داغ ترین ها :
با ویژگی‌های جدید رابط کاربری MIUI 13.5 آشنا شوید

با ویژگی‌های جدید رابط کاربری MIUI 13.5 آشنا شوید

شیائومی در حال توسعه رابط کاربری MIUI 13.5 است و می‌خواهد ویژگی‌های جدید آن را در قالب آپدیت‌های جدید نسخه آزمایشی MIUI 13 در اختیار کاربران قرار دهد. شیائومی اعلام کرده که کلی ویژگی جدید با MIUI 13.5 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. شیائومی با عرضه MIUI 13 کلی ویژگی جدید در اختیار کاربران قرار داد که از بین آن‌ها می‌توانیم به سایدبار جدید، ویجت‌ها، تصاویر پس زمینه و ویژگی‌های دیگر اشاره کرد. حالا به نظر می‌رسد که رابط کاربری MIUI 13.5 و ویژگی‌های آن در قالب آپدیت‌های جدید برای نسخه آزمایشی MIUI 13 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم شما را با برخی ویژگی های MIUI 13.5 آشنا کنیم.

 

جدیدترین موبایل های شیائومی با آفرهای ویژه قیمتی تکنولایف منتظر شماست: گوشی شیائومی

 

ویژگی‌های MIUI 13.5

زمانی که MIUI 13 راهی بازار شد، ویژگی‌های بسیار جدیدی داشت که باعث شد این رابط کاربری سریع مورد توجه کاربران قرار بگیرد. حالا نوبت به رابط کاربری MIUI 13.5 و ویژگی‌های جدید آن رسیده است. رابط کاربری MIUI 13.5 در قالب نسخه‌های آزمایشی MIUI 13 در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد. حالا می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های این رابط کاربری جدید شیائومی آشنا کنیم.

نسخه آزمایشی شیائومی 13 نسخه 22.3.21 با ویژگی‌های جدید

رابط کاربری MIUI 13.5 با ویژگی‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که باعث می‌شوند کنترل گوشی با یک دست راحت باشد. کنترل گوشی با یک دست برای بسیاری از کاربران مهم است و به همین دلیل در این حالت ویژگی‌های مهمی پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. در زمان کار کردن با یک دست باید به یکسری المان‌های توجه ویژه‌ای شده است.

دسترسی راحت‌تر به پنجره‌های سیستمی

یکی از تغییرات این است که پنجره‌های سیستمی در وسط صفحه نمایش قرار گرفته‌اند. در این حالت کاربران خیلی راحت می‌توانند با یک دست کار کنند. در این حالت کاربران بدون اینکه انگشت خود را به لبه بالای صفحه نمایش برسانند، با همان پنجره باز شده در وسط صفحه نمایش سر و کار خواهند داشت. این موضوع باعث شده که دیگر برای رسیدن به منوها با سختی مواجه نشوید. این ویژگی برای افرادی مناسب است که انگشتان کشیده‌ای ندارند.

طراحی مجدد صفحه مربوط به تنظیمات نرخ نوسازی صفحه نمایش

برخی مدل‌ها مانند گوشی شیائومی CIVI با صفحه باز طراحی شده تنظیمات نرخ نوسازی صفحه نمایش مواجه می‌شوند. این باز طراحی باعث شده که صفحه مورد نظر ما بهتر از منو قبلی به نظر برسد. متاسفانه این تغییر روی همه گوشی‌ها ایجاد نمی‌شود و تنها یکسری مدل خاص آن را دارند.

طراحی مجدد صفحه مربوط به تنظیمات نرخ نوسازی صفحه نمایش

 

 

چگونه موبایل شیائومی جدید خود را تنظیم و راه اندازی اولیه کنیم؟
راه اندازی گوشی شیائومی

 

تغییرات در نمایش اپلیکیشن‌ها

پنجره شناور اپلیکیشن‌ها در رابط کاربری MIUI 13.5 تغییر کرده است و حالا این تغییر در قسمت اپلیکیشن‌‌هایی که به تازگی اجرا کرده‌اید هم مشاهده می‌شود. قبل از اینکه این تغییر به وجود بیاید، با یکسری مشکل در این منو مواجه بودیم. حالا این مشکلات هم برطرف شده‌اند.

فایل منیجر Miui 13.5

رابط کاربری دوربین در شیائومی 13.5

با رابط کاربری MIUI 13.5 رابط کاربری دوربین هم تغییر می‌کند. البته این تغییرات خیلی چشمگیر نخواهند بود و بیشتر تغییراتی هستند که کار کردن با این قسمت را راحت‌تر می‌کنند. حالا به تغییرات رابط کاربری دوربین اشاره می‌کنیم.

از تغییرات اصلی می‌توانیم به کوچک‌تر شدن اندازه فونت‌ها اشاره کنیم. البته که این تغییر خیلی بزرگ نیست، اما ظاهر رابط کاربری را زیباتر کرده است.

رابط کاربری دوربین در شیائومی 13.5

دکمه زوم هم از نو طراحی شده است. دکمه زوم قبلا به صورت یک دکمه بود و حالا شبیه به یک دایره شده است. این تغییر هم کمی این قسمت را زیباتر کرده است.

رابط کاربری دوربین در شیائومی 13.5

رابط کاربری بخش زوم هم تغییر کرده است. اکنون با یک دست هم به راحتی می‌توانید زوم کنید. زوم کردن در این رابط کاربری جدید جذاب‌تر شده است.

رابط کاربری دوربین در شیائومی 13.5

 

مقایسه گوشی های شیائومی با برندهای دیگر:
مقایسه اینفینیکس زیرو ایکس پرو با شیائومی ۱۱ تی

 

یکی از قابلیت‌ها تغییر نام یافته است

در رابط کاربری MIUI 13.5 شاهد این هستیم که اسم دکمه صدا تغییر کرده است. حالا نام این دکمه به Shutter Countdown تغییر پیدا کرده است. نام این دکمه در نسخه قبلی Timer (2s) بود. حالا نمی‌دانیم چقدر این تغییرات مهم و اساسی خواهد بود. برخی از این تغییرات خیلی مهم به نظر نمی‌رسند.

تغییرات شیائومی Miui 13.5

امکان به اشتراک گذاشتن اینترنت با Ehternet

در رابط کاربری MIUI 13.5 این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته که بتوانند اینترنت گوشی را به واسطه Eherent به اشتراک بگذارند. این ویژگی می‌تواند برای خیلی‌ها کاربردی باشد، اما همچنان تغییر بزرگی نیست.

امکان به اشتراک گذاشتن اینترنت با Ehternet در Miui 13.5

به نظر می‌رسد که رابط کاربری MIUI 13.5 در مقایسه با رابط کاربری MIUI 13 تغییرات زیادی نکرده است و تغییرات به وجود آمده بسیار کوچک هستند. بیشتر تمرکز رابط کاربری MIUI 13.5 روی کارکردن با یک دست است. قرار گرفتن پنجره‌های سیستمی در میانه این موضوع را نشان می‌دهد. همچنین با تغییرات کمی هم در رابط کاربری دوربین مواجه خواهیم بود که باز هم تغییرات شگفت‌انگیزی نیستند.

هنوز نمی‌دانیم که رابط کاربری MIUI 13.5 برای چه گوشی‌هایی منتشر می‌شود. آیا گوشی‌های شیائومی ۱۲ در ابتدا این آپدیت را دریافت می‌کنند؟ هنوز چیزی نمی‌دانیم.

نظر شما درباره تغییرات به وجود آمده در رابط کاربری MIUI 13.5 چیست؟ آیا این ویژگی‌ها جذابیت دارند؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c-miui-13-5-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%af%da%a9%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7/
ads
ads