داغ ترین ها :
بررسی دلایل شارژ نشدن گوشی توسط پاور بانک

بررسی دلایل شارژ نشدن گوشی توسط پاور بانک

زمانی که باتری گوشی‌های هوشمند رو به تمام شدن است، پاور بانک‌ها می‌توانند نجات دهنده واقعی باشند. اما اگر باتری خود پاوربانک مشکل پیدا کند، باید چه کار کرد؟ علاوه بر این، این شارژرهای قابل حمل دارای چراغ‌های LED هستند که وضعیت باتری را به نمایش می‌گذارد. این چراغ‌ها با الگوی خاصی چشمک می‌زنند که گاهی درک آن آسان نیست. چشمک زدن نامنظم این چراغ‌ها می‌تواند نشان دهنده مشکل باشد. به این معنی که پاور بانک شارژ نمی‌شود و این خود مشکل بزرگ دیگری است. در برخی موارد حتی ممکن است متوجه این واقعیت شوید که پاوربانک به شارژر وصل است و چراغ‌های LED چشمک می‌زند اما دستگاه شارژ نمی‌شود. مصیبت واقعی زمانی است که گوشی خود را به پاوربانک وصل کنید و شارژ نشود. در این زمان نمی‌توانیم مطمئن باشیم، مشکل از گوشی است یا پاوربانک دچار مشکل شده است. بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل شارژ نشدن گوشی توسط پاور بانک را باهم بررسی کنیم.

 

برای مشاهده قیمت پاور بانک به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

چرا پاور بانک گوشی را شارژ نمی کند؟

اول از همه باید مطمئن شوید که مشکل از پاوربانک است یا این که گوشی شما است که شارژ نمی‌شود. دو راهکار اساسی را در ابتدا امتحان کنید. اول گوشی را با شارژر به پریز برق وصل کنید تا مطمئن شوید که از این طریق کار می‌کند. دوم دستگاه دیگری را با پاوربانک شارژ کنید تا عملکرد آن را بررسی کنید. با انجام این دو کار تا حدودی مشخص خواهد شد که مشکل از کجاست. حالا بیاید دلایل زیر را نیز بررسی کنیم.

پورت یو اس بی یا میکرو یو اس بی معیوب است

یک اتفاق رایج در طول زمان این است که ارتباط بین کابل شارژ و پورت یو اس بی یا میکرو USB دچار مشکل شود. استفاده مداوم از کابل شارژ  در نهایت می‌تواند باعث قطع شدگی جزئی در پورت داخل پاوربانک شود. اگر با تکان دادن سیم و بالا پایین کردن آن برای چند لحظه اتصال برقرار می‌شود، مطمئنا مشکل از پورت شارژر یا خود شارژر است. ممکن است پاوربانک شما سیم مخصوصی داشته باشد که دچار مشکل شده است. شارژر گوشی یا هر شارژر دیگری را امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد، ممکن است اختلال از پورت داخلی باشد. با این حال، نیازی به ناامیدی نیست. پاوربانک خود را خاموش کنید. سپس با احتیاط یک خلال دندان یا ابزار کوچک بردارید و پورت را کمی تکان دهید. این کار اغلب برای رفع مشکل شارژ گوشی توسط پاوربانک کافی است.

پورت یو اس بی یا میکرو یو اس بی کثیف است

این مورد ربطی تمیز بودن شما ندارد. هر پورت یو اس بی یا میکرو یو اس بی که در پاوربانک‌ها وجود دارد، ممکن است کثیف شود. پرز یا تجمع کثیفی یا گرد و غبار در طول زمان، ممکن است به راحتی باعث شود کار پاور بانک مختل شود. باز هم می‌توانیذ این مشکل را به راحتی برطرف کنید. با یک خلال دندان و یا گوش پاک‌کن می‌توانید پورت یو اس بی پاوربانک را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که این کار را آهسته و پیوسته انجام دهید و مراقب باشید که کثیفی را بیشتر به داخل پورت فشار ندهید. قرار نیست مشکل را بدتر کنید!

شارژ نشدن گوشی با پاوربانک

کابل شارژ آسیب دیده است

راه‌های زیادی برای آسیب رساندن به کابل شارژ وجود دارد که باعث می‌شود سیم‌ها در معرض خراب شدگی باشد. یک سیم شارژ دیگر را امتحان کنید وقتی مطمئن شدید مشکل از شارژر است یا فورا کابل فرسوده خود را تعویض کنید. تعمییر کردن کابل‌های مشکل‌دار گزینه مناسبی نیست. زیرا ممکن است موجب نوسانات برقی شود و به گوشی شما و حتی سیم‌کشی برق آسیب بزند. مطمئنا برای شما راحت‌تر است که یک کابل جدید بخرید تا هزینه تعمیرات ناشی از سوختگی را پرداخت کنید!

 

 

آداپتور برق آسیب دیده یا ناسازگار است

بعد از همه این موارد ممکن است مشکل از آداپتور داخلی پاوربانک باشد. آداپتورهای برق معمولا قطعات کاملا مقاومی از کیت هستند اما همچنان ممکن است آسیب ببینند. این مشکلات ممکن است به علت نوسانات برق و یا فشار استفاده نامناسب ایجاد شود. متاستفانه اگر این اتفاق افتاده باشد، تقریبا کاری از دست شما ساخته نیست.

نکته دیگری که وجود دارد این است که پاوربانک‌ها معمولا پورت‌های مختلفی دارد که ممکن است جریان‌های متفاوتی از ولتاژ را به جریان در بیاورد. سعی کنید یک پورت دیگر را امتحان کنید. یا اگر دستگاه شما برای مثال فاقد قابلیت شارژ سریع است، از پورت شارژ سریع استفاده نکنید.

ممکن است داخل پورت دستگاه آب رفته باشد

این مورد شاید زیاد معمول نباشد اما بد نیست که آن را نیز بررسی کنیم. ممکن است زمانی بدون اینکه متوجه شویم داخل پورت‌های پاور بانک آب رفته باشد. مثلا چیزی روی آن ریخته باشد و ما تصور کنیم که با تمیز کردن، مشکل حل شده است. ممکن است چند روزی طول بکشد که آب به بخش‌های داخلی پاوربانک صدمه بزند. بنابراین این احتمال را نیز در نظر بگیرید. آب واقعا می‌تواند برای هر دستگاه الکترونیکی خطرناک و ویران کننده باشد.

ممکن است خود پاوربانک به درستی شارژ نشده باشد

چرا پاور بانک شارژ نمیکند

یکی از دلایل اساسی شارژ نشدن گوشی توسط پاوربانک ممکن است این موضوع باشد که خود پاوربانک به درستی شارژ نشده است. بنابراین اگر چراغ‌های پاوربانک روشن نشد و یا نشان از کم بودن باتری داشت، سعی کنید پاوربانک را به طور کامل شارژ کنید. اگر پاوربانک شما شارژ نشد، موارد زیر را بررسی کنید.

بررسی کنید که آیا کابل برق به طور کامل وصل است یا خیر

این احتمال وجود دارد که دوشاخه برق را به طور کامل در درگاه شارژ قرار نداده باشید که منجر به اتصال معیوب برق با پاوربانک شده باشد. دوشاخه را بررسی کنید و ببینید که به درستی در پریز قرار گرفته است یا خیر. همچنین مطمئن شوید که کانکتور برق پاور بانک به درستی در پریز قرار گرفته باشد. این راه‌حل ممکن است بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسد اما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که این مشکل برای افراد بسیار زیادی اتفاق می‌افتد.

 

اگر برای اتصال OTG به گوشی مشکل دارید، مطلب زیر را بخوانید:
چگونه فلش را به گوشی سامسونگ وصل کنیم

 

سعی کنید با کابل برق دیگری پاوربانک را شارژ کنید

اگر اتصالات مشکلی ندارد و پاور بانک هنوز شارژ نمی شود، احتمال خرابی کابل برق وجود دارد. برخی از کابل‌های برق می‌توانند کیفیت پایینی داشته باشند که تأثیر مستقیمی بر میزان شارژ دارد. چنین کابل‌های برقی از فناوری شارژ سریع که پاوربانک نیاز دارد، پشتیبانی نمی‌کنند.

پاوربانک را از طریق پریز دیواری شارژ کنید نه از طریق یو اس بی لپ تاپ

توصیه می‌شود پاور بانک را از پریز برق اصلی شارژ کنید نه از طریق رایانه یا لپ تاپ. جریان خروجی از پورت یو اس بی کامپیوتر یا لپ تاپ حدود ۰.۵ آمپر است که برای شارژ پاوربانک کافی نیست.

از آداپتور دیگری استفاده کنید

این احتمال وجود دارد که آداپتوری که برای شارژ پاوربانک خود استفاده می‌کنید معیوب شده باشد. با این حال اگر پاور بانک شما شارژ نمی‌شود و چراغ‌های LED هنگام اتصال به منبع برق روشن نمی‌شوند، احتمالا پاور بانک دچار خرابی داخلی شده است.

سوالات متداول:

چرا پاوربانک گوشی را شارژ نمی‌کند؟ اول گوشی را با شارژر به پریز برق وصل کنید تا مطمئن شوید که از این طریق کار می‌کند. دوم دستگاه دیگری را با پاوربانک شارژ کنید تا عملکرد آن را بررسی کنید. با انجام این دو کار تا حدودی مشخص خواهد شد که مشکل از کجاست. حالا بیاید دلایل زیر را نیز بررسی کنیم.

آیا پورت شارژ گوشی یا پورت USB پاوربانک سالم است؟ اگر پورت شارژ گوشی یا پورت USB پاوربانک مشکل داشته باشد، گوشی شارژ نمی‌شود. حتما این موضوع را بررسی کنید. آن هم با تست کردن روی گوشی‌های مختلف یا شارژ کردن گوشی با دستگاه‌های دیگر.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

28 نظر

  1. امیر

    سلام من گوشیم ۲سر تایپ سی بعد وقتی میزنم به پاور شارژ نمی شه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام با سیم تایپ A به تایپ سی هم امتحان کنید
  2. رستا

    سلام پاور بانک من موقع شارژ چراغ هاش روشن میشن و شارژ میشه اما موقعی ک ب گوشی وصلش میکنم چراغاش روشن نمیشع و شارژ نمیکنه ۲تا گوشی امتحانش کردم همینطوری بود

  3. امیر

    سلام من گوشیم سامسونگ s20 ultra هستش
    پاوربانک شیائومی مدل Redmi PB200LZM ظرفیت 20000 گرفتم ازتون بعداز شارژ کامل پاوربانک حالا پاوربانک گوشیمو با سیم اورجینالش که هر دو سر تایپ c هست شارژ نمیکنه
    ولی با یه سیم دیگه ک یه سرش usb داره یه سرش تایپ c هست شارژ میشه
    دلیلش چیه ؟؟؟
    درضمن فاکتور ب همراه جنس برای من ارسال نشده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر چون پورت تایپ سی که می‌فرمایید ورودی هست و نه خروجی یعنی برای شارژ کردن خود پاوربانک برای شارژ کردن دو پورت usb کاربرد داره فاکتور رو می‌تونید از پروفایل کاربری خودتون هر زمان خواستید دریافت کنید
      1. فاطمه

        پاسخ به احسان نیک پی

        خب راهکاری برای گوشی هایی که کابل دو سرشون تایپ سی هستن وجود داره؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به فاطمه

          سلام برای حل چه مشکلی؟
  4. حدیث

    سلام پاور شیائومی ۱۰۰۰۰ دارم همه گوشیا رو شارژ میکنه بجز گوشی خودم همش میگه در حال انتقال داده
    گوشیم a53 هست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حدیث

      سلام وقت بخیر با کابل دیگه ای امتحان کنید
  5. سید

    سلام ی پاور بانک ox۲۰هزار دارم فقط چند بار فست شارژ کرد الان فقط شارژ معمولی گوشی انجام میشه مشکل کجاست کابل فست هم زدم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سید

      سلام وقت بخیر فول شارژ کنید مظمئن بشید که پورت صحیحی رو انتخاب کرده باشید و سیم هم سالم باشه نبود غیر این مشکلی وجود داشته باشه
      1. علی رضا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام من پاور خریدم اول هم شارژ می شود وهم خوب شارژ می کرد ولی الان موقع زدن به پریز برق فقط یک چراغ پاور روشن می شود
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به علی رضا

          سلام وقت خوش با آداپتور دیگه‌ای شارژ کنید
  6. مهدی

    سلام
    ی پاور بانک ده هزار شیائومی دارم خیلی کم ازش استفاده کردم و دوسه سال اصلا استفاده نشده..حالا که باهاش گوشی تو شارژ میزنم دوسه ثانیه شارژ میکنه سریع ول میشه…گوشی های مختلف زدم همینطور بود..خود پاور هم لامپ ال ای دی و باند رو روشن میکنه ولی گوشی شارژ نمیکنه..تو شارژ هم زدمش کاملا پر هست…
    چکارش میتونم بکنم؟درست میشه؟

    1. مهدی

      پاسخ به مهدی

      این اتفاق بخاطر اینه ک گوشی الان شما باتری ۵۰۰۰ داره و ولتاژ و جریان بالاتری می‌طلبد. پاوربانکهای قدیمی خروجی بیشتر از ۱یا دو آمپر نداره و چون شدت جریان باتری گوشیت بالاتره پاور پیام فول شارژ میگیره و قطع میکنه. گوشیتو اگه کامل خاموش کنی وقتی ک پاورت کاملا فول باشه خیلی دیرتر قطع میکنه. با ی گوشی قدیمی مثل جی ۵ یا هر گوشی ک باتری اون زیر ۳۰۰۰میلی هست تست کن.
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر چند ثانیه دکمه روی محصول رو نگه دارید همچنین بعد از اتصال دکمه رو یک بار بزنید پاور بانک ها کلا خیلی تعمیر پذیر نیستن
  7. زیبا

    سلام پاور من هم از خونه ی سوم شروع به شارژ شدن میکنه ، تا ۵ چراغش کامل شه ، هم از سومین دایره چشمک زنش شروع به شارژ شدن میکنه حتی وقتی شارژش فول شده بوده ، مشکل چیه ؟ درست نمیشه ؟ ارزش داره ؟

    1. محمد

      پاسخ به زیبا

      سلام وقت بخیر گوشی من سامسونگ a23 هستش چند روزه که با هیچ آداپتور شارژ نمی شه ولی با پاور بنک شارژ میگیره به نظر شما مشکل از کجا میتونه باشه؟ ممنون میشم دوستانی که تجربه دارن جواب بدن
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به زیبا

      سلام وقت بخیر احتمالا برخی از باتری ها از کار افتادن خیر خیلی تعمیر پذیر نیستن
  8. لیلی

    سلام وقتتون بخیر پاور من در حال شارژ گوشیم یهو قطع شد میشه بگید علتش چیه
    باهر کابل یا شارژر دیگ هم بهش وصل شدم ن چذاغش روشن شد ن گوشی و شارژ کرد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به لیلی

      سلام وقت بخیر پاور بانک شارژ داره؟ این مورد رو چک کنید باورپانک رو برای چند ساعت در شارژ قرار بدید پیروز باشید
  9. هادی

    سلام. علت اینکه پاور بانک هنگام شارژ کردن گوشی اف میکنه چیه؟ باتری سالم هست چون چراغ قوه را روشن میکنه و سوکت هم سالم هست چون گوشی رو تو قسمت یواس ابی قرارمیدم ابتدا گوشی رو شارژ می‌کند ولی کمتر از یکدقیقه پاور بانک اف میکنه

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به هادی

      سلام مدل پاور بانک شما چیه؟ احتمالا مشکل از پاوربانک باشه. در صورتی که هنوز گارنتیش مهلت داره، حتما از تیم پشتیبانی شرکت گارانتی کننده کمک بگیرید.🌹
  10. علی

    سلام
    گوشی من با پریز و آداپتور شارژ می شود ولی هنگامی که به پاور بانک وصل می کنم علامت شارژ ظاهر می شود ولی اصلا شارژ نمی کنه گوشی رو
    ولی گوشی دیگه ای وصل می کنم به پاور شارژ می کنه قبلا پاور گوشی رو شارژ میکرد و لی تازگی این مشکل پیش اومده

    1. محسن

      پاسخ به علی

      سلام پاور بانک من گوشی سامسونگ رو شارژ میکنه اما گوشی آیفون رو شارژ نمیکنه مشکل از کجاست ؟
    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به علی

      سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چیه؟ بهتره از شرکت گارانتی گوشیتون کمک بگیرید.
      1. mahsaaa*

        پاسخ به امیرحسین کنزق

        سلام من پاور جدید خریدم زدم به شارژ کامل شارژ شد بعد زدم به گوشی داشت شارژ میکرد که متوجه دکمه پاور شدم اونو زدم تا ببینم عملکردش چه جوریه پاوربانک خاموش شد و الان هرکاری میکنم دیگه روشن نمیشه چیکار کنم؟؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به mahsaaa*

          سلام وقت خوش چند ثانیه نگه دارید دکمه پاور رو
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9/
ads
ads