داغ ترین ها :
راهنمای خرید پلوپز؛ معرفی بهترین مدل های پلوپز

راهنمای خرید پلوپز؛ معرفی بهترین مدل های پلوپز

برنج در کشور ما جزو پرمصرف‌ترین مواد غذایی است و به جرات می‌توان گفت که همه ما در هفته چند وعده برنج مصرف می کنیم. یکی از مواردی که در طعم و عطر برنج تأثیر به سزایی دارد مدل پخت آن است. اگر وقت کافی برای پختن غذا ندارید و زمان برای شما خیلی مهم است، خرید پلوپز می‌تواند کمک بزرگی برای‌تان باشد. در ادامه قصد داریم به انواع پلوپز بپردازیم و مشخصات پلوپز خوب را با شما درمیان بگذاریم و در انتها بهترین پلوپز را معرفی کنیم.

 

قیمت پلوپز را در سایت تکنولایف ببنید: خرید پلوپز

 

انواع پلوپز

پلوپز یکی از لوازم آشپزخانه است که می‌تواند به شما در تهیه سریع‌تر و بهتر غذا کمک کند. به کمک پلوپز شما می‌توانید برنج را در حالت‌های مختلف تهیه کنید و حتی در برخی مدل‌ها به تهیه خورشت و دیگر غذا‌ها بپردازید. پلوپزها با توجه به کارایی انواع متفاوتی دارند که در ادامه در مورد انواع آن توضیح داده‌ایم.

پلوپز ساده

پلوپزهای ساده تنها یک کار انجام می‌دهند و به همین دلیل هم نسخه پایه و استاندار پلوپز‌ها به حساب می‌آیند. مانند مدل‌های پیشرفته پلوپز قابلیت های کاربردی متعددی ندارند و شما نمی‌توانید زمان پخت، مدل پخت و تنظیمات این‌چنینی را مشخص کنید. پلوپز ساده از قسمت پایین حرارت ایجاد می‌کند و معمولا در بسیاری از نسخه‌ها دارای قابلیت گرم کردن غذا است. ناگفته نماند که این مدل‌ها به دلیل کارایی ساده ارزان‌ترین نسخه‌های پلوپز به حساب می‌آیند.

پلوپز چندکاره

پلوپزهای چندکاره به نوعی کار چند محصول کاربردی را به صورت هم‌زمان انجام می‌دهند و تنها مزیت‌شان فقط آماده‌سازی برنج نیست. این دستگاه‌ها می‌توانند غذاها را بخارپز کنند و به شما کمک کنند تا سوپ، خورشت، پاستا تهیه کنید. برخی از مدل‌های پلوپز چندکاره به شما امکان می‌دهد تا ته‌دیگ که یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در کشورمان است را هم تهیه کنید و حتی میزان خشک شدن ته‌دیگ را مشخص کنید.

پلوپز چندکاره چیست؟

به نوعی می‌توان گفت پلوپز چندکاره هم پلوپز است و هم آرام‌ پز و هم می‌تواند نقش بخارپز را ایفا کند. در واقع پلوپز چندکاره همان مولتی کوکر است. تفاوت پلوپز و مولتی کوکر چیست؟ این تفاوت در همین تعداد کاری است که دستگاه انجام می دهد. این مدل‌ها قیمت بالاتری نسبت به پلوپزهای ساده دارند ولی به دلیل کارایی زیاد ارزش خرید پلوپز چندکاره یا مولتی کوکر بالاتر است. شما در بسیاری از مدل‌های پلوپز چندکاره می‌توانید برای پخت غذا زمان مشخص کنید و به تنظیمات این‌چنینی دسترسی داشته باشید.

 

 

نکات مهم در خرید پلوپز

در خرید هر محصولی نکات مهمی وجود دارد که باید حتما به آن‌ها توجه کنید. در ادامه این نکات مهم را در مورد پلوپز ذکر می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین محصول ممکن برای خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

انتخاب نوع پلوپز

در بالا چند نوع مختلف پلوپز را به شما معرفی کردیم که شما بر اساس بودجه و میزان استفاده خود باید یکی از مدل‌ها را گزینش کنید. به طور کلی اما بر اساس قیمت و امکانات پلوپز چندکاره بیشترین ارزش خرید را دارد و پیشنهاد می‌کنیم در صورت داشتن استفاده نرمال این مدل را خریداری کنید.

انتخاب نوع پلوپز اهمیت بالایی دارد

کیفیت محصول و قابلمه

در انتخاب پلوپز به کیفیت ساخت بدنه و به خصوص جنس قابلمه داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشید. ظرف داخلی باید به گونه‌ای باشد که بعد از مدتی آسیب نبیند و خط و خش به خود جذب  نکند. بسیاری از مدل‌ها دارای ظرف تفلون و نچسب هستند تا شما به راحتی بتوانید برنج، ته‌دیگ و دیگر مواد غذایی را از ظرف خارج کنید و پس از آن به راحتی ظرف را بشویید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک پلوپز

 

حجم ظرف

یکی از نکات مهم در خرید پلوپز این است که بر اساس تعداد اعضای خانواده باید پلوپزی تهیه کنید که بتوانید با آن برای همه افراد برنج، خورشت یا غذاهایی مثل پاستا تهیه کنید. اگر برای مهمانی پلوپز تهیه می‌کنید حتما به سراغ مدل‌های با حجم و ظرفیت بیشتر بروید. به عنوان مثال پلوپز پارس خزر ظرفیت های متعددی بر حسب نیاز مشتری دارد.

انواع سایز پلوپز با توجه به برند آن متفاوت است و براساس تعداد نفرات به تک نفره، دو نفره، 4 نفره و … تقسیم می شود. جدول زیر به شما اطلاعات خوبی درباره‌ی ظرفیت پلوپز مورد نیازتان می‌دهد.

ظرفیت  تعداد نفرات
۳.۶ لیتر ۱۶ نفره
۲.۷ لیتر ۱۲ نفره
۱.۸ لیتر ۸ نفره
۱ لیتر ۴ نفره
 ۶۰۰ میلی لیتر ۲ نفره

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید خردکن برقی

 

وجود امکاناتی چون تایمر و برنامه پخت متنوع

اگر به سراغ پلوپز‌های چندکاره می‌روید حتما توجه داشته باشید که محصول بتواند چندین نوع غذا را آماده کند. برخی از مدل‌ها می‌توانند در تهیه 16 نوع غذا به شما کمک کنند. گذشته از این مورد پلوپز باید تایمر داشته باشد و شما بتوانید زمان برای آن مشخص کنید تا حتی در صورت نبودن در خانه پلوپز سر زمان روشن و خاموش شود.

قابلیت پخت ته دیگ

امکان تهیه ته‌دیگ در پلوپز

اگر برای شما هم پختن ته‌ دیگ اهمیت ویژه‌ای دارد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌های ایرانی مانند پلوپز پارس خزر بروید؛ چرا که ته‌ دیگ پلوپزهای ایرانی برشته تر است و بیشتر شبیه به تهدیگ برنج پخته شده در قابلمه می شود.

دکمه ته دیگ در پلوپز دیجیتال در هر برندی متفاوت است. مثلا در پلوپز دیجیتال پارس خزر روی مانیتور می توانید انتخاب کنید، در پلوپز تفال به اسم crust می توانید دکمه تهدیگ را پیدا کنید.

برند و قیمت

از دیگر نکات خرید پلوپز، توجه به برند و قیمت آن است. درست است که برای پخت پلوی ایرانی بهتر است سراغ پلوپزهای ایرانی بروید؛ اما خیلی از افراد هستند که ترجیح می‌دهند پلوپز را از برندهای خارجی تهیه کنند. بنابراین ابتدا مشخص کنید که چه برندی مدنظر شما است و بودجه‌ای که برای این کار نیاز دارید را در نظر بگیرید. به طور کلی مسائلی چون برند، تعداد کارآیی پلوپز و ظرفیت آن قیمتش را مشخص می‌کنند.

 

 

 

معرفی بهترین مدل های پلوپز برای خرید

در ادامه برخی از مدل‌های پلوپز با مشخصات خوب و کیفیت مناسب را به شما معرفی کرده‌ایم.

پلوپز 8 نفره پارس خزر مدل DMC-181P

پلوپز پارس خزر 181p

این مدل از پارس خزر قیمت مناسب و در عین حال کارایی خوبی دارد و به همین دلیل ارزش خرید آن را بالا می‌دانیم. این محصول دارای ظرف تفلون برای پخت برنج و یک ظرف آلومینیومی برای پخت آرام‌پز است. پارس خزر عنوان کرده که این محصول قادر است تا 21 دستور را تهیه کند که از جمله این موارد می‌توان به پخت برنج در حالت‌های مختلف، پخت سوپ، پخت خورشت و آش، بخارپز کردن و گرم کردن مجدد اشاره کرد.

این مدل از پخت تأخیر نیز پشتیبانی می‌کند و از این طریق شما بدون نگرانی می‌توانید پخت را به پلوپز پارس خزر بسپارید و از خانه خارج شوید. شما می‌توانید شروع پخت، مدت زمان پخت و پایان پخت را زمان‌بندی کنید و از طرفی ظروف همگی قابلیت شستشو درون ماشین ظرفشویی را دارا هستند.

 

این پلوپز می‌تواند در صورت نیاز غذای شما را گرم نگه دارد و حتی مجدد در نقش یک مایکروویو غذا را به صورت یکنواخت گرم کند. حداکثر توان مصرفی این محصول برابر با 1000 وات است و شما امکان خواهید داشت تا برای پخت غذا تایمر فعال کنید.

 

خرید پلوپز DMC-181P

 

پلوپز میگل مدل GRC 850

بخش روبرویی پلوپز میگل مدل GRC 850 میزبان دکمه‌های مختلف است و در وسط یک نمایشگر کوچک دیده می‌شود که برای نمایش زمان پخت و زمان باقی مانده و … کاربرد دارد. دکمه rice برای پختن برنج کاربرد دارد و دکمه Pasta به شما کمک می‌کند تا بتوانید پاستا تهیه کنید. دکمه Slow cooker برای پخت آرام غذا‌ها است و دکمه Tahdig در پختن تهدیگ به شما کمک می‌کند.

 

به‌طور کلی جالب است که میگل از کلمات فارسی ولی به نوشته انگلیسی استفاده کرده و به نوعی به سراغ فینگلیش رفته است. دکمه Steam برای پختن غذا به صورت بخارپز است و از دکمه Youghurt برای تهیه ماست استفاده می‌شود. جالب است که برای چنین محصولی حتی امکان تهیه ماست نیز در نظر گرفته شده است.

دکمه Tahchin برای پخت ته‌چین کاربرد دارد و برای پختن کیک باید به سراغ گزینه Cake بروید. دکمه soup برای پختن سوپ است و Khoresht به شما اجازه می‌دهد تا انواع خورشت را با این مولتی کوکر تهیه کنید. در نهایت دکمه Stir fry برای سرخ کردن غذا به کار می‌آید و با دکمه Kuku می‌توانید انواع کوکو را با این محصول بپزید. دکمه‌های Cooking time و Present time نیز برای تنظیم زمان پخت غذا‌ها به کمک شما می‌آید

به غیر از دکمه‌های گفته شده شش دکمه دیگر نیز اطراف پنل روبرویی وجود دارد. دکمه Start برای روشن کردن محصول است و دکمه Keep warm می‌تواند غذا را برای شما گرم نگه دارد. مثلا تصور کنید که شما غذا را پخته‌اید ولی مهمان‌ها یک ساعت بعد از راه می‌رسند و طبق این قابلیت می‌توانید غذا را کاملا گرم نگه دارید.

 

خرید پلوپز GRC 850

 

مولتی کوکر و پلوپز تولیپس مدل PC-A443F

بخش جلویی این دستگاه از یک پنل لمسی میزبانی می‌کند و کلیه دکمه‌ها در همین بخش قرار گرفته‌اند تا شما بتوانید به راحتی تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. خوشبختانه نوشته‌های موجود به روی پنل هم فارسی و هم انگلیسی است تا همه بتوانند به راحتی با این محصول ارتباط برقرار کنند. مولتی کوکر تولیپس مدل PC-A443F ظرفیتی برابر با 5 لیتر دارد و جنس ظرف این محصول تفلون با روکش نچسب است و به همین جهت هم غذا به راحتی از ظرف جدا می‌شود و هم شما می‌توانید ظرف را به راحتی تمیز کنید.

 

شما می‌توانید از مولتی کوکر تولیپس مدل PC-A443F برای پخت و داغ کردن غذا استفاده کنید. با این محصول امکان تهیه سه نوع ته‌دیگ برنجی، پخت مرغ، گوشت، حلیم، سوپ، فرنی، کباب و حتی تهیه خورشت وجود دارد. این دستگاه تایمر دارد و می‌توانید قبل از خارج از خانه برای دستگاه مشخص کنید که بعد از 20 دقیقه به صورت خودکار خاموش شود. به لطف این قابلیت می‌توانید بدون حضور در خانه و بدون هیچ نگرانی غذا بپزید.

شش دکمه کلی به روی مولتی کوکر تولیپس مدل PC-A443F وجود دارد. دکمه خاموش/روشن کردن به رنگ قرمز است تا مشخص‌تر باشد و پنج دکمه دیگر تایمر، برنج، انتخاب عملکرد، پیش تنظیم و نوع پخت هستند و به طور کامل شما می‌توانید مدل و روش پخت غذای مورد نظر را انتخاب کنید. این محصول همچنین می‌تواند برای گرم کردن غذا نیز به کمک شما بیاید و در چند دقیقه غذای شما را به بهترین شکل ممکن و خیلی بهتر از ماکروویو گرم کند. در بخش مرکزی پنل یک زمان سنجش قرار گرفته که با اندازه بزرگ زمان باقی مانده تا پخش غذا را به شما نمایش می‌دهد.

خرید مولتی کوکر PC-A443F

 

پلوپز ویداس مدل VIR-5209

پلوپز ویداس ۵۲۰۹

پلوپز ویداس ساختار ساده‌ای دارد و کار با آن اصلا پیچیده نیست. این محصول دارای ظرفیت ۱.۸ لیتر بوده و بدنه‌ای فلزی، با ظرف تفلون دارد. این پلوپز هم قابلیت این را دارد که یک پلوی خوش عطر و خوش طعم ایرانی با ته دیگ طلایی را به شما تقدیم کند، هم یک ظرف مخصوص بخارپز کردن مواد غذایی دارد و می‌توانید برای پخت بدون روغن انواع گوشت و سبزیجات از آن استفاده کنید.

ظرفیت این پلوپز، برای ۸ الی ۶ نفر مناسب است و با ۶۰۰ وات توان مصرفی، در زمان کوتاهی غذای مورد نظر شما را حاضر می‌کند. بنابراین اگر به فکر خرید پلوپزی برای این تعداد نفرات هستید، می‌توانید به خرید این محصول فکر کنید.

 

خرید پلوپز VIR-5209

 

مولتی کوکر تولیپس مدل RC-441

راهنمای خرید پلوپز برای خانه

این مولتی کوکر گزینه‌ خوبی برای خانواده‌هایی با تعداد نفرات بیش از ۶ نفر مناسب است و نه تنها برای پخت برنج، که پخت حلیم، انواع خورشت، سوپ و کیک نیز بسیار مناسب می‌باشد. این مورد که در راهنمای خرید انواع پلوپز به سراغش آمدیم، ۴ کیلوگرم وزن دارد و به کمک دسته‌ای که در بالای قرار گرفته می‌توانید آن را به راحتی جابه‌جا کنید. این پلوپز دارای بدنه‌ای استیل و ظرفی تفلون است که موقع پخت‌وپز چیزی به آن نمی‌چسبد و به راحتی می‌توانید مواد غذایی را از آن جدا کنید.

تمامی برنامه‌های پخت و پز این پلوپز در بخش جلویی آن مشخص شده و می‌توانید هر طور که می‌خواهید برنامه پخت را انتخاب کنید. این محصول با ۷۵۰ وات توان مصرفی کار می‌کند تا در زمان کوتاهی پلو، کیک یا هر چیزی که می‌پزید را به خوبی برای شما آماده کند.

 

خرید پلوپز RC-441

 

پلوپز هاردستون مدل RCM4310

پلوپز هاردستون RCM4310

شاید قصد انتخاب یک پلوپز تک کاره را دارید که برای ۳ الی ۴ نفر پلو درست کنید. در این صورت یکی از بهترین گزینه‌های بازار پلوپز هاردستون RCM4310 است. این پلوپز در نمایشگر جلوی خود ۴ دکمه دارد. دکمه‌ی روشن و خاموش، دکمه‌ی پخت برنج، دکمه‌ی گرم نگه دارنده و دکمه‌ی آرامپز. یک نمایشگر نیز در بالای دکمه‌ها قرار دارد که زمان پخت را به شما نشان می‌دهد. این پلوپز دارای دیگی از جنس تفلون نچسب است و با حداکثر ۵۰۰ وات توان مصرفی کار می‌کند تا غذای شما را حاضر کند.

 

خرید پلوپز RCM4310

 

سوالات متداول

پلوپز چندکاره چیست؟ پلوپزهای چندکاره به نوعی چند محصول هستند و دیگر فقط برای پخت برنج مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. این دستگاه‌ها می‌توانند غذاها را بخارپز کنند و به شما کمک کنند تا سوپ، خورشت و پاستا تهیه کنید. برخی از مدل‌های پلوپز چندکاره به شما امکان می‌دهد تا ته‌ دیگ هم تهیه کنید و حتی میزان خشک شدن ته‌دیگ را مشخص کنید. به نوعی می‌توان گفت پلوپز چندکاره هم پلوپز است و هم آرام‌پز و هم می‌تواند نقش بخارپز را ایفا کند.

کدام پلوپزها می‌توانند ته‌ دیگ بهتری تهیه کنند؟ اگر برای شما تهیه ته‌دیگ اهمیت ویژه‌ای دارد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌های ایرانی بروید؛ چرا که ته‌دیگ بیشتر مربوط به فرهنگ ایران است و اگر پلوپز خارجی تهیه کنید حتی اگر قابلیت تهیه ته‌دیگ وجود داشته باشد به خوبی محصولات داخلی عمل نمی‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%be%d9%84%d9%88%d9%be%d8%b2/
ads
ads