داغ ترین ها :
چگونه تاریخ ساعت مچی را تنظیم کنیم؟

چگونه تاریخ ساعت مچی را تنظیم کنیم؟

ساعت مچی جزو محبوب‌ترین وسیله‌هایی است که در استایل اکثر افراد دیده می‌شود. با پیشرفته شدن ساعت‌های مچی و اضافه شدن قابلیت‌های متنوع، ممکن است برای بعضی افراد تنظیم کردن آن مشکل باشد. تنظیم تاریخ ساعت مچی یا تنظیم تقویم ساعت مچی کار سختی نیست و برای این کار تنها باید چند مرحله ساده را انجام دهید. در ادامه با همراه باشید تا طریقه تنظیم تاریخ ساعت مچی را آموزش دهیم.

 

انواع ساعت مچی را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ساعت مچی

اقداماتی که قبل از تنظیم ساعت مچی باید به آن توجه کرد

تنظیمات تاریخ ساعت مچی

قبل از اینکه اقدام به درست کردن تاریخ یا زمان ساعت مچی کنید بهتر است نکاتی را رعایت کرده تا به ساعت صدمه‌ای وارد نشود و این کار دقیق انجام گیرد.

  • قبل از شروع ساعت را از مچ دست خود در بیاورید.
  • برای تنظیم انواع ساعت نیاز دارید تا تاج را بیرون بکشید. دقت داشته باشید که این کار را باید به آرامی انجام دهید تا صدمه‌ای به موتور و سایر قسمت‌های ساعت وارد نشود.
  • اگر تاریخ ساعتتان عقب می‌ماند قبل از اینکه سراغ تنظیمات بروید، مطمئن شوید که باتری ساعتتان به خوبی کار می‌کند در غیر این صورت هرگونه تنظیماتی که روی ساعت اعمال کنید تنها برای مدت زمان کوتاهی کار خواهد کرد.
خرید مک بوک

تنظیم تاریخ ساعت مچی عقربه‌ای

تنظیم تاریخ ساعت مچی عقربه ای

  • دایره‌ای کوچک روی ساعت وجود دارد که اصطلاحا به آن تاج می‌گویند. برای تنظیم تاریخ ساعت مچی تاج را به بیرون بکشید. به این نکته توجه کنید که ممکن است دکمه‌های زیادی روی ساعت وجود داشته باشد و تنها دکمه دایره‌ای شکل که کمی از بقیه بزرگتر است تاج محسوب می‌شود.
  • معمولا بیرون آوردن تاج دو مرحله دارد، مرحله اول برای تنظیم تاریخ و مرحله دوم برای تنظیم ساعت است.
  • برای تنظیم تاریخ تاج را یکبار به آرامی بیرون بکشید. سپس با استفاده از تکان دادن آن روی صفحه ساعت متوجه تغییر تاریخ خواهید شد تا زمانی که تاریخ مد نظرتان نمایش داده نشده تاج را بچرخانید.
  • سپس تاج را مجدد فشار دهید تا به موقعیت اولیه برگردد. توجه داشته باشید که در ساعت عقربه ای در صورتی که تاج به موقعیت اولیه برنگردد تنظیمات ذخیره نمی‌شودو گاهی ممکن است که دوباره تنظیمات بهم بریزد.

 

 

تنظیم تاریخ ساعت مچی دیجیتال

نحوه تنظیم تاریخ ساعت مچی دیجیتال

ساعت‌های دیجیتال نسبت به ساعت‌های عقربه‌ای برای تنظیم تاریخ یا ساعت کمی پیچیدگی دارند. ساعت های دیجیتال طراحی‌های مختلفی دارند؛ بنابراین از دکمه‌ها و تنظیمات مختلفی نیز برخوردار شده‌اند. در ادامه قصد داریم به شما برای پیدا کردن دکمه‌های تنظیمات در ساعت دیجیتال کمک کنیم سپس نحوه تنظیم تاریخ ساعت مچی دیجیتال را خواهیم گفت.

در اکثر ساعت‌های دیجیتال عملکرد و کارکرد هر دکمه کنار آن نوشته شده است. معمولا دکمه تنظیمات در این ساعت‌ها Mode و Set نام دارد. با استفاده از دکمه مود ساعت دیجیتال می‌توانید وارد تنظیمات تاریخ و ساعت شوید سپس با زدن دکمه ست آن را ذخیره کنید.

در برخی ساعت‌ها دکمه تنظیمات به صورت دکمه کوچک فرو رفته طراحی شده که باید آن را فشار داده و بیرون بیاورید تا اعمال تنظیمات شروع شود.

پس از اینکه دکمه تنظیمات را پیدا کردید روی آن بزنید تا وارد تنظیمات تاریخ ساعت دیجیتال شوید. سپس مراحل زیر را برای تنظیم تقویم ساعت مچی دنبال کنید.

با هر بار زدن دکمه به ترتیب تنظیمات دقیقه، ساعت، زمان (AM/PM)، تاریخ و روز هفته باز می‌شود.

هنگامی که تنظیمات تاریخ باز شد می‌توانید با زدن دکمه Advanced که روی ساعت قرار گرفته آن را تنظیم کنید توجه داشته باشید که اگر قصد دارید روزهای هفته نیز برایتان نمایش داده شوند، هفته ساعت‌های دیجیتال از یکشنبه شروع می‌شود.

هنگامی که طریقه تنظیم تاریخ ساعت مچی را متوجه شدید، باید تنظیمات را ذخیره کنید. برای ذخیره تنظیمات در ساعت‌های دیجیتال باید دکمه Set را بزنید. اگر این دکمه روی ساعت وجود نداشت با چند بار زدن دکمه Mode و شناور نبودن هیچ اطلاعاتی روی صفحه ساعت، تنظیمات ذخیره می‌شود.

جمع بندی

نحوه تنظیم تاریخ ساعت مچی ممکن است کار بسیار راحتی به نظر برسد؛ اما با توجه به پیشرفته شدن ساعت‌ها و اضافه شدن امکانات مختلف به آن‌ها برای برخی افراد چالش برانگیز محسوب می‌شود. در این مقاله سعی کردیم تنظیم تاریخ ساعت مچی عقربه ای و تنظیم تاریخ ساعت مچی دیجیتال را آموزش دهیم. در صورتی که هنوز برای تنظیم تاریخ ساعت مچی سوالی دارید از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

برای تنظیم تاریخ ساعت مچی دیجیتال باید چیکار کنیم؟

طریقه تنظیم تاریخ ساعت مچی به طور کامل در مقاله بالا شرح داده شده است. به طور خلاصه روی ساعت‌های دیجیتال دکمه مود قرار دارد که باز زدن آن می‌توانید وارد تنظیمات شده و تاریخ را ست کنید.

نحوه تنظیم تاریخ ساعت مچی عقربه ای چگونه است؟

برای تنظیم تاریخ ساعت مچی تنها کافی است تاج آن را بیرون کشیده و بچرخانید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%85%da%86%db%8c/
ads
ads