داغ ترین ها :
راهنمای خرید چای ساز

راهنمای خرید چای ساز

ایران از نظر مصرف سرانه چای، رتبه چهارم را در دنیا دارد و مدت‌هاست که چای به نوشیدنی شماره یک و محبوب اکثر ایرانیان تبدیل شده است. با نوشیدن یک فنجان چای لبریز، لب‌دوز و لب‌سوز است که می‌توانیم روزی پر از انرژی داشته باشیم. در سال‌هایی نه چندان دور، جوشیدن آب و دم کشیدن چای در کتری و سماور بسیار زمان‌بر بود. اما حالا با وجود چایساز در کمتر از 10 دقیقه از نوشیدنی محبوب خود لذت می‌بریم. اگر شما هم عاشق چای هستید و به فکر تهیه چایساز افتاده‌اید، حتما باید مقاله راهنمای خرید چایساز برقی را مطالعه کنید.

 

انواع چایساز را می توانید از تکنولایف بخرید: چای ساز

ویژگی‌های مهم انواع چایساز برقی

وقتی متوجه می‌شوید که در آشپزخانه خود به یک چای‌ساز نیاز دارید برای اینکه خرید خوبی داشته باشید، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. در این مرحله شما باید بدانید وسیله‌ای که قصد خرید آن را دارید، باید چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی داشته باشد. در ادامه شما را با برخی از ویژگی‌های مهم چایساز آشنا خواهیم کرد:

جنس بدنه چای ساز برقی

نکته‌ی مهم که در خرید چای‌ ساز

جنس بدنه چای‌ساز، یکی از عوامل تاثیر‌گذار روی طعم و مزه چای است؛ در حال حاضر چایساز‌های موجود در بازار در سه نوع شیشه‌ای، پلاستیکی و فلزی ساخته می‌شوند. به طور مثال اگر چایی ساز شما پلاستیکی بوده و متریال خوبی نداشته باشد، طعم نامطلوبی به چای خواهد داد. اگر چای‌سازی با بدنه شیشه‌ای انتخاب می‌کنید، باید احتمال شکستن آن را هم در نظر بگیرید. فراموش نکنید که املاح و مواد معدنی موجود در آب، جذب شیشه یا پلاستیک نمی‌شوند؛ پس هنگام جوشیدن آب در چایساز‌هایی با این جنس، همیشه مایعی خامه مانند روی آب مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل اغلب فروشندگان به شما توصیه می‌کنند از بین چایساز‌هایی با بدنه استیل انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک چای ساز

 

حجم و ظرفیت کتری و فوری دستگاه

حجم کتری و قوری چایساز باید با تعداد افرادی که قصد استفاده از آن را دارند، هماهنگ باشد. پس بسته به میزان مصرف و تعداد افراد خانواده حجم و ظرفیت کتری را انتخاب کنید. اگر برای یک اداره چای ساز را تهیه می‌کنید، لازم است که اندازه بزرگی داشته باشد تا مدام لازم نباشد چای دم کنید. همچنین برای خانواده‌های کم جمعیت و پرجمعیت، ظرفیت‌های مختلفی از چای ساز وجود دارد.

امکانات و قابلیت‌های متنوع چایساز

در زمان خرید چایساز از فروشنده درباره امکانات دستگاه سوال کرده و محصول را بررسی کنید. یک چایساز مدرن و جدید باید از سیستم قطع‌کننده خودکار برخوردار باشد تا در زمان جوش آمدن آب به طور اتومات قطع شود. در برخی از مدل‌های چای‌ساز استنددار هم امکان تنظیم درجه حرارت برای دم کشیدن چای وجود دارد.

عایق بودن بدنه 

بعضی از چای سازها، از متریالی ساخته می‌شوند که بعد از جوش آمدن آب، دسته‌ی آن‌ها داغ می‌شود و بلند کردن کتری را با چالش مواجه می‌کند. موقع خرید، یکی از مواردی که هنگام خرید باید در نظر بگیرید این است که دسته‌ی چای ساز داغ نشود و بتوانید آن را راحت بلند کنید.

راحتی در تمیز کردن چای ساز

از آن‌جا که از این وسیله قرار است زیاد استفاده کنید، باید به راحتی بتوانید آن را بشویید. بعضی از چای سازها را به راحتی می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید. بعضی دیگر را باید به‌طور دستی بشویید. موقع انتخاب چای ساز، به این ویژگی توجه کنید تا بتوانید به درستی انتخاب کنید و موقع شستن آن‌ها به مشکل برنخورید.

مناسب برای انواع چای

اگر شما یک چای‌نوش حرفه‌ای باشید، احتمالا انواع چای‌ها را در خانه دارید و استفاده می‌کنید. بنابراین، لازم است مدلی را انتخاب کنید که بتواند انواع چای را با کیفیت یکسان درست کند. برای مثال، تمامی چای سازها می‌توانند چای سیاه را به‌خوبی دم کنند، اما بعضی از آن‌ها این قابلیت را دارند که چای ترش، سبز و دیگر چای‌ها را نیز برای شما دم کنند.

نکات مهم در خرید چای ساز که باید بدانید

خرید چای ساز خوب

 

یک راهنمای خرید چای ساز خوب، به شما می‌گوید که برای خرید یک چای ساز به چه مواردی اهمیت ویژه داشته باشید و حتما از فروشنده سوال بپرسید. تا این قسمت به معرفی انواع چای ساز و ویژگی‌های هرکدام پرداختیم؛ با توجه به برند‌های گوناگون تولید‌کننده لوازم خانگی، می‌دانید که طیف وسیعی از انتخاب را پیش رو دارید. در ادامه شما را با برخی نکات مهم در خرید چای ساز آشنا می‌کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

  • دسته نگهدارنده بدنه چایی‌ساز برقی، نباید در حین استفاده داغ شده یا تغییر حالت دهد؛ همچنین باید تحمل وزن حداکثری چایساز را داشته باشد.
  • از فروشنده درباره میزان مصرف برق چایساز سوال کنید؛ معمولا چای‌ساز‌ها در حدود 1600 الی 2000 وات مصرف برق دارند.
  • دیگر نکته‌ی مهم در خرید چای ساز فیلتر آن است. چایی‌سازی مناسب شما خواهد بود که حتما صافی کتری و فیلتر قوری داشته باشد.
  • برند‌های ایرانی و خارجی گوناگونی، چایساز برقی تولید و به بازار عرضه می‌کنند. اما در حال حاضر پارس‌خزر، ویداس، بوش، فیلیپس و گوسونیک پرفروش‌ترین برند‌های عرضه کننده این محصول هستند.
  • خیلی وقت‌ها محصولی را به قیمتی بالا خریداری می‌کنیم اما بعد از دفعات محدودی استفاده، یا حتی یکی دوبار، می‌بینیم که خراب شده و دیگر کار نمی‌کند. از آن‌جا که قیمت لوازم برقی پایین نیست، خوب است پیش از خرید از گارانتی داشتن و اصالت آن مطمئن شوید. محصولی را خریداری کنید که گارانتی داشته باشد تا در صورت بروز مشکل، بتوانید آن را به نمایندگی ببرید. چنانچه چای ساز خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید، حتما گارانتی آن را دریافت خواهید کرد.

 

 

معرفی انواع چای ساز موجود در بازار ایران

مهم‌ترین بخش در راهنمای خرید چای ساز برقی، شناخت انواع این محصول در بازار لوازم خانگی است. چرا که با داشتن یک دید کلی از انواع چایساز‌ و امکانات هر یک با توجه به نیازتان، بهترین گزینه را انتخاب خواهید کرد. در حال حاضر انواع چای ساز موجود در بازار ایران عبارتند از:

1.  چایساز دم‌آور

چای ساز خوب چی بخرم؟ یکی از پرفروش‌ترین نوع چای‌ساز‌ها در بازار ایران، چایساز دم‌آور (چای ساز بالا پایین) است. طراحی این چای‌ ساز برقی به گونه‌ای است که قوری روی دهانه کتری قرار می‌گیرد. کتری روی پایه‌ای جداگانه بوده و زمانیکه آب درون آن به نقطه جوش می‌رسد، بخار به بخش پایینی قوری برخورد کرده و چای به آرامی دم می‌کشد. روش دم کشیدن چای در مدل دم‌آور، دقیقا مشابه به روش‌های قدیمی تهیه چای در کتری و سماور بوده و باعث می‌شود چای عطر و طعم بهتری داشته باشد. اگر فضای آزاد کمی در آشپزخانه دارید، چای‌ساز دم آور با ابعاد کم و ارتفاع متوسط می‎تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

2. چایساز برقی استند دار

در این مدل از دستگاه‌ها، یک صفحه استند‌دار وجود دارد که قوری و کتری به طور جداگانه روی آن قرار می‌گیرند. آب داخل محفظه کتری و پروسه دم کشیدن چای با جریان الکتریسیته و المنت درون صفحه انجام می‌شود. در مدل‌های جدید چایساز برقی دارای استند، می‌توان با کمک دکمه‌های لمسی، دمای صفحه زیر قوری را تنظیم و کتری را خاموش کرد. در هنگام خرید چای ساز استنددار باید به این نکته توجه کرد که اگر، قوری برای زمان زیادی روی صفحه قرار بگیرد، طعم و مزه چای تغییر خواهد کرد. چای‌ساز دارای استند شکل و ظاهر مدرنی داشته و برای آشپزخانه‌های بزرگ گزینه مناسبی است.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید قهوه ساز

 

 

جمع‌بندی

همانطور که متوجه شدید، وجود یک چای ساز در خانه مزیت‌های زیادی دارد. با یک چای ساز می‌توانید در عرض زمان کوتاهی چای خوش عطر و خوش طعمی را آماده کنید و برای رفع خستگی نوش جان کنید. تنوع قیمتی و ظاهری زیادی در چای سازهای موجود در بازار وجود دارد و می‌توانید هر مدلی که دوست داشته باشید را تهیه کنید. همچنین، برای داشتن خریدی راحت‌تر می‌توانید به وبسایت تکنولایف مراجعه کرده تا تنوع گسترده‌ای از چای سازها را مشاهده کرده و با بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام، همچنین دیدن قیمت، بتوانید یک چای ساز خوب و با دوام تهیه کنید.

سوالات متداول

برای خرید چای ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟

موقع خرید یک چای ساز خوب، به گارانتی آن، ظرفیت دستگاه، جنس بدنه و توان مصرفی آن حتما توجه کنید.

چای ساز بخریم یا کتری برقی؟

اگر مصرف چای در خانه شما بالا است، یک چای ساز می‌تواند گزینه بهتری باشد. اما اگر نوشیدنی‌های داغ مختلفی میل می‌کنید و ترجیح می‌دهید فقط آب جوش آماده داشته باشید، کتری برقی گزینه مناسب‌تری است.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2/
ads
ads