داغ ترین ها :
دلایل از کار افتادن دوربین گوشی در اندروید و آیفون

دلایل از کار افتادن دوربین گوشی در اندروید و آیفون

با پیشرفت تکنولوژی دوربین گوشی‌های هوشمند به قدری قوی شده که دیگر نیازی به دوربین معمولی برای عکاسی نداریم. عشق ما به عکاسی محدود به زمان حال نیست. اگر یادتان باشد تا قبل از این هم یک دوربین آنالوگ در هر خانه‌ای در دسترس بود. اما حالا با افزایش علاقه ما به شبکه‌های اجتماعی میل به عکاسی نیز عمیق‌تر شده است. ما دوست داریم لحظه به لحظه زندگی خود را به تصویر بکشیم. فرقی نمی‌کند در یک سفر روزانه باشیم یا برای یک سفر آخر هفته جایی برویم یا حتی با عزیزانمان وقت بگذرانیم. اما وقتی دوربین جلو یا عقب کار نمی‌کند چه اتفاقی می‌افتد؟ دلیل سیاه شدن دوربین گوشی سامسونگ چیست؟ وقتی دوربین‌مان از کار افتاد، چگونه دوربین گوشی را فعال کنیم؟ نمایان شدن عبارتی مانند can’t connect to camera on Android و camera stopped به چه معناست؟ این‌ها سوالاتی هستند که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد. بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید چون ما به سراغ دلایل از کار افتادن دوربین گوشی در اندروید و آیفون رفته‌ایم.

 

قیمت گوشی موبایل را می توانید از سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

نشانه‌های از کار افتادن دوربین گوشی در اندروید چیست؟

اگر برای دسترسی به دوربین گوشی اندرویدی خود با پیغام خطا روبرو شدید، این پیام نشان می‌دهد که مشکلی در نرم افزار دستگاه شما وجود دارد یا قسمتی از سخت افزار دچار مشکل شده است.  در بیشتر موارد مشکل مربوط به نرم افزار و قابل حل است. زمانی که می‌خواهید دوربین را مستقیما از طریق برنامه دوربین یا هر برنامه شخص ثالث دیگری مانند پیام‌رسان (QQ، WeChat، KIK، Facebook Messenger، WhatsApp، Skype و غیره) راه‌اندازی کنید، این خطا رخ می‌دهد. حتی ممکن است در برنامه رسانه‌های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، اسنپ چت، اینستاگرام، لینکدین و غیره) یا هر برنامه دیگری این اتفاق بیوفتد. در این مشکل با یک صفحه مشکلی خالی رو به رو خواهید شد که پیغام can’t connect to camera on Android و camera stopped را نیز نشان خواهد داد.

باز نشدن برنامه دوربین گوشی

دلایل از کار افتادن دوربین گوشی اندروید چیست؟

هیچ دلیل خاصی برای مشکلات دسترسی به دوربین دوربین یا شخص ثالث وجود ندارد، اما در اینجا برخی از دلایل بالقوه برای مشکل دسترسی به دوربین وجود دارد. برای اینکه بدانیم چگونه دوربین گوشی را فعال کنیم باید از این موارد آگاه باشیم. این موارد به این صورت است:

  • حافظه کم دستگاه
  • رم کم
  • ناسازگاری دوربین
  • نصب تعداد زیادی برنامه که منجر به کندی عملکرد دستگاه شده
  • نرم افزار داخلی یا نقص فنی
  • مشکل برنامه شخص ثالث

چگونه مشکل از کار افتادن دوربین گوشی در اندروید را برطرف کنیم؟

از کار افتادن دوربین گوشی

در اینجا قصد داریم لیستی از تمام راه حل‌های ممکن برای رفع مشکلات مربوط به دوربین اندروید را با شما به اشتراک بگذاریم. راه حل‌ها بر اساس توانایی بالقوه رفع مشکل فهرست شده‌اند. بنابراین شاید بتوانید علت باز نشدن دوربین گوشی شیائومی خود را با موارد زیر پیدا کنید. اگر یک راه‌حل برای شما کارساز نبود، یک راه دیگر را امتحان کنید.

نکته ویژه: به شما توصیه می‌کنیم فضای ذخیره‌سازی رم و گوشی هوشمند اندرویدی خود را آزاد کنید و سپس به عملکرد دوربین نگاهی بیاندازید.حتی ممکن است علت از کار افتادن دوربین جلو سامسونگ نیز همین موضوع باشد و به راحتی حل شود. چنانچه مشکل ادامه داشت از مراحل زیر استفاده کنید.

راه حل ۱. دستگاه را راه اندازی مجدد کنید

این ابتدایی ترین راه برای هر مشکلی در هر نسخه از اندروید راه‌اندازی مجدد است. این کار ساده‌ترین راه برای غلبه بر مشکلات کوچک در یک گوشی اندرویدی است. راه اندازی مجدد ممکن است برخی از مشکلات خطا در دستگاه را برطرف کند. راه اندازی مجدد مشکل فنی دستگاه را در صورت وجود برطرف می‌کند. این روش می‌تواند با از بین بردن برنامه‌های پس‌زمینه که هیچ عملی انجام نمی‌دهند، اما رم را در پس‌زمینه مصرف می‌کنند، به آزادسازی فضای رم کمک کند. بنابراین به دوربین فضای آزادتری برای اجرا می‌دهد.

 

 

راه حل ۲. باتری را بیرون بکشید

بیرون کشیدن مستقیم باتری در حالی که دستگاه هنوز روشن نیز یک روش است. این کار نوعی تنظیم مجدد نرم افزاری است که می‌تواند به کارکرد دوباره دوربین شما کمک کند. این ترفند ممکن است برای همه دستگاه‌ها قابل اجرا نباشد زیرا ممکن است باتری گوشی اندرویدی شما داخلی باشد(در گوشی‌های جدید معمولا اینگونه است). اساسا این روزها این کار برای اکثر گوشی‌ها جواب نمی‌دهد، اما اگر دستگاه اندروید شما قدیمی است، آن را امتحان کنید.

راه حل ۳. Force Stop کردن برنامه دوربین

Force Stop کردن برنامه دوربین

این دستورالعمل های ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا تنظیمات را از صفحه اصلی خود انتخاب کنید.
  • اکنون گزینه: Apps/Manage apps را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • اسکرول کنید و در زیر All Apps به دنبال اپلیکیشن دوربین بگردید.
  • روی آن ضربه بزنید و به سراغ «Force Stop» برنامه بروید.
  • اکنون به سرعت دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید.

با این کار مشکل نرم افزاری جزئی که برنامه دوربین شما با آن مواجه باشد، برطرف می‌شود.

راه حل ۴. داده‌های برنامه و حافظه پنهان را پاک کنید

داده‌های برنامه و حافظه پنهان را پاک کنید

این بهترین راهی است که هرکاربری می‌تواند در ابتدا امتحان کند. این راه حل نه تنها برای برنامه‌های دوربین، بلکه برای مشکلات سایر برنامه‌ها، نیز قابل اجرا است.

این مراحلی که در زیر به آنها اشاره می کنم را دنبال کنید:

  • منوی تنظیمات را در دستگاه اندروید خود باز کنید
  • به پایین اسکرول کنید و گزینه‌ای به نام Apps or App manager را باز کنید
  • در زیر آن منو به پایین بروید و به دنبال برنامه دوربین بگردید
  • روی پاک کردن داده‌ها و Clear cache و سپس راه اندازی مجدد کلیک کنید

توجه: پاک کردن داده‌ها و پاک کردن حافظه پنهان، داده‌های برنامه مانند تنظیمات برگزیده برنامه، حساب برنامه و غیره را حذف می‌کند. اگر نمی‌خواهید آن‌ها را از دست بدهید، لطفا قبل از انجام این کار حتما از اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

آموزش تنظیمات دوربین آیفون و استفاده از آن: ترفند عکاسی با آیفون

 

راه حل ۵. همه تنظیمات برگزیده برنامه را بازنشانی کنید

این نسخه توسعه یافته راه حل قبلی است.

  • از برنامه دستگاه اندرویدی خود به گزینه Settings بروید.
  • دوباره Apps/Apps Manager را باز کنید.
  • به دنبال همه برنامه ها بگردید.
  • روی نماد منو در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • اکنون بر روی “Reset App Preferences” کلیک کنید.

راه حل ۶. حافظه پنهان خدمات گوگل را پاک کنید

پاک کردن کش گوگل پلی

Google Services Framework تمام داده‌های شما را همگام‌سازی می‌کند و داده‌های دستگاه را ذخیره می‌کند. همچنین به عملکرد صحیح برنامه‌های سیستم نیز کمک می‌کند. به خصوص اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید که دوربین Google را اجرا می‌کند، پاک کردن حافظه پنهان Google Services Framework به رفع مشکل کمک می‌کند.

برای انجام این کار، لطفا مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:
ابتدا به Settings > سپس Application Manager > Select All > سپس بر روی Google Services Framework کلیک کنید > روی Force stop ضربه بزنید، سپس روی دکمه Clear cache در آنجا ضربه بزنید.

اکنون دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید.

خرید مک بوک

راه حل ۷. همه برنامه‌های دوربین شخص ثالث را حذف نصب کنید

اگر برنامه دوربین شخص ثالث برای گوشی دانلود کرده‌اید، برای آزمایش میزان تاثیر گذاری آن، ابتدا برنامه را حذف نصب کنید. ممکن است  برنامه برخی از فایل‌ها را تغییر داده باشد که  باعث عملکرد نادرست دوربین می‌شود. از دانلود برنامه‌ (برنامه‌های دوربین) از منابع غیر قابل اعتماد (منابع خارج از فروشگاه Google Play) خودداری کنید زیرا ممکن است حاوی بدافزارها، ویروس‌ها یا جاسوس افزارهای مختلف باشند که ممکن است دستگاه شما را آلوده کند.

ممکن است برنامه دوربین به‌دلیل مشکلات داخلی ناگهان متوقف شود، بنابراین می‌توانید هر برنامه شخص ثالث دیگری را که در فروشگاه Google Play در دسترس است، امتحان کنید.

 

دلایل و راه حل های مشکل خاموش شدن گوشی:

خاموش شدن ناگهانی گوشی

 

دلایل از کار افتادن دوربین گوشی سامسونگ

دلایل از کار افتادن دوربین گوشی سامسونگ

گاهی اوقات، مشکل پشت این پیام خطا دوربین نیست، بلکه برنامه‌ای است که مجوز دسترسی به دوربین را دارد. این احتمال وجود دارد که اپلیکیشن هایی که به دوربین دسترسی دارند مشکل را ایجاد کرده باشند. قبل از هرچیز از بروزرسانی دوربین گوشی سامسونگ مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید گوشی خود را به آخرین نسخه بروزرسانی سیستم عامل آپدیت کنید.

حالا برای اصل کار ابتدا برنامه‌های شخص ثالثی که به دوربین دسترسی دارند را ببندید و ببینید آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر. می‌توانید همه برنامه‌های باز شده را از منوی «برنامه‌های اخیر» پاک کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است. برای انجام این کار:

  • دکمه کاهش صدا و پاور را با هم فشار دهید تا لوگوی سامسونگ ظاهر شود

پس از راه اندازی مجدد گوشی، بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. اگر نه، به مرحله بعدی بروید

راه حل ۲: دوربین را ریست کنید

  • روی نماد دوربین ضربه بزنید و نگه دارید تا گزینه‌ها ظاهر شوند
  • سپس App info → Storage را لمس کنید
  • روی Clear cache ضربه بزنید
  • اکنون روی «Clear Data» ضربه بزنید و برای تأیید روی «Ok» ضربه بزنید
  • بررسی کنید که آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.

از دوربین در Safe mode استفاده کنید

استفاده از دوربین در safe mode

در صورتی که پس از انجام مراحل بالا، مشکل بروزرسانی دوربین گوشی سامسونگ حل نشد، وقت آن است که گزینه دوم را امتحان کنید. در این روش گوشی شما  به حالت Safe mode بوت شده و قابل بررسی خواهد بود که آیا مشکلی در آن ایجاد شده یا خیر. منطق پشت این کار این است که بررسی کنیم، آیا مشکل ناشی از یک برنامه شخص ثالث اشتباه است یا خیر:

  • بالای صفحه را به پایین بکشید و روی نماد پاور ضربه بزنید
  • روی گزینه خاموش کردن ضربه بزنید و آن را نگه دارید تا به نماد Safe Mode تبدیل شود
  • روی Safe mode ضربه بزنید و منتظر بمانید تا گوشی سامسونگ راه اندازی مجدد شود
  • پس از اتمام راه اندازی مجدد، متوجه خواهید شد که متنی در گوشه پایین سمت چپ وجود دارد که می‌گوید حالت ایمن فعال است
    اکنون دوربین را راه اندازی کنید و ببینید که آیا خطا همچنان ظاهر می‌شود یا خیر.اگر اینطور نیست، به این معنی است که مشکل ناشی از یک برنامه شخص ثالث است
  • بررسی کنید که آیا اخیرا برنامه‌های جدیدی نصب کرده‌اید یا خیر و آن‌ها را حذف کنید.

این کار به رفع مشکل دوربین گوشی سامسونگ کمک خواهد کرد و حتی ممکن است علت از کار افتادن دوربین جلو سامسونگ نیز از همین برنامه‌های شخص ثالث باشد. بنابراین دفعه بعدی که خواستید برنامه‌ای نصب کنید، بیشتر دقت کنید.

دلایل از کار افتادن دوربین گوشی آیفون

چندین دلیل بالقوه برای کار نکردن دوربین آیفون وجود دارد. ممکن گوشی است فقط نیاز به راه اندازی مجدد برنامه دوربین یا آیفون داشته باشد. اما رفع مشکل می‌تواند پیچیده‌تر نیز باشد. بسته به نحوه عملکرد دوربین (اگر کار می‌کند و گاهی از کار می‌افتد)، ممکن است بخواهید قبل از تعمیرات سخت افزاری، اصلاحات نرم افزاری را امتحان کنید.

نحوه رفع مشکل کار نکردن دوربین آیفون به دلیل نرم افزاری

نحوه رفع مشکل کار نکردن دوربین آیفون به دلیل نرم افزاری

هنگامی که دوربین آیفون شما کار نمی‌کند، این مراحل را برای تست آن و حل مشکلات انجام دهید:

با FaceTime دوبین خود را تست کنید. شاید سریع‌ترین راه برای تست دوربین‌های جلو و عقب استفاده از اپلیکیشن FaceTime باشد. با یکی از دوستانتان تماس بگیرید. بین دوربین جلو و عقب سوئیچ کنید. این کار بهترین راه برنامه برای آزمایش دوربین است. بنابراین مشخص می‌کند که آیا مشکل مربوط به دوربین جلو است یا عقب و یا هردو. از برنامه دوربین خارج شوید. مشکل دوربین شما ممکن است مربوط به برنامه دوربین باشد.

  • آیفون را ریستارت کنید. در حالی که راه‌اندازی مجدد گوشی ممکن است راه‌حلی بعید به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید این کار واقعا مشکلات را حل می‌کند. هنگامی که آیفون را مجددا راه اندازی کنید، حافظه موقت خطاها یا برنامه‌های مشکل‌دار را پاک می‌کند.
لپ تاپ گیمینگ بنر
  • نرم افزار iOS را بروز کنید. اپل به طور مداوم سیستم عامل (iOS) گوشی را بهبود و به روز می‌کند. به‌روزرسانی‌های برنامه دوربین در این بروزرسانی‌های iOS گنجانده شده است.
  • اگر به تازگی نرم افزار iOS گوشی خود را به روز نکرده‌اید، ممکن است مشکلات دوربین شما ناشی از نرم افزار قدیمی باشد. بررسی کنید که آیا گوشی شما جدیدترین نسخه iOS را دارد که برای آیفون شما مناسب است یا خیر.
  • آیفون را بدون پاک کردن محتوا به تنظیمات پیش فرض بازگردانید. گاهی اوقات شما یا برنامه دیگری ممکن است تنظیماتی را در آیفون  تغییر دهید که باعث می‌شود دوربین یا برنامه دوربین شما کار نکند یا عملکرد نادرستی داشته باشد. یکی از راه‌های از بین بردن این احتمال، ریست کردن تمامی تنظیمات آیفون است. نکته خوب در مورد آیفون این است که می‌توانید تنظیمات را بدون از دست دادن داده‌ها، عکس‌ها و سایر اسناد شخصی خود بازنشانی کنید. این کار تقریبا مانند تنظیم مجدد کارخانه بدون دردسر بارگیری مجدد و پشتیبان گیری از همه چیز است.
  • اگر به طور تصادفی گزینه Erase All Content and Settings را در منوی Reset انتخاب کنید، تمام محتوای شما پاک می‌شود و آیفون به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد.
  • ریست فکتوری آیفون آخرین راه حل نرم افزاری است که باید قبل از رفتن به تعمیرگاه موبایل امتحان کنید. بازنشانی به تنظیمات کارخانه، تمام اطلاعات گوشی را حذف می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید. در حالت ایده آل، یکی از این مراحل باید کار شما را راه بیاندازد. اگر نه، وقت آن است که نگاهی به مشکلات سخت افزاری بیاندازید.

 

چرا اثر انگشت گوشی کار نمی‌کند؟ بررسی دلایل و راهکارهای حل مشکل از کار افتادن اثر انگشت گوشی

 

 

دلایل از کار افتادن دوربین گوشی و سوالات متداول

دلیل سیاه شدن دوربین گوشی سامسونگ چیست؟ بیشتر مشکلات مربوط به دوربین نرم افزاری است. مگر اینکه لنز و یا بخش داخلی دوربین آسیب دیده‌ باشد که بسیار بعید است. متداول‌ترین دلیل این است که حافظه موقت گوشی شما پر شده و یا برنامه‌های زیادی در پس زمینه باز است. حتی ممکن است برنامه شخص ثالثی تنظیمات دوربین را تغییر داده باشد. بنابراین باید تمامی عوامل نرم افزاری را در نظر بگیرید.

چگونه دوربین گوشی را فعال کنیم؟ دوربین گوشی‌های هوشمند اندرویدی ممکن است به هر دلیلی از کار بیوفتد. اگر برای شما سوال است که چگونه دوربین گوشی را فعال کنیم، برای دوباره راه اندازی آن به منوی تنظیمات در دستگاه اندروید بروید. گزینه  Apps or App manager را پیدا کنید و در آن به دنبال برنامه دوربین بگردید. برای پاک کردن داده‌ها روی Clear cache کلیک کنید. اکنون باید دوربین گوشی فعال شود.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

21 نظر

  1. یاسین

    سلام گوشیم شیائومی است دوربین عقبش میگه به دوربین متصل نمیشه اشکالش چیه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به یاسین

      سلام مدل گوشیتون چیه؟
  2. Laya

    مرسی ازتون برای من درست شد ولی دوربین سلفیش خراب شده وقتی میزنم روی دوربین جلو از کار میوفته🥲

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Laya

      سلام مدل گوشیتون چیه؟
  3. fatima

    عالی بود مشکل حل شد .ممنونم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به fatima

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
  4. Fati

    گوشی من نوکیا ۸
    وقتی شارژ باتری از ۸۰ درصد پایین تر میاد وارد برنامه دوربین یا برنامه پر حجم میشم گوشی خاموش میشه هیچ گوشی فروشی ای عیبشو نمیدونه

  5. Hanieh

    سلام
    وقت بخیر گوشیم سامسونگ a32 هستش
    دوربینش از کار افتاده کاملا سیاهه
    توی تنظیماتش رفتم ریست کردم فقط همون لحظه خوب بود دوباره سیاه شد
    دوربین سلفی هم که اصلا کار نمیکنه
    واقعا نمیدونم چیکار کنم دارم دیونه میشم
    کسی میدونه مشکل چیه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Hanieh

      سلام وقت خوش به تازگی آپدیت کردید گوشی رو؟
  6. احسان نیک پی

    سلام
    وقت بخیر
    تعمیرکار خاصی نمی‌شناسم

    1. جلال

      پاسخ به احسان نیک پی

      سلام گوشی من آدمی ۹ هستش وقتی میرم روی دوربین جلو میگه به دوربین متصل نمیشود .. حالا چیکار کنم خواهشن کمکم کنید..
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به جلال

        سلام وقت خوش به احتمال قوی باگ نرم‌افزاری هست
  7. فرشید

    گوشی من a52sهست ضربه محکم خرده بعد تعمییر حدود سه هفته بعدش دوربین گوشیم از کار افتاد بعضی موقع کار میکنه ولی اکثر از کار افتاده بنظرتون جایی هست گوشیم درست کنم ممنون میشم کمکم کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فرشید

      سلام وقت بخیر تعمیرگاه خاصی رو نمی‌شناسم ولی به طور کلی اگه ضربه به برد آسیب رسونده باشه تعمیرکردن بی فایده میشه
  8. Adrina

    عالی بود دستتون درد نکنه ممنونم ازتون من از روش راه اندازی مجدد استفاده کردم و جواب داد خیلی ممنون از راهنماییتون

    1. Rogahyeh

      پاسخ به Adrina

      سلام گوشی a30 بروز کردم دوربین پشت تار شده اصلا نمیشه باهاش عکس گرفت
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Adrina

      سلام وقت بخیر خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده و مشکلتون رو حل کرده پاینده باشید
  9. Ali

    هرچند وقت یک بار وقتی وارد دوربین میشم بهم میگه که برنامه دیگری در حال استفاده از دوربین هست چطوری باید مشکل رو برطرف کنم ؟ ممکن هک شده باشم؟

    1. فیض

      پاسخ به Ali

      گوشی من a52sهست ضربه محکم خرده بعد تعمییر حدود سه هفته بعدش دوربین گوشیم از کار افتاد بعضی موقع کار میکنه ولی اکثر از کار افتاده بنظرتون جایی هست گوشیم درست کنم ممنون میشم کمکم کنید
      1. Armin

        پاسخ به فیض

        سلام من تمام کار هایی که گفتید انجام دادم ولی هنوز صفحه سیاه و یک ارور میده هر کی میدونین این چشه ب من بگه گوشیم سامسونگ جی ۲ هستش
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Ali

      سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چی هست؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads