داغ ترین ها :
راهنمای خرید آب مرکبات گیری و معرفی چند مدل محبوب آن

راهنمای خرید آب مرکبات گیری و معرفی چند مدل محبوب آن

نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال یا آبلیموی طبیعی، ویتامین سی مورد نیاز بدنتان را تامین می‌کند. اما کم پیش می‌آید کسی حوصله داشته باشد هر روز با آبمیوه‌گیری‌های دستی یا دستگاه‌های سنگین چندکاره‌ی آبمیوه‌گیری، نوشیدنی خود را آماده کند. اگر هم دلتان می‌خواهد نوشیدنی‌تان را در خانه تهیه کنید هم فرصت یا حوصله‌تان کم است، چکار باید کرد؟ در راهنمای خرید آب مرکبات گیری، به شما نکات خرید آب مرکبات گیری را می‌گوییم و مدل‌های خوش قیمت را بهتان معرفی می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید خرید کنید.

 

انواع آبمیوه و اب مرکبات گیری را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت آبمیوه گیری

فواید نوشیدن آب مرکبات

راهنمای خرید آب مرکبات گیری

  • ویتامین سی بدن تامین می‌شود: بدن ما، برای مقابله با بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی، به ویتامین C نیاز دارد. با نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال یا آب لیمو، مولکول‌های اینترفرون نیز در بدن افزایش پیدا می‌کند و بدن را برای مقابله با انواع ویروس‌ها آماده می‌کند.
  • فشار خون کاهش پیدا می‌کند: اگر مشکل فشار دارید یا کسی در خانواده‌تان از فشار خون بالا رنج می‌برد، باید مرکبات را در برنامه غذایی خود بگنجاند؛ چرا که ویتامین سی از جمله ویتامین‌هایی‌ست که در کنترل فشار خون نقش دارد.
  • جلوی پیشرفت آب مروارید چشم را می‌گیرد: همانطور که می‌دانید، کمبود هر نوعی از ویتامین، عملکرد بخشی از بدن را مختل می‌کند. چشم‌های ما به ویتامین سی نیاز دارند و کمبود مصرف آن در سنین بالا، می‌تواند کاری کند که چشمان ما دچار آب مروارید شود یا سرعت بروز آن شدید شود. با نوشیدن میزان مشخصی از آب مرکبات به‌طور مرتب، جلوی پیشرفت این مشکل را بگیرید.
  • سیستم ایمنی کودکان را تقویت می‌کند: همه ما می‌دانیم که کودکان زودبه‌زود سرما می‌خورند و سیستم ایمنی ضعیفی دارند. معمولا هم بدغذا هستند و خیلی از خوراکی‌ها که برایشان مفید است را مصرف نمی‌کنند. روزانه نوشیدن یک لیوان آب‌لیمو، آب پرتقال یا آب گریپ‌فروت، هم قبل از سرما خوردگی و هم بعد از سرما خوردگی برای تقویت ایمنی بدنشان مهم است. همچنین صبح‌ها هنگام صبحانه خوردن، نوشیدن یک لیوان از این آبمیوه‌ها هم سیرشان می‌کند و هم نسبت به چای نوشیدنی مفیدتری است.
  • وضعیت گوارش را بهبود می‌دهد: بیماری‌ها، مصرف برخی داروها و یک سری از رژیم‌های غذایی، می‌توانند عملکرد گوارش را مختل کنند. برای رفع مشکلاتی چون یبوست، مصرف روزانه‌ی مرکبات یا عصاره‌ی آن‌ها، راه حل خوبی‌ست.

تفاوت آبمیوه گیری و آب مرکبات گیری

مرکبات، به علت پالپ داشتن و پوست کلفتشان، باید به شکلی متفاوت از دیگر میوه‌ها و سبزیجات عصاره‌گیری شوند.

هر دوی این وسایل، آبمیوه‌گیری هستند و عصاره‌ی میوه یا سبزیجات را می‌گیرند. با این تفاوت که با دستگاه‌ آب مرکبات گیری، محدودیت استفاده دارید و تنها می‌توانید لیمو، پرتقال، گریپ فروت و میوه‌هایی از این قبیل را آب بگیرید. اما به کمک دیگر دستگاه‌های آبمیوه‌گیری، سبزیجات برگ‌داری مانند کرفس نیز قابل عصاره‌گیری هستند. همینطور انواع میوه‌های دیگر.

 

 

انواع آب مرکبات گیری

 عصاره‌گیر قاشقی

عصاره گیر قاشقی مرکبات

عصاره‌گیر قاشقی، مناسب وقت‌هایی‌ست که می‌خواهید برای داخل سالاد یا غذا، کمی آبلیمو یا آب‌پرتقال تهیه کنید. این وسیله، یک قاشق چوبی یا استیل  است که آن را در نصفه‌ی میوه قرار می‌دهید و با فشار دادن و چرخاندن، عصاره‌ی میوه را می‌گیرید.

عصاره گیر قاشقی برای آبمیوه گرفتن اصلا توصیه نمی‌شود، چرا که به دست فشار می‌آورد و زمان زیادی ازتان می‌گیرد.

آب مرکبات گیری دستی

نکات خرید آب مرکبات گیری

مدلی که همه‌مان می‌شناسیم، آبمیوه‌گیری دستی است. نارنج، آبلیمو و هر نوع دیگری از مرکبات را از وسط نصف کنید و با فشار دادن آن روی سر قیفی دستگاه، عصاره‌ی آن خارج و درون کاسه‌ی آبمیوه‌گیری  می‌ریزد. خیلی از افراد هنوز هم از همین دستگاه‌های دستی برای آماده‌ کردن نوشیدنی استفاده می‌کنند. آبمیوه گرفتن با آن‌ها راحت‌تر از مدل قاشقی است اما باز هم زمان زیادی می‌گیرد و اگر بخواهید برای چندین نفر آبمیوه تهیه کنید، دستتان را خسته می‌کند.

آب مرکبات گیری برقی

electric juicer vs manual juicer - راهنمای خرید آب مرکبات گیری

راهنمای خرید آب مرکبات گیری

آب مرکبات گیری برقی، وسیله‌ای راحت و سریع و همینطور ایمن است برای کسانی‌که مصرف آبمیوه‌شان بالاست و ترجیح می‌دهند به‌جای شربت‌های صنعتی، خودشان آبمیوه طبیعی خود را تهیه کنند. کاسه‌ی زیر آبمیوه گیری‌های برقی معمولا بزرگ است تا اگر خواستید آبمیوه را برای چند نفر آماده کنید، مجبور نشوید بین کار مدام مخزن آن را خالی کنید. اگر از پالپ مرکبات در نوشیدنی‌های خود خوشتان نمی‌آید، این آبمیوه‌گیری که مجهز به صافی است، شربت ایده‌آلتان را به شما می‌دهد. همچنین، مصرف برق این دستگاه‌ها کم است و از آن‌جا که کار با آن‌ها فرآیند سریعی دارد، در زمانی کوتاه آبمیوه مدنظرتان تهیه می‌شود.

نکات مهم هنگام خرید آبمیرکبات گیری

  • قیمت دستگاه آب مرکبات گیری: اولین موردی که احتمالا برای خریداران بیشترین اهمیت و اولویت را در راهنمای خرید آب مرکبات گیری برقی دارد، قیمت آن است. طبیعتا هرچه قیمت دستگاه بالاتر باشد، کارآیی بهتری دارد و قابلیت‌ها و امکانات بیشتری در ساخت آن به‌کار رفته است. همچنین، برندهای خارجی، قطعا هزینه بالاتری نسبت به مدل‌های ایرانی دارند. خوشبختانه تنوع این محصول، دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد و با هر بودجه‌ای، می‌توانید آبمیوه‌گیری خوبی تهیه کنید.
  • سرعت: بعضی آب مرکبات‌گیری‌ها سرعت کمتری دارند که با توجه به قدرت درج شده روی دستگاه، می‌توانید در مورد سرعت آن تصمیم‌گیری کنید. سرعت دستگاه، ویژگی‌ای است که در مواقع ضروری و شلوغی که می‌خواهید خیلی زود مقدار زیادی آبمیوه آماده کنید، اهمیت زیادی خواهد داشت.
  • سروصدا: آب مرکبات‌گیری‌های غالبا وسایل پرسروصدایی هستند؛ البته مدل‌هایی که هزینه‌ی بیشتری دارند، سروصدای کمی هم دارند. اگر صبح‌ها که می‌خواهید آبمیوه درست کنید دلتان نمی‌خواهد بقیه بیدار شوند، به صدای دستگاه موقع خرید توجه کنید.
  • گنجایش و طول سیم: اگر سیم دستگاه کوتاه باشد، شما را محدود می‌کند و برای پیدا کردن پریز مناسب، احتمالا با مشکل مواجه شوید. همچنین، گنجایش دستگاه هم یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن است. اگر مصرفتان کم است، بهتر است آبمیوه‌گیری انتخاب کنید که گنجایش متناسبی داشته باشد.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید چای ساز

 

راهنمای خرید بهترین آب مرکبات‌گیری

آب مرکبات گیری پارس خزر – Pulp

آب مرکبات گیری برقی پارس خزر مدل pulp

آب مرکبات ‌گیری پارس خزر، کاربری ساده‌ای دارد و حتی برای کسانی‌که با وسایل برقی میانه‌ی خوبی ندارند هم به‌راحتی قابل استفاده است. پایه‌ی این ابمیوه‌گیری، غیرقابل لغزش است و با توان ۲۰ وات کار می‌کند و در زمانی کوتاه، مرکبات را آب می‌گیرد. مخزن دستگاه نیز، ۶۰۰ سی سی جا می‌گیرد و حین استفاده از دستگاه مجبور نمی‌شوید که مدام آن را خالی کنید. قطعات دستگاه، همگی قابل جداسازی و شستشو در ماشین ظرفشویی نیز هستند.

 

قیمت آب مرکبات گیری پارس خزر مدل Pulp

 

عصاره گیری تک الکتریک – CP1108-30B

آبمیوه گیری تک الکتریک

این عصاره‌گیر مرکبات، با تیغه‌ی پلاستیکی و قابلیت چرخش دو طرفه، هر نصفه‌ی مرکبات را تمام‌وکمال آب می‌گیرد. گنجایش ظرف ۶۰۰ میلی‌لیتر است و بین کار مجبور نمی‌شوید آن را خالی کنید. جنس تیغه پلاستیکی است و اگر پوستِ میوه نازک باشد، به دستتان آسیب نمی‌رساند.این دستگاه، با حداکثر انرژی ۳۰ وات کار می‌کند. وزن کلی آن نیز، ۱.۲۵۰ کیلوگرم است و اگر جایی برای ثابت گذاشتن آن نداشته باشید، بدون دردسر و سختی می‌توانید آن را جابجا کنید.

 

قیمت آبمیوه‌گیری تک الکتریک CP1108-30B

 

آب مرکبات گیری یوتکث – CJ4010

آبمیوه گیری اهرمی یوتکث

این دستگاه آبمیوه‌گیری، از نوع اهرمی می‌باشد و بعد از قرار گرفتن نیمه‌ی میوه روی تیغه، باید اهرم را فشار دهید تا عملیات انجام شود. توان مصرفی این دستگاه ۱۶۰ وات است و از نکات مثبت آن، می‌توان به موتور کم‌صدا و پرقدرت، و سیستم ضدچکه‌اش اشاره کرد.

 

قیمت آبمیوه‌گیری اهرمی یوتکث CJ4010

 

جمع بندی

در طی این مقاله، سعی کردیم تا نکات خرید آب مرکبات گیری را به شما آموزش دهیم تا چنانچه قصد خرید دارید، بتوانید به نکات مهم توجه کنید و دستگاه‌های مختلف را با دقت ارزیابی کنید. وجود یک آبمیوه‌گیری برقی در بعضی خانه‌ها حیاتی‌ست و زحمت آب گرفتن یک عالمه پرتقال و لیمو را کم می‌کند. پس اگر فکر می‌کنید جای این وسیله در خانه‌ی شما هم خالی‌ست، امیدواریم این راهنمای خرید آب مرکبات گیری تکنولایف، به شما کمک شایانی کند.

سوالات متداول

آیا می‌توان آب مرکبات گیری برقی را در ماشین ظرفشویی شست؟ بعضی از مدل‌های این دستگاه، در ماشین ظرفشویی قابل شستشو هستند و برخی از آن‌ها نه. برای اطمینان از این‌که این وسیله را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست یا نه، راهنمای روی جعبه را مطالعه کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a2%d8%a8-%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c/
ads
ads