داغ ترین ها :
راهنمای خرید جاروبرقی

راهنمای خرید جاروبرقی

اهمیت وجود جاروبرقی در خانه، نیازی به تایید و توضیح خاصی ندارد. همه ما می‌دانیم که این وسیله در خانه نقشی حیاتی ایفا می‌کند، و همه‌مان حداقل یکبار در هفته آن را روشن می‌کنیم تا خانه را تمیز کنیم. اگر قصد خرید جاروبرقی دارید، احتمالا تنوع و گوناگوی محصولات و برندهای مختلف داخلی و خارجی شما را گیج کند؛ بنابراین، شاید بد نباشد یک راهنمای خرید جاروبرقی ایرانی و خارجی داشته باشید تا به کمک آن به این سوال که “جاروبرقی خوب چی بخرم” پاسخ دهید و بتوانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید که پشیمانتان نکند.

 

خرید انواع جاروبرقی در تکنولایف: جاروبرقی

معرفی انواع جاروبرقی موجود در بازار

جاروبرقی‌ها در انواع گوناگونی تولید شده و به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند، هریک برای تمیز کردن محیط خاصی مناسبند. با دانستن قابلیت‌های انواع مختلف جاروبرقی است که می‌توانید، انتخاب بهتری براساس نیاز خود داشته باشید. در راهنمای خرید جاروبرقی، با انواع جاروبرقی آشنا خواهید شد.

1. جاروبرقی سطلی (ایستاده)

جاروبرقی سطلی به شکل استوانه‌ای طراحی شده و به صورت ایستاده روی چرخ‌ها و پایه‌های خود قرار می‌گیرد. این دستگاه در مقایسه با سایر مدل‌های جاروبرقی شکل جذابی ندارد، اما مزیت‌های بسیاری دارد که افراد را مجاب به استفاده از آن‌ها می‌کند. به عنوان مثال اگر از سروصدای بلند جاروبرقی بیزار هستید، باید بدانید که نوع سطلی در حین کار، سروصدای بسیار پایینی دارد.

اغلب مدل‌های جاروبرقی، قادر به تمیز کردن مایعات از سطح زمین نیستند؛ چرا که در صورت مکش مایعات با جاروبرقی معمولی، امکان سوختن موتور دستگاه وجود دارد. اما جاروبرقی سطلی یا ایستاده علاوه‌بر جمع کردن گرد‌و‌غبار زباله‌های خشک، امکان مکش مایعات را هم برای خریدار فراهم می‌کند. البته جمع کردن زباله‌های مایع و خشک تنها یکی از مزیت‌های جاروبرقی ایستاده است. تمیز کردن شومینه، جمع کردن آلاینده‌های ریز و درشت، تخلیه کردن باد تشک و اسباب‌بازی‌های استخر تنها برخی از ویژگی و امکانات جاروبرقی سطلی است.

2. جاروبرقی خانگی کانیستر (خوابیده)

کانیستر یا خوابیده از مدل‌های پرطرفدار جاروبرقی محسوب شده و برای تمیز کردن قالیچه، سرامیک و زیر مبلمان بهترین گزینه محسوب می‌شوند. سری‌های مختلف جاروبرقی خوابیده برای تمیز کردن پرده، روتختی و نقاط دور از دسترس مناسب هستند. جارو برقی کنیستر قیمت مناسب، قدرت و ظرفیت‌های مختلفی داشته و به دلیل وزن به نسبت کم در اغلب خانه‌ها یافت می‌شود. این مدل از جاروبرقی بسیار کم صدا کار می‌کنند، اما باید به این نکته هم اشاره کرد کمی حجیم بوده و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

3. جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی رباتیک در اصل یه تی کش و جارو دایره‌ای شکل کوچک است که معمولا در قطر 30 سانت و ارتفاع 8 سانتی‌متر تولید می‌شود. جاروبرقی رباتیک می‌تواند به صورت خودکار و بدون نیاز به حرکات دست، هر نقطه از خانه را نظافت و تمیز کند. مدل‌های جدید جاروبرقی‌های روباتیک، قابلیت بالا‌ رفتن از ارتفاع (تا 2 سانتی‌متر) را داشته و می‌توانند روی هر سطحی از موزایک گرفته تا سنگ و فرش حرکت کنند. زمان نظافت منزل با استفاده از جاروبرقی روباتیک، براساس متراژ و چیدمان خانه متغیر است. در مدل‌های جدید جاروبرقی روباتیک می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند، دستگاه را از راه دور کنترل کرد.

4. جارو برقی شارژی یا دستی

این مدل از جاروبرقی در دو دسته بی‌سیم یا سیم‌دار به بازار عرضه شده و برای تمیز کردن سریع و ساده فضا‌های کوچک بسیار مناسب هستند.
اگر از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید یا فرزند کوچکی در خانه دارید، طبیعی است که خانه شما بیش از دیگران نیاز به نظافت خواهد داشت. تمیز کردن چندباره خانه با جاروبرقی‌های سنگین و بزرگ می‌تواند، کاری بسیار دشوار باشد. جارو شارژی یا دستی وزن سبکی داشته و نیازی به سری‌های مختلف ندارد. شما می‌توانید برای نظافت سریع خانه، تمیز کردن فضای داخلی ماشین و جمع‌آوری موی حیوانات خانگی از این وسیله استفاده کنید.

 

 

5. جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه؟

جاروبرقی کیسه‌دار برای جمع‌آوری گرد‌و‌خاک و زباله‌ها از کیسه‌های پلیمری، کاغذی یا پارچه‌ای استفاده می‌کند. البته بسته به نوع دائمی یا یکبار مصرف بودن کیسه، بعد از هربار پرشدن، تخلیه شده یا تعویض می‌شود. مهم‌ترین مزیت جارو برقی کیسه‌دار این است که با وجود فیلتر‌های متعدد در دستگاه، گرد‌وغبار و خاک کمتری به موتور جارو می‌رسد. وجود کیسه در این مدل از جاروبرقی‌ها باعث شده، دستگاه نیازی به شست‌و‌شو و نگهداری زیاد نداشته باشد. اما فراموش نکنید که در صورت پر شدن کیسه و عدم تعویض یا خالی کردن آن از قدرت مکش جاروبرقی هم کاسته خواهد شد.

جاروبرقی بدون کیسه، مخزنی جداگانه برای جمع‌آوری گرد‌و‌غبار داشته و معمولا مخزن آن شفاف است تا کاربر از حجم زباله جمع شده در مخزن اگاه شود. موتور جارو برقی بدون کیسه از سایر مدل‌ها بزرگ‌تر بوده و قدرت مکش بیشتری دارد. در این مدل از جاروبرقی، گرد‌و‌غبار داخل مخزن جمع‌آوری شده و امکان بازگشت مجدد غبار به هوا در حین تمیز‌کاری وجود دارد. همچنین احتمال سوختن موتور در جاروبرقی بدون کیسه بسیار بیشتر از مدل‌های دیگر است.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید پنکه

 

هنگام خرید جاروبرقی به چه مواردی توجه کنیم؟

بهترین مارک جاروبرقی چیست؟

  • صدا: جاروبرقی یکی از پرسروصداترین لوازم خانگی‌ست. به محض روشن کردن آن، ناگهان صدای موتور بلند می‌شود و هرکس که خواب باشد را بیدار می‌کند. اگر فرزند کم سن‌وسال یا حیوان خانگی داشته باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که هنگام فعال شدن جاروبرقی چقدر می‌ترسند و شوکه می‌شوند! خیلی از جاروبرقی‌هایی که این روزها تولید می‌شوند، دارای عایق بدنه و مخزن موتور هستند و صدا را تا حد خیلی خوبی کم می‌کنند. البته که قیمت این جارو برقی‌ها کمی بیشتر از مدل‌های بدون عایق است.
  • فیلتر: تمام جاروبرقی‌ها فیلتر دارند، اما برخی فقط یکی، و برخی مجهز به چندین فیلتر هستند. فیلتر HEPA یا هپا در تمامی جاروبرقی‌های کیسه‌ای هست و اگر جارویتان تنها یک فیلتر دارد، آن فیلتر، هپا می‌باشد. فیلترهای نانو، سایکلون، و مدل‌های دیگر هم وجود دارد که معمولا در جاروهای بدون کیسه استفاده می‌شود. فیلترها باید چند وقت یکبار عوض شوند وگرنه منجر به افزایش صدای جارو می‌شوند.
  • کیسه: جاروها در دو دسته‌ی کیسه‌ای و مخزنی (بدون کیسه) جای می‌گیرند. جاروبرقی‌های کیسه‌ای که اکثرمان از آن‌ها استفاده می‌کنیم، مجهز به یک کیسه‌ی پارچه‌ای یا پلمیری هستند که آشغال‌های جمع شده، درون آن‌ها جای میگیرند. کیسه‌ها باید بعد از هر دو سه بار استفاده خالی شوند تا تاثیری روی روند مکش جارو نداشته باشند. در جاروهای بدون کیسه، آشغال‌ها در مخزن شفاف جاروبرقی جمع و فشرده می‌شوند؛ البته نیاز نیست نگران کارکرد این جارو باشید چون عملکرد و راندمان بالایی دارد.
  • توان: قدرت موتور و توان مکش جاروبرقی یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب جارو، و قیمت آن است. 
  • وزن: جاروبرقی وسیله‌ای نسبتا سنگین است؛ اما از آن‌جا که ابعاد مختلفی دارد، شما هنگام خرید باید جارویی را تهیه کنید که بتوانید به راحتی حمل و جابجا کنید.
  • لوازم جانبی: امروزه جاروبرقی دیگر محدود به تمیز کردن فرش نیست و کف خانه‌ها از انواع مختلفی از سطوح پوشیده شده‌اند. یک جاروبرقی مناسب مجموعه‌ای از ابزار و تجهیزاتی مانند برس کفپوش، برس اثاثه، ابزار تمیز کردن درز و شیار‌ها را داراست. در برخی از مدل‌های جارو برقی، یک محفظه داخلی برای نگهداری از این لوازم وجود دارد.
  • اندازه مناسب سیم جاروبرقی: اگر اندازه سیم جاروبرقی کم باشد، باید در حین جارو زدن به طور مداوم دست از کار کشیده و دوشاخه دستگاه را به پریز برق‌های گوناگون وصل کنید. این موضوع می‌تواند برای تمیز کردن خانه‌هایی با متراژ بالا و نقاط دور از دسترس فراوان واقعا سخت باشد. یک سیم مناسب بلند در حدود 6 الی 6 متر طول داشته و به کاربر امکان می‌دهد بدون قطعی، محل را جارو و تمیز کند.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید بخاری برقی

 

بهترین جاروبرقی های بازار در برندهای مختلف

از نظر شما بهترین مارک جاروبرقی چیست؟

در ادامه راهنمای خرید جاروبرقی، به شما تعدادی از بهترین جارو برقی های پرفروش و پرطرفدار در برندهای مختلف ایرانی و خارجی را معرفی خواهیم کرد. با بررسی ویژگی‌های معرفی شده در این جاروها، می‌توانید گزینه‌ای که از نظر ظاهری، توان و قیمت ایده‌آل شما است را به‌راحتی پیدا و انتخاب کنید.

جاروبرقی پارس خزر Turbo 2500WS

پارس خزر یکی از بهترین و مطرح‌ترین برندهای داخلی در زمینه تولید لوازم خانگی است و در طی سالهای فعالیت خود موفق شده تا رضایت و اعتماد کاربران را جلب کند و در زمینه تولید جاروبرقی نیز، می‌توان آن را بهترین مارک جاروبرقی ایرانی دانست.

جاروبرقی Turbo 2500 WS، از نوع کیسه‌ای است و با توان ۲۵۰۰ وات، به‌خوبی سطوح را تمیز می‌کند و با قدرت مکش قوی خود، آشغالهای ریز و درشت را به داخل می‌کشد. ابعاد این جارو، ۲۱۰×۲۷۰×۴۷۰ میلی متر است و ۵.۴ کیلوگرم وزن دارد؛ پس اگر قصد خرید آن را دارید، باید ببینید این وزن و ابعاد اذیتتان می‌کند یا نه. البته، دسته‌ی جاروبرقی با طراحی ارگونومی بدنه آن تناسب دارد و مجهز به کاور ضدلغزش است تا حین حمل‌ونقل اذیتتان نکند. در این جاروبرقی سنسوری تعبیه شده که هر زمان مخزن پر شد به شما اطلاع دهد تا آن را خالی کنید. این جارو برقی مجهز به یک فیلتر بوده که آن هم فیلتر HEPA است و خوب است که چندوقت یکبار عوض یا تمیز شود که عملکرد دستگاه را دچار اختلال نکند. 

جاروبرقی پارس خزر Turbo 2500WS

خرید جاروبرقی پارس خزر Turbo 2500WS

جاروبرقی سایا Fotun

جاروبرقی سایا مدل فوتون یک جاروی کیسه‌دار با ۳.۵ کیلوگرم وزن است که با توان ۲۰۰۰ وات کار می‌کند. چنانچه خانه‌ی شما بزرگ نیست، یک جاروی ۲۰۰۰ وات کار شما را راه می‌اندازد و سطوح را به‌خوبی برق می‌اندازد. علاوه‌برآن، در مصرف برق نیز صرفه‌جویی می‌شود. این جارو کابلی به طول ۵ الی ۱۰ متر دارد که حتی نیاز به جابه‌جایی جارو و بلند کردن آن در حین جاروکشی هم ندارید.

همچنین، جاروی مدل سایا مجهز به سه سری در اندازه‌ها و شکل‌های متفاوت است که به کمک آن‌ها می‌تواند تمامی سطوح مختلف را به‌خوبی تمیز کنید.

بهترین مارک جارو برقی چیست

 

خرید جاروبرقی سایا Fotun

 

جاروبرقی سایا Lotus

مدل ۲۰۰۰ وات دیگر در لیست جاروبرقی‌های سایا که در دسته‌ی جاروهای محبوب و پرطرفدار برای محیط‌‌های نه‌چندان بزرگ قرار می‌گیرند، مدل Lotus است. البته این جارو با داشتن ۵ کیلوگرم وزن، جاروی سنگینی محسوب می‌شود و اگر قصد خرید‌ آن برای افراد سالمند یا کم‌توان را دارید، باید جابه‌جایی آن را هم در نظر داشته باشید.

این جارو در دسته‌ی جاروهای کیسه‌دار قرار می‌گیرد و از فیلترهای بهداشتی، به‌منظور تمیزکاری کامل‌تر و بهتر کمک می‌گیرند. میزان توان مکش قابل کنترل می‌باشد؛ چرا که بعضی قسمت‌های خانه، لازم است با مکش کمتری جارو شوند که آسیب نبینند. سایا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی که در جاروبرقی‌های خود استفاده کرده، از نظر خیلی از کاربران بهترین مارک جاروبرقی ایرانی است.

lotus جاروبرقی سایا

 

خرید جاروبرقی سایا Lotus

 

جاروبرقی تولیپس VC-635D

مورد دیگر در راهنمای خرید جاروبرقی، جارویی از برند تولیپس است. تولیپس VC-635D یک جاروی کم‌نظیر و فوق‌العاده با قدرت مکش بی‌نظیر است که با توان ۲۴۰۰ وات، در عرض زمانی کوتاه فضا را به‌خوبی تمیز می کند و برق می‌اندازد.

این جارو ۵ کیلوگرم وزن دارد، مجهز به سیمی به طول ۵ متر است، و با کمک دو چرخ بزرگی که در بغل‌هایش قرار دارد روی زمین کشیده و جابه‌جا می‌شود، اما اگر قصد بلند کردن و حمل آن در طبقات یا جاهای با اختلاف سطح باشید، ممکن است به مشکل بخورید؛ پس این نکته را پیش از خرید در نظر داشته باشید.

جاروبرقی VC-635D مانند دیگر جاروهای کیسه‌دار، مجهز به فیلتر HEPA است که در حین جارو کردن، جلوی پخش شدن گردوغبار در هوا را می‌گیرد تا برای افراد حساس به گردوخاک مشکلی ایجاد نکند. این جارو، مجهز به چندین سری در اندازه‌های مختلف است که حتی کوچکترین درزها مانند کناره‌های مبل یا کناره‌های دیوار را هم بتوانید تمیز کنید.

بهترین مارک جاروبرقی در بازار ایران چیست؟

 

خرید جاروبرقی تولیپس VC-635D

 

 

جاروبرقی تولیپس VC-622S

گزینه دیگر در لیست راهنمای خرید جاروبرقی خوب، جاروی کیسه دار VC622S تولیپس است. وزن این جارو تنها ۴ کیلوگرم است و ۲۲۰۰ وات توان مکش دارد. همانطور که مشخص است، وزن این دستگاه تقریبا نصف خیلی از مدل‌های دیگر با همین توان است. همچنین، سیم آن ۵ متر طول دارد و اگر آن را کامل باز کنید، مجبور نیستید مدام جارو را روی فرش بکشید و جابجا کنید. بدنه جاروبرقی کاملا کلاسیک، و همان شکل تخم‌مرغی‌ای را دارد که همه‌ی ما از جاروبرقی‌ها می‌شناسیم. چرخ‌ها زیر بدنه قرار گرفته‌اند و موقع کشیده شدن جارو، اذیتتان نخواهد کرد. فیلتر استفاده شده در این جارو مثل خیلی دیگر از جاروبرقی‌های کیسه‌ای، HEPA است و از معلق شدن ذرات در فضا جلوگیری می‌کند. به طور کلی، جاروبرقی فیلیپس مدل VC622S وسیله‌ای خوش قیمت و سبک وزن، با کارآیی بالاست که به‌خوبی سطوح مختلف خانه شما را تمیز می‌کند و گردوغباری به جا نمی‌گذارد.

جاروبرقی تولیپس مدل VC-622S

خرید جاروبرقی  VC-622S

جاروبرقی پارس خزر KOMPRESSOR VC-2500W

جاروبرقی ایرانی دیگر در راهنمای خرید جاروبرقی، مدل VC-2500W پارس خزر است که با توان ۲۵۰۰ وات، مکشی فوق‌العاده و پرقدرت دارد و ذرات را به‌خوبی جمع‌آوری می‌کند. وزن جاروبرقی ۸.۵ کیلوگرم است که جای تامل دارد، اما بلندی لوله‌ی جاروبرقی، نیاز شما به جابجا کردن و کشیدن آن کم می‌کند و به‌راحتی می‌توانید آن را در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید و جارو کنید. فیلتر خروجی استفاده شده در این جاروبرقی پارس خزر، از نوع هپا است که نمی‌گذارد ذرات در هوا معلق شوند. همچنین، ۴ نوع مختلف پاکت (دائمی، ضدآلرژی و  دو پاکت کاغذی) در آن استفاده شده که با توجه به نیاز خود، پاکت را انتخاب کنید.

جارو برقی پارس خزر مدل KOMPRESSOR VC-2500W

خرید جاروبرقی  KOMPRESSOR VC-2500W

 

 

جاروبرقی تکنو TE-2440

مدل تکنو TE-2440 یک جاروی کیسه‌دار دیگر در لیست راهنمای خرید جاروبرقی است که با ۲۴۰۰ وات قدرت موتور کار می‌کند. وزن جارو، ۶.۳ کیلوگرم است که وزن بسیار قابل توجهی است و می‌تواند یکی از فاکتورهای منفی جارو تلقی شود؛ با این‌حال، عملکرد خوب جارو را نباید نادیده گرفت.

این جارو مجهز به فیلتر HEPA است که مانع از پخش گردوخاک در محیط می‌شود و کیسه‌ی آن گنجایش ۵ لیتر دارد. اگر مدام جارو نمی‌کشید، این گنجایش کیسه شما را از خالی کردن مداوم کیسه نجات می‌دهد. طول کابل، ۴.۵ متر است و در یک فضا با اندازه‌ی متوسط، نیاز به جابه‌جایی آن نخواهد بود.

راهنمای خرید جاروبرقی خوب

 

خرید جاروبرقی تکنو TE-2440

جاروبرقی پارس خزر VC-2200 Chrome

تنوع جاروبرقی‌های پارس خزر، برای سلایق و بودجه‌های متنوع ایده‌آل است. این جارو، بسیار کم‌صداست و در آن می‌توانید از کیسه‌های یکبار مصرف هم استفاده کنید تا مجبور به تمیز کردن آن نشوید. همچنین، سنسوری روی بدنه جارو تعبیه شده که به شما نشان می‌دهد کیسه چقدر پر شده و زمان تعویض و تخلیه آن رسیده یا نه.

فیلترهای HEPA در خروجی و ورودی موتور قرار گرفته‌اند تا گردوخاکی در فضا پخش نشود. میزان مکش دستگاه، به‌کمک ولوم کنترل مکش قابل تنظیم و کم‌وزیاد کردن است تا در محیط‌هایی که به مکش کمتر نیاز دارد، بتوانید آن را متعادل کنید.

راهنمای خرید جاروبرقی ایرانی

 

خرید جاروبرقی VC-2200 Chrome

 

جاروبرقی تولیپس VC-625D

جاروبرقی خوب دیگری که در لیست بهترین جاروبرقی های ایرانی قرار دارد، مدل VC-625D تولیپس است. این جارو ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد و با ۲۴۰۰ وات توان کار می‌کند. موتور پرقدرت این دستگاه، با وجود مکش و توان بالا، رده‌ی مصرف انرژی A دارد و منجر بالا رفتن قبض برقتان نمی‌شود.

کیسه‌ی این دستگاه ثابت است و ۳ لیتر گنجایش دارد که به سیستم نشانگر پر بودن هم مجهز است. البته، اگر بخواهید می‌توانید از کیسه‌های یکبار مصرف هم در آن استفاده کنید که مجبور به تمیز کردن آن نشوید. همچنین، این جارو هم مانند دیگر مدل‌های کیسه‌دار به فیلتر هپا که ضدآلرژی است مجهز می‌باشد.

تولیپس vc625

 

خرید جاروبرقی تولیپس VC625D

 

جمع بندی

تنوع جاروبرقی‌های موجود در بازار در قیمت و توان و کارآیی، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید چیزی که می‌خواهید را راحت‌تر پیدا کنید. در این مقاله، بهترین و پرفروش‌ترین جاروبرقی‌ها معرفی شدند. برخی از آن‌ها ویژگی خاصی داشتند که آن‌ها را از دیگر جاروها متمایز می‌کرد، برخی هم نه. لیست راهنمای خرید جاروبرقی، بدین منظور تهیه شد شما ویژگی‌های جاروهای مختلف را همزمان ببینید و بتوانید راحت‌تر آن‌ها را با هم مقایسه، و در نهایت خرید کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
جارو رباتیک چیست؟

 

سوالات متداول

جاروبرقی چند وات خوب است؟ جاروبرقی‌های بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات، قدرت مکش فوق‌العاده‌ای دارند و به‌طور کلی، رضایت کاربران را جلب کرده‌اند.

آیا جاروبرقی سطلی کیسه دارد؟ برخی از مدل‌های جاروبرقی‌های سطلی کیسه‌ دارند اما تمیز کردن کیسه‌هایشان بسیار سخت‌تر از جاروبرقی‌های دیگر است. استفاده از جاروهای کیسه‌دار معمولی راحت‌تر از مدل‌های سطلی است.

جاروبرقی آب و خاک چیست؟ جاروبرقی آب و خاک، جارویی با مکش قوی جهت جمع کردن مایعات و جامدات از روی سطوح است. جاروبرقی‌هایی که می‌توانند آب را جمع کنند، جاروهای صنعتی هستند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c/
ads