داغ ترین ها :
راهکارهای حرفه ای برای جستجوی تصاویر در اندروید (جستجوی معکوس)

راهکارهای حرفه ای برای جستجوی تصاویر در اندروید (جستجوی معکوس)

تاحالا شده تصویر مکانی جذاب و دیدنی را در عکسی دیده باشید و بخواهید به آن جا سفر کنید ولی درباره نام آن مکان اطلاعاتی نداشته باشید؟ یا دنبال نمونه های مشابه لباس مورد نظرتان هستید، تا از میان آن ها انتخاب کنید و نمی دانید در کدام فروشگاه ها موجود است. جستجوی تصاویر معکوس راهکاری برای این مساله است. این کار به راحتی از طریق گوشی قابل اجرا است. موتورهای جستجو و نرم افزارهای تخصصی گزینه های کاربردی برای این کار هستند. گوگل محبوب ترین موتور جستجویی است که از آن استفاده می شود، و  google image رایج ترین روش جستجوی معکوس است، اما  در این میان، راه های دیگری وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین گزینه را انتخاب کنید.در این مقاله قصد دارم  راهکارهای کاربردی را به شما آموزش دهم تا به راحتی بتوانید روش جستجوی معکوس را در گوشی های اندرویدی جستجو کنید. جستجوی تصاویر در اندروید از این پس برای شما هیجان‌انگیزتر می‌شود. تمام روش های جستجو معکوس عکس را اینجا آموزش می دهیم.

 

برای خرید انواع گوشی های اندرویدی می توانید قیمت گوشی را در سایت تکنولایف بررسی کنید.

 

جستجوی تصاویر در اندروید و روش‌هایی که باید بدانید

1-جستجوی تصاویر در اندروید با استفاده از Google Image

اگر دنبال تصاویر باکیفیت و متنوع برای وبلاگ یا وبسایت خود هستید، Googleimage ابزاری کارآمد برای جستجوی تصاویر به شمار می رود. بیشترین و متنوع ترین عکس ها را می توانید در موتور جستجوی گوگل پیدا کنید. جستجوی معکوس تصاویر در نسخه گوگل کروم دسکتاپ و موبایل تفاوت هایی دارند. اگر دنبال تصویر مشابهی در وبسایتی هستید، عکس مد نظر را باز کنید و روی آن چند ثانیه نگه دارید تا منو باز شود، از آن میان گزینه Search google for this image را انتخاب کنید. جستجوی تصاویر در گوگل براساس رنگ، اندازه و نوع فیلتر می شود. به کمک فیلتر تصاویر می توانید سریع تر به هدف خود دست پیدا کنید.

جستجوی تصاویر با گوگل images

 

2. عکس ذخیره شده در گوشی اندرویدی با کروم

اگر دنبال عکس‌های مشابه ذخیره شده در گوشی هستید، باید با نسخه دسکتاپ جستجو کنید. به این صورت که به آدرس image.google.com وارد شوید و در قسمت بالای صفحه، سمت راست، سه نقطه را کلیک کرده و Desktopsite را انتخاب کنید ، سپس دوربین در سمت راست صفحه را کلیک کرده و  تصویر مد نظرتان را از طریق select file بارگزاری کنید. نکته قابل توجه اینکه شما فقط باید روش search google for this image را با مرورگر کروم اجرا کنید و  این قابلیت در مرورگرهای بینگ و سافاری کاربردی ندارند.

ریکوئست desktop سایت

 

اپلیکیشن هایی که حین رانندگی کمک فراوانی به شما می‌کنند:

15 برنامه موبایل برای رانندگان

 

3. جستجوی عکس معکوس با موزیلا فایرفاکس

اگر از فایرفاکس بیشتر از گوگل کروم استفاده می کنید، این مطلب مناسب شماست. جستجوی معکوس تصویر از یک وبسایت با موزیلا تفاوت دارد. این کار را با نصب افزونه search by image می توانید انجام دهید. افزونه search by image بیش از 30 موتور جستجو را پشتیبانی می‌کند و این امکان وجود دارد که از میان انبوهی از موتورهای جستجو تصویر معکوس مد نظر را انتخاب کنید. این برنامه به محققین، روزنامه نگاران، طراحان کمک می کند تا عکس‌های جعلی را از اصل تشخیص دهند.

جستجوی تصاویر در اندروید

 

جستجوی تصویر معکوس از طریق موتور جستجوی بینگ

جستجوی معکوس تصاویر با موتورجستجوگر مایکروسافت، بینگ نیز امکان‌پذیر است. با image Match می توانید تصاویر معکوس را جستجو کنید. به وبسایت بینگ وارد شوید و آیکون جستجوی تصویر را از سمت چپ صفحه انتخاب کرده، روی گزینه دوربین وسط نوار سرچ کلیک کنید، کادر بالا براساس  سه گزینه  تصاویر ذخیره شده در گوشی، گالری عکس‌های پیشنهادی بینگ و  یا از طریق گرفتن عکس جستجو را انجام می دهد. اگر می خواهید عکسی را ثبت کنید باید گزینه Allow Camera Access را کلیک کنید تا دوربین فعال شود. حالا می توانید از هر چیزی که در اطرافتان هست، عکس بگیرید. یا تصویر مدنظرتان را از گوشی آپلود کنید تا تصاویر مشابه را به شما نمایش دهد.

جستجوی معکوس تصاویر در بینگ

موتور جستجو TinEye برای معکوس عکس

اولین موتور جستجوی عکس معکوس است. هر تصویری که مدنظرتان باشد، می توانید در این موتور جستجو پیدا کنید . با قرار دادن آدرس تصویر موتور جستجو، عکس‌های مشابه بیشتری به شما پیشنهاد می دهد. برای استفاده از آن ابتدا به وبسایت TinEye وارد شوید، در سمت چپ گزینه پیکان را انتخاب کرده و تصویر مد نظرتان را آپلود کنید. مانند دیگر موتورهای جستجو با دو گزینه مواجهه می شوید، با استفاده از گرفتن عکس جدید یا آپلود تصویر از موبایلتان می توانید تصاویر مشابه را جستجو کنید.

جستجوی معکوس TinEye

 

 

پلتفرم Pixsy

Pisxy یک پلتفرم کامل پیداکردن تصویر معکوس است . و شخصی آن را ساخته که سرقت آثار را تجربه کرده است.  این پلتفرم به منظور صیانت از حقوق آثار هنری ساخته شده است. و ابزارهایی برای محافظت تصاویر آثار هنری طراحی کرده است. در پلتفرم pixsy می‌توانید آثار تصاویر مد نظر را در اینترنت پیگیری کنید. همچنین روش هایی  شامل  پیدا کردن راهکار برای تصاویر دزدیده شده، قابلیت حذف تصاویر سرقتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. هدف این است که هنرمندان بتوانند آثار و تصاویر هنری خود را تحت کنترل داشته باشند. همچنین، حق کپی رایت و حفاظت از حقوق مادی و معنوی آثار هنری شما در این پلتفرم محفوظ است. و نکته جالب توجه اینکه  pisxy آثار سرقتی را به صورت آفلاین  نیز برای شما پیگیری می کند. استفاده از پلتفرم pixsy رایگان نیست و در صورت نیاز باید هزینه ای پرداخت کنید.

جستجوی معکوس تصاویر پلتفرم Pixsy

 

موتور جستجوی روسی Yadnex

نام موتور جستجوی روسی است که امکان پیدا کردن عکس معکوس را در اختیار شما قرار می دهد. به این صورت است که شما تصویر مد نظر را از رایانه خود آپلود  می‌کنید، سپس نتایج جستجوی مشابه را به شما نشان می دهد. با موتور جستجوی Yadnex می توانید تصاویر را به اندازه دلخواه ویرایش کنید . این مورتو جستجو نیز برای حمایت از یافتن سرقت آثار هنری طراحی شده است.

جستجوی معکوس تصاویر در یاندکس

 

آموزش تمام روش های انتقال فایل از گوشی اندروید به کامپیوتر و بالعکس:

انتقال فایل از گوشی به ویندوز 10

 

موتور جستجوی چینی Baidu

بزرگترین موتور جستجوی چینی است. این ابزار به شما در پیدا کردن عکس معکوس کمک می‌کند. کار کردن با این موتور جستجو ساده است. Baidu امکاناتی مانند جستجوی تصاویر، پیدا کردن تصاویر معکوس را در اختیار شما قرار می‌دهد. جستجوی تصویر معکوس در بایدو بسیار ساده و راحت است. مزیتی که این موتور جستجو دارد این است که به زبان چینی محدود نیست و  چندین زبان را پشتیبانی می‌کند. موتور جستجوی بایدو غیر از سرچ تصویرمعکوس، خدمات دیگری در اختیار کاربران قرار می دهد. زیرا بایدو به نوعی یک پرتال اطلاعاتی است که کلیه اخبار را می توانید در آن جا مشاهده کنید.

موتور جستجوی Baidu

 

موتور جستجوی Flicker

موتور جستجوی Flicker جزو بهترین  ابزارهای جستجو و به اشتراک‌گذاری عکس به شمار می رود. و بسیاری از عکاسان مبتدی و حرفه‌ای عکس‌های خود را در آن منتشر می‌کنند. این روش تاثیر زیادی در شناسایی عکاسان دارد، بنابراین ابزار کاربردی برای افرادی است که عکاسی را حرفه ای دنبال می کنند. برخی نیز عکاسی را به صورت تفننی انجام می دهند و فقط دوست دارند عکس های لحظه ای از موقعیت‌های خاص را ثبت کنند و به اشتراک بگذارند.

جستجوی معکوس تصاویر در فلیکر

 

آموزش بدست آوردن Source برنامه های Android:

استخراج فایل Apk برای انتقال برنامه های اندروید

 

سرویس Berify ارایه دهنده خدمات تصویر معکوس

یک سرویس هوشمند برای پیدا کردن تصاویر معکوس ویدیوهای است که به سرقت رفته اند. Berify تصویر را با موتورهای جستجوی دیگر مانند گوگل ، بینگ و yadnex تطبیق می دهد طبیعی است که می توانید به آن اعتماد کنید زیرا جامع‌ترین نتایج را در اختیار شما قرار می دهد. مزیتی که این سرویس دارد این است که می توانید عکس‌های خود را از چندین پلتفرم مانند Flicker,Dropbox, و شبکه های اجتماعی آپلود کنید. برای استفاده از این سرویس نیاز نیست که همیشه آنلاین باشیدberify تصاویر سرقتی را به صورت آفلاین نیز ردیابی می‌کند. اما این سرویس رایگان نیست و باید مبلغ ماهیانه بابت استفاده از آن پرداخت کنید.

Berify reverse image search

 

شبکه اجتماعی pinterest

پینترست شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصویر است و ابزاری مناسب پیدا کردن عکس های باکیفیت برای مشاغل گرافیکی به شمار می آید. یکی از ویژگی های پینترست پیدا کردن تصاویر معکوس است. وقتی برنامه را باز می‌کنید، نوار سفید رنگی را در قسمت پایین صفحه مشاهده می‌کنید، روی آیکون جستجو کلیک کنید، یک جعبه متنی در کنار دوربین ظاهر می شود، با انتخاب دوربین، می توانید از فضای مد نظر عکس بگیرید. پس از بارگذاری در پینترست نتایج مشابه ظاهر می شود.

شبکه اجتماعی pinterest

 

جستجوی تصاویر در اندروید با نرم‌افزار

نرم افزارهای جستجوی عکس، روش کاربردی دیگری است که عکس معکوس را جستجو می کند. شما به راحتی می توانید با نصب نرم افزارهای کاربردی عکس مد نظرتان را روی گوشی اندرویدتان نصب کنید تا تصاویر مشابه را پیدا کنید. در ادامه چندین برنامه تخصصی جستجوی عکس معکوس را به شما معرفی می کنم.

نرم افزار photo Sherlock

یکی دیگر از برنامه‌های جستجوی معکوس عکس، برنامه photo  Sherlock است شما از طریق این برنامه می توانید عکس یا تصویر مد نظرتان را از دوربین یا گالری آپلود کنید. قابلیت‌هایی که این نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد، شامل امکان گرفتن عکس سریع و انتخاب عکس از گالری است. با این برنامه به راحتی می توانید تصویر را برش دهید یا آن را به میزان لازم بچرخانید. برنامه photo Sherlock امکان تمیز عکس جعلی یا اصل را به شما می دهد، همچنین از این برنامه می توانید برای پیدا کردن طرح لباس مورد علاقه تان استفاده کنید. اگر می خواهید با این نرم افزار کار کنید، این برنامه با دو سیستم عامل اندروید و ios سازگاری دارد.

 

راهکارهایی برای حل مشکل خالی شدن باتری آیفون و آیپد: علت خالی شدن باتری ایفون

 

جستجوی تصویر معکوس  نرم افزار Reversee

این نرم افزار یکی از ابزارهای کاربردی برای جستجوی عکس معکوس در وب است.  به این صورت کار می‌کند که  می توانید تصاویر را ازکتابخانه یا پوشه مدنظر در google image آپلود کنید، همچنین تصویر را از گوگل ذخیره می کند. این برنامه قابلیت‌هایی مثل تنظیم اندازه تصویر، چرخاندن تصویر و برش را دارد. و  با موتورهای جستجوی گوگل و سافاری سازگار است. دانلود برنامه reversee رایگان است. اما برای  دسترسی به موتورهای جستجوی دیگری مثل Bing,Yadnex باید مبلغی پرداخت کنید.

CamFind

جستجوی تصویر معکوس  برنامه CamFind

برنامه  CamFindیکی دیگر از ابزارهای جستجوی عکس معکوس به شمار می رود. ابزارهای جستجوی معکوس برای خرید‌های آنلاین بسیار کاربرد دارند. شما به راحتی با برنامه CamFind می توانید عکسی از محصول مد نظرتان بارگزاری کرده و قیمت و ویژگی‌های محصولات مشابه را با یکدیگر مقایسه کنید.  ابزارهای جستجوی عکس معکوس بهترین گزینه برای تحقیق و بررسی به شمار می آیند.  اگر دنبال فروشگاه‌های مشابه هستید، عکس فروشگاه آنلاین مد نظرتان را آپلود کرده تا نتایج مشابه را مشاهده و بررسی کنید و  از میان فروشگاه های پیشنهادی بهترین را انتخاب کنید. نسخه ios و اندروید این برنامه را می توانید از گوگل پلی دانلود کنید.

جستجوی تصویر معکوس با برنامه Google Lense

گوگل لنز نه تنها اطلاعات تکمیلی در مورد سئوال شما در اختیارتان قرار می دهد بلکه نمونه های مشابه بیشتری به شما پیشنهاد می دهد.  گوگل لنز یک برنامه جامعی است که درباره هر آنچه که جستجو می کنید به شما اطلاعات تکمیلی می دهد. اگر دنبال نام گیاه خاصی در آپارتمان دوستتان هستید، یا می خواهید صندلی خاصی برای اتاق تان بخرید یا لباسی را پشت ویترین مغازه ای نظر شما را جلب کرده، با گوگل لنز می توانید آن را پیدا کنید.. طریقه کار با گوگل لنس به این صورت است که ابتدا گوگل را باز کنید قسمت پایین صفحه گزینه Discover را کلیک کرده، در نوار جستجو، گوگل لنز را انتخاب کنید. آیکون عکس را انتخاب و تصویر مدنظرتان را آپلود کنید، بعد از تایید عکس، گوگل لنز، عکس های مشابه را به شما نمایش می دهد.

Image Search App

نرم افزار image searchman

Image searchmanدر سریع‌‌ترین زمان ممکن تصاویر درخواستی را نمایش می‌دهد. و امکاناتی مانند جستجو ، به اشتراک‌گذاری تصاویر، آپلود، سابقه جستجو، نمایش مقایسه و  جستجوی تصاویر  gif  را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دو روش برای امکان جستجوی تصاویر وجود دارد، از طریق کلمات کلیدی و جستجوی تصاویر می‌توانید به نتایج مورد نظر دسترسی پیدا کنید. و فیلتر تصاویر براساس اندازه، رنگ و نوع امکان دستیابی سریع‌تر را به شما می‌دهد.  نکته قابل توجه این است که تصاویر را می‌توانید با برنامه‌های دیگر به اشتراک بگذارید. به راحتی می‌توانید این برنامه را رایگان از Google play دانلود کنید.

مزیت استفاده از ابزارهای جستجوی معکوس عکس

این ابزارها برای حفظ حریم مادی و معنوی آثار هنری بسیار کاربردی هستند. مشاغل هنری مثل طراحان لباس، طراحان وبسایت، دکواتورهای داخلی، جواهرسازان می‌توانند بدون نگرانی آثار هنری خود را با حفظ حقوق در اینترنت منتشر کرده و  اطلاعات هر تصویری را جستجو کنند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ac%d8%b3%d8%aa%d8%ac%d9%88%db%8c-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/
ads
ads