داغ ترین ها :
دلایل روشن نشدن گوشی و روش‌های حل آن

دلایل روشن نشدن گوشی و روش‌های حل آن

وابستگی شدید ما به گوشی‌های هوشمندمان از یک طرف و قیمت‌های بالای تلفن همراه از سوی دیگر باعث می‌شود تا بیش از پیش مراقب گوشی‌های خودمان باشیم و با ملایمت بیشتری با آن‌ها برخورد کنیم. اما با همه‌ی این مراقبت‌ها از آنجایی که با یک محصول الکترونیکی مواجه هستیم قطعا پیش می‌آید که بدون دلیل با برخی مشکل‌ها مواجه شویم و گوشی دیگر روشن نشود. روشن نشدن گوشی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و به همین دلیل هم ما در این مطلب به دلایل روشن نشدن گوشی و روش‌های حل آن خواهیم پرداخت تا در صورت مشکل در گام اول بدون نیاز به مراجعه به تعمیرکار موبایل بتوانید مشکل گوشی خود را حل کنید. پس در ادامه‌ی این مطلب کاربردی با حل مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ و … همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: مشکلات گوشی های شیائومی

چک کردن آسیب‌های فیزیکی احتمالی

گاهی اوقات آسیب‌های فیزیکی وارد بر گوشی می‌تواند باعث خرابی‌های اساسی شود و به همین دلیل، اولا کمی فکر کنید که آیا به تازگی گوشی زمین نخورده است یا جسمی با آن برخورد نداشته است؟ ثانیا هم به دنبال اثرات ضربه خوردگی در گوشی باشید. برای این کار به سراغ لبه‌های اطراف و قاب جلویی بروید و به دنبال جای ضربه‌های احتمالی باشید.

اگر قسمتی را یافتید که شکستگی وجود دارد یا جای ضربه خوردن دیده می‌شود و از طرفی گوشی دیگر روشن نمی‌شود باید حتما به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید؛ چرا که به احتمال قوی قطعه‌ای دچار آسیب دیدگی جدی شده است.

دلیل دیگر آسیب فیزیکی می‌تواند به خاطر ورود آب به داخل گوشی باشد. درست است که دسته‌ای از اسمارت فون‌ها گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب دارند اما با گذشت زمان این ویژگی از بین می‌رود و گوشی مقاومت خود را در برابر مایعات از دست می‌دهد. توجه داشته باشید که حتی گاهی یک قطره آب هم می‌تواند با ورود مستقیم به داخل گوشی دردسرهای بزرگی را برای شما ایجاد کند.

اگر به روی نمایشگر شکستی وجود دارد ممکن است که صفحه نمایش آسیب دیده باشد و به همین دلیل هم شما نتوانید روشن شدن گوشی را ببینید. در این صورت با نگه داشتن دکمه پاور گوشی را خاموش کنید و پس از روشن شد منتظر ویبره‌ی اول کار بمانید. اگر هیچ اتفاقی نیفتاد احتمالا به غیر از نمایشگر بخش‌های دیگر هم در حین ضربه آسیب دیده‌اند.

به غیر از این در صورتی که حس می‌کنید نمایشگر روشن است ولی به دلیل آسیب محتوا را نمایش نمی‌دهد در صورت روشن بودن دستیارهای صوتی می‌توانید سیری یا گوگل اسیستنت را فرابخوانید و با گفتن ‘’Hey Siri’’ و ‘’Hey Google’’ منتظر پاسخ آن‌ها بمانید.

چک کردن فرآیند شارژ شدن

شاید این گفته کمی عجیب به نظر برسد، ولی ممکن است باتری گوشی شما به هر دلیلی در یک لحظه خالی از شارژ شده باشد و حالا گوشی به دلیل نداشتن شارژ روشن نشود. گوشی را  به شارژ متصل کنید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه منتظر بمانید و سپس دوباره امتحان کنید.

اگر بعد از این تایم همچنان گوشی روشن نشد باید آن را به یک آداپتور و سیم دیگر متصل کنید؛ چرا که ممکن است آداپتور یا سیم رابط آن خراب شده باشد و نتواند فرآیند شارژ را به درستی انجام دهد.

برای اطمینان از درستی فرآیند شارژ نگاهی هم به داخل درگاه شارژ گوشی خود داشته باشید تا به وسیله‌ی جسم خارجی مسدود نشده باشد. اگر همه‌ی این مراحل را امتحان کردید و همچنان گوشی روشن نمی‌شود احتمالا مشکل مربوط به بخش باتری نبوده و باید به سراغ راهکارهای ادامه‌ی متن بروید (البته ممکن است درگاه شارژ خراب شده باشد که در این صورت هم باید به تعمیرکار مراجعه کنید).

هارد ریسیت انجام دهید

اگر نگه داشتن دکمه پاور منجر به خاموش/روشن شدن گوشی شما نمی‌شود پس باید به فکر هارد ریسیت آن باشید. در آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی این کار مراحل متفاوتی دارد که در ادامه به هر دو اشاره خواهیم کرد.

  • اگر از آیفون ۸ یا جدید‌تر استفاده می‌کنید، ابتدا دکمه‌ی افزایش ولوم را فشار دهید و سپس همین کار را با دکمه‌ی کاهش ولوم انجام دهید و در نهایت دکمه‌ی پاور را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید تا نمایشگر روشن شود.

روند ریست فکتوری کردن آیفون 8

  • در گوشی آیفون ۷ دکمه‌ی پاور و ولوم پایین را فشار داده و برای مدتی نگه دارید تا نمایشگر روشن شود.
  • در گوشی‌های آیفون یا آیپد قدیمی‌تر که از دکمه‌ی هوم برخوردار هستند دکمه‌ی هوم و پاور را همزمان فشار داده و کمی نگه دارید تا نمایشگر روشن شود.

گوشی‌های اندرویدی اکثرا مشابه هم هستند و برای هارد ریسیت آن‌ها باید دکمه‌ی ولوم بالا و پایین و پاور را همزمان نگه دارید تا نمایشگر روشن شود. اگر گوشی شما به این کار هیچ واکنشی نشان نداد باید هارد ریسیت این مدل را در گوگل سرچ کرده و مطابق آن آموزش به خصوص عمل کنید.

در نهایت اگر باتری گوشی شما امکان جدا شدن دارد به عنوان یک راه حل می‌توانید آن را خارج کرده و بعد از چند ثانیه مجددا جایگذاری کنید (البته در حال حاضر کمتر گوشی پیدا می‌شود که بتوان باتری آن را بدون دردسر خارج کرد).

بیشتر بخوانید: رایج ترین مشکلات آیفون ۷ و راه‌های رفع آن‌ها

مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ

اگر از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید و همین مشکل برای شما پیش آمده  طبق آموزش بالا عمل کنید و ما در این بخش چند نکته‌ی اختصاصی برای رفع مشکل بالا نیامدن گوشی سامسونگ بیان می‌کنیم.

  • در برخی از مواقع نسخه‌ی اندروید موجود به روی گوشی گلکسی شما با نسخه‌ی خاصی از یک برنامه سازگار نیست و همین موضوع می‌تواند باعث مشکلات نرم افزاری بسیار جدی و خاموشی کهکشانی شما شود. برای حل این مشکل بهترین کار این است که گلکسی خود را در حالت Safe Mode ریبوت کنید. برای انجام این کار مطابق با آموزش پیش بروید. دکمه‌ی پاور گوشی خود را نگه دارید تا لوگوی سامسونگ نمایش داده شود. بلافاصله پس از نمایش لوگو دکمه‌ی پاور را رها کنید دکمه‌های ولوم پایین و بالا را نگه دارید تا گوشی در حالت Safe Mode روشن شود.
  • گاهی اوقات گوشی گلکسی شما روشن است اما به عنوان مثال تاچ نمایشگر کار نمی‌کند و تنها می‌توانید با دکمه‌ها اعمالی را انجام دهید. برای این کار در گوشی گلکسی A71‌ باید دکمه‌های پاور و ولوم پایین را نگه دارید. زمانی که نمایشگر کمی تاریک شد دکمه‌های پاور و ولوم بالا را نگه دارید. هر وقت لوگوی سامسونگ نمایش داده شد همه‌ی دکمه‌ها را رها کنید. در این منو می‌توانید گوشی خود را خاموش/روشن کنید و یا آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید و یا بروزرسانی نرم افزاری را به روی گوشی اعمال کنید.

ریسیت فکتوری انجام دهید

اگر تمام مراحل بالا را انجام داده‌اید ولی همچنان گوشی روشن نمی‌شود باید به فکر بازگشت آن به تنظیمات کارخانه باشید. در گوشی‌های آیفون باید با سیم گوشی را به لپ تاپ متصل کنید تا iTunes گوشی را شناسیایی کرده و آن را در بالا سمت چپ نمایش دهد.

زمانی که آیکون گوشی نمایش داده شد به روی آن کلیک کرده و سپس Restore iPhone To Wipe it Clean را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید آیفون را به تنظیمات کارخانه برگردانید (با این کار همه‌ی اطلاعات شما حذف خواهد شد).

برای ریسیت فکتوری کردن گوشی اندرویدی باید به منوی ریکاوری آن‌ها وارد شوید. برای وارد شدن به این بخش هر گوشی تنظیمات مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان فرمولی کلی را بیان کرد. از طریق گوگل اسم گوشی خود به همراه عبارت Recovery Mode را سرچ کرده و به دنبال تنظیمات گوشی خود باشید.

به عنوان مثال برای وارد شدن به منوی ریکاوری در گوشی گلکسی A51 باید در ابتدا دکمه‌ی ولوم پایین و پاور را نگه دارید تا گوشی خاموش شود. سپس دکمه‌های ولوم بالا و پاور را نگه دارید تا لوگوی سامسونگ نمایش داده شود. حال به سادگی به منوی ریکاوری منتقل می‌شوید (در منوی ریکاوری نمایشگر به صورت لمسی کار نمی‌کند و برای جابجایی بین منو باید از کلیدهای ولوم و برای انتخاب گزینه باید از کلید پاور استفاده کنید).

حالا در این منو Wipe Data/Factory reset را انتخاب کنید تا گوشی به تنظیمات کارخانه بازگردد.

به فکر تعمیر یا خرید گوشی جدید باشید

اگر همه‌ی اقدامات بالا را انجام داده‌اید و همچنان گوشی واکنشی نشان نمی‌دهد باید به فکر مراجعه به یک تعمیرکار و یا خرید گوشی جدید باشید. اگر آسیب وارده به گوشی جدی باشد هزینه‌ی بالایی روی دست شما خواهد گذاشت و شاید خرید گوشی جدید به صرفه‌تر باشد. از طرفی ممکن است این ایراد مربوط به قطعه‌ی ساده‌ای مانند پورت شارژ یا قطع شدن یک اتصال ساده باشد که در این صورت تعمیر منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

26 نظر

  1. ح.الف

    سلام
    با otg فایل ها رو از گوشی سامسونگ A8+ تخلیه کردم و فلش رو خارج کردم
    همه برنامه‌های باز رو بستم
    برای عملکرد بهتر، گوشی رو ریست کردم
    چراغ اعلانش روشن و به رنگ آبی هست ولی گوشی روشن نمیشه!
    باتری هم ۱۰۰٪ داره، دکمه پاور رو هم هر چی میزنم یا نگه می‌دارم عکس‌العملی نشون نمیده

  2. ریحانه

    سلام

    گوشیم افتاد روی سرامیک، از ارتفاع 50 سانت و هر چقدر دکمه بغلش رو فشار دادم روشن نشد

    بعد زدمش به شارژ روشن شد نشون داد که شارژ صفره و بعدش لوگوی سامسونگ اومد بعد لوگو خاموش شد یه بار دیگه اومد همینجوری هی لوگو میومد و خاموش میشد و لوگو میرفت و دوباره از اول لوگو میومد و تا از شارژ درش میاوردم کلا خاموش میشد

    مدلش A32

    چیکار کنم؟ مشکل از چیشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ریحانه

      سلام احتمالا یه بخش داخلی آسیب دیده باید به تعمیر کار مراجعه کنید
  3. الهه

    سلام من وقتی گوشیمو خاموش کردم ۹ماه روشنش نکردم الان وقتی میخام روشنش کنم صفحه نمایشش روشن میشه برندشو میاره ولی روشن نمیشه میشه بگید دلیلش چیه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به الهه

      سلام وقت بخیر چه مدلی؟ حتما قبلش بذارید دو ساعت تو شارژ باشه
  4. سالار

    با سلام ، من گوشی سامسونگ A12 رو حدود ۱ ماه استفاده نکردن و الان که میخوام بازش کنم اصلا باز نمیشه ، دکمه پاور رو نگه داشتم ، به لپ تاپ وصل کردم وصل نشد و… اصلا باز نمیشه . وقتی به شارژر وصل میکنم عدد ۱۰۰ درصد رو نشون میده ولی بازم باز نمیشه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سالار

      سلام وقت بخیر رمزش رو فراموش کردید؟ یا صفحه روشن نمیشه؟
  5. سمیرا

    سلام خسته نباشید من گوشیم خاموش کردم وقتی روشنش کردم خوب بود ولی همین که خواستم رمز بزنم و باز کنم هنگ کرد و صفحه سیاه شد الان هم چند ثانیه یکبار یک سری نوشته میاره روی صفحه

    1. اکبر

      پاسخ به سمیرا

      گوشی منم همین جوری بود مشکل از ای سیو گوشیه
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سمیرا

      سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چیه؟
  6. Amirali

    من گوشی مو زدم تو شارژ۳۰ درصد داشت فردا اومدم بردارم دیدم روشن نمیشه

  7. داود قاسمی آذر

    من گوشی poco c40 دارم وقتی miui اندوریدش رو خواستم بروزسانى بکنم موقع راه اندازی رو زدم کلا منو گوشی رفت دیگه نیومد فقط چند ثانیه چند ثانیه همش علامت poco مینویسه نمیاره هیچی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به داود قاسمی آذر

      سلام وقت بخیر وقتی زدید آپدیت نصب بشه اینجوری شد؟
      1. داود قاسمی آذر

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام بله داشتم آپديت miui رو بروزسانى میکردم کامل دانلود کردم بعده راه اندازی دوباره رو که زدم منوهاش رو نیاورد فقط همش ثانیه به ثانیه علامت poco رو میاورد دیگه هیچی نمی آورد
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به داود قاسمی آذر

          دکمه پاور رو نگه دارید تا خاموش بشه امتحان کنید ببینید وارد منوی ریکاوری میشه یا نه
  8. احسان نیک پی

    سلام
    وقت بخیر
    تازگی اندروید آپدیت کردید؟

  9. فراز مکاری

    سلام‌ من poco m3 دا م و هن‌ کرد وقتی ریستارت کردم روشن نشد و بعد از یک روز زدم به شارژ روشن شد و خواستم که چک کنم دوباره ریستارت کردم و باز هم روشن نشد مشکل چی هست
    گارانتی قبول میکنه؟

    1. Zahra

      پاسخ به فراز مکاری

      سلام‌گوشی A7 دارم وقتی گوشیه خاموشو زدم به شارژ یه صفحه سبز اومد که رو حالت دانلودینگ بود بعدش از اون حالت در آوردم گوشی درحال روشن شدن کلا خاموش شد و دیگه حتی به شارژم میزنم علامت شارژ شدنو‌نمیاره و حتی با دکه ی پاور هم روشن نمیشه ممنون میشم بگید مشکلش چیه؟
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به Zahra

        سلام احتمال داره به خاطر باتریش باشه
    1. فرید مومن

      پاسخ به فراز مکاری

      ,روشن وخاموش شدن پی در پی گوشی
  10. رضا

    سلام وقتی دگمه پاور گوشی را نگه میدارم تا روشن بکنم نوشته گالکسی سامسونگ میاد ولی به همان صورت باقی میماند ودیگر روشن نمیشود دلیلش چی میتونه باشه.ممنون میشم کمک بکنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت بخیر گوشی رو به شارژ متصل کنید سه دکمه پاور و ولوم بالا و پایین رو نگه دارید تا گوشی ری استارت بشه اگه مشکل حل نشد به فکر هارد ریست و در نهایت ریست فکتوری باشید اگه مشکل حل نشد باید به تعمیرکار مراجعه کنید پاینده باشید
      1. محمد

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر من گوشی A13دارم ال سی دی زد ه دادم تعمیر کردن خود ب خود خاموش میشه بعد هم رو ی سامسونگ گلکسی میمونه الانم دیگه روشن نمیشه اما نا گفت ه نمونه گوشیم ضربه خورد
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به محمد

          سلام وقت بخیر احتمالا بر اثر ضربه برد یا بخش مهم دیگه ای آسیب دیده
          1. ایلیا

            پاسخ به احسان نیک پی

            سلام گوشیم شیاعومی پکوx3 پرو هست گوشی روی ۲درصد خاموش کرد الان هرکاری میکنم روشن شه نمیشه
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به ایلیا

              سلام وقت بخیر چند ساعت بذارید در شارژ بمونه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads