داغ ترین ها :
دلایل به هم ریختگی و قاطی رنگ‌ها در تلویزیون

دلایل به هم ریختگی و قاطی رنگ‌ها در تلویزیون

به هم ریختگی رنگ تلویزیون یکی از مشکلات رایجی است که در تلویزیون‌ها مشاهده می شود و این مشکل در تلویزیون‌های قدیمی و جدید کاملا طبیعی است و  به دلایل مختلفی بستگی دارد. در گذشته هیچ رسانه و راهنمایی برای حل این قبیل مشکلات نبود اما خوشبختانه امروزه با ورود به عصر تکنولوژی و فضای وب می توان  به غیرقابل دسترس ترین اطلاعات دست پیدا کرد. بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی و سامسونگ چرا اتفاق می‌افتد؟ علت قاطی شدن رنگ تلویزیون سونی قدیمی شما چیست؟ اگر دنبال یک راه چاره برای رفع مشکلات به هم ریختگی رنگ تلویزیون هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید.

بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی

تنظیمات رنگ تلویزیون

تلویزیون‌ها اطلاعات رنگ را به قرمز، آبی، سبز دسته بندی می کنند و بر این اساس می توانند شدت رنگ‌ها را کنترل کنند. اگر رنگ سبز بیش از اندازه زیاد و آبی کم رنگ باشد، رنگ سبز در تصویر تلویزیون غالب خواهد بود.  برخی از مدل های تلویزیون گزینه جداگانه‌ای برای تنظیمات میزان قرمز، آبی و سبز دارند. حتما آن را بررسی کنید. اگر در حال تماشا کردن تلویزیون متوجه تغییر رنگ آن شده اید به این صورت که تصویر کمی آبی تیره یا سبز بود، تنظیمات رنگ تلویزیون را بررسی کنید شاید غیرفعال باشد.

مشکل رنگ سبز تلویزیون

طبیعی است که وقتی مستند زندگی در طبیعت را از تلویزیون تماشا کنید، رنگ سبز را بیشتر از بقیه رنگ ها ببینید اما اگر فوتبال تیم ملی را می بینید و رنگ سبز برجسته تر به نظر می رسد، یک مشکل به شمار می رود. در این شرایط ابتدا چک کنید که مشکل از کابل ورودی نباشد، همچنین این اختلال ممکن است ناشی از شل شدن جک ها یا سوکت های معیوب ایجاد شود.

چون در این صورت اطلاعات رنگ را دریافت نمی کنید. در غیر این صورت حتما تنظیمات رنگ تلویزیون را بررسی کنید. اگر تمام موارد را چک کرده اید و مشکل از اتصالات و تنظیمات رنگ نبود، به احتمال زیاد، دستگاه به یک نقص فنی جدی برخورد کرده است. در این صورت باید به مراکز تعمیر تلویزیون مراجعه کنید.

تعمیر بهم ریختگی رنگ تلویزیون قدیمی

 

تلویزیون مخصوص بازی کدام مدل بهتر است؟
بهترین تلویزیون گیمینگ

 

دلیل آبی شدن رنگ صفحه نمایشگر تلویزیون

اگر آبی رنگ غالب بر تلویزیون است، ممکن است همه چیز را آبی ببینید و این رنگ در تصاویر سفید بیشتر آشکار می شود. اولین راهکار برای تغییر رنگ، تنظیمات رنگ تلویزیون است. برای منشا اصلی موضوع باید به بخش تنظیمات رنگ تلویزیون وارد شوید. اکثر تلویزیون‌ها دارای تنظیمات کیفیت تصویر هستند که می توانید تغییرات را ایجاد کنید.

عوامل دیگری مانند کابل و اتصالات معیوب، تنظیمات نادرست دستگاه های متصل به تلویزیون نیز به ایجاد این مشکل کمک می کنند. برای تعمیر آبی شدن رنگ تلویزیون باید این مراحل را طی کنید:

  1. تلویزیون را خاموش و روشن کنید (این روش به ندرت مشکل را حل می کند)
  2. وارد منوی تلویزیون شوید به دنبال گزینه Picture Mode,image Mode, یا Display Mode باشید، قسمت Cinematic یا Bright را پیدا کنید.
  3. در قسمت دمای رنگ، از سرد به گرم تغییر دهید ( برخی تلویزیون ها گزینه دمای رنگ وجود ندارد و باید به جای دمای رنگ به دنبال درجه رنگ مثلا 6500K یا 5700K باشید) تغییر دمای رنگ در هر تلویزیون متفاوت است.
  4. کابل HDMI را چک کنید. مطمئن شوید که کابل محکم به تلویزیون متصل شده است.
  5. سالم بودن کابل HDMI را بررسی کنید که ساییدگی، بریدگی نداشته باشد.

راهنمای حذف خط‌های قرمز صفحه تلویزیون

گاهی اوقات هنگام تماشای تلویزیون با خط های قرمز مواجهه می شویم. علت ایجاد خط های قرمز روی تلویزیون چیست؟ به طور کلی تصویر روی تلویزیون زمانی ایجاد می شود که سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی با یکدیگر همکاری کنند . اما مشکل این جا به وجود می آید که اگر یکی از این سه رنگ اصلی خاموش باشد، در این حالت یک سایه قرمز روی تصویر تلویزیون پدید می آید.

بنابراین با تنظیمات منوی رنگ ها می توانید این مشکل را حل کنید. برای از بین بردن خط های قرمز به این صورت عمل کنید:

  1. تلویزیون را برای 30 تا 60 ثانیه خاموش و مجددا روشن کنید
  2. به منوی دستگاه وارد شوید
  3. تنظیمات را انتخاب کنید ( این گزینه در تلویزیون های مختلف متفاوت است)
  4. تنظیمات ویدیو یا تصویر را ضربه بزنید
  5. در این مرحله بخش Convergence را انتخاب کنید و به این صورت می توانید رنگ ها را تنظیم کرده و بر روی قرمز را روشن کنید.
  6. نوار لغزنده را حرکت دهید تا سایه قرمز ظاهر نشود.

 

شاید نیاز داشته باشید:
نحوه اتصال آیفون به تلویزیون

 

دلیل بنفش شدن رنگ تصویر صفحه تلویزیون

 اگر رنگ صفحه تلویزیون بنفش شد. به  اولین نکته ای که باید شک کنید، مشکل در کابل HDMI است. برای این منظور کابل HDMI را چک کنید و مطمئن شوید که محکم متصل شده است. سپس سیم برق را از اتصال برقی اصلی یا دیوار جدا کرده و 10 تا 15 ثانیه صبر کرده، سپس مجدد متصل کنید.  اگر مشکل هنوز به قوت خود باقی مانده بود ممکن است مشکل از کابل HDMI باشد.

بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ

بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ را چطور حل کنیم

مشکل اختلال رنگ در تمام برندهای تلویزیون مانند سامسونگ وجود دارد، این مشکل مساله حین تماشای فیلم مورد علاقه تان آزاردهنده خواهد بود.  حالا چگونه باید این مشکل را برطرف کنیم؟  یکی ازدلایل آن معیوب بودن نور پس زمینه است در این حالت باید رنگ آبی تلویزیون را در تنظیمات تغییر دهید. خوشبختانه سامسونگ یک تنظیمات پیشرفته رنگ دارد  که می توانید اختلال رنگ را حل کنید. برای این منظور اینگونه عمل کنید.

  1. ابتدا دکمه منو را فشار دهید
  2. بر روی گزینه تصویر کلیک کنید به این صورت گزینه های ویدیو در تلویزیون سامسونگ باز می شود.
  3. در منوی تصویر گزینه HUE را پیدا کرده روی آن کلیک کنید.
  4. گزینه HUE میزان رنگ های سبز تا قرمز را تنظیم می کند. به این صورت نور سبز و قرمز را متعادل کنید

 

تلویزیون ایکس ویژن هم به گوشی متصل می‌شود؟
آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون ایکس ویژن

 

علت قاطی شدن رنگ تلویزیون ال جی و راهکار حل آن

مشکل تغییر رنگ در تلویزیون های ال جی نیز کاملا طبیعی است اما قبل از اینکه به مراکز تعمیر مراجعه کنید بهتر است تنظیمات رنگ تلویزیون را چک کنید. به این صورت می توانید به منوی نمایش تصویر وارد شوید و تنظیمات رنگ و وضوح را تغییر دهید.  دکمه Home را روی کنترل کلیک کنید تا منوی نمایش ظاهر شود. در مرحله بعدی دکمه فلش پایین را از روی کنترل از راه دور فشار دهید و بعد به منوی تنظیمات تصویر وارد شوید. سپس دکمه Enter را از روی کنترل ضربه بزنید، منوی تنظیمات تصویر در سمت چپ صفحه قرار دارد و آیکونی شبیه به صفحه تلویزیون است.

 علت قاطی شدن رنگ تلویزیون سونی (آبی شدن رنگ)

مشکل آبی شدن رنگ در تلویزیون سونی نیز با تعدیل رنگ ها برطرف می شود. با کنترل از راه دور به قسمت Home وارد شوید تا صفحه منوی تلویزیون نمایش داده شود. منو را بررسی کنید اگر مشکل به قوت خود باقی مانده بود، احتمالا تلویزیون نقص فنی دارد. همچنین می توانید تنظیمات تن رنگ و تصویر را به این صورت اجرا کنید. به بخش تنظیمات تلویزیون وارد شوید البته تنظیمات در تلویزیون ها متفاوت است. برای اعمال تغییرات از  بخش Home ، Picture&Display را با دکمه های بالا و پایین کنترل انتخاب کنید و Enter را فشار دهید. حالا به  picture Adjusments وارد شوید بعد از اعمال تغییرات مجدد Enter را کلیک کنید.

سوالات متداول

  1. دلیل بنفش شدن رنگ تلویزیون چیست؟ اگر رنگ تلویزیون بنفش شد، احتمالا مشکل از اختلال در کابل HDMI باشد.
  2. چگونه اختلال در رنگ سبز تلویزیون را برطرف کنیم؟ در این صورت باید تنظیمات رنگ تلویزیون را بررسی کنید.
  3. علت ایجاد خط های قرمز بر روی صفحه تلویزیون چیست؟ دلیل ایجاد خط های قرمز، خاموش شدن یکی از سه رنگ اصلی آبی، سبز و قرمز در تنظیمات تلویزیون است
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%85-%d8%b1%db%8c%d8%ae%d8%aa%da%af%db%8c-%d9%88-%d9%82%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d8%b1%d9%86%da%af%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%84%d9%88/
ads
ads