داغ ترین ها :
جادوگری LG در عصر تکنولوژی: LG Rollable با اندازه متغیر!

جادوگری LG در عصر تکنولوژی: LG Rollable با اندازه متغیر!

با تشکر از مالکیت فکری اختراعی، اطلاعات فاش‌شده و تیزرهای مبهم، از قبل خبرهایی در خصوص کار LG بر روی یک تلفن هوشمند رول‌شونده به گوش رسیده بود. اما اکنون این خبر رسماً توسط شرکت تأیید شده و مشخص شده که همان‌طور که در شایعات گفته می‌شد، نام آن LG Rollable است.

اگرچه این شرکت تأیید کرده که چنین تلفنی ساخته شده و در حال کار است، اما چیز دیگری نشان نداده است. در ادامه همه آنچه در خصوص این گوشی شایعه یا فاش شده را خواهید دید. البته دو شایعه ناامیدکننده هم وجود دارد: ۱) لغو شدن پروژه تولید LG Rollable، ۲) خروج LG از صنعت تلفن‌های هوشمند. البته هیچ‌یک از این دو مورد قابل‌اطمینان نیستند و هیچ‌کجا هم تأیید نشده‌اند.

تاریخ عرضه و قیمت احتمالی LG Rollable

طبق گزارشی از کره جنوبی، LG Rollable در اوایل 2021 (احتمالا در هفته‌های آتی) معرفی خواهد شد، که امیدواریم خبر درستی باشد. اما زمزمه‌هایی مبنی بر کنار گذاشتن پروژه به دلیل خروج LG از بازار تلفنهای هوشمند نیز مطرح شده است.

در واقع، منابع ادعا می‌کنند که LG به تأمین‌کنندگان خود گفته که گوشی LG Rollable متوقف شده است. اما LG چنین پاسخ داده است که هنوز هیچ تصمیم نهایی‌ای در مورد پروژه نگرفته است. که البته این یعنی ممکن است پروژه لغو شده باشد. از طرفی هم گفته شده که در یک گواهینامه Bluetooth SIG دیده شده که این گوشی در آخرین مراحل پیش از انتشار است.

در خصوص تاریخ انتشار LG Rollable فقط یک شایعه و آن هم از شایعه‌ساز کم‌سابقه‌ای وجود دارد. اما با دیگر بازه‌های زمانی فاش‌شده تقریبا در یک راستا قرار دارد. طبق اخبار فاش‌شده، این تلفن احتمالاً در مارس معرفی خواهد شد. اما این شایعه اضافه می‌کند که ممکن است این کار تا ژوئن به تأخیر بیفتد. با توجه به تأیید نام و طراحی ظاهری گوشی توسط LG در ژانویه، معرفی این گوشی در ماه مارس احتمال بیشتری دارد.

ال جی تاشو

نظر منابعی که با CNET صحبت کرده‌اند این است که LG Rollable دستگاه پیشرفته‌ای‌ست که «اواخر امسال» معرفی خواهد شد. علی‌رغم درخواست‌ها، LG گفته که در حال حاضر قادر به ارائه جزئیات بیشتری نیست.

در مورد قیمت آن نیز، همان منبع ادعا می‌کند که احتمالا حدود ۲۳۵۹ دلار (تقریباً ۱۷۷۵ پوند، ۵۷.۵۷ میلیون تومان) خواهد بود. این یعنی گران‌تر از Galaxy Z Fold2 خواهد بود. اما در نظر داشته باشید که این گوشی از یک تکنولوژی کاملا به‌روز استفاده می‌کند.

البته ممکن است گوشی‌های هوشمند رول‌شونده دیگری هم به زودی از راه برسند. زیرا TCL و Oppo نیز در حال کار بر روی چنین گوشی‌هایی هستند. البته به نظر می‌رسد که آن‌ها هنوز در مراحل طراحی قرار دارند. پس احتمالاً به LG نمی‌رسند، اما با وجود رقابت در بازار ، قیمت‌ها می‌توانند به سرعت کاهش پیدا کنند.

اخبار، شایعات و مطالب فاش‌شده حول محور گوشی رول‌شونده LG: LG Rollable

مطمئن‌ترین اخبار LG Rollable از طرف خود LG ارائه شده است. این اخبار نشان می‌دهد جلوی این گوشی به طور معمول و هنگام تغییر اندازه چگونه به نظر می‌رسد.

به طور خلاصه، ظاهر آن معمولی به نظر می‌رسد، اما قسمت بالای آن (در حالت افقی) می‌تواند به سمت بالا کشیده شده و یک تبلت کوچک ایجاد کند. البته در تصویر دوربین سلفی دیده نمی‌شود، که شاید به خاطر نهایی نبودن فرم دستگاه است، و شاید هم زیر صفحه تعبیه شده باشد.

ال جی خمیده

قبلاً طراحی کاملا مشابهی با تصویر بالا در یک سند مالکیت فکری اختراعی LG دیده شده بود. البته در آن، گوشی از دو طرف باز می‌شد، در حالی که در تیزر تبلیغاتی LG به نظر یک‌طرفه می‌رسید. این یعنی ممکن است طراحی آن به مدل یک‌طرفه تغییر کرده باشد. اما شاید هم به همان شکل طراحی شده بوده و فقط LG تصمیم گرفته یک طرف آن نشان داده شود.

در مورد مشخصات، گزارشی وجود دارد که LG Rollable در صورت باز شدن کامل، صفحه‌نمایش 7.4 اینچی و در حالت بسته صفحه‌نمایش 6.8 اینچی خواهد داشت.

پست مشابه انجمن کره جنوبی با LetsGoDigital نیز چنین چیزی می‌گوید، اما تصاویری هم در آن وجود دارد که می‌توانید در زیر مشاهده کنید. جزئیات اضافه‌ای در آن ارائه شده مبنی بر این‌که وضوح تصویر احتمالی در حالت 7.4 اینچی 1600×2428، و در حالت 6.8 اینچی 1080×2428 خواهد بود.

ال جی رولیبل

منبع دیگری ادعا کرده است که LG Rollable دارای چیپ‌ست فوق‌العاده اسنپدراگون ۸۸۸، 16 گیگابایت رم و 4200 میلی‌آمپرساعت باتری خواهد بود.

با توجه به این اطلاعات فاش‌شده، احتمال چنین جزئیاتی درست مثل اندازه صفحه‌نمایش خیلی زیاد است. استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ نیز بسیار محتمل است، زیرا انتظار می‌رود این گوشی پرچمدار اصلی 2021 باشد.

سخن پایانی

آنچه در بالا توضیح داده شد، یکی از حرکات جادویی‌ای است که در ۲۰۲۱ شاهد خواهیم بود. گوشی‌های تاشو و گوشی‌های دارای قابلیت تغییر اندازه تا به حال دو مورد از گام‌های بزرگ تکنولوژی و فناوری در صنعت موبایل بوده‌اند. اما واقعا چه چیزهای دیگری در راه‌اند؟ چه شگفتی‌هایی در این مسیر پیش روی ما قرار دارند؟

نظرات، شنیده‌ها و ایده‌های خود را با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ac%d8%a7%d8%af%d9%88%da%af%d8%b1%db%8c-lg-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%d8%b5%d8%b1-%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c-lg-rollable-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d9%85/
ads
ads