داغ ترین ها :
بهترین کیبوردهای گیمینگ و مخصوص بازی

بهترین کیبوردهای گیمینگ و مخصوص بازی

داشتن یک کیبورد مخصوص بازی خوب می‌تواند تاثیر زیادی روی بهتر شدن تجربه بازی داشته باشد. همچنین یک کیبورد مخصوص بازی می‌تواند سرعت‌عمل شما در بازی‌های مختلف را افزایش دهد و از طرف دیگر ظاهر سیستم مخصوص بازی‌تان را هم زیباتر کند. با توجه به این گفته‌ها آیا می‌دانید برای خرید بهترین کیبورد گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنید؟ با مدل‌های جذاب برای خرید آشنایی دارد؟ در ادامه همراه ما باشید تا به راهنمای خرید کیبورد گیمینگ بپردازیم. برای مشاهده قیمت بهترین گوشی های گیمینگ، خرید لپ تاپ گیمینگ می توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

خرید انواع کیبورد گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: کیبورد گیمینگ

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ

قبل از این که بخواهیم بهترین کیبوردهای گیمینگ برای خرید را به شما معرفی کنیم قصد داریم به طور کامل به راهنمای خرید این محصولات بپردازیم. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که قبل از خرید یک کیبورد گیمینگ باید با آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

به نوع کیبورد توجه داشته باشید

با کمی جست‌وجو در بازار متوجه می‌شوید که یکی از ارزان‌ترین مدل‌های کیبورد گیمینگ، کیبوردهای ممبرین نام دارند و کیبوردهای گیمینگ گران‌قیمت‌تر هم کیبوردهای مکانیکی هستند. به شکل ساده باید بگوییم که کیبوردهای ممبرین جریان الکتریکی را به یک پلاستیک بسیار نرم منتقل می‌کنند، اما کیبوردهای مکانیکی عملکردی مشابه با دستگاه‌های تایپ قدیمی دارند و کلید‌های قرار گرفته روی کیبورد مکانیکی به یک پایه فیزیکی متصل شده‌اند. به شکل طبیعی کیبوردهای مکانیکی چون واکنش بهتری نسبت به فشار دادن دکمه‌ها از خود نشان می‌دهند، عملکرد بهتری دارند و البته قیمت آن‌ها نیز به مراتب بیشتر است.

نحوه کار کلیدهای مکانیکی

پس اگر بهترین کیبورد گیمینگ را می‌خواهید و هزینه برای‌تان مطرح نیست، دلیلی وجود ندارد که بیخیال خرید کیبورد مکانیکی گیمینگ شوید. حالا اگر تصمیم گرفتید که کیبورد مکانیکی برای بازی کردن خریداری کنید، باید به موارد دیگری هم توجه داشته باشید. خود کیبوردهای مکانیکی انواع زیادی دارند که بد نیست با مشهورترین و بهترین آن‌ها آشنا شوید. کیبورد مکانیکی Linear بسیار کم صدا هستند و دکمه‌های آن نرم و روان کار می‌کنند. کیبوردهای مکانیکی Tactile برای انواع بازی‌ها گزینه مناسبی به حساب می‌آیند و کیبوردهای Clicky صدای کلیک بلندی دارند. کیبوردهای Clicky طبق انتظار فیدبک قوی‌تری دارند و شاید این نوع حس کلیک را ترجیح بدهید. در ادامه با مقایسه دکمه‌های Cherry که یک حالت استاندارد در زمینه کیبوردهای مکانیکی هستند بهتر می‌توانید گزینه مورد نظر خود را یافت کنید.

Cherry MX Red Cherry MX Black Cherry MX Blue Cherry MX Brown Cherry MX Speed
Linear Linear Clicky Tactile Linear نوع دکمه‌ها
سبک سنگین سنگین متوسط سبک حس فشار دادن دکمه
کم کم زیاد کم کم میزان صدا

 

راهنمایی برای خرید تلویزیون گیمینگ آماده کردیم:
بهترین تلویزیون های گیمینگ

 

به اندازه کیبورد توجه داشته باشید

کیبوردهای گیمینگ در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. برخی از این کیبوردها مانند نسخه‌های معمول دارای اندازه کامل هستند و در برخی از دیگر گزینه‌ها شاهد حذف برخی از کلیدهای غیر ضروری هستیم. پس در ادامه راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ این موضوع را کامل شرح می‌دهیم و شما را با اندازه کیبوردهای گیمینگ از نظر اندازه آشنا می‌کنیم.

کیبورد فول سایز

کیبوردهای فول سایز همان کیبوردهای نرمالی هستند که احتمالا خودتان هم یکی از آن‌ها در خانه دارید. این کیبوردهای گیمینگ دارای numpad هستند و از دکمه‌های جهت‌یابی و عملکردهای مختلف استفاده می‌کنند و در برخی از مدل‌ها حتی دارای دکمه‌های پخش/توقف موزیک هم هستند.

کیبورد 96 درصد

کیبورد 96 درصد

کیبورد گیمینگ 96 درصد تقریبا همه دکمه‌های کیبورد سایز کامل را دارد (به جز برخی از کلیدهای غیرضروری) اما تفاوت اینجاست که در این مدل فضای بین دکمه‌های مختلف کمتر شده تا اندازه کلی کیبورد کاهش پیدا کند. برای مثال در این مدل کیبورد دیگر بین کلیدهای جهت‌یابی و کلیدهای کناری فاصله وجود ندارد.

 

انواع کیبورد کامپیوتر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید: کیبورد

 

کیبورد TLK

عبارت TLK مخفف عبارت ten less keys یا 10 کلید کمتر است. احتمالا با توجه به نام این کیبورد گیمینگ می‌توانید حدس بزنید که بخش numpad از آن حذف شده است؛ چرا که یک گیمر معمولا هیچ نیازی به این کلیدها ندارد. در کیبوردهای TLK در واقع شما به همه کلیدهای ممکن دسترسی دارید ولی با حذف نام‌پد اندازه کلی کیبورد تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

کیبورد TLK

کیبورد 75 درصد

کیبورد گیمینگ 75 درصد همان کیبورد TLK است با این تفاوت که فضای بین کلیدها کاهش پیدا کرده است تا اندازه کلی محصول کاهش پیدا کند. یعنی در این کیبورد شما به همه کلیدهای اصلی دسترسی خواهید داشت.

کیبورد 65 و 60 درصد

در کیبوردهای 65 درصد فضای بین دکمه‌ها از بین رفته است و کلیدهای عملکرد نیز حذف شده‌اند. در کیبورد 60 درصد به علاوه‌ این دکمه‌ها حتی کلیدهای جهت‌یابی نیز حذف شده‌اند تا به واقع یک کیبورد بسیار کوچک اما با دکمه‌های کاربردی مقابل شما قرار بگیرد.

کیبورد 60 درصد

کیبورد سیمی یا بی‌سیم؟

قطعا هنگام خرید یک کیبورد گیمینگ به این سوال می‌رسید که کیبورد سیمی خریداری کنید یا کیبورد بی‌سیم. در ادامه به مزایا و معایب هر کدام می‌پردازیم اما در کل باید در ذهن داشته باشید که تعداد کیبوردهای گیمینگ سیمی بیشتر است.

کیبورد بی‌سیم

کیبوردهای بی‌سیم از طریق بلوتوث یا دانگل به سیستم مورد نظر شما متصل می‌شوند. احتمالا می‌توانید حدس بزنید که مزیت این نوع کیبورد آزادی عمل بیشتر شما است و بدون مزاحمت سیم می‌توانید کیبورد را جابجا کنید و میز خلوت‌تری هم داشته باشید. از سوی دیگر این کیبوردها نیاز به باتری دارند و ممکن است در حین بازی شارژ آن‌ها به پایان برسد که اتفاق بسیار ناخوشایندی است. یکی دیگر از معایب این کیبوردها هم داشتن مقداری تأخیر به حساب می‌آید و بین فشردن کلید و واکنش آن در سیستم مکث بسیار کوچکی وجود دارد که برای بازی کردن می‌تواند مهم و حیاتی باشد.

کیبورد سیمی

استفاده از این کیبوردها بسیار ساده است و تنها کافیست که کیبورد را با سیم به سیستم مورد نظر خود متصل کنید. اگر بتوانید با حضور سیم کنار بیایید در این محصولات تأخیر وجود ندارد و هیچ زمانی هم مشکل باتری و شارژدهی نخواهید داشت.

نور پس‌زمینه

زمانی که صحبت درباره نور پس‌زمینه می‌شود، گیمرها سه انتخاب پیش روی خود دارند. کیبوردهایی بدون نور پس ‌زمینه، کیبوردهایی با یک مدل نور پس زمینه و کیبوردهایی با پوشش کامل رنگ‌های RGB. نور پس‌زمینه در حالت کلی تاثیری روی بازی کردن ندارد. حتی اگر تایپیست بسیار خوبی هم باشید، نور پس‌زمینه تاثیری روی کار شما نخواهد داشت. اما اگر یک کیس آبی رنگ به همراه یک ماوس آبی رنگ داشته باشید، داشتن کیبورد گیمینگی که رنگ قرمز تولید می‌کند، قطعا جذاب خواهد بود. کیبورد گیمینگ اگر رنگ‌های RGB را به‌صورت کامل پوشش دهد، قطعا قیمت بالاتری پیدا می‌کند. پیشنهاد ما این است که کیبورد گیمینگی خریداری کنید که تنها یک نور هم‌رنگ کامپیوتر و فضای اتاقتان داشته باشد.

نور پس‌زمینه کیبورد گیمینگ

 

 

قابلیت Key-Rollover

در مورد کیبوردهای گیمینگ قابلیتی به نام n-key rollover وجود دارد. N مشخص کننده یک عدد خواهد بود و هرچقدر که این عدد بیشتر باشد امکان استفاده از کیبورد در بازی‌های گیمینگی که نیاز به فشردن دکمه‌های زیاد دارند بیشتر است. این قابلیت تعداد دکمه‌هایی را مشخص می‌کند که در یک کیبورد به صورت همزمان می‌توان آن‌ها را فشار داد و باز هم کیبورد بتواند دستورات را دریافت کند. مثلا تصور کنید با دکمه‌های پیمایش در حال راه رفتن در بازی هستید و هم زمان دو دکمه دیگر را نیز نگه داشته‌اید و حالا می‌خواهید سریعا با فشار دادن مجموعه‌ای از دکمه‌ها یک فرمان را اجرایی کنید. کیبورد با n-key rollover بالا به شما این امکان را می‌دهد.

 

 

بهترین مدل های کیبورد گیمینگ

حالا که اطلاعات مناسبی برای تشخیص بهترین کیبورد گیمینگ به‌دست آوردید، وقت آن است که به سراغ مدل‌های جذاب برای خرید برویم.

کیبورد سیمی گیمینگ FXR-HKM-61

این کیبورد 804 گرمی از نوع سیمی است و 104 کلید مختلف دارد. کلیدهای این کیبورد از نوع مکانیکی هستند و زمان پاسخ‌گویی 00.1 ثانیه‌ای دارند. این محصول دارای 12 کلید مخصوص است و به‌علاوه برای مولتی‌ مدیا از 3 کلید بهره می‌برد. خوشبختانه برای این کیبورد نورپردازی RGB در نظر گرفته شده و شما می‌توانید بین 25 حالت پیش فرض 7 حالت قابل تنظیم یکی را انتخاب کنید تا بیشترین سازگاری با میز بازی ایجاد شود. این کیبورد گیمینگ به نسبت قیمت واقعا ویژگی‌های جذابی دارد و پشتیبانی از Anti-ghosting برای همه کلیدها باعث می‌شود ارزش خرید آن افزایش پیدا کند.

کیبورد باسیم گیمینگ FXR-HKM-61

 

کیبورد باسیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-HKM-61

 

کیبورد سیمی گیمینگ FXR-HKM-37

این مدل نسخه دیگری از کیبورد بالا است که با قیمت کمتر به فروش می‌رسد. این کیبورد گیمینگ هم سیمی است و از 104 کلید مکانیکی استفاده می‌کند. 11 کلید مخصوص برای مولتی‌ مدیا در نظر گرفته شده و نورپردازی از 25 حالت پیش فرض به 20 حالت تقلیل پیدا کرده است. این محصول به شما امکان می‌دهد تا هنگام بازی کلید ویندوز را غیر فعال کنید تا اختلالی هنگام بازی کردن ایجاد نکند. این مدل به لطف برخورداری از کلیدهای آبی Outemu برای تایپ کردن نیز گزینه مناسبی است و حس خوبی را انتقال می‌دهد.

کیبورد باسیم گیمینگ FXR-HKM-37

 

کیبورد باسیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-HKM-37

 

کیبورد گیمینگ Porodo PDX214

این کیبورد اندازه‌ کوچک‌تری دارد و دکمه‌های نام‌پد از آن حذف شده است. این کاهش اندازه باعث شده تا وزن به حدود 550 گرم برسد. شما به دو طریق سیمی و بی‌سیم می‌توانید این کیبورد گیمینگ را مورد استفاده قرار دهید و در حالت استفاده بی‌سیم انرژی توسط باتری تأمین می‌شود. این کیبورد با تمام سیستم عامل‌ها سازگاری دارد و طول کابل آن به 1.5 متر می‌رسد تا بتوانید تا حد خوبی آن را جا به جا کنید. کیبورد گیمینگ Porodo PDX214 دارای 68 کلید مختلف است و از نورپردازی RGB با 17 حالت نوری مختلف پشتیبانی می‌کند. اگر کیبورد بی‌سیمی می‌خواهید که حالت جمع و جوری داشته باشد و همچنین دکمه‌های نام‌پد برای شما اهمیت زیادی ندارند به سراغ این کیبورد بروید.

کیبورد گیمینگ Porodo PDX214

کیبورد گیمینگ پرودو مدل PDX214

 

کیبورد سیمی Porodo Gaming PDX210

اگر امکان اتصال بی‌سیم کیبورد برای شما اهمیت ندارد و یا از نام‌پد زیاد استفاده می‌کنید به جای خرید مدل قبلی به سراغ این کیبورد بروید. این محصول توسط سیمی 1.7 متری به لپ تاپ متصل می‌شود و با برخورداری از 104 کلید به شما اجازه می‌دهد تا دسترسی کاملی به کلیدهای مختلف داشته باشید. برای این کیبورد هم قابلیت Anti-Ghosting در نظر گرفته شده و شاهد نورپردازی RGB با 5 حالت پیش فرض قابل تنظیم هستیم. ناگفته نماند که این مدل دارای 12 کلید مختلف برای مولتی مدیا است و وزن آن نیز به حدود 1 کیلوگرم می‌رسد.

کیبورد با سیم Porodo Gaming PDX210

 

کیبورد با سیم گیمینگ پرودو مدل PDX210

 

 

کیبورد باسیم گیمینگ FXR-BKL-35

این مدل، کیبورد گیمینگ دیگری از فاکس ایکس ری است که از 104 کلید با فونت‌های لیزر شده استفاده می‌کند و به صورت سیمی به سیستم شما متصل می‌شود. این محصول 840 گرم وزن دارد و از 11 کلید مخصوص مولتی مدیا استفاده می‌کند. ویژگی Anti-ghosting برای این کیبورد گیمینگ در نظر گرفته شده و می‌تواند تا 19 کلید همزمان را پاسخ‌گو باشد. قابلیت جداسازی کلیدهای WASD و کلیدهای جهت، دیگر ویژگی‌ مهم این مدل است و این امکان برای شما وجود دارد که برخی از دکمه‌ها را در طول بازی غیر فعال کنید. در نهایت باید به نورپردازی RGB رنگین کمانی با افکت چشمک‌زن اشاره کنیم.

کیبورد باسیم گیمینگ FXR-BKL-35

 

کیبورد باسیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-BKL-35

 

کیبورد گیمینگ Corsair K70 RGB TKL Champion Series

توصیف کیبورد گیمینگ Corsair K70 RGB TKL Champion Series کمی دشوار است، اما به هر حال می‌توان آن را یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ بازار دانست. البته این حرف برای افرادی صدق می‌کند که به دنبال خرید کیبوردهای TKL هستند. کیبوردهای TKL یا TenKeyLess به کیبوردهایی گفته می‌شود که فاقد نام‌پد (NumPad) یا همان کلیدهای ماشین‌حساب هستند. این محصول از کلید‌های Cherry MX بهره می‌برد و از نظر نرم‌افزاری نیز عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

کیبورد گیمینگ Corsair K70 RGB TKL Champion Series

شما می‌توانید طرح نورهای این کیبورد را کاملا شخصی‌سازی کنید و این تغییرات را به صورت اختصاصی روی بازی‌های مختلف تغییر دهید. جالب است بدانید که تمام کلیدها این کیبورد قابلیت شخصی‌سازی دارند. البته این امکانات جذاب باعث می‌شود تا این مدل هم درست مانند سایر کیبوردهای Corsair، قیمت بالایی داشته باشد. در کل اما با در نظر گرفتن امکانات بالای این محصول می‌توانیم ادعا کنیم که کیبورد گیمینگ Corsair K70 RGB TKL Champion Series یک کیبورد جذاب و بی‌عیب و نقص است.

 

هدفون گیمینگ نیاز دارید؟ راهنمای زیر را بخوانید:

بهترین هدست های گیمینگ

 

کیبورد گیمینگ Corsair K70 Mk.2

کیبورد گیمینگ Corsair K70 Mk.2 از دکمه‌های Cherry MX استفاده می‌کند و همین باعث می‌شود تا در زمان تایپ کردن با آن حسی فوق‌العاده را تجربه کنید. این کیبورد به دلیل برخورداری از قابلیت Full RGB، طراحی چشم‌نواز و بسیار زیبایی دارد، اما مهم‌تر این که عملکرد بسیار خوبی را در هنگام بازی کردن ارائه می‌کند. این کیبورد می‌تواند با دقت هرچه بیشتر و در کمترین زمان ممکن دستورات شما را اجرا کند. قابل ذکر است که شما می‌توانید این محصول را برای هر بازی به طور خاص شخصی‌سازی کنید و در واقع طرح نورهای این کیبورد کاملا قابل تغییر هستند.

کیبورد گیمینگ Corsair K70 Mk.2

کیبورد گیمینگ Corsair K70 Mk.2 دکمه‌های کنترل مدیا جداگانه دارد که به بهترین نحو روی محصول قرار گرفته‌اند و حالت کلید‌های آن به گونه‌ای است که از باعث می‌شود به اشتباه آن‌ها را فشار ندهید. همه این ویژگی‌ها دست به دست هم می‌دهند تا تجربه‌ای تکرار نشدنی از کار با یک کیبورد برای شما به ارمغان بیاید. اگر قیمت بالای این محصول برای‌تان اهمیتی ندارد، کیبورد گیمینگ Corsair K70 Mk.2 می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای شما باشد.

کیبورد گیمینگ Razer Cynosa V2

کیبورد گیمینگ Razer Cynosa V2 یکی از ارزان‌ترین محصولات بازار است که برای تازه‌واردها به دنیای بازی‌های ویدیویی روی پی سی انتخابی مناسب به حساب می‌آید. این کیبورد از نوع ممبرین است و در آن خبری از کلیدهای راحت مکانیکی نیست. به جز این مورد، این محصول از سایر ویژگی‌های یک کیبورد گیمینگ خوب برخوردار است. این کیبورد از نورهای Full RGB بهره می‌برد و قابلیت Game Mode نیز برای آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، کیبورد گیمینگ Razer Cynosa V2 دارای کلید‌های مدیای جداگانه بوده و کابل آن نیز طول مناسبی دارد.

کیبورد گیمینگ Razer Cynosa V2

از سوی دیگر ارزان بودن کیبوردهای ممبرین بدون دلیل نیست و این مدل کلیدهای خوش استایل و باکیفیتی بالایی ندارد. این محصول تجربه‌ای خوب در تایپ کردن را به شما ارائه نمی‌دهد و نمی‌توان آن را گزینه مناسبی در مسابقات eSports دانست، اما اگر شما هزینه زیادی را برای تهیه یک سیستم خوب صرف کرده‌اید و می‌خواهید لوازم جانبی ارزان‌تری تهیه کنید، کیبورد گیمینگ Razer Cynosa V2 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

 

تغییرات و ویژگی های جدید کال اف دیوتی موبایل را بررسی کردیم:

آپدیت جدید کالاف دیوتی موبایل سیزن 14

 

کیبورد گیمینگ Razer BlackWidow Lite

کیبورد گیمینگ Razer BlackWidow Lite را شاید بتوان تطبیق‌پذیرترین مورد در لیست ما دانست. این محصول طراحی مینیمال و ساده‌ای دارد و از نورهای سفید و سوییچ Razer Orange بهره می‌برد. شرکت ریزر این کیبورد گیمینگ Razer BlackWidow Lite را به عنوان محصولی معرفی کرده که در فعالیت‌های مختلف مثل بازی کردن یا دیگر کارهای حرفه‌ای عملکرد خوبی دارد. یکی از مشکلات اصلی کیبورد گیمینگ Razer BlackWidow Lite، صدا دادن کلیدهای آن است. همچنین در این محصول خبری از کلیدهای مربوط به کنترل بخش رسانه‌ای نیست، البته این موضوع به نحوی برای برخی کاربران مزیت محسوب می‌شود.

کیبورد گیمینگ Razer BlackWidow Lite

کیبورد گیمینگ Logitech G915

به نظر می‌رسد که کیبورد گیمینگ Logitech G915 جلوه‌ای از آینده کیبوردهای مخصوص بازی است. در سال‌های اخیر ماوس‌ها و هدست‌ها بیشتر به سمت بی‌سیم شدن رفته‌اند و کیبورد گیمینگ Logitech G915 نیز نشان می‌دهند که کیبوردها نیز می‌توانند بدون فدا کردن زیبایی ظاهری و عملکرد، درست همین مسیر را طی کنند. شما می‌توانید این کیبورد را از طریق دانگل USB یا بلوتوث به کامپیوترتان متصل کنید.

کیبورد گیمینگ Logitech G915

در استفاده از کیبورد گیمینگ Logitech G915 هیچ لگ یا مشکل سیگنالی را تجربه نخواهید کرد و همچنین سرعت و عملکرد این محصول هیچ تفاوتی با کیبوردهای سیم‌دار ندارد. شاید بتوان تنها نکته منفی این محصول را قیمت بالای آن در نظر گرفت، هرچند که نباید فراموش کنید که با خرید این کیبورد از دردسرهای وجود سیم خلاص می‌شوید. این کیبورد تا سال‌ها پاسخگوی نیازتان خواهد بود و در نتیجه می‌توانید به چشم یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به آن نگاه کنید.

کیبورد گیمینگ HyperX Alloy Origins 60

کیبورد گیمینگ HyperX Alloy Origins 60 ثابت می‌کند که کیبوردهای کوچک نیز می‌توانند به خوبی پاسخ نیاز‌های گیمرها را بدهند. این کیبورد 60 درصد، فاقد نام‌پد، کلیدهای وظیفه و دکمه‌های مربوط به چهار جهت اصلی است. با این حال شما با یاد گرفتن کلیدهای میانبر، می‌توانید با نبود آن‌ها کنار بیایید. با استفاده از این نوع کیبوردها می‌توانید تجربه‌ای منحصر به فرد از بازی‌ها ویدیویی داشته باشید و همچنین میزتان نیز کمی خلوت‌تر می‌شود. علاوه بر این، کیبورد گیمینگ HyperX Alloy Origins 60 از سوییچ‌های کلید HyperX Red بهره می‌برد و نورهای Full RGB را به شما ارائه می‌دهد.

کیبورد گیمینگ HyperX Alloy Origins 60

اگر تاکنون از کیبوردهای کوچک یا مینی استفاده نکرده باشید، احتمالا دید خوبی نسبت به کیبورد گیمینگ HyperX Alloy Origins 60 نخواهید داشت. تایپیست‌ها با نبود برخی از دکمه‌ها روی این محصول کنار نمی‌آیند. همچنین صدای سوییچ‌های کلید این کیبورد نیز کمی بیشتر از چیزی است که انتظار دارید. اما در هر صورت کیبورد گیمینگ HyperX Alloy Origins 60 یکی از بهترین کیبوردهای مینی در بازار به حساب می‌آید.

 

بررسی بازی ها را در تکنولایف بخوانید:

بررسی بازی Death Stranding: Director’s Cut

 

کیبورد گیمینگ Roccat Vulcan Aimo 121

این کیبورد ظاهر بسیار زیبایی دارد و تکیه‌گاه دست مشکی و براق آن به جذاب‌تر شدن بیشتر این محصول کمک می‌کند. نورهای جذاب، سوییچ‌های کلید نیمه‌شفاف و دکمه‌های باریک و مشکی موجب زیباتر شدن هرچه بیشتر این کیبورد می‌شوند. اگر شما بخواهید کیبوردتان را با نورهای رنگین‌کمانی تزئین کنید (که نرم‌افزار Roccat Swarm این اجازه را به شما می‌دهد)، این محصول بهترین نتیجه را به شما ارائه می‌دهد.

کیبورد گیمینگ Roccat Vulcan Aimo 121

البته زیبایی ظاهری تنها نکته مثبت در کیبورد گیمینگ Roccat Vulcan Aimo 121 نیست. شما با این محصول می‌توانید به راحتی و با سرعت بالا به تایپ کردن مشغول شوید. همچنین تجربه بازی‌های ویدیویی با این کیبورد واقعا جذاب است. شما می‌توانید کیبورد گیمینگ Roccat Vulcan Aimo 121 را برای هر بازی به صورت جداگانه شخصی‌سازی کنید و همچنین کنترل پخش موزیک به لطف کلیدهای کنترل مدیای مجزا بسیار ساده است.

کیبورد گیمینگ Logitech G915 TKL

کیبورد گیمینگ Logitech G915 TKL درست همان چیزی است که از آن انتظار دارید. نمونه‌ای از کیبورد گیمینگ Logitech G915 که فاقد نام‌پد است. درست مانند مدل بزرگ‌تر، این کیبورد نیز قیمت بسیار بالایی دارد و در عین حال فوق‌العاده زیبا است. این محصول یکی از معدود کیبوردهای گیمینگ مکانیکی بی‌سیم است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. اگر از وجود یک سیم بلند آزاردهنده روی میز کامپیوترتان خسته شده‌اید، این کیبورد می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

کیبورد گیمینگ Logitech G915 TKL

درست مانند سایر مدل‌های Logitech، این محصول نیز سوییچ‌های فوق‌العاده‌ای دارد. کیبورد گیمینگ Logitech G915 TKL دارای کلیدهای کنترل مدیای مجزا بوده و طراحی دکمه‌های آن باریک است و نورهای Full RGB ظاهر آن را جذاب می‌کند. البته قیمت این کیبورد نسبت به مدل‌های سیمی مشابه تقریبا دو برابر است ولی با این حال می‌توان گفت ارزش پولی که صرفش می‌کنید را دارد، به خصوص اگر زیاد کیبوردتان را جابه‌جا می‌کنید یا در فاصله دور می‌نشینید.

کیبورد گیمینگ Razer Huntsman V2 Analog

کیبورد گیمینگ Razer Huntsman V2 Analog تجربه‌ای جدید از کار با کیبوردهای ریزر را به شما ارائه می‌دهد. سوییچ‌های این کیبورد از نوع اپتیکال آنالوگ هستند. در واقع این یعنی کلیدها بر پایه سیستم نوری فعالیت می‌کنند و خبری از فشار (مکانیکی) و الکتریسیته (ممبرین) نیست. از نظر عملکرد روی بازی‌های ویدیویی در حالت عادی این محصول با سایر کیبوردها تفاوت خاصی ندارد، اما اگر بخواهید در سطح مسابقات جهانی بازی کنید، سرعت‌عمل کیبورد گیمینگ Razer Huntsman V2 Analog احتمالا به دردتان خواهد خورد.

کیبورد گیمینگ Razer Huntsman V2 Analog

علاوه بر این، کیبورد گیمینگ Razer Huntsman V2 Analog دارای ویژگی‌های جذابی مانند نرم‌افزار قابل برنامه‌ریزی و قابلیت بهره‌مندی از نورهای Full RGB است. شاید بتوان گفت جالب‌ترین ویژگی این کیبورد، امکان برنامه‌ریزی هر کلید آن برای عملکردی خاص است. این بدان معنا است که شما می‌توانید کلیدها را تنظیم کنید تا برخی از آن‌ها با فشار کم عمل کنند و برخی دیگر با فشار زیاد. این ویژگی در کیبوردهای گیمینگ تازگی دارد و ما دوست داریم آن را در سایر محصولات نیز ببینیم.

 

با لپ تاپ جدید و خارق العاده مایکروسافت آشنا هستید؟

سرفیس لپ تاپ استودیو

 

آیا می‌دانستید تکنولایف تمام لوازمی که یک گیمر نیاز دارد را به فروش می‌رساند؟ صفحه تجهیزات گیمینگ را ببنید.

 

کیبورد گیمینگ Razer Turret for Xbox One

اگر بخواهید برای بازی کردن با کنسول ایکس باکس خود یک کیبورد تهیه کنید به سراغ چه مدل و برندی می‌روید؟ اینجاست که کیبورد گیمینگ Razer Turret for Xbox One به میدان می‌آید. این کیبورد بی‌سیم بوده و طراحی آن به شکلی است که با کنسول ایکس باکس‌تان سازگاری داشته باشد. با استفاده از این محصول می‌توانید با خیال راحت و از روی مبل به تجربه بازی‌های ویدیویی مشغول شوید و از همه مهم‌تر این این که نوع این کیبورد مکانیکی است و در نتیجه درست مثل سایر مدل‌های ریزر، عملکرد بسیار خوبی دارد.

کیبورد گیمینگ Razer Turret for Xbox One

البته کیبورد گیمینگ Razer Turret for Xbox One نقاط ضعفی نیز دارد. مثلا یکی این که قیمت این محصول بسیار بالا است. با این که این کیبورد قابلیت استفاده روی پی سی را دارد، اما فاقد ویژگی‌هایی است که شما از یک کیبورد گیمینگ کامپیوتری انتظار دارید. شاید بتوان گفت طراحی هوشمندانه و عمر بالای باتری کیبورد گیمینگ Razer Turret for Xbox One، قیمت زیاد آن را توجیه می‌کند. همچنین قابل ذکر است که این محصول روی تمام بازی‌های ایکس باکس که از کیبورد پشتیبانی می‌کنند، عملکرد بسیار خوبی دارد.

کیبورد گیمینگ Razer Blackwidow Ultimate

کیبورد گیمینگ Razer Blackwidow Ultimate همان‌طور که از نامش مشخص است، ساخته شده تا گیمرها از آن نهایت بهره را ببرند. قابلیت پاسخ‌دهی و سرعت‌عمل این کیبورد بسیار بالا است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به داشتن نرم‌افزار بسیار خوب برای برنامه‌ریزی تاثیر نورهای پویا اشاره کرد. شرکت ریزر همیشه کیبوردهای گیمینگ و تجهیزات مخصوص بازی باکیفیتی تولید و راهی بازار کرده است. یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ موجود در بازار که در مقایسه با دیگر محصولات این رده قیمت خیلی زیادی هم ندارد، کیبورد Razer Blackwidow Ultimate است. این کیبورد از دکمه‌‌های مکانیکی استفاده می‌کند که در فاصله مناسبی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و به همین دلیل راحت می‌توان با آن‌ها کار کرد. این کیبورد مخصوص بازی از متریال‌های بسیار باکیفیتی ساخته شده و زمانی که با آن بازی می‌کنید، احساس خیلی خوبی خواهید داشت.

کیبورد گیمینگ Razer Blackwidow Ultimate

 

گیمرهای عاشق فوتبال بخوانند:

بررسی بازی فیفا 22

کیبورد گیمینگ Logitech G910 Orion Spark

کیبورد گیمینگ Logitech G910 Orion Spark محصول شرکت لاجیتک یکی از سریع‌ترین کیبوردهای گیمینگ RGB حال حاضر به حساب می‌آید. امکان شخصی‌سازی نورهای RGB را در این صفحه کلید خواهید داشت و کیبورد می‌تواند بیش از ۱۶ میلیون رنگ را تولید کند. از دیگر ویژگی‌های این کیبورد گیمینگ می‌توانیم به کنترل پنل مخصوص برای دکمه‌های مربوط به مدیا اشاره کنیم. روی این کیبورد دکمه‌های تنظیم صدا، دکمه پخش موسیقی و توقف موسیقی و دکمه بی‌صدا کردن دیده می‌شود. سوییچ‌های Romer-G Tactile کیبورد گیمینگ Logitech G910 Orion Spark عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و بسیار بادوام هستند.

کیبورد گیمینگ Logitech G910 Orion Spark

سوالات متداول

کیبورد گیمینگ مکانیکی چیست؟ دو نوع کیبورد کلی داریم، یکی ممبرین که با انتقال جریان الکتریکی به یک پلاستیک بسیار نرم عمل می‌کند و دیگری کیبوردهای مکانیکی که عملکردی مشابه بادستگاه‌های تایپ قدیمی دارند و کلید‌های قرار گرفته روی کیبورد به یک پایه فیزیکی متصل شده‌اند. کیبوردهای مکانیکی هنگام تایپ یا بازی کردن حس بسیار بهتری را به کاربر منتقل می‌کنند و البته قیمت بالاتری هم دارند.

نورپردازی RGB برای کیبورد گیمینگ الزامی است؟ خیر، وجود نورپردازی RGB هیچ الزامی ندارد و کارایی آن بیشتر برای زیبایی بیشتر و هماهنگ شدن کیبورد با میز گیمینگ شما است. البته خوب است که کیبورد دارای نور پس‌زمینه باشد تا شما در هنگام شب و تاریکی نیز بتوانید با آن تایپ کنید یا به بازی کردن بپردازید.

کیبورد گیمینگ TKL یعنی چی؟ به کیبوردهایی که فاقد دکمه‌های نام‌پد یا اعداد کناری هستند TKL یا TenKeyLess به معنای 10 کلید کمتر می‌گویند. از آنجایی که این اعداد برای بازی کردن خیلی مهم نیستند انتخاب این نوع کیبورد با توجه به ابعاد و وزن کمتر می‌تواند جذاب باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. rezaala

    فقط کاشکی کیبورد مخصوص بازی ارزون هم داشتیم. کیبوردهای گیمینگ اکثرا گرونن

    1. Exro

      پاسخ به rezaala

      داریم مثلا کیبورد های رد دراگون هم جنس عالی هم قیمت خوب
  2. محمدرضا

    مرسی برای مطلب خوبتون. من شدیدا دنبال کیبورد گیمینگ بودم. مطلب شما خیلی به من کمک کرد.

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af/
ads
ads