داغ ترین ها :
آموزش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل

آموزش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل

اگر تا به حال گوشی اندرویدی خود را ریست فکتوری کرده باشید احتمالا تا به حال به این مشکل برخورده اید که پس از ریست فکتوری گوشی شما رمز و آیدی حساب گوگل تان را می خواهد. شاید گاهی اوقات رمز و آیدی گوگل اکانتی که روی گوشی وارد کرده اید را به یاد نیاورید و تا وقتی وارد حساب گوگل نشوید نمی توانید با گوشی کاری انجام دهید، پس چگونه باید این مرحله را رد کنیم تا بتوانیم باز هم از گوشی مان استفاده کنیم؟ در این مطلب همراه ما باشید زیرا توضیح خواهیم داد که دلیل مشکل گوگل اکانت بعد از ریست فکتوری چی است و چگونه می توانیم مشکل گوگل بعد از فکتوری ریست را حل کنیم.

 

برای مشاهده آفرهای ویژه خرید گوشی موبایل و بهره‌مندی از تخفیف های روزانه کالاهای دیگر مثل تلویزیون، ساعت هوشمند و … به سایت فروشگاه آنلاین تکنولایف مراجعه کنید.

 

چرا مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل پیش می آید؟

شاید تصور کنید که این مشکل یک باگ و اشکال در سیستم عامل اندروید است، اما اینطور نیست؛ گوشی بعد از ریست فکتوری نیاز به وارد شدن دوباره به اکانت گوگلی دارد که قبل از ریست فکتوری روی آن باز بوده، این به خاطر جلوگیری از سواستفاده کلاهبرداران و دزدان است. زمانی که گوشی شما گم یا دزدیده شود، اگر روی آن رمز باشد، باید گوشی ریست فکتوری شود تا بتوان از آن استفاده کرد، اما با اضافه شدن این ویژگی به اندروید، دیگر کسی نمی تواند گوشی شما را ریست فکتوری کند و آن را استفاده کند.

این قابلیت به اختصار FRP نامیده می شود و به دلیل کاربردی بودن آن نمی توان نام آن را مشکل یا باگ نرم افزاری گذاشت؛ این قابلیت در صورت فعال بودن باعث می شود کسی نتواند از گوشی شما سواستفاده کند. اما شاید گاهی خودتان گوشی را ریست فکتوری کنید و رمز حساب گوگل تان را یادتان برود، در این صورت باید چکار کنیم؟ در ادامه مطلب به جواب این سوال خواهیم رسید.

 

 

راه های پیشگیری از بروز مشکل حساب گوگل بعد از ریست فکتوری

راه هایی وجود دارد که می توانید قبل از ریست فکتوری کردن گوشی، این قابلیت گوگل را غیر فعال کنید، البته هیچ گزینه های برای غیر فعال کردن این قابلیت نیست و تنها راه پاک کردن گوگل اکانت از روی گوشی است. با انجام این کار نگران چیزی نباشید، اطلاعاتی از گوشی شما پاک نمی شود و فقط حساب کاربری شما از روی گوشی برداشته می شود که می توانید به راحتی دوباره آن را اضافه کنید. برای پاک کردن گوگل اکانت از روی گوشی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات (Settings) در منوی گوشی شوید.
  2. در اواخر این صفحه گزینه Accounts وجود دارد، آن را انتخاب کنید.
  3. حالا حساب کاربری مورد نظر یعنی Google را انتخاب کنید.
  4. اکانت گوگلی که روی گوشی است را انتخاب نمایید.
  5. گزینه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه را انتخاب کنید.
  6. برای پاک کردن آن روی Remove کلیک کنید.
  7. یک پنجره کوچک از بالای صفحه پدیدار می شود که باید در آن هم گزینه Remove Account را انتخاب کنید.

به همین راحتی می توانید حساب گوگل را از روی گوشی خود پاک کنید تا بعد از ریست فکتوری گوشی خود به هیچ مشکلی نخورید و به آسانی دوباره از گوشی خود استفاده کنید.

پاک کردن گوگل اکانت از گوشی

 

بیشتر بخوانید: افزونه های کاربردی گوگل کروم برای افزایش سرعت

 

حل مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری گوشی

حالا بیایید تصور کنیم که از این قابلیت خبر نداشتید و گوشی خود را ریست فکتوری کرده اید، حالا باید جکار کنیم تا مرحله وارد کردن گوگل اکانت را دور بزنیم؟  خوشبختانه هنوز هم راه ها و ترفندهایی برای دور زدن قوانین و حساسیت های گوگل است و می توانید به راحتی مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست سامسونگ را حل کنید.

قابلیت FRP یا همان Factory Reset Protection برای محافظت از گوشی شما به وجود آمده و شاید هم برخی مواقع به ضرر شما تمام شود، اما در کل مانند بسیاری از پروتکل های امنیتی سیستم عامل ها دارای قوانین و شرایطی است که باعث می شود اطلاعات گوشی شما دست دیگران نیوفتد و یا از گوشی گم شده شما نتوانند استفاده کنند.

خرید مک بوک

روش اول: حل مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری گوشی بدون برنامه

در این روش هیچ نیازی به برنامه خاصی ندارید و با خود تنظیمات گوشی می توانید این مرحله را رد کنید.

ابتدا بعد از ریست فکتوری گوشی را روشن کنید و زبان دستگاهتان را انتخاب کنید.

حالا نوبت به وارد کردن یک اکانت گوگل برای دستگاه می شود، اینجا باید همان اکانتی را انتخاب کنید که قبلا وارد دستگاه کرده اید. در جای خالی که باید اطلاعات حساب را وارد کنید انگشتتان را نگه دارید تا صفحه کیبورد باز شود.

حالا روی دکمه @ نگه دارید تا یک پنجره کوچک باز شود.

سپس گزینه Google Keyboard Settings را بزنید.

حالا در بالای صفحه آیکون سه نقطه را بفشارید و Use Google Keyboard را انتخاب کنید.

انگشت خود را روی قسمت خالی ای که عبارت Here are some tips to get familiar درونش نوشته شده نگه دارید تا گزینه Settings نمایان شود.

حالا دکمه پاور گوشی را نگه دارید و گوشی را Restart کنید.

حالا دیگر گوگل اکانتی که قبلا وارد کردید نمایش داده نمی شود و می توانید یک اکانت جدید تعریف کنید.پاک کردن گوگل اکانت از گوشی

دیگر مشکلات گوگل روی گوشی های هوشمند: مشکل download pending گوگل پلی

 

روش دوم: حل مشکل اکانت گوگل بعد از ریست فکتوری گوشی با برنامه Samsung Sidesync APK

پاک کردن گوگل اکانت از گوشی

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست با استفاده از نسخه موبایل SideSync

از دیگر راه های پاک کردن جیمیل از روی گوشی بعد از ریست فکتوری استفاده از برنامه Sidesync است که به کمک آن می توانید به راحتی حساب گوگل خود را در گوشی عوض کنید؛ برای این کار ابتدا دانلود برنامه Sidesync برای گوشی نیاز است، اما باید این برنامه را در کامپیوتر دانلود کنید و آن را به یک کارت حافظه انتقال دهید.

زمانی که گوشی را ریست فکتوری کردید آن را روشن کنید و زمانی که به مرحله راه اندازی اکانت گوگل رسیدید، باید آن کارت حافظه را درون گوشی قرار دهید تا فایل منیجر باز شود و آن را نصب کنید. وقتی برنامه نصب شد وارد قسمت Backup & Reset و Factory Data Reset شوید.

در این قسمت می توانید تمام اطلاعات تنظیمات گوشی را پاک کنید، پس گزینه Reset Device را بزنید تا گزینهErase Everything نمایان شود و با انتخاب آن گوشی شما دوباره از نو نوشته شود و مشکل گوگل اکانت حل شود.

لپ تاپ گیمینگ بنر

روش سوم: استفاده از نسخه ویندوزی برنامه Sidesync

این روش هم مثل روش دوم به کمک برنامه Sidesync صورت می گیرد، اما تنها نقطه اختلاف و تفاوت این دو روش این است که در روش دوم نیاز به کارت حافظه برای انتقال و نصب برنامه در گوشی بود اما در این روش نیازی به کارت حافظه نیست. کافیست در کامپیوتر نسخه ویندوز برنامه Sidesync را دانلود و نصب کنید و سپس گوشی را بعد از ریست فکتوری روشن کرده و با کابل به کامپیوتر وصل کنید.

زمانی که به مرحله وارد کردن اکانت گوگل رسیدید گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید، سپس یک پنجره در گوشی باز می شود که باید روی برنامه گوگل کروم کلیک کنید و لینکی که زیر آن است را کپی و وارد جست و جو گر کنید تا برنامه برای گوشی دانلود شود.

پس از دانلود برنامه آن را در گوشی نصب کنید و آن را اجرا نمایید، حالا گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید و سپس Factory Data Reset را انتخاب کنید.

حالا باید گزینه Reset Device را انتخاب کنید و سپس Erase Everything را بزنید و منتظر بمانید تا گوشی ریست شود، بعد از رست شدن یک بار ری استارت می شود و می توانید گوشی خود را از نو به یک حساب گوگل مجهز کنید.

Sidesync برای کامپیوتر

حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست موبایل با Sidesync نسخه کامپیوتر

 

آموزش تبدیل صوت به متن گوگل یا ‏تایپ گفتاری Google را در مطلب زیر بخوانید:

تایپ صوتی

 

روش چهارم Google Keyboard Settings

گوشی های اندرویدی به دلیل اوپن سورس بودن کش زیادی در بر می گیرند که با ریست فکتوری کردن گوشی باعث پاک شدن این کش و ضایعات حافظه می شود، همچنین این کش ها و برخی تنظیمات باعث کندی و باگ پیدا کردن سیستم گوشی می شود که فکتوری ریست گوشی سامسونگ می تواند این کندی و لگ ها را برطرف کند.

پس از ریست فکتوری گوشی سامسونگ خود آن را روشن کنید و آن را به یک وای فای مطمئن و پرسرعت متصل کنید، سپس در مرحله وارد کردن اکانت گوگل انگشت خود را در فیلد خالی نگه دارید تا کیبورد باز شود.

انگشت خود را روی @ نگه دارید تا یک منو باز شود و سپس Google Keyboard Settings را انتخاب کنید.

سه نقطه گوشه بالای صفحه یا گزینه More را انتخاب کنید تا باز هم یک پنجره باز شود و در آن Help&Feedback را لمس کنید.

حالا Using Google Keyboard را انتخاب کنید و انگشتتان را روی بخشی از متن نشان داده شده نگه دارید تا گزینه Web Search نمایان شود.

در این بخش یک جست و جو گر باز می شود که عبارتی که داخل آن نوشته شده را باید پاک کنید و Settings را تایپ کنید.

تا انتهای صفحه بروید و گزینه About Phone را انتخاب کنید، حالا 7 مرتبه روی گزینه Build Number بزنید تا حالت Developer Option فعال شود.

به عقب برگردید و در تنظیمات وارد بخش دولوپر آپشن شوید، سپس گزینه OEM Unlocking را فعال کنید.

نحوه فعال کردن OEM Unlocking

به عقب برگردید تا از تنظیمات خارج شوید و گوشی را ری استارت کنید و سپس باز هم به همان وای فای متصل شوید.

حالا می بینید که در مرحله وارد کردن اکانت گوگل دیگر به طور پیش فرض اکانت قبلی را نشان نمی دهد و باید یک اکانت جدید به دلخواه وارد کنید، بدین ترتیب به راحتی می توانید مشکل اکانت گوگل پس از ریست فکتوری را در گوشی های سامسونگ برطرف کنید و گوگل اکانت دلخواه خود را وارد کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

163 نظر

  1. میلادم

    سلام. من گوشیم پوکو x3 gt هستش. جیمیل رو فراموش کردم. شماره ای هم که داده بودم قبلا، شماره رو ابطال کردم. الآن نه جیمیلی دارم که برگردونم و نه شماره موبایلی که پیام بیاد و…
    لطفا راهنماییم کنید که آیا گوشی رو باید بزارم تاقچه و فاتحش رو بخونم یا نرم افزاری چیزی تو pc هست که با وصل کردن کابل بتونم گوشی رو بازش کنم.
    والله موندم چیکار کنم.
    لطفا لطفا کمکم کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به میلادم

      سلام وقت بخیر از برنامه ای مثل Droidkit استفاده کنید یا برنامه‌های مشابه پاینده باشید
  2. محمد امین

    سلام من تبلتم لنوو tab 3 8 هست من ریست فکتوری کردم الان مشکل ایمیل رو دارم و ایمیلم رو یادم نمیاد و از یه روش رفتم تا یکجایی که باید میرفتم تو بخش راهنما و بازخورد ولی اونجا رو هرچی میزنم روش نمیاره چیکار کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد امین

      سلام وقت بخیر یا باید از طریق فراموش کردن رمز عبور پیش برید یا اگه نشد از برنامه ای مثل droidkit استفاده کنید پاینده باشید
  3. polar bear

    سلام
    من یه گوشی J5 سامسونگ رو متاسفانه ریست فکتوری کردم و الان برای راه اندازی مجدد جیمیلی که دستگاه باهاش از همون اول راه اندازی شده رو میخواد که من رمزش رو بلد نیستم و تنها راهی که گزینه forget password جلوم میذاره وارد کردن کد از همین دستگاه سامسونگه , خلاصه هیچ راه دیگه ای واسه دسترسی به جیمیلم و رمزش ندارم 🙂 باید چیکار کنم؟ با جیمیل های دیگه هم نمیتونم دستگاه رو راه اندازی کنم،‌ اون راه @ نگه داشتن هم جواب نمیده و منظورتون رو از با فیلتر شکن امتحان کردن متوجه نمیشم

    1. Hamid

      پاسخ به polar bear

      سلام وقتتون بخیر یه موبایلی سامسونگ m12 دارم ریست شده جیمیل و رمز رو ندارم فراموش کردم مراحلی هم که گفتید برای مثال هم @کیبورد اینارو امتحان کردم راه دیگه آیی هست ؟
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به Hamid

        سلام وقت بخیر برای باز کردن بدون از دست رفتن اطلاعات خیر پاینده باشید
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به polar bear

      سلام وقت بخیر الان یعنی گوشی هنوز بالا نیومده؟ یعنی مثلا میتونید برنامه نصب کنید یا نه هنوز در تنظیمات اولیه؟
      1. polar bear

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام جناب، والا هنوز تو همون مرحله اول راه اندازیه و هرجوری شده اون جیمیل قبل رو میخواد که بتونه وارد دستگاه شه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به polar bear

          سلام وقت بخیر با یه لپ تاپ یا گوشی دیگه مراحل فراموش کردن رمز رو پیگیری کنید یا براتون به شماره موبایل کد ارسال می‌کنه و یا یه ایمیل به ایمیل پشتیبان میفرسته اگه موفق نشدید در نهایت بهتون برنامه برای باز کردن معرفی می‌کنم موفق باشید
          1. Polar bear

            پاسخ به احسان نیک پی

            نمی‌دونم چرا کامنت قبلیم تایید نشد. بله دقیقا همین راههایی که میفرمایید جلوم گذاشت و اولش با دادن دو حرف اول و اخر ایمیل و شماره ازم میخواست تاییدشون کنم که منم درست میزدم اما میگفت غلطه و بعد چند بار زدن دیگه نشد و از دیروز پیام « در حال حاضر ما نمیتونیم مطمئن شیم این اکانت مال شماست و....» رو میده خلاصه دیگه نمیتونم هیچ جوره ورود کنم به اکانت این برنامه سایدسینک هم نمیشه چون اصلا گوشی بالا نیومده که بخواد با pc سینک بشه الان دیگه هیییچ راهی نیست من بتونم ازین گوشی استفاده کنم؟
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به Polar bear

              سلام وقت بخیر میتونید برنامه ای مثل Droidkit رو دانلود و نصب کنید به روی لپ تاپ و با این برنامه امتحان کنید روش رو سرچ کنید در اینترنت هست پاینده باشید
  4. مرتضی

    سلام خسته نباشی من گوشیم p30لایته ریست فکتوری کردم لعد میرم تا مرحله ورود حساب میگه بازنشانی شد حسابی که قبلا روی دستگاه بوده رو وارد کن وارد میکنم رمز هم میزنم باز میگه با یکی از حساب هایی که قبلا روی دستگاه استفاده کردی وارد شوید جیمیل پشتیبان هم میزنم باز همین میگه چیکار کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مرتضی

      سلام وقت بخیر از صحت رمز مطمئن هستید؟ و این که با فیلترشکن روشن هم امتحان کنید موفق باشید
  5. ابوالفضل

    سلام من جیمیل م رو وارد کردم بعد میرم داخلش می نویسه مشکل نا مشخص در خدمات گوگل پلی چی کار باید کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ابوالفضل

      سلام وقت بخیر با فیلترشکن روشن امتحان کردید؟
  6. امیر

    سلام جناب من گوشیم شیاموی نوت۹بود ریست کردم فروختم .گوشی پوکو شیاموی گرفتم حالا میخام زمزم ک یادم نمیاد رو بازیابی کنم توی جیمیل میگ ورود شما ممکن نیست اصلا مرحله فراموش کردن رمز رو میزنم نمیاد میگ ممکن نیست حساب شما ایمن شده چیکار کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر از روی گوشی قبلی کامل حذف کردید اکانت رو؟ یعنی sign out شدید؟
  7. حسین

    من از ریست گذر کردم الان ماشین حسابم دانلود میخاد رنگ سیاهه بعد میزنن دانلود دانلود نمیشه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت بخیر متوجه سوالتون نشدم موفق باشید
  8. میلاد

    سلام من گوشیمو ریست کارخانه کردم الان جیمیلم را میزنم رمز را فراموش کردم forget pasworrd هم میزنم دوتا شماره دارم با هر دوتا شماره را میزنم ولی نمیتونم جیمیلم را بیارم ۱۰ روزه دارم ور میرم بهش یا میگه ساعتی دیگر تلاش فرمایید ۳تا مغازه رفتم گفتن یه باگ صبر کن یا میگن تو دزدی یا کلاهبرداری گوگل نمیزار وارد بشی نمیدونم چیکار کنم بهم میگن یک ماه صبر کن تا خوب دست نزن hay day clash of clans boom bich و… این بازی ها دارم ولی چه فایده نمیتونم وارد جیمیلم بشم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به میلاد

      سلام وقت بخیر با فیلتر شکن روشن امتحان کردید؟
  9. حسین

    سلام ببخشید من گوشیم سنگین شده بود حالت کارخانه کردم حالا جیمیلم را وارد میکنم بعد رمز هم میزنم میگه اشتباه درست هم میزنم forget password هم میزنم شماره خودم میزنم فقط کد میاد بغلش G کد راستی ازمایی نمیاد کد که 78 56 89 اینا میده کد اینم بالای صفحه نمیاد یه جیمیل هم هست نمیدونم مال کیه اینجوریه ………loshio…….((خواهش میکنم کمکم کنید ۷ روز تو بازیم هام نرفتم و برنامه نمیتونم وارد بشم ))

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت بخیر با فیلتر شکن روشن امتحان کردید؟
  10. حامد

    سلام و عرض ادب
    ببخشید چرا من وارد ایمیلم میشم و میخوام ایمیل بزنم این گزینه میاد و ایمیلم ارسال نمیشه.
    gmail requires one or more google play services that are not currently available.please contact the developer for assistance.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حامد

      سلام وقت بخیر مدل گوشی‌تون چی هست؟ ظاهراً سرویس های گوگل به درستی متصل نیست
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%aa-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa/
ads
ads