داغ ترین ها :
گوشی شیائومی 12 به دوربین 50 مگاپیکسلی و شارژ 100 واتی مجهز می‌شود

گوشی شیائومی 12 به دوربین 50 مگاپیکسلی و شارژ 100 واتی مجهز می‌شود

در مراسم تک سامیت ۲۰۲۰ بود که شیائومی تراشه‌ای به نام اسنپدراگون ۸۸۸ را معرفی کرد؛ تراشه‌ای که توانست به پرچم‌داران مختلفی قدرت ببخشد و درواقع یکی از مولفه‌های پرچم‌داری تمام عیار، برخورداری از چنین تراشه‌ای بود. در آن زمان، شیائومی از اولین شرکت‌هایی بود که گوشی هوشمندی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی کرد.

 

مشاهده لیست گوشی های شیائومی موجود در فروشگاه تکنولایف: قیمت گوشی های شیائومی

 

حال، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، کوالکام جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ را معرفی کند؛ تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ که پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به مدل پیشین به همراه دارد و نه‌تنها از نظر عملکرد پردازنده‌ها، بلکه از نظر سرعت مودم 5G نیز با پیشرفت‌های چشمگیری همراه خواهد بود.

چندی پیش خبری منتشر شد که اشاره به برنامه‌های شیائومی نسبت به تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۹۸ داشت. درواقع شرکت چینی می‌خواهد اولین برندی باشد که محصولی مجهز به تراشه‌ی جدید کوالکام را روانه‌ی بازار می‌کند؛ این محصول نیز گویا گوشی شیائومی 12 نام دارد.

تاکنون اطلاعات بسیار کمی از گوشی شیائومی 12 در اختیارمان قرار گرفته است؛ اما گزارش‌های اخیر اشاره دارند که پرچم‌دار جدید برند چینی، علاوه بر برخورداری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و فناوری شارژ سریع ۱۰۰ وات خواهد بود.

در حالی که گفته شده دوربین اصلی گوشی شیائومی 12 نسبت به مدل‌های پیشین از بهبودهای قابل توجهی برخوردار خواهد بود؛ اما به نظر می‌رود که پرچم‌دار نسل بعدی شرکت چینی از نظر سرعت شارژ با پسرفت همراه خواهد بود.

درواقع مدل‌های شیائومی Mi 10 Ultra و Mi 11T Pro دارای سرعت شارژ ۱۲۰ واتی هستند؛ ولی پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی از فناوری شارژ ۱۰۰ وات استفاده خواهد کرد. با این حال، سرعت شارژ مدنظر در سطح قابل قبولی قرار دارد؛ به خصوص اگر بخواهیم آن را با محصولات شرکت‌هایی مانند سامسونگ مقایسه کنیم.

در بخش دوربین، شیائومی به جای استفاده از دوربینی که وضوح تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی داشته باشد از حسگری ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کرده که توانمندی بالاتری در سبک تصاویری با کیفیت بهتر دارد. چنین اقدامی نیز منطقی به نظر می‌رسد. اصولا تصاویر ثبت شده با تکنیک ادغام پیکسل‌ها به وضوح تصویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی می‌رسند تا تصویر ثبت شده حجم کمتری از حافظه را بگیرد.

شیائومی نیز در نظر گرفته تا دوربینی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کند که گویا حسگرهای توانمندتری دارد و مشخصات بهتری نسبت به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در مورد مشخصات سخت‌افزاری دیگر گوشی شیائومی 12 گفته شده که باتری با ظرفیت بالاتر دارد و نرخ صفحه‌نمایش نسبت به بدنه افزایش یافته تا بخش بیشتری از پنل جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص یابد.

دوربین سلفی نیز گویا در درون حفره‌ای تعبیه می‌شود که گفته شده ابعاد بسیار کوچکی نیز دارد. در کنار مدل استاندارد، انتظار می‌رود مدل دیگری نیز وجود داشته باشد که گوشی شیائومی 12 پرو نام دارد. مدل پریمیوم سری در پنل پشتی خود دارای ماژول سه‌گانه‌ای خواهد بود که متشکل شده است از دوربین اصلی با لنز واید، دوربینی با لنز اولتراواید و دوربین سوم با لنز تله‌فوتو.

در حال حاضر اشاره‌ای به زمان دقیق معرفی پرچم‌داران جدید شیائومی نشده است؛ اما انتظار می‌رود کمی پس از معرفی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام، شاهد معرفی گوشی شیائومی 12 و مدل‌های دیگر آن باشیم.

 

مقایسه پرچمدار سامسونگ و شیائومی را بخوانید:
مقایسه گوشی S21 Ultra با شیائومی mi 11 اولترا

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-12/
ads
ads