داغ ترین ها :
چگونه حالت شب (دارک مود) گوگل را فعال کنیم

چگونه حالت شب (دارک مود) گوگل را فعال کنیم

چند سالی است که حالت دارک مود اکثر وسایلی که نمایشگر دارند را در بر گرفته، گوشی، کامپیوتر و لپ تاپ و حتی کنسول ها را می توانید در حالت دارک مود قرار دهید تا هم به چشمان شما آسیب نرسد و هم باتری کمتری مصرف کند، اما بسیاری از مردم فقط بخاطر زیبایی این حالت از آن استفاده می کنند.
در ابتدا حالت دارک مود فقط برای گوشی های با نمایشگر OLED بود، اما در یکی دو سال اخیر می بینیم که حتی نمایشگر های LCD هم دارک مود را پشتیبانی می کنند و به قدری سطح آن ها بالا رفته و پیشرفته شده است که نمی توانید تفاوت زیادی بین دارک مود نمایشگر های LCD و OLED شوید.

حالت دارک مد به برنامه ها هم حتی راه یافته، یعنی حتی اگر گوشی شما از دارک مود پشتیبانی نمی کند می توانید آن برنامه را دارک مد کنید، مثل برنامه گوگل کروم و حتی خود گوگل که می توانید آنها را روی حالت شب قرار دهید. برای تنظیم حالت دارک مود گوگل کروم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

برای مشاهده قیمت روز گوشی موبایل به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

چجوری حالت شب گوگل کروم را فعال کنیم؟

گوگل کروم یکی از بهترین برنامه های جست و جو گر هم در ویندوز و هم در اندروید و iOS می باشد؛ این مرورگر محصول خود گوگل است و به صورت اختصاصی از موتور جست و جو گر گوگل استفاده می کند. برای فعال کردن حالت شب گوگل کروم ویندوز:

ابتدا وارد تنظیمات برنامه گوگل کروم در ویندوز شوید.

حالا گزینه Appearance را انتخاب کنید.

در قسمت Theme می توانید انتخاب کنید که رنگ گوگل کروم شما چه رنگی باشد که در میان آن رنگ مشکی هم قرار دارد. همچنین می توانید تم های دارک مود گوگل کروم ویندوز 10 را ببنید و نصب کنید که پیشنهاد می کنیم برای شخصی سازی بیشتر و زیبایی بیشتر گوگل کروم ویندوز 10 این کار را انجام دهید.

نحوه فعال کردن دارک مود گوگل

اگر از برنامه خود گوگل استفاده می کنید و یا از مرورگرهای دیگر مانند ماکروسافت Edge و یا موزیلا استفاده می کنید، می توانید دارک مد گوگل را جداگانه فعال کنید؛ در این صورت دارک مود گوگل سرچ هم فعال می شود و صفحه جست و جو به کلی مشکی می شود.

برای فعال کردن دارک مد گوگل ابتدا در سایت Google.com را جست و جو کنید تا صفحه اصلی گوگل ظاهر شود.
در گوشه پایین سمت راست Settings یا تنظیمات را باز کنید.

آخرین گزینه از پایین گزینه Dark Theme است که می توانید آن را On و Off کنید.

به همین راحتی می توانید دارک مود گوگل سرچ را هم فعال کنید و از گوگل تمام مشکی لذت ببرید.

 

 

دارک مود گوگل کروم اندروید

گوگل کروم نسخه اندروید هم دارد که می توانید با نصب آن در اینترنت جست و جو کنید، برای فعال کردن دارک مود گوگل کروم اندروید ابتدا باید وارد برنامه گوگل کروم شوید.
سپس سه نقطه گوشه بالای صفحه را لمس کنید.
گزینه Settings را در انتهای منو انتخاب کنید تا وارد تنظیمات شوید.
سپس گزینه Theme را انتخاب کنید تا بتوانید تم های گوگل کروم اندروید را عوض کنید.
در این بخش 3 گزینه وجود دارد، یکی روشن و یکی دارک مود، یک گزینه هم با عنوان System default وجود دارد که اگر گوشی شما دارک مود باشد به صورت خودکار گوگل کروم دارک مد می شود و غیر فعال باشد گوگل کروم هم به رنگ سفید کلاسیک در می آید. شاید دلتان بخواهد گوشی تان دارک مود نباشد اما گوگل کروم دارک مود باشد، از این طریق می توانید جداگانه تم گوگل کروم اندروید را تغییر دهید.

 

آموزش ساده ترین روش های دانلود از Google Play:
چطور از گوگل پلی برنامه دانلود کنیم؟

 

دارک مود گوگل مپ

گوگل مپ هم یکی از پر مصرف ترین برنامه های مسیر یابی و برنامه نقشه برای اندروید و آیفون است که می توانید با نصب آن، به راحتی تمام جاده های شهر را رصد کنید و بهترین راه را برای رفتن انتخاب کنید. برای فعال کردن دارک مود گوگل مپ باید ابتدا وارد برنامه گوگل مپ اندروید یا ایفون شوید.
سپس گوشه بالا سمت راست یک دایره از اکانت گوگل شما وجود دارد، آن را لمس کنید تا یک منو باز شود.
حالا وارد تنظیمات یا همان Settings گوگل مپ شوید.
گزینه Theme را انتخاب کنید.
حالا میبینید که 3 گزینه وجود دارد که یکی از آن ها همیشه روشن است، یکی همیشه دارک مود و یکی بستگی به تم دستگاه دارد، اگر گوشی شما دارک مد باشد گوگل مپ دارک مد می شود و اگر نباشد روشن می شود.

 

 

دارک مود گوگل پلی

گوگل پلی هم یکی دیگر از سرویس های گوگلی گوشی های اندروید است که در اصل مرجع اصلی دانلود برنامه های اندرویدی محسوب می شود. برای فعال کردن دارک مود گوگل پلی باید برنامه گوگل پلی اندروید را باز کنید.
در قسمت بالای صفحه یک دایره از اول نام جیمیل شما وجود دارد که به این معنی است که اکانت شما روی گوگل پلی فعال است، آن را لمس کنید تا یک صفحه باز شود.
در این صفحه گزینه تنظیمات یا Settings را انتخاب کنید.
حالا گزینه General را لمس کنید تا زیر مجموعه آن باز شود.
در این زیر مجموعه گزینه Theme یا همان تم وجود دارد، آن را انتخاب کنید.
سه گزینه روشن، دارک و گزینه بستگی به تم دستگاه وجود دارد و با انتخاب هرکدام از آن ها می توانید حالت شب گوگل پلی گوشی اندرویدی خود را تغییر دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. فهیمه جوادیان

    مفید بود. ممنون.

    1. ماندنی

      پاسخ به فهیمه جوادیان

      حالت شب یلدا
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فهیمه جوادیان

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ad%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d8%b4%d8%a8-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%85%d9%88%d8%af-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/
ads
ads