داغ ترین ها :
راهنمای خرید ترازوی دیجیتال

راهنمای خرید ترازوی دیجیتال

ترازو دیجیتال وسیله‌ای برای اندازه‌گیری وزن یا جرم یک جسم یا مواد است. ترازوهای دیجیتال اغلب فشرده‌تر، بادوام‌تر و دقیق‌تر از سایر ترازوها هستند. ترازوهای دیجیتال به منبع انرژی نیاز دارند و ممکن است همیشه دقیق نباشند؛ اما به طور کلی حتی زمانی که در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند کاملا دقیق و ثابت هستند. از این ترازوها‌ ممکن است برای اهداف مختلف از اندازه‌گیری مواد در آشپزخانه گرفته تا اندازه‌گیری دقیق مواد در آزمایشگاه استفاده شود. ترازوهای دیجیتال در ابعاد و طراحی‌های متفاوت در بازار موجود هستند. در ادامه مقاله راهنمای انتخاب ترازوی دیجیتال با ما همراه باشید تا نکات مهم در انتخاب ترازوی دیجیتال را شرح دهیم.

 

انواع ترازو دیجیتال را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ترازو دیجیتال

انواع ترازو

ترازوی آنالوگ: این ترازو جزو اولین مدل‌های ترازو بود که اغلب با آن آشنایی داریم. درون آن عقربه‌ای قرار گرفته که با ایستادن فرد روی ترازو حرکت می‌کند و روی وزن دقیق می‌ایستد. از معایب این مدل می‌توان به درصد خطای بالا و عدم سنجش وزن‌های خیلی سبک را نام برد.

ترازوی دیجیتال: این مدل ترازو صفحه دیجیتالی دارد و وزن دقیق افراد و اشیا را نمایش می‌دهد. برخلاف مدل‌های قبل دقت بیشتری دارد و ضریب خطای آن پایین‌تر است.

ترازوی هوشمند دیجیتال: عملکرد ترازوهای هوشمند به این صورت است که با ایستادن فرد روی ترازو، می‌تواند معیارهای سلامتی مانند درصد چربی بدن، توده عضلانی، تراکم استخوان و حتی ضربان قلبتان را بسنجد.

فرایند اندازه‌گیری و سنجش سلامتی از طریق تجزیه و تحلیل امپدانس بیومتریک یا BIA انجام می‌شود. با قرار گرفتن روی ترازوی دیجیتال جریان برق از طریق پا به بدنتان ارسال می‌شود. جریان الکتریکی به دلیل چگالی بافت‌های مختلف با سرعت‌های متفاوتی از چربی، ماهیچه و استخوان شما عبور می‌کند و سپس اطلاعات مفیدی درباره درصد چربی، توده عضلانی، تراکم استخوان و غیره را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در مقاله دیجیتال هوشمند خانگی چیست بیشتر در مورد این محصول توضیح داده ایم.

ترازوی دیجیتال چیست؟

نکات قابل توجه هنگام خرید ترازوی دیجیتال

قبل‌تر همه افراد این تصور را داشتند که از ترازو تنها برای سنجش وزن استفاده می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و تولید ترازوهای دیجیتال با استفاده از ترازو می‌توان وزن اجسام خیلی سبک را نیز اندازه‌گیری کرد. داخل ترازوهای دیجیتال کشش سنج قرار دارد که با استفاده از آن جاذبه زمین روی سنجش وزن ترازو تاثیری نمیگذارد. درنتیجه اندازه‌گیری دقیق و بدون خطایی را ارائه خواهد داد.

مزایای استفاده از ترازوی دیجیتال

استفاده از ترازوهای دیجیتال نسبت به سایر ترازوها و مدل‌های قدیمی‌تر دارای مزایای زیادی است که در ادامه قصد داریم نگاه کلی به آن‌ها داشته باشیم.

دقت بالا: ترازوهای آنالوگ قدیمی ممکن است دقت کافی را به دلایل مختلفی نداشته باشند.

ترازوهای دیجیتال دقیق‌تر از ترازوهای آنالوگ هستند؛ زیرا از فناوری دیجیتال برای ارائه اندازه‌گیری‌های دقیق‌تر استفاده می‌کنند. علاوه بر این، این ترازوها اغلب دارای ویژگی‌های کالیبراسیون داخلی هستند که به دقیق بودن نتیجه آن کمک می‌کند.

خواندن راحت‌تر: ترازوهای دیجیتال با توجه به صفحه نمایشی که دارند برای استفاده راحت‌تر هستند و نمایشگر آن‌ها وزن را به‌صورت عددی نمایش می‌دهد.

به طور خلاصه آن‌ها دارای صفحه‌نمایش با نور پس زمینه هستند که اطلاعات آن را حتی در شرایط کم نور قابل خواندن می‌کند.

طراحی جمع و جور: ترازوهای دیجیتالی به دلیل جمع و جور بودن از محبوبیت بالایی برخوردارند.

آن‌ها به فضای زیادی نیاز ندارند؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را تقریبا در هر جایی از خانه یا محل کار خود قرار دهید.

انواع ترازوهای دیجیتال از لحاظ جنس بدنه:

ترازوهای دیجیتال در طرح‌ها و جنس‌های مختلف برای پوشش نیازهای متفاوت کاربران طراحی شده‌اند. از جنس‌های مختلف در نظر گرفته شده برای ترازو می‌توان جنس شیشه‌ای، فلزی، چوبی و پلاستیکی را نام برد.

نکات مهم هنگام خرید ترازو دیجیتال

انواع ترازوی دیجیتال

قبل از اقدام به خرید ترازوی دیجیتال باید ابتدا نیازتان را شناسایی و با توجه به آن و بودجه‌ای که دارید، خرید کنید.

  1. اولین نکته هنگام خرید ترازوی دیجیتال توجه به هزینه‌ای است که قصد دارید برای خرید آن انجام دهید. ترازوهای دیجیتال با توجه به کارایی متفاوتی که دارند قیمت‌های آن‌ها متغیر است.
  2. قدم بعدی باید توجه کنید که ترازو تا چه میزان دقت وزنی دارد. اگر می‌خواهید از آن برای آشپزخانه استفاده کنید باید ترازویی بخرید که دقت سنجش وزن کم دارد و اگر قصد دارید تا وزن‌های سنگین‌تر را اندازه‌گیری کنید باید ترازویی بخرید که تا وزن‌های بالا را نیز پشتیبانی می‌کند.
  3. اگر از ترازو برای ردیابی سلامت استفاده می‌کنید بهتر است ترازویی بخرید که حافظه ذخیره‌سازی اطلاعاتتان را برای دستیابی بهتر به روند کاهش وزن داشته باشید.
  4. برای خرید ترازو بهتر است مدلی را انتخاب کنید که واحد سنجش وزن متفاوتی نیز داشته باشد. برخی ترازوها قادرند تا وزن را بر اساس کیلوگرم، پوند و غیره بسنجند.
  5. برای مصرف بهینه تر باتری برخی ترازوها به سیستم خاموشی خودکار مجهز‌ شده‌اند. پس بهتر است هنگام خرید ترازویی را بخرید که این قابلیت را داشته باشد.

 

جمع بندی

با استفاده از اطلاعات مقاله فوق سعی کردیم تمامی نکات مهم در انتخاب ترازوی دیجیتال را شرح دهیم؛ همچنین توضیح مختصری درباره ترازوهای هوشمند دیجیتال دادیم. امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بهترین انتخاب را داشته باشید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و کمک درباره خرید ترازوی دیجیتال نظراتتان را از بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

قیمت ترازوی دیجیتال چقدر است؟

ترازوهای دیجیتال با توجه به جنس، قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند از قیمت‌های مختلفی برخوردار شده‌اند؛ بنابراین با توجه به بودجه خود همواره می‌توانید گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید پیدا کنید.

ترازو هوشمند بهتر است یا ترازوی دیجیتال معمولی؟

برای انتخاب بین ترازوی دیجیتال و ترازوی هوشمند باید به نیازتان توجه کنید. اگر فقط قصد سنجش وزن اشیا یا افراد را دارید ترازوی دیجیتال را خریداری کنید. اگر علاوه بر سنجش وزن اشیا نیاز دارید تا اطلاعات کلی درباره سلامت بدنتان داشته باشید بهتر است از ترازوی هوشمند استفاده کنید.

ترازوی دیجیتال دقت بالایی دارد؟

بله با توجه به سیستم کشش سنج که درون این دستگاه‌ها قرار گرفته رطوبت و جاذبه روی سنجش آن بی تاثیر است؛ بنابراین این ترازوها دقت سنجش بالایی دارند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b2%d9%88%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84/
ads
ads