داغ ترین ها :
دوربین سلفی آیفون 12 پرو مکس بهتر است یا S21 Ultra؟

دوربین سلفی آیفون 12 پرو مکس بهتر است یا S21 Ultra؟

دوربین‌های سلفی همیشه یک نقش اساسی در انتخاب نوع گوشی برای افراد مختلف ایفا کرده‌اند، بسیاری حتی با مقایسه دوربین گوشی، گوشی‌ای را انتخاب می‌کنند که دوربین بهتری دارد. با توجه به میزان استفاده از این دوربین‌ها شما می‌توانید آن‌ها را قهرمانان عکاسی هم بنامید با اینکه عموما کمتر توجهی به این سری دوربین‌ها می‌شود. علی رغم تمامی تحقیقات و پژوهش‌هایی که برای مخفی سازی و یا حذف دوربین‌های سلفی به هر نحوی انجام گرفت باز هم ما واقعا آماده جدایی از این دوربین‌ جلو محبوب نیستیم. تکنولوژی و روش‌های گوناگونی برای مخفی سازی دوربین جلو به وجود آمده است. از این روش‌ها می‌توان به مکانیزم‌های بازشو، حاشیه‌های چرخان و سوراخ‌های منگنه به عنوان از بین بردن دوربین جلو نام برد. البته تکنولوژی ناچ هم به تسریع این روند بسیار کمک کرده است. اما تمام این تعاریف این روزها با وجود همه‌گیری جهانی بیشتر از گذشته از دوربین جلو استفاده می‌شود. دیگر حتی نمی‌شود جلسات کاری و بزرگ، وبینارها، کلاس‌های آموزشی و حتی تماس‌های تصویری را بدون دوربین جلو گوشی‌ها متصور شد.
من به عنوان فردی میانسال، فردی نیستم که هرروز از خودم سلفی بگیرم یا خیلی در شبکه‌های اجتماعی سلفی‌های خودم را به اشتراک بذارم. اما با همه این تفاسیر وقتی هم که نیت داشته باشم سلفی از خود بگیرم ترجیح می‌دهم دوربین قدرتمند در دست داشته باشم، بالاخره آن عکس نادری که از خودم یا با دوستانم می‌گیرم، بهتر است از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
در اینجا سعی دارم با قرار دادن گلکسی اس 21 اولترا در برابر آیفون 12 پرومکس، پیکسل 5 و گلکسی نوت 20 اولترا شرایط و برتری‌های هر کدام را در شرایط مختلف تعیین کنیم. تا اگر به سلفی گرفتن علاقه دارید انتخاب بهتری داشته باشید. حتی اگر این میزان هم به سلفی اهمیت ندهید باز هم باید بدانید کدام یک از این گوشی‌ها در جنبه عملکرد بهتری دارد تا در تصمیم نهایی انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

 

قیمت گوشی S21 اولترا

 

قیمت آیفون 12 پرو مکس

 

قیمت نوت 20 اولترا 

 

سکانس و صحنه 1: سلفی در محیطی سرپوشیده و معمولی

این سلفی حوالی ظهر در اتاقی با نور متوسط گرفته شده است این نوع یکی از رایج‌ترین سناریوهای سلفی گرفتن است. همانطور که این تصاویر را مشاهده می‌کنید از نظر جزئیات تفاوتی زیادی وجود ندارد، اما آنچه که در این عکس‌ها تفاوت ایجاد می‌کند واقعی‌ترین و واقع بینانه‌ترین عکسی است که ثبت شده است. همان طور که مشاهده می‌کنید هر دو مدل سامسونگ در این سناریو بهتر عمل کرده‌اند. در مقایسه بین دو مدل سامسونگ به نظر می‌رسد که گلکسی اس 21 اولترا کمی خوشایندتر و رضایت‌بخش‌تر عمل کرده است. هرچند منظور من این نیست که نوت عکسی بسیار بی‌کیفیت گرفته است. آیفون 12 پرو مکس با نسبت خیلی بیشتر سلفی را به وجود آورده و به اشتراک گذاشته است. سلفی این گوشی با نوردهی کم، رنگ‌های زنده‌تری را ایجاد کرده است، که با کمک برخی از ویراشگران تصویر، می‌توان از سایر گوشی‌ها هم به این کیفیت رسید. در مورد گوشی گوگل پیکسل 5 می‌توان به کنتراست بیشتر آن اشاره کرد که توجه خیلی از افراد را به خود جلب می‌کند.
مقایسه دوربین سلفی آیفون 12 پرومکس و S21 Ultra

سکانس و صحنه 2

این سلفی را برای تایید صحنه اول گرفته‌ایم. این عکس هم در فضای بسته گرفته شده است که جزو واقعی‌ترین سناریو‌هایی است که عموما انواع استفاه کنندگان آن را به اشتراک می‌گذارند. در این جا هم متوجه می‌شویم که گلکسی اس 21 اولترا و نوت 20 اولترا واقع‌بینانه‌تر فرد را نشان می‌دهد. این درحالی است که آیفون فرد را کمی با چاپلوسی بیشتر یعنی اندکی با پردازش بیشتر نشان می‌دهد. اما همچنان بیشترین کنتراست در بین این گوشی‌ها را عکس پیکسل در اختیار دارد. با تمام این تفاسیر این که شما کدام یک از این دوربین‌های سلفی را می‌پسندید تماما به اولویت شخصی خود برمی‌گردد. در ادامه می‌توانید با اندکی ویرایش میزان تفاوت هر دوربین سلفی را متوجه شوید.
مقایسه دوربین سلفی آیفون 12 پرومکس و S21 Ultra

صحنه 3: سلفی در محیط بسته با نور کم

حال در ادامه سعی داریم با کمی تغییر در صحنه کمی دوربین‌های سلفی را به چالش بکشیم. در سناریوهای روشنایی کم، با این که کمی شرایط محیط را تغییر دادیم باز هم تقریبا به همان نتایج رسیدیم. آیفون سلفی دلپذیرتری از چهره گرفته است. در حالی که گلکسی اس 21 اولترا یک تصویر کلی و واقعی‌تر را ایجاد کرده است. اما پیکسل 5 و نوت 20 اولترا با تفاوت‌های جزئی در نمایش رنگ، در این محیط خیلی بهتر عمل می‌کنند. این نکته را نباید فراموش کنیم که جزئیات در تمام دوربین‌های سلفی این گوشی‌ها بسیار عالی هستند. این درحالی است که شرایط نوری ایده‌آلی هم وجود ندارد.

صحنه 4: پرتره، ویژگی جذاب برای عکاسی مخصوصا سلفی گرفتن!

از جذابیت‌های عکاسی گرفتن تصاویر پرتره است. شما با ایجاد فوکوس بر روی خود و یا اشیاء دیگر می‌توانید عکسی هنری و جذاب را بگیرید. در حالی که از یک محیط با نور مناسب در حال عبور بودم تصمیم گرفتم عکسی پرتره از خودم بگیرم. عموما شما تصاویر پرتره را بیشتر در محیط‌های نسبتا شلوغ با نور مناسب می‌گیرید. پرتره‌ها به علت ایجاد تمایز و جدایی بین سوژه و محیط اطراف جذابیت خاصی دارند. پرتره‌ها همیشه منجر به ایجاد مرزی بین سوژه و مصنوعات ساختگی می‌شود. این عمل بدون کمک گرفتن از سنسور دوم، برای این که تعیین کند چه چیزی باید تار شود و چه چیزی باید در فوکوس شدید باقی بماند، بسیار سخت است. تصاویر گرفته شده با توجه به این که با پس‌زمینه یکنواخت‌تری گرفته شده است، به جز گلکسی نوت 20 اولترا، سوژه و محیط را به خوبی تشخیص داده‌اند. همان طور که معلوم است عینک بالای سر نباید تار شود و در حقیقت جزئی از سوژه فوکوس باید باشد. در این حالت پیکسل 5 بسیار ضعیف عمل کرده است. ازنظر کلیت عکس، سلفی گلکسی اس 21 اولترا برای من دلنشین‌تر بود و آن را بیشتر دوست داشتم. جالب اینجاست که من معمولا انتظار دارم که آیفون با درون مایه رنگ زرد حالت بهتری را نمایش دهد اما در این حالت سلفی سامسونگ خیلی بهتر از آیفون عمل کرده و سلفی گرم‌تری را ایجاد کرده است. در تمام سلفی‌ها مصنوعات بسیار جزئی وجود دارد، اما اگر یک پس زمینه ساده و یک رنگ را انتخاب کنم، نمی‌توان این مصنوعات را از بین برد. البته این مدل عکس‌ها با این فضا معمولا در زندگی واقعی زیاد اتفاق نمی‌افتد.

مقایسه دوربین سلفی آیفون 12 پرومکس و S21 Ultra
یکی از بهرین قابلیت‌های پرتره‌های گلکسی اس 21 اولترا، نوت 20 اولترا، آیفون 12 پرو مکس و پیکسل 5 در این است که می‌توانید پرتره‌های خود را ویرایش کنید و میزان تاری تصویر را تغییر دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که امکان تغییر نکته کانونی برای شما وجود ندارد.

صحنه 5: پرتره در پس‌زمینه‌ای شلوغ‌تر

در این تصاویر سعی داریم با اضافه کردن تعداد بیشتری اشیا در عکس کمی سنسور‌های دوربین سلفی این گوشی‌ها را به چالش بکشیم. این پرتره به علت شلوغ بودن زمینه، کمی سخت‌تر بوده و سنسورهای دوربین را بیشتر درگیر کرده است. به نظر شما کدام یک از این تلفن‌ها بیشتر و موثرتر واقع شده است؟ من احساس می‌کنم آیفون در اینجا بهترین کار را انجام داده است. بعد از آن پیکسل و دو مدل سامسونگ، که باز هم بیش از اندازه اشیای اطراف را مات کرده و اندکی از خود سوژه را هم در بر گرفته است.
مقایسه دوربین سلفی آیفون 12 پرومکس و S21 Ultra

صحنه 6: پرتره گروهی

زمانی که حرف از پرتره گروهی می‌شود دوربین باید فضای بیشتری را سوژه و در فوکوس خود قرار دهد. پس اگر اندکی هم اختلاف فاصله داشته باشند سنسور دوربین سلفی باید به گونه‌ای باشد که بتواند تشخیص دهد. پس در این حالت داشتن یک سنسور قوی بسیار می‌تواند به پردازش سلفی کمک کند.
عکس‌های پرتره در فضای باز یکی از نقاط قوت‌های آیفون محصوب می‌شود. که شما به راحتی در تصاویر می‌توانید آن را مشاهده کنید. هارمونی و هماهنگی رنگ‌ها در صورت به زیبایی در سلفی آیفون دیده می‌شود. اما با این وجود همچنان واقعی‌ترین تصویر را گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا و به دنبال آن نوت 20 اولترا دارد. در این نوع سلفی پیکسل 5 در مقایسه با سایر گوشی‌ها کمی مایل به صورتی است.
مقایسه دوربین سلفی آیفون 12 پرومکس و S21 Ultra

صحنه 7: پرتره گروهی با ترتیب با فاصله

برای اینکه در این حالت هم سنسور و گوشی‌ها را در چالش قرار دهیم کمی فاصله دو شخص را بیشتر کردیم. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چه اتفاقی می‌افتد که یک تلفن دو یا چند چهره را تشخصی دهد با این تفاوت که یکی از این دو چهره از دیگری عقب‌تر باشد؟ عمدتا یکی در پیش‌زمینه قرار می‌گیرد و مبهم می‌شود در حالی که فوکوس تماما بر روی چهره نزدیک‌تر است. اما در این بین شما با دیدن تصویر گلکسی اس 21 اولترا به راحتی می‌توانید این را متوجه شوید که سلفی این گوشی این کار را انجام نداده است. بلکه با فوکوسی مناسب هر دوچهره را به روشی طبیعی متمرکز کرده است. حتی شما به صراحت می‌توانید تاری که در پرازش پس از آن را که در قسمت بالا سمت راست عکس تنظیم شده را ببینید که بیشتر از بقیه تنظیم شده است. اینگونه بسیاری از اشیا اطراف را سالم نگه داشته است. این درحالی است که سایر گوشی‌ها آن چه را که انتظار داشتیم را انجام دادند. یعنی شخص جلو در کانون توجه و شخص پشت سر به شدت تار شده است.
مقایسه دوربین سلفی آیفون 12 پرومکس و S21 Ultra

 

اگر دوربین اولویت اول شما در انتخاب گوشی است، مطلب زیر را بخوانید:

بهترین گوشی از نظر دوربین

 

نتیجه گیری

در حقیقت مهم این نیست که شما چه گوشی را انتخاب می‌کنید. زیرا این انتخاب شما بیشتر به سلیقه و دیدگاه شما نسبت به هر برند دارد. به طور کلی در مقایسه گوشی سامسونگ و اپل تفاوت در کیفیت و ظاهر کلی زیادی در تمام آن‌ها حس نمی‌شود. به شخصه اگر من علاقه زیادی به سلفی گرفتن داشته باشم بیشتر دوست دارم که از هر 4گوشی در شرایط و روزهای مختلف استفاده کنم. اما چیزی که این 4 گوشی را برای من جذاب کرده است قابلیت شخصی سازی آن برای سلفی‌های شما است. شما به راحتی می‌توانید میزان تاری عکس در پرتره‌ها را ویرایش کنید، جلوه نور را تغییر دهید و یا حتی چهره خود را اصلا کنید. بله، چیزی که واضح است این است که وسواس زیبایی ظاهری کره جنوبی حتی به اپلیکیشن دوربین سامسونگ نفوذ کرده است. و به شما این امکان را می‌دهد که حتی خط فک خود را به صورت مصنوعی باریک کنید، چشم‌های خود را درشت‌تر کنید و پوست خود را صاف کنید. جلوه صاف کردن صورت نیز حتی به پیکسل 5 اضافه شده و بر روی این گوشی نیز موجود است.
در این مقاله از تکنولایف با مقایسه دوربین سلفی گوشی‌های گلکسی اس 21 اولترا، آیفون پرو مکس، پیکسل 5 و نوت 20 اولترا در محایط‌های مختلف سعی داشتیم دیدی جامع به شما بدهیم. اگر شما علاقه به هر کدام از این گوشی‌ها دارید و یا اطلاعات گسترده‌تری نسبت به سایر قابلیت‌ها و حتی مدل‌های دیگر گوشی دارید می‌توانید با عضویت در خبرنامه تکنولایف از اخبار و اطلاعات به روز این حوزه بهره‌مند شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%b3%d9%84%d9%81%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-12-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%85%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%db%8c%d8%a7-s21-ultra/
ads
ads