داغ ترین ها :
راهنمای خرید خردکن برقی؛ انواع مدل خردکن

راهنمای خرید خردکن برقی؛ انواع مدل خردکن

فارغ از این که به آشپزی علاقه دارید یا آن را کاری خسته کننده می‌دانید، دستگاه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا بهتر و در مدت زمان کمتری غذای مورد نظر خود را تهیه کنید. خردکن یکی از این لوازم ضروری آشپزی است و در این مطلب قصد داریم به انواع خردکن موجود در بازار و همچنین نکات مهم در خرید خردکن برقی بپردازیم.

خردکن چیست؟

هنگام آشپزی کردن بیش از هر کار دیگری مجبور می‌شویم مواد غذایی مختلف را برای پخت غذا خرد کنیم. این کار می‌تواند هم خسته کننده و هم وقت‌گیر باشد و اینجا خردکن به کمک شما خواهد آمد و مواد غذایی را در سریع‌ترین حالت ممکن و در اندازه‌های یکسان خورد می‌کند که این جزو مزایا خردکن برقی به حساب می‌آید.

خردکن چیست؟

شما می‌توانید حتی با خردکن گوشت‌های نرم مانند ماهی را نیز چرخ کرده و به حالت یک‌دست دربیاورید. خردکن ابعاد بزرگی ندارد و معمولا هم تنها کار خرد کردن را انجام می‌دهد و برای داشتن امکانات و قابلیت‌های بیشتر و داشتن ظرف بزرگ‌تر باید به سراغ خرید غذاساز بروید.

 

انواع خردکن را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت خردکن

انواع خردکن موجود در بازار کدام است؟

در بخش قبلی به ماهیت و مزایا خردکن برقی پرداختیم و این قسمت به سراغ انواع خردکن می‌رویم.

خردکن دستی

خردکن دستی یکی از انواع خردکن است که نیازی به برق ندارد و شما باید دستگیره‌ای را به صورت دایره‌ای بچرخانید تا تیغ موجود درون ظرف حرکت کند و مواد غذایی خرد شود.

این نوع خردکن برقی قیمت بسیار مناسبی دارد و چون خبری از موتور و دیگر قطعات نیست شما با کمترین هزینه می‌توانید آن را خریداری کنید. نقطه ضعف این خردکن این است که در صورت نیاز به ریزتر کردن مواد غذایی سخت شاید دست شما بعد از مدتی خسته شود و از طرفی نتوانید مواد غذایی مورد نظر را به صورت کامل خرد کنید.

انواع خردکن موجود در بازار کدام است؟

خردکن برقی

یکی دیگر از انواع خردکن موجود در بازار، خردکن برقی است که از یک موتور استفاده می‌کند و از برق شهری نیرو می‌گیرد. این دسته از خردکن‌ها به نسبت خردکن‌های دستی قیمت بالاتری دارند ولی توان بسیار بیشتر آن‌ها باعث می‌شود شما بتوانید حتی مواد غذایی سخت مانند مغزیجات را نیز خرد کنید.

خرد کن برقی هم به خرد کن تک کاره و خردکن برقی چندکاره دسته بندی میشود. تفاوت خرد کن برقی تک کاره و خردکن برقی چندکاره در چیست؟ خرد کن های برقی کاربرد های بیشتری مانند رنده هستند و یا انواع تیغه ها با اندازه و برش های مختلف دارد.

دسته دیگری از خردکن‌های برقی داریم که چندکاره هستند و وارد دنیای غذاسازها می‌شوند. در مورد تفاوت غذاساز و خردکن در مطلب دیگری صحبت کرده ایم.

 

 

نکات مهم در خرید خردکن برقی

مانند هر محصول دیگری زمانی که تصمیم به خرید خردکن می‌گیرید نیز نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

جنس تیغه خردکن

یکی از نکات مهم در خرید خردکن برقی همین جنس تیغه است؛ چرا که در صورت مناسب نبودن جنس تغیه به مرور تیغه کند می‌شود، دیگر نمی‌تواند مواد غذایی و به خصوص مواد غذایی سخت‌تر را خرد کند. توجه داشته باشید که جنس تیغه بهتر است از فولاد ضد زنگ باشد.

 

انواع آب میوه گیری را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید آب میوه گیری

جنس ظرف

کارکرد خردکن به این صورت است که تیغه درون یک ظرف قرار می‌گیرد و شما مواد غذایی را داخل ظرف می‌ریزید و در نهایت موتور را به روی ظرف قرار می‌دهید تا مواد غذایی خرد شوند. ظرف خرد کن همواره با مواد غذایی مختلف سر و کار دارد و اگر جنس خوبی نداشته باشد به مرور آسیب می‌بیند و حتی خوب تمیز نمی‌شود و حتی رنگ ظرف تغییر میکند. دلیل این موضوع این است که برخی از مواد غذایی حالت اسیدی دارند و یک ظرف بی‌کیفیت خیلی سریع آسیب می‌بیند.

ظرفیت ظرف خردکن برقی

بسیاری از خردکن‌های برقی ابعاد کوچکی دارند اما نکته بسیار مهم این است که شما باید بر اساس تعداد اعضای خانواده خود خردکن با ظرفیت مناسب را خریداری کنید. مثلا اگر خانواده شما 5 نفره یا بیشتر است یک خردکن کوچک با پارچی کوچک برای شما کاربرد نخواهد داشت و مجبور خواهید شد برای خرد کردن هر ماده غذایی چند بار فرآیند خرد کردن را پشت سر بگذارید.

نکات مهم در خرید خردکن برقی

توان موتور

شاید بتوان مهم‌ترین بخش یک خردکن را قدرت موتور آن در نظر گرفت؛ زیرا اگر موتور توان کافی نداشته باشد نمی‌تواند از پس مواد غذایی مانند مغزیجات بربیاید. هرچقدر قدرت موتور بیشتر باشد شما می‌توانید مواد غذایی گسترده‌تری را آن هم به صورت بهتر خرد کنید. پس حتما به توان موتور خردکن توجه داشته باشید و بسته به استفاده یک موتور با توان بالا را انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید غذاساز

 

بهترین مارک خردکن برقی کدام است؟

پاسخ به این سوال که بهترین مارک خردکن برقی کدام است کار ساده‌ای نیست و برندهای بیشماری وجود دارند که لوازم خانگی و خردکن تولید می‌کنند. در ادامه سعی می‌کنیم چند برند ایرانی و خارجی خوب را معرفی کنیم.

فیلیپس

فیلیپس یک برند هلندی است که در سال 1891 در Eindhoven هلند پایه‌گذاری شده و در سال 1997 ساختمان اصلی به Amsterdam منتقل شده است. این برند حالا 131 سال قدمت دارد و طبیعی است که محصولات بسیار خوب و باکیفیتی تولید کند. محصولات خانگی فیلیپس در سرتاسر جهان به فروش می‌رسند و در صورت خرید از این برند می‌توانید از کیفیت بسیار عالی خردکن خود مطمئن باشید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مدل آون توستر

 

فلر

فلر یک برند آلمانی است که در سال 1994 شروع به فعالیت در زمینه ساخت لوازم خانگی کرده است. همان‌طور که همه ما می‌دانیم کشور آلمان از نظر صنعت بسیار پیشرفته است و تعجبی ندارد و یک برند خانگی از این کشور اروپایی کیفیت بسیار خوبی داشته باشد. لوازم خانگی فلر علاوه بر کیفیت به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا با نیاز کاربران همسو باشند و در عین کارایی به ساده‌ترین شکل ممکن کار کنند.

مولینکس

برند مولینکس - خردکن

نوبت به برند فرانسوی مولینکس می‌رسد. این شرکت در سال 1937 توسط Jean Mantelet پایه‌گذاری شده و حالا بیشتر از 80 سال است که لوازم خانگی باکیفیتی را تولید و روانه بازار جهانی می‌کند. این برند فرانسوی از سال‌های دور در کشور حضور داشته و جایگاه ویژه‌ای بین کاربران ایرانی دارد تا حدی که نام این برند به محصولات خاصی نسبت داده می‌شد.

 

 

بوش

بوش هم یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های لوازم خانگی آلمان و به نوعی کل جهان است. این برند در سال 1886 توسط Robert Bosch در Stuttgart پایه گذاری شد. این سازنده در سال 1906 برای اولین بار پا به عرصه جهانی گذاشت و حالا 136 سال است که در زمینه لوازم خانگی و ابزار برقی فعالیت می‌کند. محصولات BOSCH کیفیت ساخت مثال‌زدنی دارند و کارایی آن‌ها نیز بسیار خوب است و در صورت خرید خردکن از بوش از عملکرد بی‌نقص آن رضایت خواهید داشت.

پارس خزر

برند پارس خزر - خردکن

پارس خزر یک برند ایرانی است که در سال 1347 با همکاری توشیبا ژاپن در رشت پایه‌گذاری شد. نام شرکت پارس توشیبا بود که در سال 1361 به پارس خزر تغییر نام داد و این سازنده حالا بیشتر از 50 سال است که در زمینه تولید لوازم خانگی پلوپز، خردکن و چای ساز و … تجربه دارد. این تجربه باعث شده تا پارس خزر به یک برند قابل اعتماد برای خرید انواع لوازم خانگی از جمله خرید پلوپز تبدیل شود.

تولیپس

شرکت تولیپس یکی از زیربرندهای صنایع الکتریکی ناسیونال ایران است. ایران ناسیونال یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده ایرانی است و به احتمال زیاد آن را می‌شناسید. تولیپس مدتی است که فعالیت خود را زیر نظر ایران ناسیونال آغاز کرده و لوازم خانگی در دسته بندی‌های مختلف تولید می‌کند.

میگل

میگل هم یک برند ایرانی است که تلاش می‌کند لوازم خانگی باکیفیتی را مطابق با استاندارهای اروپا برای کاربران داخلی با بهترین قیمت تولید کند. این برند طی چند سال اخیر به دلیل تحریم‌ها و دشواری ورود برندهای خارجی و همچنین قیمت بالای لوازم خانگی خارجی بسیار مورد توجه قرار گرفته و مردم نیز از کیفیت محصولات رضایت داشته‌اند.

 

 

بهترین مدل‌ها برای خرید خردکن برقی

در ادامه فهرستی از گزینه‌های خرید خردکن برقی را به شما معرفی خواهیم کرد.

خردکن بلانتون مدل CH-2101

این خردکن با وجود این که قیمت بالایی ندارد اما از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است. این مدل دارای یک ظرف پلاستیکی 2 لیتری است و موتور به روی درب ظرف قرار گرفته و با فشار دست کار می‌کند. موتور این خردکن توان 400 واتی دارد و مهم‌تر این که این محصول از یک تیغه‌ 6 تایی استفاده می‌کند و این باعث می‌شود هم مواد غذایی بهتر خرد شود و هم از طرفی جابجایی و  مخلوط شدن مواد غذایی بسیار بهتر انجام شود و در نهایت مواد غذایی یک‌دست‌تر شوند.

جنس تیغه استیل ضد زنگ است تا به مرور زمان کند نشود و آسیب نبیند و بتواند از پس مغزیجات و مواد غذایی سخت‌تر نیز به خوبی بربیاید. این خردکن همچنین دارای اهرم سیر پوست کن است تا عملکرد آن را به نسبت قیمت بسیار خوب ارزیابی کنیم.

 

قیمت خردکن بلانتون مدل CH-2101

 

خردکن پارس خزر مدل Omega

پارس خزر یک برند ایرانی بوده و بیشتر از 50 سال است که لوازم خانگی تولید می‌کند و همین تجربه زیاد باعث می‌شود محصولات این سازنده کیفیت خوبی داشته باشند و در عین حال با قیمت رقابتی وارد بازار شوند. خردکن پارس خزر مدل Omega توان 780 واتی دارد که به خوبی نشان می‌دهد موتور این محصول تا چه حد قوی است و می‌تواند مواد غذایی مختلف را خرد کند.

خردکن پارس خزر مدل Omega

به لطف این موتور و تیغه‌هایی از جنس استیل ضد زنگ که بسیار تیز و برنده هستند شما می‌توانید مغزیجات و حتی گوشت قرمز را با این خردکن خرد کنید. جنس ظرف طبق انتظار پلاستیکی است و برای استفاده از این محصول باید دکمه روی دستگاه را فشار دهید تا خردکن شروع به کار کند.

 

قیمت خردکن پارس خزر مدل Omega

 

خردکن تک الکتریک مدل RO1108-51B

این خردکن از نظر قدرت موتور نسبت به دو مدل قبل توان کمتری دارد و این باعث می‌شود برای خرد کردن برخی از مواد غذایی گزینه خیلی ایده‌الی نباشد. قدرت موتور خردکن تک الکتریک مدل RO1108-51B برابر با 200 وات است ولی موتور از دو سرعت و حالت Turbo پشتیبانی می‌کند تا بدون مشکل بتوانید مواد غذایی چون سبزیجات را خرد کنید. ظرف این خردکن ظرفیتی برابر با 1 لیتر دارد و تیغه 4 تایی از جنس استیل ضد زنگ به خرد شدن بهتر و هم‌خوردن مواد غذایی کمک شایانی می‌کند.

 

قیمت خردکن تک الکتریک مدل RO1108-51B

 

خرد کن تکنو مدل Te-211

خردکن تکنو مدل Te-211 یکی از ارزان‌ترین مدل‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. با وجود این قیمت کم قدرت موتور این خردکن برابر با 300 وات است و تیغه‌هایی سه‌تایی برای آن در نظر گرفته شده است. ظرف محصول ظرفیتی برابر  با 1.2 لیتر دارد و شما می‌توانید سرعت موتور را تنظیم کنید تا مواد غذایی مختلف دقیقا مطابق با نیاز شما خرد شوند.

خرد کن تکنو مدل Te-211

 

قیمت خرد کن تکنو مدل Te-211

 

سوالات متداول

انواع خردکن موجود در بازار کدام است؟ خردکن دستی یکی از انواع خردکن است که نیازی به برق ندارد و شما باید دستگیره‌ای را به صورت دایره‌ای بچرخانید تا تیغ موجود درون ظرف حرکت کند و مواد غذایی خرد شود. یکی دیگر از انواع خردکن موجود در بازار، خردکن برقی است که و منبع تغذیه آن برق شهری است.

مهم‌ترین بخش یک خردکن کدام است؟ شاید بتوان مهم‌ترین بخش یک خردکن را قدرت موتور آن در نظر گرفت؛ زیرا اگر موتور توان کافی نداشته باشد نمی‌تواند از پس مواد غذایی مانند مغزیجات بربیاید. هرچقدر قدرت موتور بیشتر باشد شما می‌توانید مواد غذایی گسترده‌تری را آن هم به صورت بهتر خرد کنید. پس حتما به توان موتور خردکن توجه داشته باشید و بسته به استفاده یک موتور با توان بالا را انتخاب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%ae%d8%b1%d8%af%da%a9%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c/
ads
ads