داغ ترین ها :
خداحافظی ال‌جی از دنیای موبایل

خداحافظی ال‌جی از دنیای موبایل

طبق بیانیه رسمی مطبوعاتی، ال‌جی چند روز قبل از ساخت تلفن‌های رسمی دست کشیده است، بنابراین در سال 2021 شاهد تلفن‌های هوشمند جدید ال‌جی نخواهیم بود. به علاوه این شرکت در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که این تصمیم به آن‌ها کمک خواهد کرد تا منابع خود را برای رشد سایر حوزه‌ها نظیر لوازم هوشمند خانگی، هوش مصنوعی، رباتیک، گجت‌های بازار اینترنت اشیا، قطعات خودروهای برقی و… متمرکز کند. البته ناگفته نماند که ال‌جی همچنان به پشتیبانی گوشی‌های هوشمند فعلی خود ادامه خواهد داد، اما مدت زمان این پشتیبانی مشخص نیست. در ادامه با تکنولایف همراه باشید تا به اطلاعات بیشتری از خبر خداحافظی ال‌جی از دنیای موبایل دست یابید.

علت خداحافظی ال‌جی از دنیای موبایل

بدون شک طرفداران ال‌جی تحت تاثیر این خبر قرار خواهند گرفت، زیرا LG به عنوان یک سازنده تلفن در ایالات متحده سهم خوبی در بازار دارد و اخیرا نیز برای ما یک دستگاه جذاب (LG Wing) ایجاد کرده است.
خداحافظی ال‌جی از دنیای موبایل دو دلیل دارد. اول، به احتمال زیاد تلفن‌هایی مانند LG V70 ThinQ، LG G10 یا LG Velvet 2 را که شایعه شده بود را نخواهیم دید، زیرا این شرکت کل واحد تجاری تلفن همراه خود را تعطیل می‌کند. احتمالا LG Rollable را که این شرکت در CES 2021 مورد تحسین قرار داده و تایید می‌کرد که در سال 2021 عرضه خواهد شد، هم نخواهیم دید. ال‌جی این اقدام را تصمیمی استراتژیک برای خروج از بخش تلفن‌های همراه کاملا رقابتی می‌داند.
دوم، ال‌جی می‌گوید با این تصمیم تمرکز منابع خود را در حوزه‌هایی از فعالیت خود قرار می‌دهد که تا کنون موفقیت بیشتری به دست آوردند، مثل وسایل الکتریکی و … .

گوشی ال جی
چه اتفاقی برای تلفن‌های فعلی ال‌جی خواهد افتاد؟

خبر خوب این است که اگر تلفن ال‌جی دارید یا می‌خواهید یک گوشی هوشمند خریداری کنید (مثلا LG V60 یا LG Velvet) این مورد تحت پوشش شما قرار می‌گیرد. موجودی تلفن فعلی LG برای فروش در فروشگاه‌ها و آنلاین باقی خواهد ماند و پشتیبانی خدمات و به‌روز رسانی‌های نرم‌افزاری برای مشتریان فعلی تلفن LG ادامه خواهد داشت. فقط هیچ گوشی هوشمند جدید ال‌جی در دسترس نخواهد بود. ال‌جی انتظار دارد که پایان کار تلفن‌های همراهش تا 31 ژوئیه (اوایل مرداد) به پایان برسد، اگرچه احتمالا پس از آن تاریخ همچنان می‌توانید یک گوشی ال‌جی خریداری کنید.
اگر نگاهی به نوآوری‌های تلفن‌های ال‌جی بیندازید، متوجه خواهید شد که چرا آن‌ها شکست خوردند. ال‌جی شرکتی بود که دوربین‌های سلفی بهتر برای LG V10، تمرکز بر دوربین فوق‌العاده عریض قبل از بسیاری دیگر برای LG G6 و کنترل‌های دوربین فیلمبرداری نوآورانه برای LG V30 را ارائه کرد که سرانجام نیز دیگران آن‌ها را کپی نمودند.

گوشی های ال جی
علاوه بر آن تلاش برای ایجاد نوآوری‌هایی نظیر تلفن‌های مدولار (LG G5)، نمایشگرهای انعطاف‌پذیر (LG G Flex 2)، پشت چرمی (LG G4)، حسگرهای حرکتی جذاب (LG G8) و نمایشگرهای دوگانه (LG G8X) با کمال میل دریافت شدند. اما همیشه برای برقراری ارتباط با مشتری در مسیر درست پیش نمی‌رفت.
همچنین سامسونگ و اپل به طور مداوم آن را در معاملات شکست می‌دادند و هرگز قدرت رقابتی برای ارائه قیمت‌های بهتر در سطح شرکت مخابراتی نداشت. تلفن‌های ال‌جی در سال‌ 2010 با تلفن‌های بسیار محبوبی مانند LG G2 شروع به کار کردند، اما در پایان، گوشی‌های آن نمی‌توانستند در میان مردم محبوب شوند و آزمایشاتی مانند LG Wing 5G یا Dual Screen در LG G8X / LG V60 نیز انجام نشد و به همین دلیل همانند تلفن‌های تاشو موفق به جذب کاربران نشد.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از تکنولایف اطلاعاتی در رابطه با خداحافظی ال‌جی از دنیای موبایل را در اختیارتان قرار دادیم. شما در مورد تصمیم جدید ال جی چه نظری دارید؟ به نظرتان این تصمیم چه تبعاتی خواهد داشت؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ae%d8%af%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%db%8c-%d8%a7%d9%84%e2%80%8c%d8%ac%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/
ads
ads