داغ ترین ها :
راهنمای خرید سشوار؛ معرفی انواع سری سشوار

راهنمای خرید سشوار؛ معرفی انواع سری سشوار

سشوار یکی از مهم‌ترین ابزارهای زیبایی و آرایش مو است و بیشترین استفاده را در همه خانه‌ها دارد. با افزایش قیمت دستگاه‌های الکترونیکی، خرید یک سشوار باکیفیت یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت به شمار‌می‌رود. از طرف دیگر خرید سشوار باکیفیت موهای شما را از آسیب نجات می‌دهد و جلا و زیبایی خاصی به موها می‌بخشد. قبل از خرید سشوار باید یکسری نکات ضروری را مد نظر قرار دهید. در این راهنمای خرید سشوار قصد داریم درباره ویژگی‌های ضروری یک سشوار باکیفیت توضیح بدهیم.

راهنمای خرید سشوار

نکات مهم در خرید سشوار

نوع کارایی سشوار

باید هدف از خرید سشوار را مشخص کرده و بعد، براساس نو کارایی خرید کنید. سشوارها دارای انواع دستی، هودی سالنی و دیواری هستند. اگر شما آرایشگر هستید و می‌خواهید یک سشوار حرفه‌ای تر خریداری کنید، سشوارهای سالنی را باید انتخاب کنید. اما برای  افرادی که زیاد سفر می کنند، یک سشوار جمع و جور مناسب‌تر است. این نوع سشوارها اکثرا کوچک هستند و برای سفر طراحی شده اند و به راحتی در چمدان یا ساک قرار می‌گیرند.

سایز و وزن سشوار

وزن و اندازه سشوار دو ویژگی ضروری یک سشوار است. زیرا باید مدت زیادی در دستان خود قرار دهید و اگر زیاد سنگین باشد، به دست ها آسیب می زند. همینطور افرادی که موهای جعد و فری دارند، حتما باید با سشوارهای سبک تر کار کنند زیرا مدت زمان بیشتری برای خشک کردن مو نیاز دارند و سشوار سنگین مناسب نیست. سایز سشوار هم نکته مهمی است که باید به آن حین خرید توجه کنید. سشوارهای جمع و جور، کاربردهای بییشتری از سایزهای بزرگ دارند. زیرا به راحتی در چمدان یا ساک شما جا می شوند. و می توانید وقتی به استخر می روید در ساک خود بگذارید، آن ها به راحتی در کیف شما قرار می گیرند و با آن می توانید موهای تان را خشک کنید.

سایز و وزن سشوار

طول سیم سشوار

اگر دوست دارید حین سشوار کشیدن خود را در آیینه ببینید، حتما یک سشوار با سیم بلند بخرید. این گزینه مناسب برای افرادی است که پریز نزدیک کنار میز آرایشی ندارند و باید به دنبال یک پریز نزدیک باشند، درنتیجه در این مواقع سیم بلند بسیار به کار می آید. نکته مهم که باید در مورد سیم سشوار مد نظر قرار دهید این که نباید هرگز سیم سشوار را دور آن بپیچید زیرا به سیم کشی داخلی آن آسیب می زند. بهتر است سشواری را انتخاب کنید که دارای سیم جمع شونده باشد.

طول سیم سشوار

راحتی

قبل از خرید سشوار حتما آن را در دستان‌تان قرار دهید و طرز قرار گرفتن آن را بررسی کنید. یک سشوار خوب باید به راحتی در دستان جای گیرد، به خصوص اگر مرتبا از سشوار استفاده می کنید، راحتی ویژگی بسیار ضروری است. سشواری را انتخاب کنید که استایل مناسب و وزن سبکی داشته باشد تا بتوانید راحت با آن کار کنید.

 

بیشتر بخوانید:
راهنمای انتخاب ماساژور

 

توان سشوار

قدرت سشوار براساس وات سنجیده می شود. طبیعتا هرچه عدد وات سشوار بیشتر باشد، به قدرت سشوار افزوده می شود. به طور کلی قدرت سشوارها بین 1000 وات تا 3600 وات متغیر است. سشوارهای معمولی و ارزان تر توانی بین 1000 تا 1800 وات دارند. سشوارهایی که وات بیشتری دارند، برای انواع موها طراحی شده اند. اما این موضوع را مد نظر قرار دهید که هر چه توان دستگاه بیشتر باشد، سشوار میزان سختی و  سرعت عمل بیشتری خواهد داشت و  گرمای بیشتری تولید می کند. موتورهای ضعیف معمولا گرمای بیشتر و میزان باد ضعیف‌تری دارند. و این گرما برای افرادی که موهای نازک و صافی دارند، مضر است. اما برعکس افرادی که موهای مجعدی دارند باید از یک سشوار با دمای بالا استفاده کنند.

دکمه خنک کننده سشوار

دکمه خنک کننده سشوار یک ویژگی ضروری نیست اما ترجیحا سشواری بخرید که این مزیت را داشته باشد، زیرا از آسیب به موها محافظت می کند. دکمه خنک کننده به این صورت عمل می کند، بعد از اینکه موهایتان را خشک کردید می توانید با این امکان دمای موها را تغییر دهید.

تنظیمات حرارت

تنظیمات حرارت یکی از مهم ترین بخش های یک سشوار است. به طور کلی سشوارها سه نوع تنظیم حرارت، زیاد، متوسط و کم دارند. برخی از مدل‌های سشوار فقط دو گزینه تنظیمات حرارت کم و زیاد دارند، البته هزینه این مدل کمتر است. اما شما حتما سشواری را انتخاب کنید که سه تنظیم حرارتی داشته باشد. زیرا دکمه متوسط بسیار کاربردی است. حرارت متوسط بهترین گزینه برای موهای معمولی به شمار می رود، زیرا گرما به طور متوسط به موهای شما می وزد همچنین موها را درخشان و خوش حالت می‌کند. حرارت در سشوارهای سرامیکی کاملا یکنواخت است و به تمام سطح موها منتشر می کنند و قابلیت تنظیم گرما در سشوارهای یونی نسبت به سرامیکی بیشتر است. این مزیت باعث می شود که گردش خون را در سر تسریع کند.

دمای کم و جلوگیری از پف موها

اگر موهای معمولی دارید، فقط از حرارت کم تا متوسط استفاده کنید. افرادی که دوست ندارند موها پف کند باید با دمای کم کار کنند. همچنین افرادی که موهای نازکی دارند، فقط باید با دمای کم، موها را خشک کنند زیرا از آسیب و شکنندگی جلوگیری می‌کند.

دمای متوسط و کنترل بیشتر بر موها

اگر دوست دارید کنترل بیشتری بر استایل و حالت مو داشته باشید، همیشه با حرارت متوسط کار کنید. این دما مناسب موهای ظریف تا متوسط است زیرا از سوختن موها پیشگیری می کند.

دمای زیاد و آسیب به موها

فقط موهای مجعد می توانند در دمای زیاد سشوار دوام بیاورند. هنگامی که از دمای زیاد استفاده می کنید، به پوست سر و موها زیاد نزدیک نکنید.  موهای ضخیم و مجعد رطوبت را بهتر در موها نگه می دارند، بنابراین تارهای موها را خشک نمی کنند. اگر موهای مجعدی دارید و می خواهید موها را صاف کنید، دمای زیاد بهترین گزینه است. برای اینکه موها آسیب نبینند، سشوار را در امتداد موها قرار دهید تا از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.

دمای سشوار

سرعت سشوار

تنظیمات متعدد، قابلیت های بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهد. برخی از تنظیمات دارای قابلیت‌های اضافی برای خشک کردن مو در مدت زمان کوتاه هستند. اما در عین حال سشوار با سرعت بالا به معنی مصرف وات بیشتر است در نتیجه انرژِی الکتریکی صرف خواهد شد. از طرف دیگر صدای بیشتری تولید می کند. به طور کلی سه تنظیم کم، متوسط و زیاد در سشوارها وجود دارد. که در ادامه به تنظیمات سرعت خواهیم پرداخت.

سرعت کم

سرعت کم مناسب برای افرادی است که موهای شکننده و نازکی دارند. شاید به نظر برسد که خشک کردن موهای طولانی تر خواهد شد اما شما کنترل بیشتری بر موهای‌تان دارید.

سرعت متوسط

برعکس سرعت متوسط بهترین گزینه برای افرادی است که موهای ضخیمی دارند. تنظیم سرعت کم تا متوسط برای موهای مجعد مناسب است، زیرا باعث می شود که فر موها را تغییر ندهد و از ایجاد موخوره در موها پیشگیری کند.

سرعت زیاد

اگر عجله دارید تا موهای‌تان را سریع خشک کنید، باید با یک سشوار با وات بالا کار کنید. افزایش سرعت نسبت به دمای بالا برتری دارد زیرا موها کمتر آسیب می‌بینند. این نکته را مد نظر قرار دهید که هرچه سرعت سشوار زیاد باشد، کنترل کمتری بر سشوار دارید و نمی توانید موها را به خوبی مدل دهید.

تکنولوژی سشوار

سشوارها براساس فناوری‌های مختلف یونی، سرامیکی و تورمالین ساخته می‌شوند و برای اینکه بهترین مدل را متناسب با نو مو انتخاب کنید، باید ابتدا اطلاعات کافی درباره ویژگی آن‌ها داشته باشید.

سشوار یونی

سشوارهای یونی در خشک کردن سریع موها مهارت دارند. آب مو را  به سرعت تبخیر می‌کنند. در نتیجه اجازه وز و بد حالت شدن مو را نمی دهند. قابلیت دیگری که سشوارهای یونی دارند این است که موها را صاف و براق می کنند و بهترین گزینه برای متفاوت دیده شدن در یک دورهمی یا مهمانی خاص به شمار می روند. سشوارهای یونی مناسب برای موهای نازک هستند. اما برای موهای مجعد و ضخیم توصیه نمی شود. البته استفاده طولانی مدت سشوارهای یونی به موها آسیب می زند، بنابراین باید اعتدال را رعایت کنید. سشوارهای یونی جزو گران‌ترین نوع سشوارها محسوب می شوند.

سشوار سرامیکی

هنر سشوارهای سرامیکی در انتشار یکنواخت گرما است، زیرا در ساختار آن از خاک رس سرامیکی استفاده شده است.فناوری سرامیکی، گرما را به خوبی کنترل می کند، این نوع سشوارها برای هر نوع مو به خصوص موهای بلند و آسیب دیده بهترین گزینه به شمار می‌آیند. سشوار سرامیکی نسبت به گزینه یونی ارزان‌تر است.

سشوار سرامیکی

سشوار تورمالین

سشوارهای تورمالین از مواد سنگ قیمتی تورمالین ساخته شده اند. گرما در سشوارهای تورمالین بسیار زیاد است اما به موها آسیب نمی زند، زیرا مانند سشوارهای سرامیکی گرما را به یک اندازه بر روی موها منتشر می‌کند. این نوع سشوار مناسب برای موهای خشک، وز و فردار طراحی شده است. سشوارهای تورمالین نسبت به نوع یونی و سرامیکی ملایم‌تر عمل می‌کنند و 50 برابر سرعت بیشتری نسبت به سشوارهای دیگر دارند. عملکرد فوق العاده سشوارهای تورمالین باعث گران‌تر شدن قیمت آن نسبت به دو نوع دیگر شده است. این سشوارها بسیار ایمن هستند و به طور مداوم می توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سشوار جنس تیتانیوم

تیتانیوم مانند سرامیک برای توزیع یکنواخت گرما و ثابت نگه داشتن دما استفاده می‌شود. این مدل سشوار بسیار داغ است، بنابراین برای موهای آسیب‌دیده توصیه نمی‌شود، اما روند خشک کردن را تسریع می‌کند. تیتانیوم همچنین وزن سبک‌تری نسبت به سرامیک دارد. دلیل دیگری که انتخاب هوشمندانه‌ای است اگر موهای زیادی دارید و برای خشک کردن زمان بیشتری صرف می‌کنید.

 

شاید نیاز داشته باشید:
راهنمای خرید بخار شو

 

انواع سری سشوار

با پیشرفت تکنولوژی، سشوارها کارایی بیشتری از خشک کردن موها دارند. سری های متنوع برای عملکرد موثرتر ساخته شده اند و به وسیله آن ها می توانید برای حالت دادن به موها  استفاده کنید. سری‌های متنوع سشوار قابلیت‌های آن را افزایش می دهند. سشوارها لوازم جانبی متنوعی مانند دیفیوزر (دیسپانسر)، نازل شانه دار و متمرکز کننده دارند که براساس نیاز می توانید از آن ها استفاده کنید. بنابراین حتما سشواری را انتخاب کنید که سری‌های متنوع‌تری داشته باشد.

سری پخش‌کننده هوای گرم (دیفیوزر)

سری پخش‌کننده هوای گرم (دیفیوزر)

دیسپانسر یا دیفیوزر یک سری پهن است که موها را به زیبایی مجعد می کند. بهترین گزینه برای موهای ضخیم و فر دار است. دیفیوزرهای دسته کوتاه برای موهای مجعد طراحی شده اند تا از موخوره پیشگیری کنند اما دیفیوزر با دسته بلند برای حجم دادن به موها مناسب هستند. دیفیوزرها در جعبه سشوارهای ارزان قیمت وجود ندارند، و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید

سری متمرکزکننده هوا

سری متمرکزکننده هوا

سری متمرکز کننده هوا بسیار باریک است و جریان هوا را متمرکز خارج می کند.در نتیجه برای خشک کردن بخش‌های خاصی از مو در یک زمان استفاده می شود. به ویژه سری متمرکز کننده برای خشک کردن چتری مو کاربردی است. نازل متمرکز کننده هوا، گرما را در قسمت خاصی متمرکز می کند و به این  صورت موهای شما را به زیبایی صاف می کنند. نازل هوا اجازه نمی دهد که جریان هوا بیهوده منتشر شود، به این وسیله کنترل حرکت موها حین سشوار کشیدن را مشخص می کند. در غیر این صورت ممکن است موها وز کند. حتما یک سشوار با یک نازل متمرکز کننده هوا خریداری کنید.

قابلیت برداشتن کلاهک سشوار

تمیز کردن سشوار مانند هر وسیله برقی دیگری مثل پنکه یک کار ضروری است زیرا بعد از مدتی کثیفی و گرد وغبار داخل آن نفوذ پیدا می کند. در نتیجه منجر به خراب شدن دستگاه می شود. اما سشوارهایی که قابلیت برداشتن کلاهک را دارند به راحتی قابل تمیز و خاک روبی هستند.

 

 

نکات ضروری برای خشک کردن انواع مو

قبل از خشک کردن مو با سشوار باید از نوع و جنس موی‌تان آگاه باشید تا بتوانید مطابق با آن سشوار مناسبی انتخاب کرده و با روش صحیح آن را خشک کنید.

موهای صاف

اگر به مهمانی یا دورهمی دعوت شده اید و می خواهید موهایتان را لخت و صاف کنید، سشوارهای یونی بهترین نوع سشوار برای موهای صاف هستند. زیرا این نوع سشوارها موها را صاف و برق می کند. همچنین باید سشوار سبکی را انتخاب کنید تا به راحتی بتوانید موها را از بالا به سمت پایین نگه دارید.

موهای فر

افرادی که موهای فر و جعد داری دارند، هرگز نباید موها را به سرعت خشک کنند، زیرا به موها آسیب می زنند. بهتر است زمانی را برای خشک کردن موهایتان در نظر بگیرید. اگر دوست دارید می توانید موهای تان را طبیعی خشک کنید و بعد با دیفیوزر و سرعت بالا، موها را فر کنید. دیسپانسر مناسب موهای فر است زیرا فر مو را زیباتر می کند.

موهای وز شده

اگر موهای وز و آسیب دیده دارید، بهترین راهکار این است که موها را با یک نازل  متمرکز کننده هوا و بسیار نازک خشک کنید. زیرا اینگونه بر میزان دمیدن هوا کنترل خواهید داشت. موها را بیش از اندازه با سشوار خشک نکنید، زیرا به موها آسیب بیشتری می زنید. سشواری را انتخاب کنید که به آرامی موهای تان را خشک کنید. سشوار یونی برای موهای وز شده گزینه مناسبی است.

موهای نازک

افرادی که موهای نازکی دارند باید سعی کنند موها را کمی حجم دهند تا زیباتر به نظر برسد. یک سشوار با نازل متمرکز کننده هوا گزینه مناسبی برای شما است. موهای نازک را نباید با دمای زیاد خشک کنید. زیرا این نوع موها بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند. و این نکته را مد نظر قرار دهید از نزدیک کردن سشوار، روی موها خوددارکنید. گرمای بیشتر به آن آسیب می زند. نکته مهمی حتما موها را با حرارت کمتر و سرعت بیشتر خشک کنید.

 

توصیه آخر

در این مقاله به تمام معیارهای ضروری حین خرید سشوار اشاره کردیم اما نکته ای که در انتها می خواهم بگویم این است که ترجیحا به دنبال سشواری باشید که تا سال ها بتوانید از آن استفاده کنید، کیفیت را در اولویت قرار دهید و صرفا به  علت هزینه زیاد به یک دستگاه نامرغوب راضی نشوید.

سوالات متداول

مطمئن‌ترین نوع سشوار کدام است؟

سشوارهای تورمالین بسیار ایمن هستند و شما می توانید به طور مداوم از آن استفاده کنید.

سری متمرکزکننده سشوار چه کاربردی دارد؟

این سری برای خشک کردن مو در یک ناحیه خاص استفاده می شود

چه نوع سشواری برای موهای فوز شده مناسب‌تر است؟

بهترین سشوار برای موهای وز شده، سشوار یونی است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b3%d8%b4%d9%88%d8%a7%d8%b1/
ads
ads