در دوربین نوت 4 نتیجه قابل قبولی را به همراه دارد.

 

شیائومی چی بخریم که دوربین خوب داشته باشه!؟
بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

 

گزینه panorama

مورد دیگر مود نام‌آشنای Panorama است که احتمالاً تمامی دارندگان گوشی‌های هوشمند دست‌کم یکبار این ویژگی را امتحان کرده‌اند.

این مورد نسبت به سایر گوشی‌های مشابه سامسونگ مثل s5 هیچ‌گونه تغییری نداشته که باتوجه‌به کامل بودن آن بر روی گوشی‌های مذکور، ابداً اتفاق ناگواری نیست. اگرچه که همچنان با رقیبی مثل اپل فاصله دارد، اما درصورتی‌که در یک نور خوب از قابلیت پانورامای نوت 4 استفاده کنید احتمالاً از نتیجه کاملاً راضی خواهید بود. تصاویر خروجی در این حالت درصورتی‌که 360 درجه را به‌صورت کامل ثبت کنید، 20 هزار مگاپیکسل عرض و 3 هزار مگاپیکسل بلندی خواهند داشت. در هر دو حالت عمودی و افقی می‌توان تصاویر پانوراما را ثبت کرد و قبل از تکمیل 360 درجه می‌توان با فشار دادن دکمه شاتر، ثبت تصاویر را متوقف کرده و در این صورت عکس تنها تا درجه دلخواه به ثبت می‌رسد. تصویر زیر پانورامای 180 درجه ثبت شده با نوت 4 را نشان می‌دهد.

تنظیمات دوربین نوت 4 سامسونگ

دو حالت دیگر Rear Cam Selfie و Dual Camera and front camera هستند که همان‌طور که از نام اولی مشخص است برای ثبت تصاویر سلفی با دوربین پشتی طراحی شده است. ازآنجایی‌که عملکرد دوربین سلفی نوت 4 کاملاً مناسب است، این ویژگی تنها در شرایطی کاربردی است که کیفیت عکس موردنیاز برای سلفی بالا باشد. برای این کار ابتدا کادری را که می‌خواهیم تصویر چهره ما در آن باشد را انتخاب کرده و پس از فشردن دکمه شاتر دوربین را می‌چرخانیم و دوربین به‌صورت اتوماتیک تصویر چهره و پس‌زمینه را از یکدیگر تفکیک کرده و بر روی چهره فوکوس می‌کند. در تصویر زیر نمونه این کادربندی را مشاهده می‌کنید.

تنظیمات دوربین نوت 4 سامسونگ

ویژگی دوم نیز ثبت تصویر دوربین جلو و پشت به طور هم‌زمان است. می‌توان محل قرارگیری تصویر دوربین جلویی را هم تنظیم کرد. البته تصویر ثبت شده همچنان کیفیت 16 مگاپیکسلی دوربین پشتی را خواهد داشت.

امکانات تنظیم عکس به‌صورت دستی یا همان Manual به طور کامل بر روی نوت 4 وجود دارد و می‌توان تنظیمات حرفه‌ای‌تر مثل iso را به‌صورت دستی انجام داد. بااین‌حال نرم‌افزارهای دیگر از شرکت‌های دیگری برای عکس‌برداری با این گوشی طراحی شده‌اند که رابطه کاربری متفاوتی داشته و در برخی از ویژگی‌ها نسبت به نرم‌افزار اصلی بهبودهایی دارند. از جمله می‌توان به نرم‌افزارهای Camera FV-5 و Manual Camera app اشاره کرد.

 

تنظیمات دوربین گلکسی A12 را در مطلب زیر بخوانید:
دوربین گوشی a12

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-4/
ads
ads