داغ ترین ها :
سامسونگ توسعه اولین حافظه رم از نوع LPDDR5x را به اتمام رساند

سامسونگ توسعه اولین حافظه رم از نوع LPDDR5x را به اتمام رساند

در حال حاضر اغلب کاربران شرکت سامسونگ را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند می‌شناسند، اما جالب است بدانید که سامسونگ از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان شرکت‌هایی مانند اپل، شیائومی و هواوی است.

 

برای مشاهده قیمت گوشی های سامسونگ می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

درواقع برند کره‌ای نه‌تنها در زمینه‌ی تولید پنل‌های صفحه‌نمایش فعالیت دارد، بلکه یکی از تولیدکنندگان انواع حافظه‌های رم نیز هست. سامسونگ اعلام کرده که توانسته حافظه‌ی رمی از نوع LPDDR5x را تولید کرده که نسبت به مدل پیشین می‌تواند با عملکردی مشابه، اما مصرف ۲۰ درصد انرژ‌ی کمتر فعالیت کند.

طبق گفته‌ی سران شرکت کره‌ای، حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5x می‌تواند سرعتی بالغ بر ۸.۵ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار گوشی هوشمند قرار دهد که در مقایسه با حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 با سرعت ۶.۴ گیگابیت بر ثانیه، عملکردی به مراتب بهتر را نشان می‌دهد.

در متن گزارش آمده که حافظه‌ی رم جدید، بر مبنای لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته خواهد شد و می‌تواند حافظه‌ای تا سقف ۶۴ گیگابایت را پوشش دهد. با این حساب می‌توان انتظار داشت که نه‌تنها گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های نسل بعدی از چنین حافظه‌ای برخوردار شوند، بلکه شاهد استفاده از حافظه‌ی LPDDR5x در محصولات دیگر مانند لپ‌تاپ‌ها نیز باشیم.

سامسونگ اعلام کرده که تولید حافظه‌های رم LPDDR5x را از اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز کرده و به مرحله‌ی تولید انبوه خواهد رساند. با این حساب دور از انتظار نیست که چنین حافظه‌هایی از سال ۲۰۲۲ در محصولات مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال، شرکت کره‌ای هنوز اعلام نکرده که اولین محصولات مجهز به حافظه‌های رم LPDDR5x در چه بازه‌ی زمانی به بازار عرضه خواهند شد. عرضه‌ی محصولاتی با چنین حافظه‌ی رمی می‌تواند تاثیر بسیاری روی بازار بگذارد. درواقع عملکرد گجت‌های مختلف تنها به تراشه یا پردازنده‌ها بستگی نداشته و حافظه‌ی رم نیز روی هرچه بهتر شدن عملکرد دستگاه، موثر هستند.

طبیعتا شرکت کره‌ای نیز که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان حافظه‌های رم است با عرضه‌ی مدل‌های جدید حافظه‌ی رم می‌تواند سود قابل توجهی را به دست آورد.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%d9%87-%d8%b1%d9%85-lpddr5x/
ads
ads