داغ ترین ها :
دلیل افزایش قیمت آیفون 14 پرو مکس مشخص شد!

دلیل افزایش قیمت آیفون 14 پرو مکس مشخص شد!

طبق اعلام رسمی خود اپل کمتر از 10 روز دیگر طی مراسمی ایفون‌های سری 14 معرفی می‌شوند، حالا اما قبل از این مراسم شایعات به اوج خود رسیده و برخی از این شایعات به واقعیت نزدیک‌تر شده‌اند و اطلاعات درز کرده باعث شده که برخی ویژگی‌ها بیش از پیش قوت بگیرد. یکی از شایعاتی که در مورد نسخه‌های پرو ایفون 14 وجود داشت مسئله افزایش قیمت بود و حالا داده‌های فاش شده دلیل افزایش قیمت گوشی ایفون 14 پرو مکس را بهتر توضیح می‌دهد.

افزایش قیمت گوشی ایفون 14 پرو مکس چقدر است؟

قبل از این که به علت افزایش قیمت ایفون 14 پرو مکس بپردازیم باید اشاره کنیم که میزان این افزایش چه مقدار خواهد بود. سال قبل اپل ایفون 13 پرو را در نسخه پایه‌ای با قیمت 999 دلار و ایفون 13 پرو مکس را با قیمت 1099 دلار به فروش می‌رساند ولی حالا ظاهرا این دو مدل افزایش قیمت 100 دلاری را تجربه خواهند کرد و افزایش قیمت ایفون 14 پرو مکس باعث می‌شود تا بهایی 1199 دلاری برای نسخه پایه‌ای آن بپردازید و نسخه پایه‌ای مدل پرو نیز به قیمت 1099 دلار برسد.

اما دلیل افزایش قیمت ایفون 14 پرو مکس چیست؟ چرا اپل تصمیم گرفته در این نسل قیمت‌ها را تغییر بدهد؟ طبق اطلاعات جدید منتشر شده جواب کاملا قانع کننده‌ای برای این افزایش قیمت وجود دارد.

 

برای مشاهده قیمت و خرید انواع گوشی آیفون می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

علت افزایش قیمت ایفون 14 پرو مکس چیست؟

طبق شایعات قبلی می‌دانستیم که ایفون‌های سری 14 در نسخه‌های 14 پرو و 14 پرو مکس از دوربین اصلی با سنسور 48 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد و این یکی از دلایل افزایش قیمت ایفون 14 پرو مکس خواهد بود. Ming-Chi Kuo که همواره اطلاعات موثقی را در اختیار قرار می‌دهند عنوان کرده که نه تنها دوربین اصلی مدل‌های پرو تغییر خواهد کرد بلکه در دوربین فوق عریض نیز تغییراتی را شاهد خواهیم بود.

عکس ایفون 14 پرو مکس

البته هنوز دقیق مشخص نیست که تغییرات دوربین فوق عریض مربوط به سنسور، اندازه سنسور و اندازه پیکسل باشد یا آپدیت در زمینه خود لنز و دیگر مشخصات نرم افزاری حاصل شود. با این اطلاعات جدید حالا با قطعیت می‌توانیم دلیل افزایش قیمت ایفون 14 پرو مکس را دوربین‌های بهتر آن بدانیم.

دوربین فوق عریض ایفون 14 پرو مکس چه مشخصاتی دارد؟

طبق اطلاعات منتشر شده سنسور فوق عریض فعلی که اندازه پیکسل 1 میکرونی دارد با سنسوری جایگزین خواهد شد که اندازه پیکسل آن حدود 40 درصد بیشتر است و به همین دلیل هم می‌تواند در شب و نور کم عکس‌های فوق عریض بسیار بهتری به ثبت برساند. زمانی که این فوق عریض بهبود یافته با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در کنار هم قرار بگیرند پرچمداران جدید اپل در نسخه‌های پرو می‌توانند به راحتی رقبا را پشت سر بگذارند. البته همین تغییرات باعث افزایش قیمت 100 دلاری شده است ولی در عوض ویژگی‌ چون فیلم برداری 8k نیز به 14 پرو و 14 پرو مکس اضافه خواهد شد.

لنز تله فوتو و سنسور آن اما به احتمال قوی تغییر زیادی نداشته باشد و اپل آپدیت این بخش را برای آیفون‌های سری 15 نگه دارد و برای آن‌ها زوم 6 برابری اپتیکال را در نظر بگیرد. طبق لیستی که Ming-Chi Kuo منتشر کرده دوربین فوق عریض جدید پرچمداران اپل متعلق به سونی خواهد بود و دیگه قطعات را ال جی، Minebea و Largan تأمین خواهند کرد.

Ming-Chi Kuo همچنین اضافه کرد که علاوه بر هزینه‌های دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اپل باید برای سنسور فوق عریض 70 درصد هزینه بیشتری به سونی بپردازد و به ترتیب هزینه‌ شرکت‌های Minebea و Largan و الجی نیز 45 و 40 درصد افزایش خواهد یافت. همه این موارد در کنار هم باعث شده‌اند تا سازنده آمریکایی برای پوشش دادن هزینه‌ دروبین‌های جدید مجبور شود قیمت پایه‌ای را 100 دلار افزایش دهد.

 

 

سوالات متداول

افزایش قیمت گوشی ایفون 14 پرو مکس چقدر است؟ قبل از این که به علت افزایش قیمت ایفون 14 پرو مکس بپردازیم نیست اشاره کنیم که میزان این افزایش چه مقدار خواهد بود. سال قبل اپل ایفون 13 پرو را در نسخه پایه‌ای با قیمت 999 دلار و ایفون 13 پرو مکس را با قیمت 1099 دلار به فروش می‌رساند ولی حالا ظاهرا این دو مدل افزایش قیمت 100 دلاری را تجربه خواهند کرد و افزایش قیمت ایفون 14 پرو مکس باعث می‌شود تا بهایی 1199 دلاری برای نسخه پایه‌ای آن بپردازید و نسخه پایه‌ای مدل پرو نیز به قیمت 1099 دلار برسد.

علت افزایش قیمت ایفون 14 پرو مکس چیست؟ طبق اطلاعات منتشر شده Ming-Chi Kuo عنوان کرده که علاوه بر هزینه‌های دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اپل باید برای سنسور فوق عریض 70 درصد هزینه بیشتری به سونی بپردازد و به ترتیب هزینه‌ شرکت‌های Minebea و Largan و الجی نیز 45 و 40 درصد افزایش خواهد یافت. همه این موارد در کنار هم باعث شده‌اند تا سازنده آمریکایی برای پوشش دادن هزینه‌ دروبین‌های جدید مجبور شود قیمت پایه‌ای را 100 دلار افزایش دهد.

دوربین فوق عریض ایفون 14 پرو مکس چه مشخصاتی دارد؟ طبق اطلاعات منتشر شده سنسور فوق عریض فعلی که اندازه پیکسل 1 میکرونی دارد با سنسوری جایگزین خواهد شد که اندازه پیکسل آن حدود 40 درصد بیشتر است و به همین دلیل هم می‌تواند در شب و نور کم عکس‌های فوق عریض بسیار بهتری به ثبت برساند. زمانی که این فوق عریض بهبود یافته با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در کنار هم قرار بگیرند پرچمداران جدید اپل در نسخه‌های پرو می‌توانند به راحتی رقبا را پشت سر بگذارند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-14-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%85%da%a9%d8%b3/
ads
ads