داغ ترین ها :
با سامانه شاپرک آشنا شوید؛ راهنمای ثبت کارت در سامانه شاپرک

با سامانه شاپرک آشنا شوید؛ راهنمای ثبت کارت در سامانه شاپرک

امروزه خرید وسایل و اقلام مورد نیاز از بستر اینترنت به یک کار روزمره و بسیار معمول تبدیل شده است و در بعضی از مواقع حتی مجبور هستیم برخی از کارهای خود را از طریق اینترنت و پرداخت‌های اینترنتی انجام دهیم. قطعا تا کنون نام درگاه شاپرک را شنیده‌اید و حداقل چند بار از آن استفاده کرده‌اید، حتی بدون آن که بدانید در حال استفاده از این درگاه هستید. اما واقعا این سامانه چه کاربردی دارد؟ در ادامه با تکنولایف همراه باشید تا شما را با سامانه هاب شاپرک آشنا کنیم و نحوه ثبت کارت در سامانه شاپرک را توضیح بدهیم.

 

برای خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

شاپرک چیست؟

پیش از این که بخواهیم بگوییم شاپرک چیست و به چه دلیل به وجود آمده است و حالا چه هدفی را دنبال می‌کند بد نیست اشاره کنیم که این کلمه مخفف چه عبارتی است. شاپرک مخفف عبارت «شبکه الکترونیکی پرداخت کارت» است و همان طور که از نامش مشخص است برای پرداخت‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاپرک برای چه هدفی به وجود آمد؟

شرکت شاپرک حدود ۱۰ سال پیش به دستور شورای پول و اعتبار در تاریخ ۲۵ اسفند سال ۸۹ به وجود آمد. هدف از به وجود آمدن این سامانه این بود که بتوان نظارت دقیق‌تری به روی پرداخت‌های اینترنتی داشت و بستری امن و مطمئن برای دستیابی به این مهم به وجود آورد.

به بیان ساده حدود ۱۰ سال پیش پرداخت‌های اینترنتی در حال رشد و افزایش بودند و سامانه‌ای نیاز بود که بتواند به روی این تراکنش‌ها نظارت مستقیم داشته باشد و همچنین کاربران با خیال راحت بتوانند به یک درگاه اطمینان کنند و بدانند که درگاه برای وارد کردن اطلاعات بانکی کاملا مطمئن است.

در حال به گفته‌ی خود شرکت شاپرک، این سامانه ۵ هدف کلی را دنبال می‌کند.

هدف 1 : ارتقاء کیفیت تنظیم گری، امنیت و تطبیق
هدف 2 : توسعه ی نظارت هوشمند
هدف 3 : تقویت بستر های توسعه و نوآوری
هدف 4 : توسعه ی مشارکت ها و فرصت های خلق ارزش در زیست بوم های جدید
هدف 5 : توسعه ی  سرمایه انسانی و قابلیت های راهبردی شرکت

 

 

ما چه زمانی از این سامانه استفاده می‌کنیم؟

تقریبا همیشه! اگر دقت کرده باشید هر بار که خرید اینترنتی انجام می‌دهید در مرحله‌ی آخر به یک درگاه پرداخت منتقل می‌شوید تا بتوانید مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. در این مرحله شما در واقع به سامانه شاپرک متصل می‌شوید و از این طریق پرداخت خود را انجام می‌دهید.

خود درگاه پرداخت می‌تواند متعلق به بانک‌های مختلف باشد اما در ادامه‌ آدرس شما با این عبارت Shaparak.ir مواجه خواهید شد و این یعنی این پرداخت باید نهایتا از این طریق این درگاه انجام شود. طبق قوانین جدید شما باید حتما کارت خود را در شاپرک به ثبت برسانید و به همین جهت ثبت کارت در سامانه شاپرک را در ادامه به شما توضیح می‌دهیم.

چگونه کارت بانکی را در هاب فناوران شاپرک ثبت نام کنیم؟

برای ثبت کارت بانکی خود در سامانه شاپرک باید از یکی از برنامه‌های مورد تأیید این سامانه بهره ببرید و از طریق این برنامه‌ها کارت خود را به ثبت برسانید. برای مشاهده لیست این برنامه‌ها، شما باید پس از ورود به سایت شاپرک به بخش شرکت‌ها و برنامک‌های مجاز بروید و سپس به روی گزینه‌ی برنامک‌های طرح چک کلیک کنید.

در این صفحه نام برنامه‌هایی مثل برنامه آپ، برنامه 724، برنامه تاپ، برنامه سکه و برنامه ایوا به چشم می‌خورد. بنابراین اگر می‌خواهید کارت بانکی خود را در سامانه شاپرک ثبت کنید در مرحله‌ی اول یکی از برنامه‌های گفته شده در بالا را متناسب با سیستم عامل گوشی خود دانلود و نصب کنید. پس چه در پی ثبت کارت در سامانه شاپرک ایوا هستید و چه می‌خواهید که ثبت کارت در سامانه شاپرک آپ را انجام دهید باید در ابتدا این برنامه‌ها را به روی گوشی خود نصب کنید.

خرید مک بوک

در ادامه روش ثبت کارت بانکی از طریق دو برنامه محبوب آپ و 724 را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید از طریق هر یک از این برنامه‌ها به ثبت کارت خود اقدام کنید. قبل‌تر همه بانک‌ها نیاز به ثبت نام در سامانه شاپرک نداشتند ولی به مرور تقریبا همه بانک‌ها به این طرح جدید اضافه شدند و شما حتما باید کارت خود را در سامانه شاپرک ثبت کنید تا بتوانید از خدمات مختلف برخوردار شوید.

اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق آپ

به برنامه‌ی آپ وارد شوید و به بخش ‘’کارت به کارت’’ بروید. در این بخش اگر کارت مبدأ که انتخاب می‌کنید جزو بانک‌های وارد شده به این طرح باشد شما با یک ‘’توجه’’ روبرو می‌شوید که به شما می‌گوید طبق دستورالعمل بانک مرکزی بانک شما به سامانه‌ی هاب شاپرک اضافه شده و باید ابتدا کارت خود را در این سامانه ثبت کنید.

گزینه‌ی ادامه را گزینش کنید تا به یک صفحه جدید منتقل شوید. در این صفحه باید متن داخل کادر را وارد کنید تا یک کد تأیید به شماره‌ی شما ارسال شود و سپس باید شماره کارت خود و همچنین تاریخ انقضای کارت را در صفحه جدید وارد کرده و گزینه‌ی ادامه را انتخاب کنید.

به همین سادگی کارت بانکی شما در سامانه شاپرک ثبت می‌شود و شما در واقع احراز هویت می‌شوید. فقط یک نکته‌ی بسیار مهم را در نظر داشته باشید. حتما باید شماره‌ی موبایلی که از آن استفاده می‌کنید به نام خودتان باشد و در واقع باید مالک سیم کارت و کارت بانکی یک نفر باشد و در غیر این صورت این فرایند انجام نمی‌شود.

پس حتما با سیم کارتی این اقدامات را انجام دهید که به نام خودتان است.

اضافه کردن کارت به سامانه شاپرک از طریق برنامه 724

به این برنامه وارد شوید و به بخش سامانه صیاد بروید. در این به روی گزینه‌ی ثبت چک یا پیگیری وضعیت کلیک کنید تا با پیغام افزودن کارت مواجه شوید. این گزینه را انتخاب کنید تا به صفحه‌ی رسمی این برنامه در سایت شاپرک منتقل شوید.

در این صفحه باید متن داخل کادر را وارد کنید تا یک کد تأیید به شماره‌ی شما ارسال شود و سپس باید شماره کارت خود و همچنین تاریخ انقضای کارت را در صفحه جدید وارد کرده و گزینه‌ی ادامه را انتخاب کنید.

به همین سادگی کارت بانکی شما در سامانه شاپرک ثبت می‌شود و شما در واقع احراز هویت می‌شوید. فقط یک نکته‌ی بسیار مهم را در نظر داشته باشید. حتما باید شماره‌ی موبایلی که از آن استفاده می‌کنید به نام خودتان باشد و در واقع باید مالک سیم کارت و کارت بانکی یک نفر باشد و در غیر این صورت این فرایند انجام نمی‌شود.

پس حتما با سیم کارتی این اقدامات را انجام دهید که به نام خودتان است.

 

 

علت ثبت نشدن کارت در شاپرک چیست؟

ثبت نشدن کارت بانکی شما می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مثلا ممکن است خودتان اطلاعات را به درستی وارد نکرده باشید و یا شماره موبایل به نام شما نباشد. ولی اگر چنین مشکلاتی وجود دارد و همچنان کارت شما در سامانه شاپرک ثبت نمی‌شود پیشنهاد می‌کنیم از یک برنامه دیگر برای ثبت کارت خود استفاده کنید. برای مثال اگر از آپ استفاده می‌کنید و کارت ثبت نمی‌شود به سراغ برنامه 724 بروید یا از ایوا کمک بگیرید. توجه داشته باشید که گاهی اوقات دلیل ثبت نشدن کارت بانکی، مشکل و کندی در سیستم‌های بانکی است و ارتباطی با شما ندارد و در این صورت باید روز بعد مجدد امتحان کنید.

سوالات متداول

شاپرک چیست؟ شاپرک مخفف عبارت «شبکه الکترونیکی پرداخت کارت» است و همان طور که از نامش مشخص است برای پرداخت‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این سامانه به شما کمک خواهد کرد تا در یک بستر امن بتوانید خریدهای اینترنتی خود را انجام دهید و نگران وارد کردن اطلاعات بانکی خود هم نباشید.

ما چه زمانی از این سامانه استفاده می‌کنیم؟ تقریبا همیشه! اگر دقت کرده باشید هر بار که خرید اینترنتی انجام می‌دهید در مرحله‌ی آخر به یک درگاه پرداخت منتقل می‌شوید تا بتوانید مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. در این مرحله شما در واقع به سامانه شاپرک متصل می‌شوید و از این طریق پرداخت خود را انجام می‌دهید.

احراز هویت کارت بانکی در شاپرک چگونه است؟ برخلاف باور عمومی ثبت کارت بانکی در سامانه شاپرک از طریق خود هاب شاپرک ثبت نام نمی‌شود و برای ثبت کارت بانکی خود در سامانه شاپرک باید از یکی از برنامه‌های مورد تأیید این سامانه بهره ببرید از طریق این برنامه‌ها کارت خود را به ثبت برسانید. برنامه‌هایی مثل برنامه آپ، برنامه 724، برنامه تاپ، برنامه سکه و برنامه ایوا مورد تأیید ساپرک هستند و این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که در بالا مراحل انجام این کار را در دو برنامه آپ و 724 شرح دادیم.

لپ تاپ گیمینگ بنر
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

128 نظر

  1. پگاه

    سلام وقتتون بخیر🙏🏾 من وقتی میخوام تو سامانه شاپرک ثبت نام کنم خود به خود شماره قبلی من رو میاره خطی که ۳سال خاموش و من اصلا روشن ندارمش نمیدونم اصلا خطم کجاست من چطور باید شماررو عوض کنم و همین خطی که فعال دارمو وارد کنم آخه چطور شماره قبلیم میاد برای تایید پیامک🤔

    1. م. ح

      پاسخ به پگاه

      چندروزه میخوام پول انتقال بدم نمیتونم هرچی هم کارتمو ثبتش میکنم بازم وقتی برمیگردم همون پیغام قبلی رو میده که ثبت نشده برنامه هایی هم که گفتید نصب کردم هیچکدوم جواب نگرفتم
    1. فرانک یحیوی

      پاسخ به پگاه

      سلام، از یه مرورگر دیگه استفاده کنید.
  2. نگار

    ثبت کردم ولی باز ارور میده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نگار

      سلام وقت شما بخیر باشه ظاهراً برخی از کاربران برای ثبت کارت مشکل دارن و کارت بعد از ثبت هم همچنان ارور ثبت نشدن میده تا این مشکل حل بشه برای انتقال وجه و کارهای این چنینی به جای آپ می‌تونید از دیجی پی استفاده کنید موفق باشید
    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به نگار

      سلام وقت بخیر با اینترنت یا مرورگرهای دیگه تست کردید؟
      1. امیر حسین

        پاسخ به امیرحسین کنزق

        خوب مثلا تز کدوم مرورگر استفاده کنیم اسمش بگو لطفا
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به امیر حسین

          سلام وقت بخیر گوگل کروم، فایرفاکس، مایکروسافت اج و ...
      1. Saba nyazi

        پاسخ به امیرحسین کنزق

        سلام توروخدا جواب بدید دیوونه شدم میرم تو برنامه آپ بعد توجه میاد میرم تو سایت شاپرک ولی حروفو(متن داخل کادر) برام نشون نمیده ک ثبتش کتم لطفا راهنماییم کنین ..مشکل چیه گوشیمم نوت ۸پرو..نمیدونم چ دردی داره
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Saba nyazi

          سلام وقت شما بخیر بشه اگر مشکل شما این هست که حروف داخل کادر نمایش داده نمیشه با یک مرورگر دیگه امتحان کنید قطعا مشکل حل میشه اما اگه مشکل این بود که کارت در نهایت ثبت نشد فعلا از برنامه دیجی پی استفاده کنید تا این مشکل ثبت نشدن کارت برطرف بشه موفق باشید
  3. تکه دل

    چرا نه واقعا چرا نمیشه مامستقیم خرید کنیم حتما باید بریم تو اپ یه پورسانت اون برداره و بعد بره داخل شاپرک یه پورسانت این یکی برداره بعد از فروشنده خرید کنیم این دیگه چه جور کلاه برداریه اگه انجام هم ندی دیگه سیستم بانکی برات کاری انجام نمیده باید این باجو بدی بعد استفاده کنیم

    1. ف ا

      پاسخ به تکه دل

      سلاااام وقت بخیر منم هر کاری میکنم کادر ک باید رمز بهم بده برا احراز هویت نداره خالی من دیچی پی هم نصب کردم همینطوره از چک صیادی هم رفتم باز همینه چیکار باید بکنم لطفا راهنمایم کنید ممنون میشم
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به ف ا

        سلام وقت بخیر با یه مرورگر دیگه امتحان کنید من خودم امروز یه کارت ثبت کردم به راحتی انجام شد
  4. رضوانه

    من ثبت کردم اما باز هم همان پیام باید در شاپرک ثبت بشه رو میده و اجازه کارت به کارت نمیده.آیا
    زمان بندی خاصی داره که بعد از ثبت در شاپرک تا فعال شدن کارت به کارت طول بکشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضوانه

      سلام، امیدوارم خوب و خوش باشید خیر زمان بندی خاصی نداره ولی ظاهراً این مشکل برای برخی کاربران هست فعلا پیشنهاد میکنیم به جای برنامه آپ که اجازه انتقال نمی‌ده از برنامه دیگه‌ای مثل دیجی پی استفاده کنید.
    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به رضوانه

      نه زمانی نمی‌بره، خطی که باهاش ثبت می‌کنید باید به نام صاحب کارت باشه. این رو رعایت کردید؟
  5. علی ذوقی

    سلام من چند بار ثبت میکنم ولی نمیشه کارت به کارت کنم دوباره میگه ثبت کن

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی ذوقی

      سلام وقت شما بخیر درست میگید برخی کاربران این مشکل رو دارن پیشنهاد می‌کنم فعلا از دیجی پی استفاده کنید و این برنامه نیازی هنوز به ثبت کارت نداره پیروز باشید
  6. ریحانه

    سلام من در کارت به کارت بعد ادامه که وارد سایت شاپرک میشم کنی رو برام نمیاره که بتونم ببینم و وارد کنم چیکار کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ریحانه

      سلام، وقت بخیر همه کارت های بانکی نیازی به ثبت ندارن و برای بعضی هنوز بدون ثبت کارت انتقال وجه انجام میشه
    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به ریحانه

      سلام از یک اینترنت یا مرورگر دیگه استفاده کنید.
  7. آرین

    منم نمیتونم کارت به کارت انجام بدهم میگه که کارت شما باموفقیت ثبت شد تا برمیگردم توی اپلیکیشن دوباره درخواست ثبت کارت در شاپرک میده مشکل کجاست تمام مراحل بالا ک نوشتید هم انجام دادم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به آرین

      سلام وقت بخیر بله درست میگید این مشکل وجود داره ظاهراً ایراد در ثبت کارت از طرف سایت پذیرنده هست برای حل این مشکل فعلا میتونید از دیجی پی استفاده کنید و این برنامه فعلا نیازی به ثبت کارت نداره موفق باشید
  8. محمد

    باسلام بنده قبلا این کار رو انجام داده بودم ، ولی الان یه گوشی جدید خریدم و اپ رو نصب کردم و اون پیام رو میدا که باید ثبت بشه ، که وقتی کد امنیتی رو میزنم میگه فعال شد و دیگه نمیره مرحله بعد که اطلاعات کارت رو ازم بخاد ، و باز بر میگردم نمیتونم وارد بشم ، سیم کارتم هم همونه و چیزی عوض نشده

  9. قرابیگلو

    سلام چگونهمیتوانیم مجددا بخواهیم تاربخ انقضای کارت خود در سامانه اپ راویرایش کنیم

  10. حدیثه

    من هرکاری میکنم نمیتونم کارت به کارت کنم هی میگه باید بری تو سایت شاپرک خستم کرده نمیدونم چیکار کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حدیثه

      سلام وقت شما بخیر باشه تو متن به طور کامل توضیح داده شده که برای این مشکل باید چجوری کارت خودتون رو ثبت کنید امیدوارم که براتون مفید باشه در پناه حق باشید
      1. حسین جلالوند

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام من cvv2 کارتم رو اشتباه ثبت کردم حالا باید چکار کنم؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به حسین جلالوند

          سلام وقت بخیر یک بار دیگه از اول ثبت کنید تا جایی که میدونم امکان ویرایش وجود نداره هنوز پیروز باشید
      1. Oktay

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام هر چقدر ثبت میکنیم در گوشی خودمون ثبت نمیشه ولی سیم کارتو میزنیم به گوشی دگ ثبت میشه الان باید بریم گوشی بخریم؟؟؟؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Oktay

          سلام امیدوارم حالتون خوب باشه ثبت کارت خیلی ارتباطی با مدل گوشی نداره حتما با مرورگر دیگه مجدد امتحان کنید. مثلا اگر از گوگل کروم استفاده می‌کنید یک بار با مرورگر گوشی و یک بار با فایرفاکس امتحان کنید در نهایت اگر موفق نشدید برنامه دیجی پی رو نصب کنید در دیجی پی فعلا الزامی به ثبت کارت وجود نداره موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b4%d8%a7%d9%be%d8%b1%da%a9/
ads
ads