داغ ترین ها :
دیسکورد چیست و چگونه کار می‌کند؟

دیسکورد چیست و چگونه کار می‌کند؟

در حال حاضر پلتفرم‌های بسیاری برای چت گروهی به‌صورت متنی، صوتی یا تصویری وجود دارند؛ اما در میان پلتفرم‌های موجود، دیسکورد توانسته با ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد نه تنها در میان گیمرها بلکه برای کاربران با سلایق مختلف نیز به محبوبیت فراوانی برسد. در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از دیسکورد هستید یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری را در مورد آن کسب کنید تا انتهای مقاله همراه با تکنولایف باشید. در این مقاله می‌گوییم که دیسکورد چیست و سپس به توضیح ویژگی‌های مختلف آن می‌پردازیم.

 

بهترین گوشی برای بازی کدامست؟ گوشی های گیمینگ را با گارانتی معتبر از تکنولایف خریداری کنید.

 

دیسکورد چیست؟

گیمرها بهتر می‌دانند که دیسکورد چیست . اگر از گیمرهایی هستید که علاقه به تجربه‌ی بازی‌های آنلاین دارند و بیشتر وقتشان را به تجربه‌ی بازی‌های آنلاین کامپیوتر می‌پردازند، حتما باید با دیسکورد آشنا شوید. دیسکورد پیام‌رسانی رایگان است که اجازه می‌دهد گیمرها با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و حتی گروهی با تعداد اعضای فراوان تشکیل دهند.

در دیسکورد به شما اجازه داده خواهد شد که سروری مخصوص به خود داشته باشید و در گروهی که ساخته‌اید به اعضای دیگر گروه پیام متنی ارسال کنید یا چت صوتی داشته باشید. در حال حاضر دیسکورد روی کامپیوتر شخصی و موبایل‌ها در دسترس است و امکانات مختلفی را نیز به کاربر ارائه می‌دهد.

البته آنچه باعث شده دیسکورد از محبوبیت خاصی میان کاربران برخوردار شود، سرویس استریم آن است. این سرویس قابل دسترس در هر دو نسخه‌ی کامپیوتر و گوشی هوشمند بوده و بخش بسیار کمی از پهنای باند را به خود اختصاص می‌دهد.

معنی دیسکورد چیست

با افزایش تعداد گیمرهای بازی‌های آنلاین، تعداد کاربران دیسکورد نیز رشد چشمگیری داشته و گفته می‌شود که هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ میلیون نفر از اپلیکیشن دیسکورد استفاده می‌کنند. البته کاربران دیسکورد تنها شامل گیمرها نمی‌شوند. به دلیل رایگان بودن و امکانات گسترده‌ای که دیسکورد دارد، بسیاری از کاربران با سلایق مختلف به سمت دیسکورد رفته‌اند و حتی کسب و کارهای بزرگ و کوچک نیز برای برقراری ارتباط با اعضای شرکت یا مشتریان از پیامرسان دیسکورد استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که سازندگان بازی‌های کنسولی، موبایل یا حتی کامپیوتر نیز از دیسکورد استقبال کرده‌اند و در این پیام‌رسان، انجمن تشکیل داده و با مخاطبان، ارتباط برقرار می‌کنند. فعالیت استودیوهای بازی‌سازی تنها به انتشار اطلاعات جدید از بازی‌ها در دیسکورد خلاصه نمی‌شود، بلکه می‌توان به بخش‌هایی ازجمله پشتیبانی نیز اشاره کرد که اجازه می‌دهد گیمرها بتوانند باگ‌های موجود در بازی را گزارش داده یا سوالاتشان را از بخش پشتیبانی بپرسند.

دیسکورد چه زمانی شروع به کار کرد؟

حال که به این سوال که discord چیست پاسخ دادیم بد نیست نگاهی کوتاه به تاریخچه این برنامه و سرویس داشته باشیم. دیسکورد فعالیت خود را سال 2015 آغاز کرد و به دلیل زیاد شدن گیمرها و بازی‌های آنلاین توانست به سرعت رشد کند. این رشد دیسکورد در دوران کرونا و خانه‌نشین شدن افراد تا حد چشمگیری رشد کرد و حالا discord یکی از موفق‌ترین برنامه‌های موجود در جهان است. بد نیست بدانید که دیسکورد شعار خود که ”چت برای گیمرها” بود را در سال 2020 به ”چت برای ارتباط و دوستان” تغییر داد تا بتواند تعداد بیشتری از افراد را به سمت خود جذب کند. از تغییر این شعار می‌توانیم متوجه شویم که با وجود این که هنوز هم گیمرها در دیسکورد اولویت دارند اما دیگر این کاربران تنها کاربران هدف دیسکورد نیستند و این سرویس تلاش می‌کند تا خود را به شکل یک پیام‌رسان معرفی کند.

معنی دیسکورد چیست؟

کلمه دیسکورد (discord) در لغت به معنای اختلاف و دعوا است. دلیلی که سازندگان این برنامه این نام را برای برنامه خود انتخاب کرده‌اند این است که به نظر آن‌ها این نام جذاب است و به گفتگو کردن ارتباط دارد. همچنین این اختلاف‌ها در دنیای بازی‌های آنلاین همیشه یکی از دغدغه‌ها بوده و دیسکورد با این نام‌گذاری به نوعی تلاش کرده تا بگوید قصد دارد با گفتگو این مشکلات را از بین ببرد.

برای استفاده از دیسکورد از کجا شروع کنم؟

در ابتدا باید در پیام رسان دیسکورد حساب کاربری بسازید. پس از آن می‌توانید به دیسکورد از روش‌های مختلف دسترسی داشته باشید که شامل اپلیکیشن دیسکورد برای موبایل یا نرم افزار دیسکورد برای کامپیوتر می‌شود. البته امکان دسترسی به حساب کاربریتان از طریق نسخه تحت وب دیسکورد نیز خواهید داشت.

برای استفاده از دیسکورد از کجا شروع کنم؟

شما می‌توانید پس از ورود به دیسکورد گروهی برای خود ساخته یا به گروه دوستانتان ملحق شوید. البته امکان پیوستن به گروه‌های عمومی نیز وجود دارد. آنچه باعث محبوبیت دیسکورد شده، سادگی کار با آن است. شما برای ساخت سرور جدید نیازی به نصب برنامه‌ای ندارید و تنها باید نام مناسبی برای آن انتخاب کرده و گروه جدیدتان را بسازید. حال که گروه خود را دارید می‌توانید به راحتی با ساخت لینک دعوت یا دعوت مستقیم اعضای دیسکورد با وارد کردن نامشان، گروه خود را گسترش دهید.

دیسکورد چگونه کار می‌کند؟

در بالا توضیح دادیم که برای استفاده از دیسکورد باید ابتدا یک اکانت بسازید، مانند هر پلتفرم دیگری. پس از این که اکانت خود را ساختید طبق آموزش این بخش می‌توانید از این سرویس استفاده بهتری داشته باشید.

چگونه به یک سرور دیسکورد اضافه شویم؟

دو راه کلی برای ورود به یک سرور دیسکورد وجود دارد؛

  • اگر شما یک لینک دعوت (invite link) دارید از منوی سمت چپ به روی علامت + گزینه Add a Server کلیک کنید و Join a server را بزنید. در ادامه می‌توانید لینک را وارد کنید.
  • شما می‌توانید به سرور‌های عمومی دیسکورد اضافه شوید. برای انجام این کار گزینه Explore Public Servers را از منوی سمت چپ انتخاب کنید. شما می‌توانید سرورها را از طریق تم مورد نظر یا از طریق سرچ بالای صفحه جستجو کنید.

چگونه یک سرور دیسکورد ایجاد کنیم؟

به احتمال زیاد اگر به دیسکورد وارد شده‌اید ترجیح می‌دهید سرور اختصاصی خود را برای ارتباط با دوستان یا بازی کردن داشته باشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید سرور خود را بسازید.

  • به روی گزینه Add a Server کلیک کنید؛
  • از یکی از قالب‌های موجود استفاده کنید یا سرور مورد نظر را از ابتدا بسازید؛
  • برای سرور خود اسم انتخاب کنید و یک آیکون برای آن قرار دهید؛
  • به روی Create کلیک کنید و تمام!

سرورهای دیسکورد چگونه است؟

برنامه دیسکورد

یک سرور در دیسکورد به کانال‌های مختلف تقسیم می‌شود. این کانال‌ها می‌توانند فقط برای متن یا برای وویس و ویدئو باشند. برای این که راحت‌تر بتوانید کانال‌ها را پیدا کنید می‌توانید آن‌ها را دسته‌بندی کرده و در گروه‌های مشخصی قرار دهید. اگر برای ساخت سرور از قالب‌های موجود استفاده کرده باشید، سرور شما به صورت پیش فرض تعدادی گروه و کانال دارد. شما می‌توانید این کانال‌ها و گروه‌ها را حذف کنید و یا بر تعداد آن‌ها بیفزایید.

مدیریت سرور در دیسکورد

نقطه قوت دیسکورد که ارتباط در لحظه است می‌تواند به نقطه ضعف آن نیز برای آزار و اذیت و همچنین کلاه‌برداری تبدیل شود و به همین جهت یا باید برای کانال خود یک ناظر انسان یا ربات مشخص کنید (برای کانال‌ها و سرورهای بزرگ منظور است).

 

 

چه باعث شده تا دیسکورد از سرویس‌های VoIP مانند اسکایپ بهتر باشد؟

اگر در زمان انجام بازی‌های آنلاین به اپلیکیشنی برای چت صوتی نیاز داشته باشید، هر دو نرم افزار دیسکورد و اسکایپ می‌توانند نیازتان را برآورده سازند. با این حال، دیسکورد امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید در دیسکورد دسترسی به تنظیمات میکروفون هر عضو حاضر در گروه داشته باشید و سطح صدایی را که از آن‌ها خواهید شنید، تنظیم کنید. علاوه بر آن، دیسکورد نسبت به اسکایپ از تاخیر بسیار کمتری برخوردار است که تاثیر بسزایی در زمان تجربه‌ی بازی‌های آنلاین دارد.

چگونه به دیسکورد دسترسی داشته باشیم؟

شما می‌توانید در سیستم‌عامل‌های ویندوز یا مک به نرم‌افزار دیسکورد دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید از نسخه‌ی تحت وب آن استفاده کرده یا در پلتفرم‌های اندروید یا iOS اقدام به دانلود اپلیکیشن دیسکورد کنید. جالب است بدانید دیسکورد می‌خواهد در کنسول‌های خانگی نیز قابل دسترس باشد و در این زمینه توانسته امکاناتی را نیز در اختیار گیمرها قرار دهد؛ اما آنچه توسعه‌دهندگان به دنبال آن هستند، امکان اضافه کردن حالت کراس کنسول است تا گیمرهای کنسول‌های مختلف بتوانند در زمان اجرای بازی‌های کراس پلتفرم از دیسکورد استفاده کنند.

دیسکورد در پلتفرم‌های مختلف

 

آیا دیسکورد برای گروه‌هایی با تعداد کاربران زیاد مناسب است؟

مدیریت گروه‌هایی با تعداد زیادی از کاربران، ویژگی است که دیسکورد به بهترین شکل در اختیارتان قرار می‌دهد. شما در درون گروهتان می‌توانید گروه‌های کوچک‌تری بسازید؛ برای مثال گروهی برای ادمین‌ها ساخته تا در مورد مدیریت گروه اصلی تبادل نظر کنید یا شبکه‌هایی را برای منظم‌تر ساختن گروه اصلی بسازید. این شبکه‌ها می‌توانند با اهداف مختلف ساخته شوند که می‌توان به اطلاع‌رسانی یا ارائه‌ی نکات آموزشی اشاره کرد.

جالب است بدانید که هم‌اکنون در دیسکورد گروه‌هایی وجود دارد که بیش از ۱۰۰ هزار کاربر دارند و بیشتر اتفاقات گروه توسط ربات‌ها مدیریت می‌شود. درواقع شما می‌توانید برای مدیریت گروه از بات‌های برنامه‌ریزی شده استفاده کنید تا مدیریت آن ساده‌تر شود. پس از ورود به دیسکورد می‌توانید به فهرستی از گروه‌های پیشنهادی و محبوب دسترسی داشته باشید که در دسترس عموم قرار دارند و از طرفداران بسیاری نیز برخوردار هستند.

باخبر شدن از فعالیت دوستانتان در دیسکورد

شما می‌توانید متوجه شوید که دوستانتان در کنار اجرای اپلیکیشن دیسکورد در حال انجام چه کاری هستند و چه بازی را هم‌اکنون تجربه می‌کنند. چنین اتفاقی در مورد شما نیز صدق می‌کند و دیسکورد با ارسال اعلان به دوستانتان خواهد گفت که در حال تجربه‌ی کدام بازی هستید.

آیا دیسکورد برای استریمرها نیز مفید است؟

در جواب این سوال باید گفت که برخی از استریمرها از دیسکورد برای ارتباط نزدیک‌تر با طرفدارانشان استفاده می‌کنند. درواقع دیسکورد امکاناتی فراتر از سرویس‌های استریم مانند توییچ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید در هنگام اجرای بازی‌ها و استریمشان از صفحه‌ای برای دریافت پیام‌های طرفدارانتان، البته با امکانات بیشتر نسبت به توییچ برخوردار شوید. دیسکورد دارای حالت هوشمندی نیز هست که حالت استریمر (Streamer Mode) نام دارد و مواردی مانند کدهای دعوت، تگ‌های دیسکورد یا اطلاعات شخصی را مخفی می‌سازد.

دیسکورد برای استریمرها

دیسکورد برای راحت‌تر شدن کار استریمرها ویژگی نیز در نظر گرفته تا حساب کاربریشان را با یوتیوب یا توییچ، همگام‌سازی کنند. با استفاده از این حالت، استریمرها می‌توانند دسترسی ویژه‌ای برای دنبال‌کنندگان و مشترکان خود در نظر بگیرند.

 

آموزش استریم با گوشی:
چگونه استریم کنیم

 

مصرف اینترنت دیسکورد چقدر است؟

دیسکورد را می‌توان از کم مصرف‌ترین پیام رسان‌ها دانست که حتی شرکت در گروه‌های چت صوتی نیز مصرف چندانی ندارد. شاید همین امر نیز سبب شده باشد که بسیاری از کاربران به جای استفاده از سرویس‌های VoIP مانند اسکایپ به سراغ دیسکورد بروند. البته باید گفت آپلود و دانلود فایل‌های حجیم تاثیر مستقیم روی مصرف اینترنت دیسکورد دارد.

دیسکورد نیترو چیست؟

اگر امکانات نسخه‌ی رایگان دیسکورد برایتان کافی نباشد می‌توانید با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار یا سالانه ۱۰۰ دلار به حساب دیسکورد نیترو دسترسی داشته باشید. حساب نیترو به شما امکانات گسترده‌ای می‌دهد؛ برای مثال می‌توانید تصاویری تا سقف حجم ۱۰۰ مگابایت آپلود کنید یا امکانات مختلفی برای شخصی‌سازی حساب یا گروهتان داشته باشید.

دیسکورد نیترو

دانلود برنامه دیسکورد در پلتفرم‌های مختلف

شما می‌توانید دیسکورد را در پلتفرم‌های مختلف دانلود و استفاده کنید. برای دانلود برنامه دیسکورد می‌توانید به وب‌سایت رسمی این برنامه رفته و اقدام به دانلود و نصب آن کنید. البته ما لینک دانلود برنامه دیسکورد برای اندروید و پلتفرم‌های مختلف را برایتان قرار داده‌ایم تا دسترسی سریع‌تری داشته باشید.

دانلود دیسکورد نسخه اندروید

 

دانلود برنامه دیسکورد برای iOS

 

دانلود برنامه دیسکورد برای لینوکس

 

دانلود برنامه دیسکورد برای مک

 

دانلود برنامه دیسکورد برای ویندوز

جمع بندی

در این مطلب به این سوال که برنامه دیسکورد چیست پاسخ دادیم و به بخش‌های مختلف این سرویس آنلاین پرداختیم. اگر گیمر هستید و یا می‌خواهید با دوستانتان در ارتباط باشید یا حتی می‌خواهید کسب و کار خود را به شکل ارتباط مستقیم گسترش دهید ما دیسکورد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پرسش‌های متداول

آیا می‌توان دیسکورد را روی مک نیز نصب کرد؟ بله. نرم افزار دیسکورد علاوه بر نسخه‌ی ویندوز دارای نسخه‌ی مک نیز هست.

آیا دیسکورد دیتای بسیاری مصرف می‌کند؟ خیر. کم مصرف بودن دیسکورد از ویژگی‌های مثبت آن است که باعث شده از سرویس‌هایی مثل اسکایپ نیز بهتر باشد.

آیا دیسکورد نسخه تحت وب دارد؟ بله. دیسکورد علاوه بر نرم افزار برای ویندوز و مک دارای نسخه‌ی موبایل و نسخه‌ی تحت وب است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. مهرسا

    سلام بعضی ها برای یوتیوبر ها ویدیو درست میکنن و می‌فرستن بعد یوتیوبر ویدیو رو پست مکنه با ویدیو هایی که براشون ساختن…می خوام برای فنتزی زون ویدیو بفرستم چیکار کنم ؟

  2. امان

    سلام من دیسکورد نصب کردم، یه سرور بهم معرفی کردن که فضای گرم و مثبتی داشت و گیم های انلاین زیاد انجام میشد منتها هر کار میکنم وارد نمیشه ببینید ایرادش چیه کسی میدونه؟
    https://discord.gg/Ys4RHf9RRX
    لینک اینه

    1. ناشناس

      پاسخ به امان

      سلام لینک یا منقضی شده یا اشتباه بگید یکی دیگه براتون بفرستن
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%db%8c%d8%b3%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%85%db%8c%da%a9%d9%86%d8%af/
ads
ads