داغ ترین ها :
رابط کاربری MIUI 13 شیائومی با امنیت بیشتر رونمایی شد

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی با امنیت بیشتر رونمایی شد

درنهایت شرکت شیائومی رابط کاربری MIUI 13 را معرفی کرد که شامل نسخه‌ای نیز برای تبلت‌ها به نام MIUI 13 Pad می‌شود.

 

برای خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

شیائومی درنهایت رویداد خود را برگزار کرد تا شاهد رونمایی آخرین دستاوردهای شرکت چینی باشیم. یکی از محصولات جدید شرکت چینی نیز رابط کاربری MIUI 13 است که تفاوت بسیار کمی نسبت به نسخه‌ی پیشین رابط کاربری MIUI 12.5 دارد. درواقع بیشترین تفاوتی که نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی نسبت به MIUI 12.5 دارد در زمینه‌ی امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران خلاصه می‌شود.

از طرفی شیائومی تلاش کرده تا رابط کاربری جدید این شرکت بتواند پلتفرمی بزرگ برای محصولات این شرکت یعنی گوشی هوشمند، تبلت، تلویزیون هوشمند، پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی هوشمند و دستگاه‌های مبتنی بر دستیار هوشمند شیائومی باشد و درواقع اکوسیستمی بزرگ را به کاربران ارائه دهد.

در حال حاضر امنیت حریم خصوصی و اطلاعات کاربران برای هر یک از دارندگان گوشی هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین منظور شیائومی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود احراز هویت سه مرحله‌ای را اضافه کرده تا کاربران بتوانند با استفاده از این ویژگی از دسترسی دیگران به اطلاعات خود جلوگیری کنند. البته ویژگی احراز هویت سه مرحله‌ای تنها در برخی از مناطق دنیا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 

 

یکی از ویژگی‌هایی که به افزایش امنیت دستگاه‌های مبتنی بر رابط کاربری MIUI 13 کمک می‌کند بهبود احراز هویت از طریق تشخیص چهره است. به این صورت که دستگاه تنها چهره را تشخیص نداده و اطلاعاتی از نیم‌تنه‌ی بالایی کاربر را ذخیره می‌کند تا افرادی با شباهت چهره‌ی بسیار به کاربر نتوانند از این شباهت برای دسترسی به اطلاعات کاربر استفاده کنند.

ویژگی دیگری که اضافه شده، افزایش امنیت رابط کاربری در برابر وب‌سایت‌ها و همچنین دستگاه‌هایی است که از روش‌های مختلف به گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شوند. چنین ویژگی اجازه می‌دهد که وب‌سایت یا دستگاه بررسی شده و در صورت وجود بدافزار، امنیت گوشی هوشمند و اطلاعات موجود در آن به خطر نیفتد.

شیائومی برای رابط کاربری جدید خود از فونت تازه‌ای استفاده کرده که رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند با دانلود و نصب آن از فونت جدید استفاده کنند. این فونت جدید از نوع sans-serif است که حروف، علائم و شماره‌ها را ساده‌تر می‌سازد. نه‌تنها فونت بلکه رنگ‌بندی مولفه‌های مختلف رابط کاربری تغییر کرده تا پلتفرم جدید شیائومی بتواند سلائق مختلف را راضی کند.

در همین راستا شیائومی در نظر دارد والپیپرهای جدیدی را نیز به رابط کاربری MIUI 13 بیاورد تا کاربران امکان شخصی‌سازی گسترده‌تری را داشته باشند. این والپیپرها به‌صورت ثابت و همچنین متحرک یا داینامیک هستند که هر یک از جلوه‌های خاصی بهره می‌برند. در کنار موارد ذکر شده، ویجت‌های مختلفی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا بتواند صفحه‌ی خانه را با توجه به سلیقه و نیازهای خود ویرایش کند.

در کنار اینکه شیائومی نسخه‌ی جدید رابط کاربری را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرده، شاهد معرفی نسخه‌ی دیگری از آن هستیم که MIUI 13 Pad نام دارد و برای تبلت‌ها طراحی شده است. همین امر نیز سبب می‌شود که رابط کاربری جدید شیائومی برای محصولات مختلف قابل استفاده باشد.

رابط کاربری MIUI 13 Pad برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمندی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از صفحه‌نمایشی بزرگ برخوردار هستند. تمرکز اصلی شیائومی در طراحی این نسخه از رابط کاربری نیز انجام امور چند وظیفه‌ای بوده به این صورت که کاربر بتواند به‌صورت همزمان از دو یا چند اپلیکیشن استفاده کند.

به گفته‌ی سران شیائومی در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ اپلیکیشن وجود دارد که توسط توسعه‌دهندگان با رابط کاربری MIUI 13 Pad همگام‌سازی شده تا بتوانند از امکانات گسترده‌ای این رابط کاربری به خصوص در مورد انجام امور چند وظیفه‌ای استفاده کنند.

با اینکه سران شیائومی اطلاعات بسیار جالبی را در مورد رابط کاربری جدیدشان در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند، اما مشخص نیست که MIUI 13 در چه زمانی برای محصولات مختلف این شرکت منتشر می‌شود. با این حال انتظار می‌رود سری شیائومی ۱۲ همراه با MIUI 13 به بازار عرضه شود و سری می ۱۱ نیز از اولین محصولاتی باشند که رابط کاربری جدید شیائومی را دریافت می‌کنند. در مورد زمان نیز گفته شده که ژانویه‌ی ۲۰۲۲ زمان احتمالی انتشار رابط کاربری MIUI 13 خواهد بود.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. مجید

    سلام
    برای گوشی k20 اندریدش 12.1.4هست اندرید بروز رسانی میشه یا نه نسخه MIUI13یا اندروید بالاتر براش میاد؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مجید

      سلام وقت بخیر گوشی شما به احتمال زیاد MIUI 13 بر پایه اندروید ۱۲ رو دریافت خواهد کرد پیروز باشید
  2. Sabrin

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم که میول 13 به گوشی Poco x3 nfc هم تعلق میگیرد

    1. میلاد شیری

      پاسخ به Sabrin

      سلام وقت بخیر بله بزودی منتشر خواهد شد
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c-miui-13-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads