داغ ترین ها :
دوربین آیفون 14 پرو از وضوح تصویر 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند

دوربین آیفون 14 پرو از وضوح تصویر 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند

به نظر می‌رسد اتفاقات جالبی برای سری آیفون 14 اپل در حال رخ دادن است؛ به نحوی که گفته می‌شود دوربین آیفون 14 پرو از وضوح تصویر ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

در صورتی که از طرفداران و علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند سری آیفون هستید، حتما اطلاع دارید که سری آیفون ۱۳ همراه با دوربین‌هایی برخوردار از نهایت وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار بودند. البته به نظر می‌رسد در سری آیفون 14 تغییرات گسترده‌ای صورت می‌گیرد که افزایش وضوح تصویر دوربین‌ها یکی از این موارد خواهد بود.

 

بهترین قیمت گوشی آیفون را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: گوشی اپل

 

درواقع گزارش‌هایی وجود دارد که دوربین آیفون 14 پرو از وضوح تصویر ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار می‌شود که احتمالا از فناوری ادغام پیکسل‌ها نیز استفاده خواهد کرد. با استفاده از این فناوری سایز پیکسل‌ها افزایش یافته و از طرفی حجم تصویر ثبت شده به خاطر کاهش وضوح تصویر از ۴۸ به ۱۲ مگاپیکسل، کمتر می‌شود.

دوربین اصلی آیفون ۴ تا ۴ اس از ۵ به ۸ مگاپیکسل تغییر یافت و در مدل آیفون ۶ تا ۶ اس نیز شاهد افزایش وضوح تصویر دوربین اصلی از ۸ به ۱۲ مگاپیکسل بودیم؛ وضوح تصویری که تا سری آیفون ۱۳ ثابت ماند؛ اما به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲ چنین تغییری رخ دهد و شاهد اولین آیفون با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خواهیم بود.

به نظر می‌رسد اپل چنین ترکیبی را در آیفون پرچم‌دار نسل بعدی خود استفاده می‌کند تا دوربین آیفون 14 پرو قادر به ضبط ویدئو در فرمت 8K نیز باشد. البته امکان ضبط ویدئو در فرمت‌های مختلف نیز وجود دارد که شامل وضوح تصویر و فریم ریت متفاوت می‌شود. از طرفی ممکن است وضوح تصویر دوربین‌های دیگر نیز افزایش یابد، اما در گزارش متاسفانه به چنین موضوعی اشاره نشده است.

در حال حاضر می‌توان نگاهی به بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی داشت که ماژول دوربینی متشکل از حسگرهایی با وضوح تصویر ۵۰ مگاپیکسل دارند. چنین موضوعی دور از ذهن نیست که برای یک یا شاید تمامی مدل‌های آیفون 14 رخ دهد. جالب است بدانید که گزارش‌ها به احتمال وجود دوربین پریسکوپ در سری آیفون 15 اشاره دارند؛ محصولاتی که انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۳ روانه بازار کند.

در پنل جلو نیز تغییراتی گویا رخ می‌دهد. درواقع اپل می‌خواهید ترکیب یک‌پارچه بریدگی بالای صفحه‌نمایش برای قرار گرفتن حسگرها و دوربین سلفی را تغییر دهد و به این صورت باشند که دوربین سلفی و حسگرها در حفره‌هایی جدا از یکدیگر قرار گیرند. در هر صورت باید تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر صبر کرد و دید که چه تغییراتی رخ خواهد داد و اپل برای سری آیفون 14 چه برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

بهترین اپلیکیشن ها برای خانم ها کدامند؟
برنامه هایی که یک خانم باید روی گوشی خود داشته باشد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-14-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%ad-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1-48-%d9%85%da%af%d8%a7%d9%be/
ads
ads