داغ ترین ها :
آموزش حل مشکل هنگ کردن لپ تاپ

آموزش حل مشکل هنگ کردن لپ تاپ

در صورتی که با هنگ کردن لپ تاپ یا فریز شدن لپ تاپ و کامپیوتر مواجه شدید، یک مشکل بزرگ بوده که می‌تواند کلیه کارهای شما را با اختلال همراه کند؛ این مسئله زمانی بیشتر به چشم می‌خورد که در یک جلسه آنلاین حضور داشته باشید یا در حال انجام کارهای مهم خود هستید. البته برخورد با این مشکل نمی‌تواند بدین معنا باشد که شما نیازمند ارتقاء لپ تاپ خود هستید. بدون تردید هنگ کردن لپ تاپ را می‌توان یکی از مشکلات رایج ویندوز 7، ویندوز 8 و 10 یا حتی سیستم عامل macOS به حساب آورد. در این مقاله قصد داریم علت هنگ كردن لپ تاپ را در کنار آموزش رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ آموزش دهیم؛ با ما در تکنولایف همراه باشید تا دریابیم که علت هنگ كردن لپ تاپ در ویندوز 10 چیست؟

 

پیش از خرید لپ تاپ از آفرهای تخفیف امروز تکنولایف دیدن کنید: قیمت لپ تاپ

 

1: برنامه و سرویس‌های ناخواسته در حال اجرا در پس زمینه را ببندید

آموزش حل مشکل هنگ کردن لپ تاپ - 1

بدون تردید نخستین موردی که باید برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ مدنظر قرار داده و انجام دهید، بستن برنامه و سرویس‌هایی است که در پس زمینه در حال اجرا هستند. هنگامی که روی کلیدهای ترکیبی Ctrl + Alt + Delete به صورت همزمان ضربه بزنید، پنجره Task Manager بازگشایی می‌شود. تنها کاری که باید در این بخش انجام دهید، بررسی برنامه‌هایی است که بیشترین مصرف منابع را از CPU و RAM دارند. اگر با برنامه‌ای برخورد کردید که به صورت ناخواسته در حال استفاده از منابع لپ تاپ است، فقط باید روی آن کلیک کرده و سپس گزینه پایان کار (End Task) را انتخاب کنید.

هنگامی که کلیه برنامه و سرویس‌های ناخواسته را شناسایی و فرایند انجام آن‌ها را متوقف کردید، مشکل هنگ کردن لپ تاپ باید حل شود. در صورتی که با انجام این کار، شرایط بهتر از گذشته نشد، باید کلید پاور لپ تاپ را برای چند ثانیه فشار دهید و سپس آن را مجددا راه‌اندازی کنید. فراموش نکنید که ابتدا باید اطلاعات مهم و فرایندهای خود را ذخیره‌سازی کرده تا از بین نروند.

2: نصب آخرین آپدیت ویندوز

علت هنگ كردن لپ تاپ dell

در صورتی که بروزرسانی‌های سیستم عامل را در زمان مناسب نصب نکنید، امکان دارد عملکرد لپ تاپ دچار مشکل شود. ما توصیه می‌کنیم یک نسخه قانونی از سیستم عامل مایکروسافت را نصب کنید تا بتوانید از بروزرسانی‌های آن بهره‌مند شوید. در صورتی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، گزینه بروزرسانی به صورت خودکار روشن می‌شود. در بیشتر موارد بروزرسانی‌های خودکار و آخرین درایورها به صورت آنلاین در دسترس قرار دارند. در صورتی که قصد دارید سیستم عامل خود را بروزرسانی کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

روش آپدیت ویندوز ویستا، 7، 8 و 8.1

  • کنترل پنل (Control Panel) را بازگشایی کنید.
  • در ادامه کار روی گزینه System and Security کلیک کنید. در گام بعد باید روی گزینه آپدیت ویندوز (Windows Update) کلیک کنید.
  • هم اکنون کلیه بروزرسانی‌های موجود برای لپ تاپ بررسی شده و انجام خواهد شد. در صورتی که بروزرسانی‌های جدید پیدا شود، می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

روش آپدیت ویندوز 10

  • وارد تنظیمات شوید.
  • در ادامه روی گزینه بروزرسانی و امنیت (Update & Security) ضربه بزنید.
  • هم اکنون گزینه آپدیت ویندوز (Windows Update) را انتخاب کنید.
  • در حال حاضر باید روی گزینه بررسی آپدیت (Check for Updates) کلیک کنید.
  • گزینه راه‌اندازی مجدد (Restart Now) را بعد از دانلود آن روی دستگاه، انتخاب کنید.
خرید مک بوک

چگونه لپ تاپ هنگ کرده را ریستارت کنیم

برای ری استارت کردن کامپیوتر هنگ کرده، دکمه power را فشار داده و تا زمان خاموش شدن سیستم آن را در همان حالت نگه دارید. هنگامی که سیستم خاموش شد، چند ثانیه صبر کنید تا سیستم مجدداً راه‌اندازی شده و شروع به کار کند.
  • نکته:

در طول فرآیند راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، می‌توانید از بین حالت safe mode و حالت normall یکی را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که ابتدا گزینه Start Windows Normally را امتحان کنید تا ببینید سیستم شما بدون مشکل شروع به کار می‌کند یا خیر.

 

انواع موس لپ تاپ و کامپیوتر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید: موس

 

رفع مشکل قفل شدن لپ تاپ

تکنولوژی زندگی ما را آسان‌تر نموده است. به همین دلیل ما به تکنولوژی وابسته شده‌ایم و بدون آن به مشکل بر می‌خوریم. اگر لپتاپی که هر روز امورات روزمره و کاری خودتان را با آن انجام می‌دهید با مشکل قفل شدن خودکار مواجه شود چه حسی به شما دست می‌دهد؟ فهمیدن دلیل قفل شدن لپتاپ خود یک ترفند کامپیوتری محسوب می‌شود. از مهم‌ترین دلایل قفل شدن لپتاپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • تنظیمات صفحه نمایش: شما ممکن است تنظیمات صفحه نمایش لپتاپ را دستکاری کرده باشید (مثلاً آن را روی ۵ یا ۱۰ دقیقه تنظیم کرده باشید). در نتیجه تنظیم صفحه نمایش ممکن است دلیل قفل شدن خودکار لپتاپ شما باشد.
  • خرابی سیستم: اگر لپتاپ شما بعد از قفل شدن خاموش می‌شود، ممکن است سیستم شما دچار خرابی سیستم شده باشد.
  • خراب شدن لپتاپداغ کردن: گاهی اوقات، لپتاپ شما به دلیل گرمای بیش از حد به طور خودکار قفل شود تا از آسیب‌های احتمالی به لپتاپ جلوگیری شود.
  • به روز‌رسانی‌های سیستم: پس از اتمام به روز‌رسانی‌های مهم و حیاتی و امنیتی ویندوز، سیستم شما ممکن است به طور خودکار قفل شود. لپتاپ ممکن است به روز‌رسانی‌های مهم و حیاتی را در پس زمینه ویندوز اجرا کند.

در اغلب موارد، لپتاپ شما پس از چندین دقیقه فعال نبودن به طور خودکار قفل می‌شود.  این موضوع نیز ممکن است به دلیل تنظیمات اعمال شده روی سیستم رخ داده باشد. به منظور پیشگیری از قفل شدن خودکار سیستم می‌توانید تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهید.

در مواقعی که شما دخالتی در تنظیمات ویندوز نداشته‌اید و لپتاپ شما قفل می‌شود، نیاز به مشاوره تخصصی وجود خواهد داشت. در نتیجه رعایت موارد زیر به شما توصیه می‌شود:

  • زمان خاموش شدن خودکار صفحه (screen timer) را غیر فعال کنید.
  • مدت زمان قفل شدن صفحه نمایش را تغییر داده و آن را بالاتر ببرید.
  • محافظ صفحخ نمایش (screensaver) را غیر فعال کنید.
  • زمان خواب سیستم را با توجه به نیاز خود و برای مدت زمان طولانی برای زمان‌هایی که به مدت طولانی قصد عدم فعالیت روی لپتاپ را دارید تنظیم نمایید.
  • قفل خودکار (dynamic lock) را غیر فعال نمایید.
  • تنظیمات قفل را برای زمان غیر فعال بودن سیستم تغییر دهید.
چک لیست بالا می‌تواند بیشتر از موارد گفته شده باشد. آنچه که اهمیت بسیاری دارد این است که در برند‌های مشهور مانند HP، Lenovo و Acer، ممکن است تنظیمات پیش فرض سیستم دلیل این مشکل باشد. مقادیر پیش فرض صفحه نمایش را در این نوع لپتاپ‌ها تغییر دهید تا مشکل قفل شدن خودکار لپتاپ رفع شود.

 هنگ كردن لپ تاپ ایسوس

اگر لپتاپ ایسوس شما هنگ کرده است و به فرمان‌های شما واکنشی نشان نمی‌دهد، بهتر است هر چه زودتر نسبت به رفع مشکل اقدام کنید تا منجر به از دست رفتن اطلاعات شما نشود. به این منظور انجام موارد زیر برای رفع مشکل هنگ کردن لپتاپ ایسوس ضروری است.

  • درایور کارت گرافیک را ریست کنید

اگر کامپیوتر شما به طور غیر منتظره‌ای هنگ کرد، می‌بایست در درجه اول داریور‌های ویدئویی لپتاپ را چک کنید. به این منظور، دکمه‌های win+ctrl+shift+B را فشار دهید. با این کار صفحه نمایش شما به رنگ سیاه درآمده و پس از چند ثانیه صدای بوق می‌شوید که نشان دهنده ریست شدن کارت گرافیک لپتاپ شماست.

  • نوار وظیفه یا task manager را باز کنید

با استفاده از کلید‌های ترکیبی ctrl+alt+delete تسک منیجر را باز کرده و تمامی برنامه‌های هنگ کرده را به صورت اجباری یا force stop ببندید. اگر یکی از برنامه‌های هنگ کرده دارای خطای مهمی باشد ممکن است باعث کند شدن لپتاپ ایسوس شما شود.

  • لپتاپ را به صورت دستی ریستارت کنید

با نگه داشتن دکمه پاور لپتاپ، آن را به صورت اجباری ریستارت کنید. سپس ۳۰ ثانیه صبر کنید و مجدداً ویندوز را راه‌اندازی کنید. در اغلب موارد، سیستم شما به صورت عادی و بدون خطا مشغول به کار خواهد شد.

  • به روز‌رسانی‌های ویندوز را چک کنید

بررسی کنید که ویندوز پس از آخرین به روز‌رسانی چه تغییراتی را در سیستم شما اعمال کرده است. ممکن است به روز‌رسانی بخشی از سیستم باعث بروز ناسازگاری و در نتیجه هنگ کردن سیستم شده باشد.

  • برنامه‌های تازه نصب شده را مرور کنید

چک کنید که اخیراً چه برنامه جدیدی را روی سیستم نصب کرده‌اید. همچنین ممکن است نصب آنتی ویروس جدید روی سیستم باعث بروز خطا و ناسازگاری در لپتاپ ایسوس شما شده باشد. به طور کلی، هر نوع تغییر نادرست در سیستم شما ممکن است باعث بروز مشکل هنگ کردن لپتاپ ایسوس شده باشد.

لپ تاپ گیمینگ بنر
  • از قابلیت عیب‌یابی (troubleshooting) ویندوز استفاده کنید

در ویندوز ۱۰ به بعد قابلیتی به ویندوز اضافه شده است که با کمک ان می‌توانید سیستم خودتان را عیب‌یابی کنید.  اگر لپتاپ شما بیش از یک بار دچار مشکل هنگ کردن شده است پیشنهاد می‌کنیم از این قابلیت استفاده کنید. برای این منظور به قسمت تنظیمات ویندوز مراجعه کرده و به دنبال قسمت troubleshoot یا عیب‌یابی بگردید و برنامه یا سخت‌افزاری را که فکر می‌کنید باعث هنگ کردن سیستم شما شده انتخاب نمایید تا ویندوز به طور خودکار آن را عیب‌یابی کند.

  • از حالت safe mode ویندوز استفاده کنید

شما همچنین می‌توانید قالبیت safe mode ویندوز را امتحان کنید تا مشکلی را که باعث هنگ کردن لپتاپ شما شده است پیدا کنید. در حالت safe mode سیستم شما بدون عیب کار می‌کند و در نتیجه نرم‌افزار یا قطعه‌ای که باعث هنگی سیستم شما شده است را می‌توانید به راحتی پیدا کنید.

به این منظور دکمه‌های win+R را به طور همزمان فشار دهید و عبارت msconfig را نوشته و ok را بزنید. سپس گزینه safe boot را در پایین زبانه boot انتخاب کرده و سیستم را ری استارت کنید. پس از راه‌اندازی مجدد سیستم، در حالت safe mode به دنبال برنامه هنگ کرده بگردید.

چطور مشکل تاچ پد لپتاپ را حل کنیم:
تاچ پد لپ تاپ کار نمی کند

 

3: استفاده از کولپد برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

علت هنگ كردن لپ تاپ در ویندوز 10

هنگامی که پردازنده‌ها با سرعت بهینه کار نکنند، کاهش سرعت در عملکرد آن‌ها رخ خواهد داد؛ این مسئله را زمانی تجربه خواهید کرد که لپ تاپ داغ شود و پردازنده مجبور است سرعت کلاک خود را کاهش دهد تا بدین ترتیب، دمای ایمن کارکرد را حفظ کند.

در حقیقت هنگام افزایش دمای لپ تاپ، فن‌ها به صورت کامل کار می‌کنند و امکان دارد صداهای بلند و غیرعادی بشنوید؛ این نشانه داغ شدن بیشتر از اندازه لپ تاپ است. برای جلوگیری از کاهش عملکرد، باید مطمئن شوید که لپ تاپ شما گرمای تولیدشده در قسمت داخلی را به صورت موثر دفع می‌کند. شما باید مطمئن شوید که گرد و غبار باعث مسدود شدن دریچه‌های هوا نشده باشد؛ گرفتگی دریچه‌های هوا می‌تواند مشکلات متعدد و زیادی را ایجاد کند.

بهترین روش برای جلوگیری از داغ شدن بیشتر از اندازه لپ تاپ را می‌توان استفاده از کولپد دانست. کولپدها به منظور کاهش دمای لپ تاپ ایجاد شده‌اند. فن‌های موجود در کولپدها می‌توانند هوای گرم را از دریچه‌های خروجی خارج کنند و بدین ترتیب، دمای ایده‌آل را ارائه دهند. این قابلیت به لپ تاپ کمک می‌کند تا خنک باقی بماند. همچنین باید لپ تاپ را روی یک سطح سخت یا صاف قرار دهید تا هوای گرم به راحتی از آن خارج شود. سطوح ناهموار و نرم همانند پتو، بالش یا پای شما می‌تواند مانع جریان هوای لپ تاپ شود.

گاهی وقت‌ها CPU لپ تاپ نمی‌تواند گرما را به صورت موثر دفع کند؛ این کار باعث می‌شود خمیر حرارتی فرسوده شود. در صورتی که خمیر حرارتی فرسوده شود، باید دستگاه را به مراکز خدماتی مجاز ببرید تا مشکل را برای شما حل کنند.

 

 

4: کمبود حافظه رم

آموزش حل مشکل هنگ کردن لپ تاپ

در صورتی که هنگ کردن لپ تاپ را همواره تجربه می‌کنید، احتمالا پایین بودن حافظه رم به عنوان یکی از مهم‌ترین ضعف‌ها به حساب می‌آید. داشتن حافظه رم کافی برای عملکرد روان سیستم ضروری است. معمولا در صورتی که برنامه‌های زیاد همانند Adobe Premiere، فتوشاپ یا سایر موارد را به صورت همزمان بازگشایی کنید، احتمالا با هنگ کردن لپ تاپ مواجه خواهید شد.

یکی از ساده‌ترین راه‌های متوجه شدن کمبود حافظه رم، روشن کردن لپ تاپ بوده و در صورتی که بعد از گذشت مدت زمان مشخص با کندی سرعت مواجه شوید، حافظه رم دستگاه کافی نیست. همچنین اگر راه‌اندازی‌های مداوم دستگاه را تجربه کنید، یکی از نشانه‌های واضح از بروز مشکل در حافظه رم است.

چه لپ‌تاپ‌هایی برای دانشجو مناسب‌ترند؟
بهترین لپ تاپ های دانشجویی

 

5: هارد دیسک خراب می‌تواند سرعت لپ تاپ را کاهش دهد

هنگ کردن لپتاپ به خاطر هارد

بیشتر لپ تاپ‌های مدرن میان‌رده و رده‌بالا دارای هاردهای SSD هستند. با این‌حال، لپ تاپ‌های قدیمی‌تر و برخی از لپ تاپ‌های سطح پایه مدرن دارای هارد دیسک‌های سخت هستند. در صورتی که لپ تاپ شما از یک درایو دیسک سخت استفاده می‌کند، متوجه صدای غیرعادی خواهید شد و این یک نشانه از بروز مشکل در درایو دیسک سخت است؛ این مسئله را ساده تلقی نکنید.

در صورت بروز مشکل جدی در هارد دیسک و از کار افتادن آن، امکان دارد اطلاعات مهم خود را از دست دهید. ما توصیه می‌کنیم اطلاعات تمام اسناد و فایل‌های مهم خود را روی یک هارد دیسک اکسترنال ذخیره‌سازی کرده تا فایل‌های مهم را از دست ندهید؛ این یک اقدام مهم برای جلوگیری از حذف اطلاعات است. فقط برای اطمینان از این که هارد دیسک شما واقعا خراب است، می‌توانید فایل اکسپلورر را روی لپ تاپ خود باز کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی کلید ویندوز موجود در سمت چپ قسمت پایین کلیک کرده و File Explorer را جستجو کنید.
  • در ادامه کار باید روی درایوی که می‌خواهید بررسی کنید، راست کلیک نمایید.
  • وارد Properties شوید.
  • در ویندوز وارد Tools شوید و روی Check کلیک کنید. اگر هارد دیسک باعث بروز مشکل شود، آن را در همین بخش خواهید یافت.

همچنین شما می‌توانید SpeedFan را برای بررسی مشکلات احتمالی هارد دیسک اجرا کنید. اگر هارد دیسک خراب شده باشد، برای تعویض نیازمند مراجعه به مراکز خدمات مجاز خواهید بود. در صورتی که قصد خرید یک لپ تاپ جدید را دارید، توصیه می‌کنیم آن را همراه یک گارانتی معتبر خریداری کنید.

 چگونه لپ تاپ هنگ کرده را خاموش کنیم

هنگ کردن لپتاپ ممکن اس بنا به دلایل مختلفی رخ دهد، اما مهم‌تر از دلیل هنگ کردن آن رفع مشکل هنگ کردن لپتاپ است. یکی از راه حل‌های رفع مشکل لپتاپ هنگ کرده، خاموش کردن سیستم است. به این منظور بهتر است مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید لپتاپ را خاموش کنید.

خاموش شدن لپتاپ

  • مرحله اول

به مدت ۳۰ دقیقه لپتاپ را روی یک سطح خنک قرار دهید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. اگر مشکل هنگ کردن لپتاپ رفع نشد، لپتاپ را به سرعت ری استارت کنید.

  • مرحله دوم

به منظور ری استارت کردن و یا خاموش کردن لپتاپ هنگ کرده، دکمه پاور لپتاپ را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید تا لپتاپ خاموش شود. اگر بعد از گذشت ۳۰ ثانیه خاموش نشد، تایم نگه داشتن دکمه پاور لپتاپ را به ۶۰ ثانیه افزایش دهید. زمانی که لپتاپ خاموش شد، چند دقیقه‌ای لپتاپ را در حالت خاموش نگه دارید تا خنک شود و سپس آن را روشن کنید.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول
  • مرحله سوم

شارژر را از لتاپ جدا کنید. سپس باتری را از لپتاپ خارج نموده و به مدت یک دققیه جدا از لپتاپ نگه دارید. با این کار تنظیمات حافظه موقت لپتاپ ریست می‌شود.

  • مرحله چهارم

باتری را مجدداً در لپتاپ وارد نموده و شارژر را به آن متصل کنید. سپس لپتاپ را روشن نمایید تا به صورت عادی وارد محیط ویندوز شود.

  • مرحله پنجم

آنتی ویروس سیستم را اجرا نموده و ببینید اخیراً برنامه یا فایلی به عنوان مضر و ویروسی به دیتابیس آنتی ویروس اضافه شده است یا خیر. در صورت شناسایی ویروس جدید، آن را حذف و قرنطینه کنید.

 هنگ كردن لپ تاپ لنوو

از عمده‌ترین دلایل هنگ کردن لپتاپ می‌توان به دلایل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشاره نمود. دلایلی مانند مشکلات صوتی و گرافیکی، صفحه کلید و تاچ پد، عملکرد سیستم یا performance، صفحه نمایش و باتری اشاره نمود. برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ لنوو پیشنهاد می‌شود موارد زیر را انجام دهید.

  1. میکروفون را عیب‌یابی کنید.
  2. بلندگو‌های سیستم را تست کنید.
  3. وبکم را تست کنید.
  4. صفحه کلید را عیب‌یابی کنید.
  5. تاچ پد را عیب‌یابی کنید.
  6. لپتاپ را خاموش کنید تا خنک شود.
  7. اگر کامپیوتر تنبل است، دلیل کندی آن را دریابید.
  8. درایور کارت گرافیک را چک و عیب‌یابی کنید.
  9. سلامت باتری را چک کنید.
  10. ویندوز را مجدداً نصب کنید.

 علت هنگ كردن لپ تاپ  hp

هنگ کردن لپتاپ hp

برای همه پیش آمده است که بدون دلیل خاصی ناگهان لپتاپ آن‌ها هنگ کرده است. دلایل مختلفی باعث بروز مشکل هنگ کردن لپتاپ hp می‌شود. مشکلات نرم‌افزاری و بعضاً سخت‌افزاری دلیل و علت هنگ کردن لپ تاپ hp  می باشند. از جمله این دلایل می‌توان به گرم شدن بیش از حد لپتاپ، مشکلات مربوط به فن لپتاپ، خرابی یک یا چند برنامه، خرابی درایور و ویروس‌های کامپیوتری اشاره نمود. پس از فهمیدن علت هنگ کردن لپتاپ hp، برای اینکه بتوانید مشکل هنگ کردن آن را برطرف کنید می‌بایست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برنامه‌های در حال اجرا را در قسمت task manager ویندوز ببندید
  2. افزونه‌های نصب شده در مرورگر خود را چک کنید تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید
  3. از قابلیت system restore ویندوز بهره بگیرید
  4. درایور‌هایی را که اخیراً نصب یا به روز کرده‌اید را حذف نموده و مجدداً آن‌ها را نصب نمایید
  5. سیستم را به کمک آنتی ویروس برای یافتن ویروس و یا نرم‌افزار‌های مخرب اسکن کنید
  6. سلامت هارد سیستم را چک کنید

به این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

  1. روی my computer یا this pc کلیک راست کنید
  2. زبانه tools را باز کنید
  3. Check for errors را برای اسکن و یافتن خطا‌های احتمالی انتخاب کنید
  4. از گرم نبودن بیش از حد لپتاپ اطمینان حاصل کنید
  5. سلامت رم لپتاپ را چک کنید

به این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابزار windows memory diagnosing tool را از start menu انتخاب و باز کنید
  2. اجازه دهید تا ابزار به طور خودکار سیستم شما را ری استارت و چک نماید
  3. پس از اتمام کار ابزار، سیستم شما ری استارت شده و نتایج بررسی را به شما نشان می‌دهد.
  4. اگر مشکلی را در بررسی رم مشاهده نمودید، می‌بایست رم کنونی را با رم جدید جایگزین نمایید.
  5. همچنین می‌توانید از طریق قسمت bios سیستم و تا زمان تعویض آن سرعت رم را کم کنید تا موقتاً مشکل هنگ کردن لپتاپ hp حل شود.

به این منظور مراحل زیر را طی نمایید:

  1. برای ورود به قسمت bios لپتاپ، bios را با فشردن دکمه‌های f۱۰، f۱۲، f۲، f۱ و یا del فعال کنید.
  2. پس از ورود به قسمت bios، به صورت دستی می‌توانید سرعت رم را کم کنید. این امکان از طریق تنظیمات xmp امکان‌پذیر است.

امیدواریم از مطالعه مقاله موقع هنگ کردن لپتاپ چه کنیم لذت برده باشید.

انتقال تصویر گوشی به لپ‌تاپ:
چگونه صفحه گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم

 

سوالات متداول

آیا می‌توان با راه اندازی مجدد دستگاه، هنگ کردن لپ تاپ را حل کرد؟ شاید بتوان گاهی با این روش از هنگ کردن فاصله گرفت، اما شما باید دنبال حل کامل این مشکل باشید.

آیا شنیدن صداهای غیرمعمول هنگام روشن شدن لپ تاپ نشانه خرابی هارد است؟ با این که لزوما نمی‌تواند چنین مفهومی داشته باشد، اما نباید در این رابطه ریسک کنید؛ شما باید از اطلاعات مهم بکاپ گرفته و دستگاه را به مراکز مجاز برای بررسی و عیب‌یابی منتقل کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

33 نظر

  1. Artin

    سلام من لپتابم رو خاموش کردم هیچ مشکلی نداشت
    ولی وقتی روشن کردم انقدر هنگ میکنه هر کلیک که میکنم بیشتر هنگ میکنه به زور ۳۰ گیگ از درایو c خالی کردم
    لپتابم Asus n56 با رم ۱۶

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Artin

      سلام ممکن مشکل ویندوز باشه
  2. N

    سلام
    من مشکلی که دارم برنامه پخش ویدیو هست وقتی وارد میشم انگار برنامه قفل میکنه نمیتونم نه ببندمش نه مکث و بزنم یعنی مشکل از لپتاپه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به N

      سلام خیر برنامه رو آپدیت کنید
  3. امیرمخمد دشتبانی

    خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ممنون واقعا کارم راه افتاد با شورت کات alt+crtl +delete واقعا ممنون خداروشکر خداروشکر خداروشکر خداروشکر خداروشکر خداروشکر اومد من وسط جی تی ای سن اندریاس بودم که هنگ کرد و بعد از زدن alt+crtl+delete و انتخاب گزینه سوئیچ یوزر و خاموش کردن لپتاپ مشکلم حل شد لپتاپ من ایسوس است.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیرمخمد دشتبانی

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
      1. سام

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام لپ تاپ من صفحه سیاه شده حتی خاموش هم نمیشه لپ تاپ من دل هست
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سام

          سلام به دلایل مختلفی می‌تونه باشه از آسیب قطعات داخلی گرفته تا خرابی باتری حتی ممکنه به خاطر پریدن ویندوز هم باشه
  4. ممممد

    سلام اپتاپ من هنگام بازی سنگین مثل پی اس بعد یک مدت لوکینگ میزنه و خاموش میشه باید بگم که کارت گرافیک بالا داره و رم و هارد هم بالا هست بعد مثلا نیم ساعت خاموش میشه و داغ میشه ولی نه انچنان زیاد بعد برنامه هم بسته نمیشه همون جا میمونه در همون مرحله فقط تویه بازی این اتفاق افتاده

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d9%87%d9%86%da%af-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be/
ads
ads