داغ ترین ها :
تنظیمات دوربین گوشی هواوی Y5 2019

تنظیمات دوربین گوشی هواوی Y5 2019

در دنیای امروز دوربین گوشی‌های هوشمند به بخش بسیار مهمی از این محصولات تبدیل شده و کاربران نیز استفاده بسیار بیشتری از دوربین‌های گوشی خود دارند که این موضوع به دلیل گسترش شبکه‌های اجتماعی و محبوبیت دنیای مجازی است.

به همین دلیل نیز در این مطلب به سراغ تنظیمات گوشی هواوی Y5 2019 می‌رویم و گزینه‌های مختلف تنظیمات دوربین این گوشی و همچنین حالت‌های مختلف عکاسی را با هم مرور می‌کنیم.

 

برای خرید گوشی های هواوی به سایت تکنولایف مراجعه کنید: گوشی Huawei

 

حالت‌های مختلف عکاسی دوربین هواوی Y5 2019

در ادامه این بخش به حالت‌های مختلف عکاسی هواوی Y5 2019 خواهیم پرداخت ولی توجه داشته باشید که برخی حالت‌ها و گزینه‌های گفته شده به دلیل تغییر نسخه رابط کاربری و نسخه اندروید می‌توانید با گوشی شما متفاوت باشد.

حالت Photo

حالت اصلی و پیش فرض عکاسی کردن با دوربین گوشی است. در این حالت اگر دو انگشت خود را به سمت بیرون بکشید دوربین به صورت دیجیتال زوم می‌کند. در بالای این صفحه گزینه تنظیمات دیده می‌شود که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. همچنین گزینه فلش قرار دارد که می‌توانید آن را به روی سه حالت خاموش، روشن و خودکار قرار دهید.

دیگر گزینه‌ها مانند لایو نیز وجود دارد که در صورت روشن بودن برای شما عکس‌های زنده به ثبت می‌رساند.

حالت Video

حالت ویدئو نیز ساده‌ترین حالت برای ضبط ویدئو است. در حالت فیلم برداری نیز می‌توانید با زوم کردن فیلم خود را به ثبت برسانید. در بالای صفحه نیز گزینه‌های مختلفی دیده می‌شود که اگر به روی تنظیمات کلیک کنید می‌توانید رزولوشن فیلم برداری مورد نظر خود را تغییر دهید.

حالت Portrait

حالت پرتره که چندان نیازی به معرفی کردن ندارد و به احتمال بسیار زیاد با این حالت آشنایی دارید. در حالت پرتره دوربین سوژه را از پس زمینه تشخیص داده و اقدام به جدا کردن آن می‌کند. در ادامه پس زمینه به حالت مات درمی‌آید و به این شکل سوژه بسیار بهتر و بیشتر به چشم می‌آید و عکس حالت بسیار جذاب و حرفه‌ای به خود می‌گیرد.

حالت Portrait دوربین گوشی هواوی

حالت Night

هنگام شب طبق انتظار به دلیل افت نور کیفیت تصاویر کاهش پیدا کرده و جزئیات به طور محسوسی کاهش می‌یابد به خصوص در قسمت‌های تاریک‌تر عکس‌ها. برای بهتر شدن عکس می‌توانید از حالت شب یا Night Mode بهره ببرید.

این حالت کمک می‌کند تا عکس شما را رنج دینامیکی بهتری و وسیع‌تری به ثبت برسد و همچنین رنگ‌ها حالت طبیعی‌تری داشته باشند. در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از این حالت باید برای چند ثانیه دست خود را به صورت ثابت نگه دارید تا فرآیند نایت مورد پشت سر گذاشته شود.

 

در یک مطلب کلی هم این تنظیمات را بررسی کردیم:
تنظیمات دوربین گوشی هواوی

 

حالت Pro

حالت پرو یا حرفه‌ای همان طور که از نامش مشخص است به شما اجازه می‌دهد تا به صورت حرفه‌ای عکاسی کنید و فاکتورهای مختلف عکس را به صورت دستی تنظیم کنید. این حالت تنها در صورتی برای شما کاربرد خواهد داشت که به بخش‌های مختلف یک عکس آشنایی داشته باشید و بتوانید به صورت دستی نور و کنتراست و فوکوس و ISO و دیگر موارد را تنظیم کنید.

حالت Panorama

این حالت به شما کمک می‌کند تا عکس پاناروما به ثبت برسانید. شما می‌توانید بین دوربین اصلی و فوق عریض جابجا شوید و سپس با لمس دکمه شاتر و چرخاندن گوشی عکس پاناروما به ثبت برسانید. در گرفتن تصاویر پاناروما باید توجه داشته باشید که در یک خط مشخص حرکت کنید و تغییر فریم می‌تواند عکس را خراب کند.

حالت Slow Motion

حالت اسلوموشن برای ثبت فیلم‌های کند شده است و می‌توانید به کمک این قابلیت با دوربین پشت یا جلو اتفاقات را به صورت جذابی کند کنید. به عنوان مثال می‌توانید از یک آتش بازی اسلوموشن تهیه کرده و به صورت بسیار کند روند آتش گرفتن و سوختن را به طور کامل مشاهده کنید.

حالت Time-Lapse

همان طور که احتمالا می‌دانید فیلم‌هایی که در حالت Time-Lapse ثبت می‌کنید در حال پخش شدن بسیار سریع‌تر می‌شوند و فیلم شما با سرعت بسیار بالاتری به نمایش درمی‌آید. مثلا به کمک حالت Time-Lapse می‌توانید عبور ابرها را فیلم برداری کرده و بعد به صورت سریع و جذاب به اشتراک بگذارید.

توجه داشته باشید که برای ثبت فیلم‌های Time-Lapse تا حد امکان گوشی باید ثابت باشد و از آنجایی که باید مدتی نسبتا طولانی فیلم برداری کنید پیشنهاد می‌کنیم از پایه استفاده کنید.

حالت Light painting

این حالت به شما کمک می‌کند تا تصاویر بسیار جذاب و دیدنی در شب ذخیره کنید. در واقع احتمالا تصاویری از اتوبان‌ها و خیابان‌ها را دیده‌اید که نور ماشین‌ها یک لاین نوری بسیار جذاب و پیوسته به وجود آورده است. این قابلیت نیز دقیقا همان کار را انجام می‌دهد و با طولانی کردن Exposure به شما کمک می‌کند تا عکس‌هایی شبیه به آنچه گفته شده خلق کنید.

حالت HDR

حالت HDR یا High Dynamic Range به بهبود رنج دینامیکی در تصاویر کمک می‌کند و باعث می‌شود تا سایه روشن‌ها با جزئیات بیشتر و بهتری به ثبت برسند. پیشنهاد می‌کنیم در بیشتر مواقع از این قابلیت بهره ببرید، البته که در برخی از موارد خاموش بودن HDR بهتر از روشن بودن آن است.

حالت Filter

به روی این حالت که کلیک کنید فیلترهای مختلف برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید از بین این فیلترها یکی را انتخاب کرده و عکس خود را با آن فیلتر به خصوص به ثبت برسانید.

 

 

حالت AR Lens

این حالت قابلیت‌ها و افکت‌های فانتزی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با آن‌ها عکس‌های جالب ثبت کنید. این بخش بیشتر برای سرگرمی است و کاربرد عملی در گرفتن عکس‌های جدی ندارد.

حالت Stickers

این حالت استیکرهایی را در اختیار شما قرار داده و به شما امکان می‌دهد که در عکس مورد نظر خود از چند استیکر استفاده کنید. در واقع می‌توانید قبل از به ثبت رساندن عکس استیکر را به روی تصویر اعمال کرده و متناسب با آن عکس خود را به ثبت برسانید.

تنظیمات دوربین هواوی Y5 2019

زمانی که وارد دوربین می‌شوید به صورت پیش فرض حالت Photo یا عکاسی فعال است. به روی گزینه تنظیمات در بالای صفحه کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات منتقل شوید.

در این صفحه گزینه اول رزولوشن است و از طریق آن می‌توانید رزولوشن عکس‌های خود و نسبت تصاویر را انتخاب کنید. گزینه بعدی GPS Tag است که در صورت روشن بودن مکان هر عکس را همراه آن ثبت می‌کند تا شما همواره بتوانید از محل عکس‌های خود با خبر شوید.

گزینه Assistive grid در صورت روشن بودن خطوطی مستطیلی شکل را به دوربین اضافه می‌کند تا شما بتوانید بهتر و راحت‌تر عکس‌های خود را کادر بندی کرده و عکس‌های بهتری به ثبت برسانید.

گزینه Mirror reflection در صورت روشن بودن باعث می‌شود عکس سلفی شما پس از ثبت شدن مانند نگاه کردن در آینه برعکس شود. اگر این گزینه خاموش باشد تصویر سلفی دقیقا به همان صورتی که ثبت شده نمایش داده می‌شود.تنظیمات دوربین هواوی Y5 2019

گزینه Mute و Timer به ترتیب صدای شاتر را قطع کرده و زمان ثبت تصویر را افزایش می‌دهند. در واقع اگر تایمر را به روی مثلا 5 ثانیه قرار دهید عکس 5 ثانیه بعد از لمس شاتر گرفته می‌شود.

گزینه Audio Control به شما امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری به روی دکمه‌های کنار دستگاه داشته باشید و همچنین بتوانید تنظیمات بخش صدای دوربین را تغییر دهید.

گزینه Capture smiles در صورت روشن بودن هر بار که شخصی روبروی دوربین لبخند بزند دوربین به صورت خودکار یک عکس به ثبت می‌رساند. در واقع شاتر با مشاهده لبخند عمل می‌کند و این قابلیت هم برای دوربین اصلی و هم برای دوربین سلفی است.

گزینه Ultra snapshot برای این است که شما مشخص کنید در صورت خاموش بودن صفحه گوشی با فشار دادن دو بار پشت سر هم دکمه ولوم پایین دقیقا چه اتفاقی رخ دهد و دسترسی سریع به کدام بخش دوربین وجود داشته باشد.

 

 

سوالات متداول

حالت Pro چیست؟ حالت پرو یا حرفه‌ای همان طور که از نامش مشخص است به شما اجازه می‌دهد تا به صورت حرفه‌ای عکاسی کنید و فاکتورهای مختلف عکس را به صورت دستی تنظیم کنید. این حالت تنها در صورتی برای شما کاربرد خواهد داشت که به بخش‌های مختلف یک عکس آشنایی داشته باشید و بتوانید به صورت دستی نور و کنتراست و فوکوس و ISO و دیگر موارد را تنظیم کنید. برای دسترسی به آن به بخش More بروید و به روی گزینه Pro کلیک کنید.

حالت Time-Lapse چیست؟ همان طور که احتمالا می‌دانید فیلم‌هایی که در حالت Time-Lapse ثبت می‌کنید در حال پخش شدن بسیار سریع‌تر می‌شوند و فیلم شما با سرعت بسیار بالاتری به نمایش درمی‌آید. مثلا به کمک حالت Time-Lapse می‌توانید عبور ابرها را فیلم برداری کرده و بعد به صورت سریع و جذاب به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که برای ثبت فیلم‌های Time-Lapse تا حد امکان گوشی باید ثابت باشد و از آنجایی که باید مدتی نسبتا طولانی فیلم برداری کنید پیشنهاد می‌کنیم از پایه استفاده کنید.

حالت Light painting چیست؟ این حالت به شما کمک می‌کند تا تصاویر بسیار جذاب و دیدنی در شب ذخیره کنید. در واقع احتمالا تصاویری از اتوبان‌ها و خیابان‌ها را دیده‌اید که نور ماشین‌ها یک لاین نوری بسیار جذاب و پیوسته به وجود آورده است. این قابلیت نیز دقیقا همان کار را انجام می‌دهد و با طولانی کردن Exposure به شما کمک می‌کند تا عکس‌هایی شبیه به آنچه گفته شده خلق کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-y5-2019/
ads
ads