داغ ترین ها :
در Ios14.4 چه می‌بینیم؟

در Ios14.4 چه می‌بینیم؟

اپل با افزودن قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید در ios 14 و ipados 14 به دستگاه‌های خود، در نردبان تجربه‌ی کاربری یک قدم فراتر رفته. اخیرا اپل با انتشار ios 14.4، قابلیت‌های جدیدی را برای سیستم‌های خود فراهم کرده است. ios 14.4 علاوه بر بهبود عملکرد و اصلاحات امنیتی، ویژگی‌های قابل قبولی را در لیست قابلیت‌های خود دارد. در این مطلب از تکنولایف، موارد جدید به روز رسانی شده را توضیح می‌دهیم. همراه ما باشید.

ویژگی‌های جدید صفحه اصلی

اپدیت جدید ios
آیفون اکنون از کشوی برنامه به نام App Library برخوردار است که به عنوان انباری برای ذخیره تمام برنامه‌هایی که مرتبا استفاده نمی‌کنید، عمل می‌کند. با کشیدن انگشت از راست به چپ بر روی صفحه نمایش خود و گذشتن از همه صفحه‌های اصلی، می‌توانید به کتابخانه برنامه دسترسی پیدا کنید. مورد دیگر برای آیفون، امکان قرار دادن ابزارک یا ویجت بر روی صفحه اصلی است.
با smart stack ویجیت‌های خود را مرتب کنید
شما در این ویجت ios با استفاده از تکنیکی به راحتی می‌توانید پوشه‌ای برای ابزارها ایجاد کنید تا به صورت دسته‌بندی شده آن‌ها را در اختیار داشته باشید. بنابراین اگر به آن‌ها نیاز داشته باشید در کمترین زمان به پوشه مورد نظر خواهید رفت. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر تصمیم بر دسته‌بندی ویجت‌ها گرفته‌اید، باید بدانید که مرتب سازی همیشه بیشتر از ایجاد یک ویجت زمان می‌برد.

سفارشی کردن آیکون یک اپلیکیشن

گوشی اپل ویژگی‌های جدیدی را به برنامه میانبرهای خود اضافه کرده است. از جمله محبوب‌ترین موارد این است که می‌توانید نمادهای برنامه خود را تغییر دهید و ظاهر تلفن خود را کاملاً شخصی سازی کنید. بنابراین می‌توانید به جای نماد برنامه Apple Mail، تصویر گربه‌ای زیبا یا حتی نماد Gmail را جایگزین آن کنید و برای راه اندازی برنامه از آن استفاده کنید. ممکن است روند کار تا حدی خسته کننده باشد، اما اگر می‌خواهید یک صفحه نمایش خانگی متفاوت از سایر صفحه‌های دیگر داشته باشید، ارزش آن را دارد که وقت خود را صرف کنید.

با قابلیت App Clip بدون نصب برنامه‌ای از آن استفاده کنید

App Clip را به عنوان یک برنامه کوچک در نظر بگیرید که فقط بخشی از آنچه برنامه در دیتابیس خود دارد را به شما نشان می‌دهد. برای مثال یک برنامه ساعت کاری و منوی یک رستوران را اگر به شما نشان دهد و قابلیت دیگری نداشته باشد. شما با کمک App Clip، خروجی این برنامه اصلاح شده را خواهید دید و نیاز به نصب برنامه اضافی ندارید.

با ios 14.4 در آیفون 12پرو و پرو مکس عکس خام بگیرید

یک ویژگی جذاب برای علاقه‌مندان به عکاسی! امیدوارم باعث کنجکاوی کسانی شود که می‌خواهند بیشتر از دوربین آیفون خود بهره‌مند شوند. در آخرین نسخه ios، گوشی از قابلیت تولید فرمت عکس ProRaw برخوردار است، که به شما امکان می‌دهد با استفاده از قالب عکاسی “خام” عکس بگیرید و بدون تخریب تصویر تغییراتی در آن ایجاد کنید. مانند موردی که عکس به JPG (استاندارد خروجی برنامه‌های دوربین اپل) تبدیل می‌شود.

در خانه با Fitness Plus تمرین کنید

این روزها با محدود شدن و بسته شدن سالن‌های ورزشی، اکثر افراد فعالیت‌های ورزشی خود را به خانه برده‌اند. حال چگونه با امکانات کم در خانه تمرین کنید و یا از چه تمرین‌هایی استفاده کنید؟ سرویس Fitness Plus اپل مستقیماً در گوشی آیفون، آیپد و Apple TV به وجود آمده است و از Apple Watch شما برای پیگیری تمرین‌های شما استفاده می‌کند. تمرینات ویدئویی راهنما به صورت هفتگی و با گزینه‌هایی برای تمام سطوح و دسته‌بندی‌های مختلف تناسب اندام منتشر می‌شود.

آیا زمان قدم زدن نرسیده است؟

حالا که صحبت از ابزارهای تناسب اندام جدید ios 14.4 شد بد نیست که در مورد تمرین جدیدی که در Fitness Pluse به نام Time to Walk اضافه شده، کمی صحبت کنیم. این تمرین جدید اپل این امکان را می‌دهد که افراد مشهور را با شما به یک پیاده روی مجازی دعوت کند و داستان‌هایی را برای الهام بخشیدن به شما انتخاب می‌کند که با انتخاب موسیقی شخصی در هم آمیخته شده است. اگر این امکان نظر شما را جلب کرده است، پس قبل از استفاده از آن، این نکته را در نظر داشته باشید که باید به روز رسانی‌ها را روی ساعت و تلفن خود نصب کنید.

بالاخره تصویر در تصویر به آیفون می‌آید

دیگر مجبور نیستید بین دیدن ویدیو در Twitch و یا مرور کردن در Reddit یک کار را انتخاب کنید. با ios 14.4، هم اکنون می‌توانید با توجه به قابلیت جدید اضافه شده تصویر در تصویر هر دو را همزمان انجام دهید. البته چند سالی است که iPad از این ویژگی برخوردار است، بنابراین دیدن این که آیفون از این ویژگی برخوردار شده، بسیار به مذاق این دسته از کاربران خوشایند است. طریقه کار آن به این شکل است که وقتی شروع به تماشای یک فیلم می‌کنید، فقط باید برنامه را ترک کنید و برای شروع PiP به صفحه اصلی بروید. البته برخی از این برنامه‌ها مانند یوتوب از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. اما روند فهمیدن این‌که کدام برنامه‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند به این صورت است که با رفتن به تنظیمات> عمومی> تصویر در تصویر می‌توانید لیستی از تمام برنامه‌های نصب شده روی تلفن خود را که از آن پشتیبانی می‌کنند، مشاهده کنید.

App mail و Safari را به گودال تبدیل کنید

اپل چند سال پیش توانایی حذف برنامه‌های اصلی اپل از آیفون را اضافه کرد، اما هنوز نمی‌توانستید برنامه‌هایی مانند Gmail یا Outlook را به عنوان برنامه ایمیل پیش فرض خود تنظیم کنید. اما اکنون می‌توانید، البته اپل این ویژگی جدید را فقط به ایمیل و مرورگرهای وب محدود کرده است.

AirPods Pro از ویژگی صوتی جدیدی برخوردار شده است

آیفون و آیپد تنها دستگاه‌هایی نیستند که به روزرسانی بزرگی دریافت کرده‌اند. AirPods Pro، اپل هم دارای یک به روزرسانی کوچک در سیستم عامل خود بوده است که ویژگی جدیدی را به نام Spatial Audio به آن اضافه می‌کند. برای استفاده از این ویژگی، مطمئناً باید از iPhone یا iPad با iOS 14 به بالا استفاده کنید. با به روزرسانی هر دو دستگاه، هر زمان که ویدیویی را تماشا می‌کنید، صدا با حرکات سر و چرخش سر شما تنظیم می‌شود.

ویژگی و فیچرهای مخفی و جذاب ios 14.4

چندین ویژگی مخفی در iOS 14 وجود دارد که کارهای بسیار شگفت انگیزی انجام می‌دهند. به عنوان مثال، یک ویژگی جدید ضربه پشتی به شما امکان می‌دهد 2 یا 3 بار در پشت تلفن خود ضربه بزنید، این ویژگی کاری مانند گرفتن عکس از صفحه یا راه‌اندازی یک برنامه را انجام می‌دهد.

ویژگی‌های جدید حریم خصوصی

خصوصی نگه داشتن اطلاعات یکی از اصلی‌ترین نکات بازاریابی اپل است و iOS 14 گاهی برای کمک به حفظ اطلاعات شما پا فراتر از آنچه یک فرد نیاز دارد هم می‌گذارد. تنظیمات جدیدی برای اشتراک موقعیت مکانی وجود دارد که باعث می‌شود برنامه‌ای نتواند دقیقاً مکان شما را ببیند و به صورت یک منطقه کلی‌تر موقعیت شما را محدود کند. همچنین یک نقطه اعلان جدید وجود دارد که به شما می‌گوید چه زمانی یک برنامه از دوربین یا میکروفون تلفن شما استفاده می‌کند و همچنین کنترل دقیق‌تری بر دسترسی نرم افزارها به عکس‌ها دارد.

اپدیت آی او اس 14
ویژگی‌ها و ترفندهای جدید دوربین

چندین ویژگی جدید و ظریف، اما مهم در برنامه دوربین اضافه شده است. به عنوان مثال، هنگام گرفتن عکس در شب، یک راهنمای جدید وجود دارد که به شما یادآوری می‌کند که بی‌حرکت باشید. ویژگی دیگری به نام موهای متقاطع را مشاهده خواهید کرد که به شما نشان می‌دهد دوربین را در کجا نگه دارید. همچنین یک صفحه تنظیم کننده نوردهی جدید وجود دارد که با کمک آن می‌توانید چندین عکس را خیلی سریع بگیرید.

بازدهی سلفی خود را بالا ببرید

ویژگی جدید دیگر در برنامه دوربین تنظیم جدیدی برای دوربین جلویی است که مطمئناً به درخشش سلفی‌های شما کمک می‌کند. حالت آینه که جدیدا اضافه شده، دوربین را مجبور می‌کند تا بیشتر شبیه یک آینه عمل کند، اینگونه شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که عکس شما در کادر مناسب بسته شده و به شکلی که می‌خواهید چارچوب به خود گرفته است.

اشکالات رفع شده

چندین رفع اشکال یا همان رفع باگ در ios 14.4 وجود دارد که برخی از آن‌ها برای مدت‌ها کاربران را آزار می‌داد.
• مصنوعات تصویری آیفون 12 پرو: عکس‌های HDR گرفته شده توسط برخی از مدل‌های آیفون 12 پرو می‌توانند دارای مصنوعات تصویری قابل مشاهده باشند، اشکالی که اکنون باید برطرف شود.
• ابزارک تناسب اندام: برای برخی از کاربران، گجت تناسب اندام اطلاعات فعالیت به روز شده را نمایش نمی‌داد.
• تأخیر در تایپ: اشکالی که می تواند باعث تاخیر در تایپ شود و پیشنهادات کلمه در صفحه کلید ظاهر نشود رفع شده است، که باید برای کاربرانی که مدت زمان طولانی این مشکل را داشته‌اند خوشایند باشد.
• صفحه کلید پیام ها: اشکالی که باعث می‌شود صفحه کلید زبان نادرست در پیام‌ها ظاهر شود رفع شده است.
• برنامه CarPlay News: مشکل عدم پخش داستان‌های صوتی از برنامه News در CarPlay پس از مکث برای راهنمایی‌های گفتاری یا Siri، رفع شده است.
• کنترل سوئیچ: روشن کردن ویژگی سوئیچ کنترل در قابلیت دسترسی می‌تواند از پاسخگویی تماس‌های تلفنی از صفحه قفل جلوگیری کند.

باز هم می‌خواهید؟

برای جایزه چند نکته دیگر برای انجام کارهای بیشتر با گوشی خود مانند برچسب شخصی در مکالمه‌های گروهی در برنامه پیام را می‌توانم به شما بگویم. از طرفی شما با استفاده از آخرین به روزرسانی می‌توانید با دو زبان متفاوت به مکالمه بپردازید. اگر برای به روزرسانی سیستم عامل IOS به 14.4 مشکل دارید، آموزش نصب IOS 14.4 روی گوشی اپل را بخوانید.

آیفون داران عزیز، ios شما در چه وضعیتی به سر می‌برد؟ آیا تن به آپدیت‌های جدید اپل داده‌اید؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%b1-ios14-4-%da%86%d9%87-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/
ads
ads