داغ ترین ها :
تنظیمات دوربین گوشی هواوی

تنظیمات دوربین گوشی هواوی

در این مقاله سعی داریم بخش‌های مختلف دوربین گوشی هواوی را با هم بررسی کنیم. دقت داشته باشید ممکن است دوربین مدل گوشی شما برخی از این ویژگی‌ها را نداشته باشد. با ما همراه باشید.

وقتی وارد دوربین گوشی های هواوی می‌شویم، با صفحه زیر مواجه می‌شویم:

 تنظیمات دوربین گوشی هواوی

تنظیمات دوربین گوشی هواوی شامل بخش های زیر است:

  • APERTURE

ابزار چرخ‌دنده یا تنظیمات (Setting) به شما امکان تنظیمات عکس، ویدیو، محل و نحوه ذخیره عکس‌ها و … را می‌دهد.

با استفاده از فیلترهای موجود می‌توانید تصاویر مختلف را به حالت‌های دلخواه تغییر بدهید. نور آن را عوض کنید، عکس را سیاه سفید کنید و یا حالت‌های انیمیشنی برای تصاویرتان در نظر بگیرید.

  • AI

بر اساس سوژه‌ی انتخابی کاربر، با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی تنظیمات مناسب را اعمال می‌کند. چیزی که دوربین تشخیص داده، پایین صفحه نمایش داده می‌شود.

AI Lens:

این قابلیت، دسترسی‌های فراوانی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از جمله:

  1. Code Scanner: اسکن کردن بارکدها و کدهای QR.
  2. Instant Translation: اسکن و ترجمه متون به کمک مترجم گوگل.
  3. Shopping: امکان جستجو و یافتن قیمت محصول و همچنین امکان خرید آن. البته استفاده از این قابلیت در کشور ما امکان‌پذیر نیست.
  4. Calories: با اسکن تصاویر خوراکی‌هایی مثل شیرینی، میوه و … هوش مصنوعی میزان کالری در هر گرم آن را محاسبه کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  5. Identify objects: وقتی دوربین خود را به سمت سوژه می‌گیرید، شما قادر خواهید بود نام نقاش، ساختمان یا … را بیابید. استفاده از این قابلیت در کشور ما امکان‌پذیر نیست.
  • VIDEO

قابلیت فیلم‌برداری با گوشی هواوی است که در این بخش فیلترهایی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

 

 

  • PORTRAIT

این حالت بهترین حالت عکاسی از فرد است. در این حالت، اطراف محو شده و فرد برجسته‌تر به نظر می‌رسد. دوربین گوشی هواوی این قابلیت را دارد که به اشکال مختلفی اطراف را محو کند و حالت‌های جذاب مختلفی ایجاد کند. در این حالت نباید خیلی از سوژه فاصله بگیرید. فیلترهای این بخش به بهتر شدن عکس کمک می‌کنند.

  • PRO

این قابلیت، امکان عکاسی حرفه‌ای است. در این حالت شما فیلترهای بیشتر و امکانات نور و رنگ بیشتری در اختیار دارید. البته بعضی از این تنظیمات برای فیلم‌برداری در اختیار نیستند.

تنظیمات دوربین گوشی هواوی

M:

اولین آیتم از سمت چپ که در بعضی مدل‌ها با حرف M نمایش داده می‌شود، تنظیم حالت نورسنجی است. سه حالت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد:

Matrix:

نور را در کل فریم در نظر می‌گیرد و بر اساس آن نور تصویر را تنظیم می‌کند. این شیوه مناسب عکاسی از منظره است.

Center:

نور تصویر را بر اساس نور مرکز تصویر تنظیم می‌کند. این حالت مناسب ثبت عکس پرتره است.

Spot:

روی نور در بخش کوچکی از صحنه توجه می‌کند، مثلاً چشمان سوژه مورد نظر.

ISO:

قابلیت تنظیم نور ورودی است. هر چه این عدد بزرگ‌تر باشد، نور بیشتری وارد لنز می‌شود.

 

تنظیمات مخصوص یک گوشی محبوب سامسونگ:
تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ a51

 

S:

تنظیم سرعت شاتر است. هنگام عکاسی از سوژه‌های متحرک، سرعت شاتر را افزایش و هنگام عکاسی از سوژه ثابت، سرعت شاتر را کاهش دهید تا تصاویر بهتری ثبت کنید.

EV:

قابلیتی برای جبران نوردهی محیط است. در شرایط کم‌نور، مقدار آن را افزایش دهید و در شرایط پرنور مقدار آن را کاهش دهید تا تصویر بهتری ثبت کنید.

AF:

تنظیمات مربوط به فوکوس است و سه حالت دارد: AF-S که مناسب سوژه‌های ساکن است، AF-C که مناسب سوژه‌های متحرک است و MF که تنظیمات فوکوس به شکل دستی است. برای این کار سوژه را لمس کنید.

WB:

انتخاب وضعیت هوا در هنگام تصویربرداری است. در وضعیت‌های نور خورشید، ابری و … می‌توانید از بخش‌های مختلف استفاده کنید یا به صورت دستی آن را تنظیم کنید.

از بخش تنظیمات (Setting) موارد زیر را هم می‌توانید تنظیم کنید

MOR:

این بخش، تنظیمات و قابلیت‌های بیشتری برای عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

MONOCHROME:

این قابلیت، شبیه حالت عکاسی به شکل نگاتیوهای سیاه و سفید یا نگاتیوهای تک‌رنگ در دوربین‌های آنالوگ است.

AR LENS:

این قابلیت مناسب سلفی است و کمک می‌کند که خود را انیمیشنی کنید، برای این کار حیوانات یا کاراکترهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

LIGHT PAINTING:

عکس‌برداری با نور از قرن نوزدهم طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. این قابلیت در دوربین گوشی هواوی این امکان را به کاربر می‌دهد که در فضایی تاریک در حالی که منبع نوری به دست گرفته، عکس‌های زیبایی ثبت کند.

تنظیمات دوربین گوشی هواوی

HDR:

یا High dynamic range قابلیتی است که به شما کمک می‌کند کیفیت جزئیات را در بخش‌های بسیار تاریک یا بسیار روشن تصویر بالا ببرید. اگر حین عکاسی، تصویر شما دارای توازن نور یکسانی نباشد و اختلاف نور در بخش‌های مختلف آن زیاد باشد، این قابلیت به گرفتن تصویری با نور و وضوح مناسب کمک می‌کند. همچنین برای عکاسی از سوژه‌ای که ضد نور قرار دارد هم مناسب است.

 

چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم؟ در مطلب زیر بخوانید:
تنظیمات دوربین گوشی شیائومی

 

STICKERS:

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که روی تصاویر خود از استیکرهای مختلف استفاده کنید. روی آنها تاریخ، محل یا موارد دیگر را ثبت کنید.

 

UNDERWATER:

قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری زیر آب است. این قابلیت در گوشی‌های ضد آب هواوی فعال است و می‌توانید به کمک آن زیر آب تصاویر جذابی ثبت کنید.

 

تنظیمات دوربین گوشی هواوی

DUAL-VIEW:

این قابلیت، توانایی ثبت یک منظره با دو لنز دوربین (یکی دوربین اصلی و دیگری دوربین زوم) را به طور جداگانه فراهم می‌کند. این حالت تصاویر زیبایی از منظره پیش رو ثبت می‌کند. صفحه نمایش به دو قسمت تقسیم شده و هر دو تصویر در کنار هم به نمایش در می‌آیند.

HIGH-RES:

این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد تا تصویر خود را با بهترین کیفیت و رزولوشن بگیرید. در این حالت نیازی به تنظیمات دستی حالت PRO برای با کیفیت کردن عکس ندارید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c/
ads
ads