داغ ترین ها :
تعدادی از قابلیت‌های دوربین گوشی‌های سری پیکسل 6 افشا شد

تعدادی از قابلیت‌های دوربین گوشی‌های سری پیکسل 6 افشا شد

اشتیاق گوگل برای معرفی گوشی‌های سری پیکسل 6 به حدی بالا است که نمی‌توان انکار کرد. این شرکت تبلیغات زیادی را پیرامون گوشی‌های جدید خود، حتی قبل از انتشار برخی مشخصات و ویژگی‌های آن انجام داده است. توجه داشته باشید که XDA Developers یک لیست از ویژگی‌های سری پیکسل 6 را فاش کرده است، اما بهتر است قبل از معرفی آن‌ها، سخت افزار دوربین را مورد بررسی قرار دهیم. بیشتر اطلاعاتی که درباره دوربین‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در اختیار داریم، مرتبط با سخت افزار آن‌ها است. گوشی پیکسل 6 مجهز به سنسور اصلی 50 مگاپیکسل GN1 سامسونگ و سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل است. همچنین پیکسل 6 پرو مجهز به یک سنسور 48 مگاپیکسل تله فوتو با زوم پریسکوپ 4 برابری هم خواهد بود. بد نیست بدانید گوشی پیکسل 6 پرو در کنار سایر سنسورها از سنسور سلفی بروزرسانی شده 12 مگاپیکسل هم بهره‌مند است. گوشی‌های جدید پیکسل شرکت گوگل از پردازش تصویر خود برای فعال‌سازی قابلیت‌های نرم افزاری جدید و بهبود کیفیت تصویر استفاده می‌کنند. XDA موفق شده است برخی از ویژگی‌های جدید که در گذشته مشاهده نشده بودند و به نظر می‌رسد در گوشی‌های جدید گوگل قرار خواهند داشت را پیدا کند.

 

جدیدترین مدل‌های گوشی هوشمند با تنوع برند فوق العاده در تکنولایف: خرید گوشی

 

گوشی پیکسل 6

ویژگی های سنسور دوربین پیکسل 6 و 6 پرو

ویژگی‌های دوربین پیکسل 6

سنسور سلفی با زاویه دید گسترده: بر اساس اطلاعات موجود می‌توان گفت گوشی پیکسل 6 پرو مجهز به یک سنسور اولترا واید خواهد بود. منابع XDA مدعی هستند سنسور سلفی موجود در مدل پیکسل 6 پرو با دو سطح بزرگنمایی پیش‌فرض در دسترس قرار خواهند گرفت.

فیلمبرداری: دوربین اصلی از ضبط فایل ویدیویی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند، اما سنسورهای اولترا واید و تله فوتو توانایی ضبط فایل ویدیویی 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه خواهند داشت. همچنین هنگام ضبط با سرعت 60 فریم بر ثانیه، حداکثر سطح زوم 7x خواهد بود. در عین‌حال، ضبط فایل ویدیویی 4K یا فول اچ دی با سرعت 60 فریم بر ثانیه می‌تواند موجب فعال‌سازی زوم 20 برابری شود. این مسئله در تصاویر ثابت هم یکسان است.

وایت بالانس یا تراز سفیدی دستی: گوگل سعی دارد تا این قابلیت را به گوشی‌های خود اضافه کند، اما امکان دارد هنوز به موفقیت دست پیدا نکرده باشد. XDA گمان می‌کند این قابلیت فقط یک ویژگی توسعه‌دهنده باشد که با فلسفه گوگل در ساده نگه داشتن برنامه دوربین تا حد امکان مطابقت داشته باشد.

پاکسازی جادویی (Magic Eraser): کد رمز Swiss با قابلیت پاکسازی جادویی (Magic Eraser) گره خورده است. در حقیقت این قابلیت برای سری پیکسل 6 در دسترس قرار داشته و امکان دارد توسط واحد پردازش تنسور تسریع شود. همچنین اطلاعات منتشرشده پیرامون این قابلیت نشان می‌دهد که امکان حذف افراد یا اشیاء از تصویر به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

محو شدن صورت: این قابلیت از سوی گوگل مورد تایید قرار گرفته است. در حقیقت این ویژگی با دریافت فریم‌های اضافی از سوژه‌ها و از طریق استفاده از سنسورهای اولترا واید همزمان با دریافت فریم‌های HDR از سوی سنسور اصلی عمل می‌کند. سپس واحد پردازش تنسور جزئیات هر دو سنسور را پردازش کرده تا چهره‌ای که امکان دارد در حال حرکت ضبط شده باشد را محو کند.

 

گوشی مناسب فیلمبرداری کدام است؟ مقاله زیر را از دست ندهید:

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

 

قفل صحنه (Scene Lock): به تازگی این قابلیت با نام رمز Naruto مرتبط شده است. در حقیقت قفل صحنه امکان دارد به قفل AF/AE مرتبط باشد، اما هنوز جزئیات بیشتری پیرامون عملکرد آن مشخص نیست.

پشتیبانی از میکروفون بلوتوث: بر اساس اطلاعات موجود، این قابلیت با کد رمز sapphire همراه است، اما منبع XDA نمی‌تواند آن را تایید کند.

قابلیت Motion Blur: با این قابلیت امکان افزودن جلوه‌های تار خلاقانه به تصاویر فراهم می‌شود.

قابلیت Nima aesthetic: هنگامی که Motion Photo فعال است، می‌توان گفت این قابلیت با ویژگی Top Shot گوگل ارتباط دارد. همچنین این ویژگی از سوی واحد پردازش تنسور هم تسریع خواهد شد.

حالت کودک (Baby Mode): این قابلیت می‌تواند یک ویژگی ضبط خودکار باشد که می‌تواند لحظات شاد و زیبای کودکان را تشخیص داده و فایل تصویری یا ویدیویی را ثبت و ضبط کند.

مجددا تاکید می‌شود که ممکن است قابلیت‌های ذکرشده در نسخه نهایی گوشی‌های سری پیکسل 6 در دسترس قرار نداشته باشند.

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات گوگل:

تراشه تنسور گوگل پیکسل 6 احتمالا ترکیب متفاوتی دارد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b3%d9%84-6/
ads
ads