داغ ترین ها :
تولید گلکسی S21 Fe به دلیل کمبود تراشه با تأخیر رو به رو شده است

تولید گلکسی S21 Fe به دلیل کمبود تراشه با تأخیر رو به رو شده است

به نظر می‌رسد سامسونگ عرضه‌ی گلکسی s21 fe را به تأخیر انداخته است. منابع متعددی ادعا می‌کنند که برنامه‌های تولید این غول کره جنوبی به دلیل کمبود قطعات با تأخیر مواجه شده است.

بر اساس گزارشی از ETNews کره جنوبی که اکنون از روی آن سایت حذف شده است، سامسونگ تولید گلکسی s21 fe را به دلیل کمبود تراشه به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت پیش از این در فروردین ماه هشدار داده بود که انتظار دارد کمبود تراشه در سه ماهه بعدی بر روی تجارت سامسونگ تأثیر بگذارد.

گلکسی اس ۲۱ FE تنها محصول سامسونگ نخواهد بود که به دلیل کمبود تراشه با تأخیر مواجه می‌شود

اعتقاد بر این است که کمبود گسترده‌ی نیمه هادی‌ها باعث تصمیم سامسونگ برای عدم معرفی گوشی سری گلکسی نوت (Galaxy Note) در سال جاری شده و همچنین عرضه‌ی آخرین میان‌رده‌های این شرکت ازجمله گلکسی A52 و A72 در بازارهای مختلف نیز ظاهراً به همین دلیل به تأخیر افتاده است.

به تازگی گزارش شده که معرفی تبلت اقتصادی گلکسی Tab S7 FE در اکثر بازارها به دلیل کمبود نیمه هادی‌ها در سرتاسر جهان و شیوع مجدد کرونا در ویتنام که بیشترین تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ در آن کشور متمرکز است، به تأخیر افتاده است.

پیش از این انتظار می‌رفت سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی s21 fe را در کنار گلکسی زد فولد ۳، زد فلیپ ۳ و ساعت‌های هوشمند جدید آن شرکت در شهریور ماه معرفی کند.

گزارش های اخیر در مورد رویداد آنپکد (Unpacked) سامسونگ که احتمالاً این شرکت محصولات جدیدی را رونمایی خواهد کرد، اشاره‌ای به  گلکسی اس ۲۱ FE نکرده است.

در حالی که بیشتر منابع ادعا می كنند سامسونگ به طور ناگهانی تولید گلکسی اس ۲۱ FE را به دلیل كمبود تراشه متوقف كرد اما رولاند كواندت افشاگر معروف معتقد است که سامسونگ از همان ابتدا، به هیچ عنوان برنامه‌ای برای تولید این گوشی هوشمند نداشته است.

گلکسی S21 FE

چنین موردی برای یک گوشی که ظاهراً دو ماه از معرفی آن می گذرد کاملاً غیرمعمول است، خصوصاً با توجه به این که زد فولد ۳ که ظاهراً قرار است در رویداد بعدی آنپکد با این دستگاه معرفی شود، در حال تولید است.

ظاهراً سامسونگ حتی تا مرز لغو سفارش قطعات پیش رفته است که به معنای توقف برنامه‌ی تولید این گوشی هوشمند برای مدت نامعلومی است.

شایعات ادعا می‌کنند که سامسونگ قصد دارد تعداد مشخصی از تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ را برای تولید گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ نگه دارد که گوشی اس ۲۱ FE از همان پردازنده استفاده می‌کند.

گلکسی S21 fe درصورت موجود شدن تراشه در شهریور ماه تولید می‌شود

براساس گفته‌های یک افشاگر که سابقه‌ی زیادی ندارد، فعلاً انتظار نمی‌رود که این گوشی هوشمند قبل از شهریور ماه عرضه شود و در صورتی که مشکل کمبود تراشه حل نشود احتمال دارد سامسونگ تولید این تلفن همراه را به طور کامل لغو کند.

بلومبرگ برای روشن شدن این موضوع با سامسونگ تماس گرفت، این شرکت شایعات را انکار نکرد اما تصریح کرد که برای تعلیق تولید تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت جدید خود تصمیمی اتخاذ نکرده است. سامسونگ اعلام کرد:

در حالی که نمی‌توانیم درباره جزئیات محصول معرفی نشده صحبت کنیم اما هنوز در مورد تعلیق تولید محصولی که ادعا شده، هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

یک گزارش ادعا می‌کند که این مسئله ممکن است  با «چرخه بین محصولات موجود» ارتباط داشته باشد و احتمال می‌دهد که سامسونگ برای جلوگیری از کاهش فروش محصولات دیگر شرکت، قصد داشته باشد در حال حاضر تولید این گوشی هوشمند را به تأخیر بیندازد.

این فقط حدس و گمان است و اگر علت دیگری نیز قابل باور باشد این است که سامسونگ روی فروش بالای گلکسی اس ۲۱ FE حساب کرده بود تا فروش کمتر سری کهکشانی گلکسی اس ۲۱ جبران شود و همچنین بتواند خلأ عدم حضور گوشی‌های سری نوت را امسال پر کند.

انتظار می‌رود گوشی گلکسی اس ۲۱ FE علاوه بر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام با نمایشگر ۶.۴ اینچی حفره‌دار برای دوربین سلفی و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی، ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشت و حسگر ۳۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی عرضه شود. این گوشی هوشمند از نظر قیمت، از گلکسی S20 fe ارزان‌تر است و در زمان معرفی ۶۹۹ دلار خواهد بود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%88%d9%82%d9%81-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-s21-fe/
ads
ads