داغ ترین ها :
دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی

دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی

زندگی ما آنقدر با گوشی‌های هوشمند عجین شده که انجام کارهای روزمره بدون آنها تقریبا غیرممکن است. اما گاهی برای گوشی‌های ما مشکلات عجیبی روی می‌دهد که از روال کارکرد همیشگی خارج خواهد شد. مثلا ما گاهی دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی خود را نمی‌دانیم یا با مشکلاتی از این دست رو به رو می‌شویم. اگرچه علت خاموش نشدن صفحه گوشی می‌تواند بسیار وسیع و متنوع باشد ولی نیاز به نگرانی نیست و راه‌های زیادی برای رفع آن وجود دارد. حتی ممکن است بعضی از کاربران با مشکلات دقیقا برعکسی مواجه شوند، برای مثال مشکل روشن شدن خودکار صفحه گوشی سامسونگ یکی از دلایلی است که ممکن است شما را نگران کرده‌باشد. چه مشکل شما خاموش نشدن صفحه گوشی شیائومی باشد و چه گوشی سامسونگ برای آن راه‌حلی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

خاموش نشدن صفحه گوشی برای ساعات طولانی می‌تواند اغلب اوقات مشکل آفرین باشد، به‌خصوص زمانی که موجب شود باتری شما در بحرانی‌ترین زمان‌ها خالی شود. با این حال، خاموش نشدن صفحه گوشی معمولا به دلیل تنظیمات طولانی مدت زمان نمایش، برنامه‌های wake lock و سایر تنظیمات دستگاه است که می‌توانید خودتان آن‌ها را برطرف کنید. گاهی اوقات، ممکن است نیاز به کمک حرفه‌ای نیز داشته باشید. اما قبل از آن، در این مقاله روش‌هایی برای حل کردن مشکل خاموش نشدن صفحه گوشی را بررسی خواهیم کرد.

 

هر کجای ایران که هستید، خرید گوشی موبایل خود را با اطمینان خاطر از تکنولایف انجام دهید.

 

تنظیمات خاموش شدن صفحه نمایش گوشی را تنظیم کنید

وقتی صفحه نمایش گوشی در بیشتر زمان‌ها خاموش نمی شود، نیازی به استرسی شدن نیست. تنها چیزی که نیاز دارید این است که تنظیمات خاموش شدن صفحه نمایش گوشی را تنظیم کنید. همانطور که احتمالا می‌دانید، اندروید(یا هر سیستم عاملی که روی گوشی شما کار می‌کند) به شما امکان می‌دهد زمان خاموش شدن صفحه نمایش خود را بر اساس ترجیحات و نیازهای خود تنظیم کنید. با این کار، اگر مدت زمان طولانی‌تری را انتخاب کرده باشید (معمولا حتی تا ۳۰ دقیقه!) ممکن است صفحه مدت زمان بیشتری روشن بماند، اگر مشکل این است، می‌توانید آن را در کمتر از ۳۰ ثانیه برطرف کنید. بنابراین قبل از هرچیز ممکن است علت خاموش نشدن صفحه گوشی شیائومی شما همین موضوع باشد. بنابراین به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا Settings را در گوشی خود باز کنید.
  • سپس، روی Display & Brightness کلیک کنید.
  • پس از آن گزینه، Screen timeout را انتخاب کنید.
  •  در نهایت، تایم اوت صفحه نمایش خود را روی ۳۰ ثانیه (یا ۱۵ ثانیه) تنظیم کنید.
  • به طور مشابه، تنظیمات صفحه نمایش را برای گزینه‌هایی مانند Keep Screen Bright یا Caffeine mode بررسی کنید. اگر چنین گزینه‌هایی پیدا شد، مطمئن شوید که آن را غیرفعال کنید.

به صورت معمول دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی می‌تواند همین موضوع باشد. تنظیم زمان خاموش شدن نمایشگر برای استفاده بهینه از باتری و راحتی، باید بین ۱۵ ثانیه تا ۱ دقیقه باشد. مدت زمان کوتاهتر به این معنی است که صفحه نمایش گوشی شما سریعتر خاموش می‌شود و وقتی از گوشی استفاده نمی‌کنید، باتری بیشتری ذخیره می‌کند. از طرف دیگر، روشن ماندن دائمی صفحه گوشی هواوی یا هرگوشی دیگری به این معنی است که صفحه نمایش بیشتر کار می‌کند و ممکن است باتری شما در زمانی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید، خالی شود. اگر با مشکلات دیگری مانند خاموش نشدن صفحه گوشی هنگام تماس روبه رو هستید، شاید بد نباشد روش‌های زیر را نیز امتحان کنید.

 

 

گوشی خود را ریستارت کنید

علت خاموش نشدن صفحه گوشی

و در بیشتر موارد، راه اندازی مجدد گوشی تنها چیزی است که برای رفع دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی نیاز دارید. دلیل آن این است که اشکالات نرم افزاری ممکن است مانع از خاموش شدن صفحه نمایش گوشی شود. البته اگر این مشکلات موقتی باشد، با راه‌اندازی مجدد از بین خواهد رفت. بنابراین، اگر راه حل اول برای شما کار نکرد، سعی کنید گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید.

برای راه‌اندازی مجدد اکثر گوشی‌های اندرویدی، می‌توانید دکمه روشن – خاموش را به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید.
در غیر این صورت، این راه را امتحان کنید:

  • دکمه پاور را به مدت طولانی فشار دهید تا منوی پاور ظاهر شود
  • روی دکمه Restart ضربه بزنید (یا انگشت خود را روی آن بکشید!)
  • به دستگاه خود اجازه راه اندازی مجدد را بدهید.

پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، چند دقیقه از آن استفاده کنید، سپس صفحه را روشن بگذارید تا ببینید آیا راه‌اندازی مجدد، دلیل خاموش نشدن صفحه قفل گوشی یا هر مشکل دیگری را برطرف کرده یا خیر. اگر نه، به عیب یابی ادامه دهید!

خرید مک بوک

گوشی خود را بروزرسانی کنید

گاهی اوقات دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی، اشکالات نرم افزاری است. این مشکل مانع از خاموش شدن صفحه نمایش گوشی پس از مدت زمان لازم می‌شود. با این حال، توسعه دهندگان گوشی احتمالا از قبل از آن آگاه هستند و در حال کار بر روی اصلاح آن هستند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که گوشی خود را به آخرین نسخه بروز کنید.

آیا در نصب بروز رسانی‌ گوشی تازه کار هستید؟ این کار یکی از جالب‌ترین چیزهایی است که باید در گوشی خود امتحان کنید. به علاوه، روش کار ساده نیز هست:

  • منوی تنظیمات خود را باز کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و روی System ضربه بزنید.
  • روی Software Update (یا System Update) کلیک کنید.
  • روی بررسی بروزرسانی‌های آنلاین (یا هر چیز مشابه) ضربه بزنید.
  • اگر به‌روزرسانی در دسترس است، فورا آن را دانلود و نصب کنید!

پس از نصب آپدیت باید گوشی خود را ریبوت کنید. پس از راه‌اندازی مجدد، تست کنید که آیا صفحه نمایش گوشی در حال حاضر به طور معمول کار می‌کند یا راه‌حل بعدی را امتحان کنید. ممکن است مشکل روشن شدن خودکار صفحه گوشی سامسونگ از همین موضوع باشد.

 

 

خاموش نشدن صفحه گوشی

برنامه‌های wakelock یا rogue را حذف نصب کنید

یکی دیگر از دلایل رایج خاموش نشدن صفحه گوشی این است که از برنامه‌های wakelock استفاده می‌کنید. این بدان معنا است که برنامه اجازه دارد صفحه نمایش شما را در حین استفاده یا تا زمانی که به صورت دستی صفحه را خاموش کنید، روشن نگه دارد. این برنامه‌ها ممکن است شامل صفحه خوان‌ها، کتابخوان‌های الکترونیکی، هوش مصنوعی، فیلترهای صفحه نمایش و برخی از برنامه‌های دیگر باشند.

ساده ترین راه برای تشخیص اینکه آیا برنامه‌ای صفحه گوشی شما را تحت تاثیر قرار داده یا خیر، راه اندازی مجدد گوشی به حالت سیف مود است. حالت ایمن یا سیف مود در اندروید به شما امکان می‌دهد سیستم‌عامل را بدون برنامه‌های شخص ثالث اجرا کنید. به وسیله این روش می‌توانید بررسی کنید که آیا برنامه‌ای که نصب کرده‌اید مشکل دارد یا خیر.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای رفتن به سیف مود انجام دهید:

  • دکمه پاور را به مدت طولانی فشار دهید تا منوی پاور ظاهر شود.
  • از آنجا، دکمه Shutdown را به مدت طولانی فشار دهید تا زمانی که منوی پاپ آپی را مشاهده کنید که از شما می‌پرسد: ?Reboot to safe mode
  • روی OK ضربه بزنید و منتظر بمانید تا گوشی راه اندازی مجدد شود.

توجه: اگر این مراحل روی گوشی شما جواب نداد، ممکن است لازم باشد در گوگل جستجو کنید که چگونه مدل گوشی خود را در حالت ایمن، بوت کنید. ممکن است بتوانید به این روش خاموش نشدن صفحه گوشی هنگام مکالمه شیائومی را تعمییر کنید. هنگامی که در حالت ایمن قرار گرفتید، مراحل زیر را ادامه دهید:

  • دستگاه خود را به طور معمول برای یک دقیقه بررسی کنید.
  • اکنون صفحه را روشن بگذارید تا ببینید آیا بعد از زمان مورد انتظار خاموش می‌شود یا خیر.
  • اگر بله، پس یک برنامه مشکل ایجاد کرده است. باید برنامه را پیدا و حذف کنید.
  • برای خروج از حالت ایمن گوشی خود را به طور معمول ریستارت کنید.
  • پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه به حالت عادی، به Settings > Apps > All apps بروید.
  • برنامه‌ها را اسکن کنید تا برنامه‌هایی را که مشکل نصب دارند، پیدا کنید و یکی پس از دیگری حذف نصب کنید.

پس از حذف یک برنامه، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. در همین حال، اگر صفحه نمایش شما فقط در هنگام استفاده از یک برنامه خاص مانند Google Play Books روشن می‌ماند، لطفا توجه داشته باشید که این ماهیت این برنامه است. در غیر این صورت، می‌توانید تنظیمات برنامه را برای خاموش کردن چنین ویژگی (در صورت وجود) جستجو کنید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

گزینه‌های توسعه دهنده را خاموش کنید

اگر گزینه‌های مربوط به برنامه‌نویسان را در گوشی اندروید خود روشن کرده‌اید، ممکن است دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی شما باشد. اکنون آن را غیرفعال کنید تا مشکل صفحه‌نمایش‌ تان برطرف شود. گزینه‌های مربوط به توسعه‌دهندگان یک ویژگی پنهانی در اندروید است که اگر از آن اطلاعی نداشته باشید، ممکن است روی تجربه کاربری شما تأثیر بگذارد. با این حال، اگر مشکلی ایجاد می‌کند، همیشه می توانید آن را خاموش کنید. مراحل آن به شرح زیر است:

  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید.
  • به پایین اسکرول کنید
  • گزینه‌ Developer options را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • این گزینه را در قسمت بالا خاموش کنید.

اگر نمی‌توانید گزینه‌های Developer را در گوشی خود پیدا کنید، به این معنی است که این گزینه برای شما فعال نیست. اگر صفحه گوشی شما فقط هنگام شارژ روشن می‌ماند، ممکن است فقط لازم باشد گزینه Stay awake را در گزینه‌های توسعه دهنده غیرفعال کنید.

 

عکس این موضوع هم امکان پذیر است؛ یعنی ممکن است گوشی شما به طور ناگهانی خاموش شود! اگر این مشکل برای شما پیش آمده مقاله علت خاموش شدن گوشی را دنبال کنید.

 

به دنبال کمک حرفه‌ای باشید

آخرین راه حل برای تعمیر صفحه گوشی‌ای که خاموش نمی شود، بازنشانی کارخانه است. اما با توجه به روند طاقت فرسا پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که گوشی خود را به یک متخصص تعمیرات نشان دهید. اگر هیچ یک از راه حل‌های بالا نتوانست صفحه نمایش گوشی شما را در زمان مورد نیاز خاموش کند و دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی نبود، توصیه می‌کنیم برای تعمیر آن به مرکز خدمات رسمی برند خود مراجعه کنید.

سوالات متداول

علت خاموش نشدن صفحه گوشی چیست؟ مهم‌ترین علت خاموش نشدن صفحه گوشی می‌تواند این باشد که خودتان در قسمت تنظیمات زمان زیادی را برای روشن بودن آن انتخاب کرده باشید. برای بررسی این موضوع به موضوع ابتدا Settings را در گوشی خود باز کنید. سپس، روی Display & Brightness کلیک کنید. پس از آن گزینه، Screen timeout را انتخاب کنید. حالا زمان مورد نیاز خود را تغییر دهید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت از روش‌های دیگری که در مقاله ذکر شده استفاده کنید.

روشن ماندن دائمی صفحه گوشی مضر است؟ روشن ماندن دائمی صفحه گوشی ممکن است در دراز مدت برای صفحه نمایش و باتری مشکلاتی ایجاد کند. چون در وهله اول این کار باعث استفاده بیش از اندازه از باتری گوشی می‌شود که عمر آن را نیز کاهش خواهد داد. در مرحله دوم روشن ماندن دائمی صفحه گوشی موجب آسیب به صفحه نمایشگر هم خواهد شد. بنابراین بهتر است زمان معقولی برای روشن ماندن آن انتخاب کنید.

تایم معمول روشن ماندن صفحه گوشی باید چقدر باشد؟ به صورت معمول دلیل خاموش نشدن صفحه گوشی می‌تواند تغییر زمان روشن ماندن آن باشد. تنظیم زمان خاموش شدن نمایشگر برای استفاده بهینه از باتری و راحت بودن کاربر، باید بین ۱۵ ثانیه تا ۱ دقیقه باشد. بیشتر از این زمان ممکن است هم به چشم شما و هم به گوشی آسیب وارد کند.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

38 نظر

  1. مانی

    سلام گوشیم از دیروز ارور USBجدا شده میده
    بعد که میخوام گوشیو خاموش کنم صفحه قفل میشه ولی همینجوری روشن میمونه

  2. جعفر تیموری

    با سلام.گوشی من سامسونگ A70 است.صفحه نمایش خاموش نمیشه و پیام usp وصل شد و USP قطع شد میده.اگه ممکنه راهنمایی کنید.ضمنا چند بار ری استارت و خاموش دائم کردم ولی درست نشده.

    1. مبینا

      پاسخ به جعفر تیموری

      اره منم الن اینطور شده میشه بگید چکار کردین
  3. مریم

    سلام‌ممنون از راهنمایی خوب شما درباره نحوه افزایش روشن ماندن صفحه گوشی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مریم

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%ae%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads