داغ ترین ها :
جارو شارژی بخریم یا جارو برقی؟

جارو شارژی بخریم یا جارو برقی؟

قبلا که فقط جاروبرقی بود، هنگام خرید باید بین برندهای محدودی که وجود داشت، یکی را انتخاب می‌کردیم. اما الان که جاروهای شارژی هم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و خیلی  از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند، موقعی که قصد خرید جارو داریم، این سوال برایمان پیش می‌آید که جارو شارژی بخریم یا جارو برقی؟  اما تفاوت جاروشارژی و جاروبرقی چیست و کدام یک به درد خانه ما می‌خورد؟ عملکرد کدامشان بهتر است؟ اگر این‌ها سوالاتی هستند که شما هم در ذهن دارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید چون میخواهیم این دو مدل جارو را مقایسه کنیم.

جارو شارژی چیست؟ 

جاروهای شارژی همانطور که از نامشان پیداست، محدود به پریز برق نیستند و اگر به‌طور کامل شارژ شوند، مانند هر وسیله شارژی دیگری، تا مدتی مشخص کار می‌کنند. قدرت جاروهای شارژی مختلف است و مدت زمانی که شارژ را نگه می‌دارند هم با هم فرق دارد. 

اگر بعضی قسمت‌های خانه مانند راه پله یا ماشین خود را می‌خواهید تمیز کنید و محدودیت دسترسی به پریز برق دارید، یک جاروی شارژی می‌تواند به شما کمک کند که آن‌جا را به‌خوبی جارو کنید.

جاروبرقی بهتر تمیز می کند یا جارو شارژی

 

انواع جاروشارژی را می توانید از تکنولایف بخرید: جارو شارژی

انواع جارو شارژی

دسته دار

جاروهای شارژی دسته دار، از یک دسته بلند، مخزنی در وسط و مکنده تشکیل شده‌اند. دکمه‌هایی که برای کنترل جارو نیاز دارید، هم روی بدنه هستند. این جاروها، برای کسانی خوب هستند که به علت کمردرد یا زانو درد، نمی‌توانند خیلی خم شوند و می‌خواهند بدون خم شدن، زمین را جارو کنند. دسته‌ی بعضی جاروهای دسته‌دار، قابل تنظیم و کوتاه شدن هم هست تا اگر خواستید روی مبل، پرده و دیگر قسمت‌های این مدلی را تمیز کنید، مشکلی نداشته باشید.

محفظه خلاء

جاروهایی که محفظه خلاء دارند، شبیه جاروبرقی‌های معمولی هستند که بدون سیم برق کار می‌کنند. محفظه بزرگ و مشخصی پشت جارو سوار است که آشغال‌ها درون آن جمع می‌شوند. این جاروها معمولا شارژ را به مدت طولانی‌تری نسبت به جاروهای دسته‌دار نگه می‌دارند.

جاروی ربات

جاروهای رباتی، جاروهای گردی هستند که روی زمین حرکت می‌کنند و آشعال‌های ریزی که روی زمین ریخته را به داخل محفظه خود مکش می‌کنند. جاروهای رباتی قابل برنامه ریزی‌اند و لازم نیست خودتان موقع تمیزکاری بالای  سرش باشید؛ تنها کافی‌ست به آن برنامه بدهید که در زمان مورد نظر، فضای مورد نظر را تمیز کند. این جاروها، با موبایل‌های هوشمند هم قابل کنترل هستند. اگر وقت نمی‌کنید که خانه را جارو کنید و می‌خواهید ذرات کوچک یا موهایی که روی زمین ریخته جمع شود، یک جاروی رباتی به‌کارتان می‌آید.

جارو شارژی بخریم یا جارو برقی

 

 

مزایا و معایب جاروی شارژی

برای این‌که ببینیم جارو شارژی بخریم یا جارو برقی، باید ببینیم مزایا و معایب جاروهای شارژی چیست و می‌صرفد آن را جایگزین جاروی برقی کنیم یا به عنوان یک جاروی کمکی به کار بگیریم؟

مزایا

  1. جاروهای شارژی سبک‌تر از جارو برقی هستند.
  2. جاروهای شارژی محدودیت‌هایی چون پریز برق و طول سیم ندارند.
  3. با آن‌ها به راحتی می‌شود داخل ماشین را تمیز کرد.
  4. کوچکترند و فضای کمتری اشغال می‌کنند.

معایب

  1. عمر باتری‌شان محدود است و پس از آن باید دوباره شارژ شوند تا بتوانید ازشان استفاده کنید.
  2. مخزن کوچکتری دارند.
  3. رسیدگی بیشتری می‌خواهند.
  4. باید جایی همراه با پریز برایشان در نظر داشته باشید که مدام شارژشان کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید اتو بخار

 

جاروبرقی بهتر تمیز می‌کند یا جارو شارژی؟

مهمترین فاکتور در مقایسه جاروبرقی و جاروشارژی و انتخاب از بین این دو، قدرتشان در تمیز کاری است. 

تمیز کردن فرش و جمع کردن ذراتی که بین پرزهای فرش گیر کرده‌اند، یکی از نقاط ضعف جارو شارژی است. به‌طور میانگین، جاروی شارژی تا ۴۱٪ ذرات را از فرش جمع می‌کند، اما جارو برقی، تا ۷۰ درصد قدرت مکش ذرات از فرش را دارد.

اگر از خودتان می‌پرسید جارو برقی بخریم یا جارو شارژی و خانه‌تان فرش شده است، خوب است هنگام خرید این نکته را در نظر بگیرید. علاوه بر این، سروصدای جاروهای شارژی بیشتر از جاروی سیم دار است.

 

خرید انواع جارو برقی از تکنولایف: جاروبرقی

فضای مناسب برای استفاده از جاروبرقی

  • فرش و موکت
  • فضایی که به برق دسترسی دارد.

فضای مناسب برای استفاده از جاروشارژی

  • پارکت و سرامیک
  • روکش مبل و صندلی
  • داخل ماشین
  • فضایی که به برق دسترسی ندارد.

عمر جاروبرقی بیشتر است یا جارو شارژی مقایسه ظرفیت جاروشارژی و جاروبرقی

 

عمر جاروبرقی بیشتر است یا جارو شارژی

یادتان می‌آید آخرین بار چه زمانی جاروبرقی‌تان نیاز به تعمیر داشت یا خراب شد؟

اگر جاروبرقی‌ از برند خوب و معتبری خریداری شده باشد، احتمال خراب شدنش خیلی کم است. احتمالا تنها کاری که باید چند وقت یکبار انجام دهید، تخلیه کردن کیسه و عوض کردن فیلترهاست و این‌که با آن آب جمع نکنید.

جارو شارژی، باید شارژ کامل خود را دریافت کند که بین ۲۰ الی ۴۵ دقیقه به شما کار بدهد. اگر فضای مدنظرتان بزرگ است، مثلا کل خانه را می‌خواهید یکباره تمیز کنید، ممکن است پروسه تمیزکاری خیلی طولانی شود. موقع تمیز کردن فرش، عمر باتری زودتر تخلیه می‌شود پس بهتر است از این جارو برای فضاهای غیرمفروش استفاده کنید.  به‌طور کل، عمر باتری در جاروهای شارژی ارزان‌قیمت، طولانی‌تر است و با این‌ تفاسیر، بهتر است از آن برای تمیز کردن فضاهایی که زمانبر نیستند و خیلی زود تمام می‌شوند استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید جاروبرقی

 

مقایسه ظرفیت جاروشارژی و جاروبرقی

اگر به این فکر می‌کنید که جارو شارژی بخریم یا جارو برقی، ظرفیت را هم باید در نظر بگیرید. جاروهایی برقی به‌طور کل ظرفیت بیشتری دارند و مخزنشان بزرگ‌تر است. به همین دلیل، دفعات کمتری باید مخزن آن‌ها را تخلیه کنید. 

جاروهای شارژی، به‌خصوص مدل‌های دستی و رباتی، کوچکترند و به همان نسبت مخزن کوچکتری دارند و آشغال کمتری هم داخلشان جای می‌گیرد.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک جاروشارژی

 

جمع بندی

وقتی به این سوال رسیدید که جاروبرقی بخریم یا جارو شارژی، به این فکر کنید که فضایی که می‌خواهید آن را تمیز کنید چقدر است؟ چند مرتبه در طی هفته از جارو استفاده می‌کنید؟ آیا فضا فرش شده یا پارکت است؟ 

به‌طور کل، بهتر است که یک جاروبرقی در خانه داشته باشید و برای تمیز کردن فضاهای کوچکتر که دسترسی‌تان به برق محدود است، مانند داخل خودروتان، از یک جاروی شارژی کمک بگیرید.

 

انواع جاروبرقی پارس خزر را می توانید از تکنولایف بخرید: جاروبرقی پارس خزر

سوالات متداول

جاروبرقی ارزان‌تر است یا جارو شارژی؟ با وجود این‌که جارو برقی و جارو شارژی به قیمت‌های مختلف و برندهای مختلف در بازار هستند، اما برخی جاروهای شارژی به‌خصوص مدل رباتیک، قیمت بالاتری نسبت به جاروبرقی دارند.

جارو شارژی بهتر تمیز می‌کند یا جارو برقی؟ برای تمیز کردن زمین فرش شده، جارو برقی بهتر از جاروی شارژی تمیز می‌کند. برای فضاهای تنگ و کوچک که جاروبرقی به آن‌ها دسترسی ندارد، خوب است از جاروهای شارژی کمک بگیرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%88-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c/
ads
ads