داغ ترین ها :
راهنمای کامل استفاده از BIXBY سامسونگ

راهنمای کامل استفاده از BIXBY سامسونگ

اگر به‌تازگی گوشی سامسونگ جدیدی را خریداری کرده‌اید، ممکن است کنجکاو شوید که هدف Bixby چیست و به چه درد می‌خورد؟ Bixby دستیار مجازی بومی سامسونگ است که از دستورات لمسی، ضربه‌ای و صوتی پشتیبانی می‌کند.
برای مقایسه‌های گوشی اپل و سامسونگ، این مورد را به‌عنوان Siri برای سامسونگ در نظر گرفته‌اند. همان‌طور که گفته شد، Bixby کمی با سایر دستیارهای مجازی متفاوت است و بسیاری از کاربران جدید در مورد چگونگی استفاده از این دستیار مطمئن نیستند. یادگیری بیشتر درباره Bixby به شما کمک می‌کند از تلفن سامسونگ خود بهره بیشتری ببرید. کار با آن بسیار آسان است و می‌توانید برخی از تنظیمات را برای لذت بردن هرچه بیشتر از تکنولوژی با Bixby تنظیم کنید.

راه اندازی Bixby

راه‌اندازی Samsung Bixby و Bixby Voice کار آسانی است. گلکسیS10 ،S10 Plus ،S10e ، S9، Galaxy S9 Plus،Note 9 ، Galaxy S8 و Note 8 همه دارای یک دکمه اختصاصی Bixby در سمت چپ، درست زیر دکمه تنظیم صدا هستند. با ضربه‌زدن روی آن، Bixby Home، مرکز دستیار و صفحه تنظیمات به شما کمک می‌کند.
اگر از گلکسی نوت 10 یا 20 یا جدیدترین سری Samsung Galaxy S استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه شده باشید که کلید Bixby ندارید. نگران نباشید، استفاده از Bixby هنوز آسان است. فقط دکمه روشن / خاموش را فشار داده و نگه دارید تا Bixby ظاهر شود.

تغییر تنظیمات بیکسبی

Bixby بیش از یک برنامه یا دستیار صوتی است. خانواده بزرگ Galaxy S21 با هر سه دستیار هوشمند Bixby Home ،Bixby Vision و Bixby Voice آماده ارائه خدمات برای راحتی هرچه بیشتر شما هستند. این بدان معناست که تنظیمات Bixby در این بخش‌های مختلف پخش شده است. در اینجا خلاصه‌ای از تنظیمات را می‌خوانید:

Bixby Home

بیکسبی هوم
اگر برای دسترسی به Bixby Home انگشت خود را به سمت راست در صفحه اصلی بکشید، می‌توانید با ضربه‌زدن روی سه ‌نقطه در بالا سمت راست و زدن کارت‌ها، به تنظیمات کارت‌های تعاملی خود دسترسی پیدا کنید.
از اینجا می‌توانید کارت‌هایی را که می‌خواهید ببینید، اضافه کنید یا کسانی را که نمی‌خواهید حذف کنید. ضربه‌زدن روی تنظیمات از طریق همان منوی سه‌نقطه، نه‌تنها به شما امکان می‌دهد آدرس ایمیلی را که Bixby Home به آن متصل است تغییر دهید بلکه به شما امکان می‌دهد ارائه‌دهندگان محتوای خود را تغییر دهید. همین‌طور به شما امکان می‌دهد موقعیت مکانی را به چند برنامه ارسال کنید؛ این مورد به Uber و Fourspace محدود شده است، بنابراین می‌توانید مدت زمانی که برای گرفتن Uber از مکان فعلی شما طول می‌کشد را ببینید یا کافه رستوران‌های اطراف خود را شناسایی کنید.
بیکسبی هوم حتی با برنامه SmartThings سامسونگ کار می‌کند تا دکمه‌هایی را کنترل کند که لامپ‌های هوشمند و قفل درها را کنترل می‌کند، میانبر برنامه‌هایی را که بیشتر از همه استفاده می‌کنید همه بر اساس زمان، روز، موقعیت مکانی شما و سایر عوامل است.

خرید انواع هدفون و هندزفری

Bixby Voice

بیسکبی وویس

Bixby Voice بیشترین تنظیمات را در خود جای‌داده است و با ضربه‌زدن روی کلید Bixby یا فشار دادن طولانی دکمه روشن / خاموش می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. دوباره روی سه‌ نقطه ضربه بزنید تا گزینه‌های دیگری از جمله آموزش، دستورات سریع و تنظیمات را پیدا کنید.
تنظیمات به شما امکان می‌دهد همه چیز را با صدای خود تغییر دهید، به این‌که آیا Bixby هنگام قفل شدن، تلفن شما را پاسخ دهد یا خیر. دستورات سریع به شما امکان می‌دهد اعمال و صدا را با هم هماهنگ کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید دستیار را تنظیم کنید تا هنگام گفتن من به رختخواب می‌روم همه چراغ‌ها را خاموش کرده و زنگ ساعت را تنظیم کند.
این گزینه همچنین شامل تنظیماتی برای تغییر استفاده از Bixby Key است. اگر Bixby را دوست ندارید و فقط می‌خواهید از شر آن خلاص شوید، می‌توانید کلید Bixby را فشار دهید. درحالی‌که قبلاً می‌توانستید کلید Bixby را غیرفعال کنید، از زمان به‌روزرسانی One UI Android 9.0 Pie دیگر امکان‌پذیر نیست؛ اما درگوشی‌های S20 و S21 می‌توانید آن را کاملاً غیرفعال کنید.

قبل از خرید انواع هدفون و هندزفری این مطلب را بخوانید

راهنمای خرید هندزفری و ایربادز

 

فواید و کارایی Bixby Voice

Bixby Voice مانند Siri در آیفون است؛ نه‌تنها این، بلکه برای انطباق با نحوه صحبت‌کردن یک شخص ساخته شده است. طبق گفته سامسونگ، دستیار صوتی بیکسبی می‌تواند «هوای امروز را به من نشان بده»، «امروز هوا چگونه است» یا «پیش‌بینی امروز چیست» را درک کند.
در اوقات فراغت خود می‌توانید دستیار صوتی را فراخوانی کنید. می‌توانید با گفتن Hey Bixby یا با پایین نگه‌داشتن دکمه Bixby آن را فعال کنید.
Bixby می‌تواند کارهایی مانند ارسال پیامک از طریق برنامه پیام‌ها و پاسخ به سؤالات در مورد آب‌وهوا، جلسات آینده، امتیازات ورزشی و زمان نمایش فیلم‌ها را انجام دهد. اما این فقط نوک کوه یخ است، دستیار صوتی همچنین در برنامه‌هایی مانند شماره‌گیر، منو تنظیمات، برنامه دوربین، لیست مخاطبین و گالری کار می‌کند.
علاوه بر اصول اولیه، Bixby همچنین می‌تواند از عهده کارهای پیچیده مانند بازکردن برنامه در نمای چند صفحه، چرخاندن عکس‌های نامرتب، یادآوری مکان پارک وسایل نقلیه، پخش فیلم در تلویزیون مجاور و ساخت ایمیل استفاده کند.
بیکسبی می‌تواند تمام عکس‌هایی که هفته گذشته گرفته‌اید را در یک آلبوم جدید با عنوان “تعطیلات” جمع کرده و آن را با دوستان شما به اشتراک بگذارد، یا یک عکس سلفی گرفته و برای شخصی ارسال کند. همچنین می‌تواند اقدامات دومرحله‌ای مانند بازکردن Uber و امتیاز دادن به راننده یا بازکردن اینستاگرام و ارسال جدیدترین عکس را انجام دهد.
خرید مک بوک
همچنین برخی عملکردهای هندزفری از طریق Bixby وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از Bixby بخواهید آخرین پیام‌ها را بخواند. به طور خلاصه، Bixby به شما امکان می‌دهد با استفاده از صدای خود اساسی‌ترین کارها را در تلفن خود به‌راحتی انجام دهید.
Bixby Voice نیز قابل تنظیم است، می‌توانید جنسیت دستیار صوتی را تغییر دهید که خانم باشد یا آقا. همچنین می‌توانید دستورات طولانی را که بیشتر از همه استفاده می‌کنید به یک کلمه یا عبارت کوتاه تبدیل کنید و با گفتن آن به بیکسبی دستور دهید.
سامسونگ می‌گوید Bixby بیش از 3000 دستور را پشتیبانی می‌کند، از جمله دستورات خاص در فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب، اوبر، جیمیل، نقشه‌های گوگل و موارد دیگر. این شرکت به طور مداوم برنامه‌ها و بیکسبی را بهبود می‌بخشد و پشتیبانی برنامه شخص ثالث و دستورات بیشتری را اضافه می‌کند.

اگر گوشی‌تان سامسونگ است این مطلب را بخوانید

با دستیار مجازی جدید سامسونگ، سم (Sam) آشنا شوید

 

Bixby Vision

بیکسبی ویژن

Bixby Vision از یادگیری ماشین و مشارکت در پایگاه داده بهره می‌برد تا دوربین کمی مفیدتر شود.Bixby Vision چندین دسته از اشیا را تشخیص می‌دهد: مکان، متن، تصویر، غذا، کدهایQR و خرید. با ضربه‌زدن روی دکمه Bixby در برنامه دوربین یا نماد Bixby Vision در سمت چپ و بالای رابط دوربین، آن را راه‌اندازی می‌کنید. همچنین می‌توانید Bixby Vision را در برنامه گالری پیدا کنید.
دقیقاً مانند Google Lens یا Amazon’s Flow، جستجوگر تصویر Bixby Vision سعی می‌کند هرآنچه را که در مقابل دوربین قرار دارد (با تشکر از Pinterest’s Lens Tool) به حرکت درآورد و می‌تواند اطلاعات مربوط به یافته‌های آن را ارائه دهد.
به طور پیش‌فرض، Bixby Vision در حالت Text باز می‌شود که به شما امکان می‌دهد یک زبان خارجی را به زبان انتخابی خود ترجمه کنید. دیکشنری بیکسبی از طیف وسیعی از زبان‌ها پشتیبانی می‌کند و مانند نمونه‌های دیگر در نوع خود مانند Google Lens کار می‌کند. متن موردنظر برای ترجمه را در کادر روی صفحه قرار دهید و یک ترجمه در زمان بسیار کم نشان داده می‌شود. ممکن است کمی مورد دار باشد، اما در نهایت کار شما را راه می‌اندازد.
گزینه غذا به شما امکان می‌دهد دوربین را به سمت غذا بگیرید تا اطلاعات کالری را مشاهده کنید، سپس می‌توانید به برنامه Samsung Health خود اضافه کنید. گرچه نمی‌توانست شکلات، چیپس یا سایر غذاهای بسته‌بندی‌شده را بشناسد، اما موفق شد یک سالاد از قبل تهیه شده را شناسایی کند. با این حال، گاهی اطلاعات خنده‌دار و غیردقیق ارائه می‌دهد.

آینده بیکسبی چه می شود؟

از آنجا که قوانین ایالات متحده درمورد انحصار فناوری تغییر می‌کند، ممکن است Bixby از دستگاه‌های سامسونگ برداشته شود و دستیار Google جایگزین شود. اما در حال حاضر، Bixby قدرتمند است. ما نمی‌دانیم در آینده نزدیک چه اتفاقی خواهد افتاد، اما در حال حاضر، سامسونگ به طور کامل از Bixby پشتیبانی می‌کند.
شما طرفدار کدام دستیار صوتی هستید؟ چقدر از دستیار صوتی هوشمند استفاده می‌کنید و چه نقشی در زندگی شما دارند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

سوالات متداول

BIXBY چیست؟

Bixby دستیار مجازی بومی سامسونگ است که از دستورات لمسی، ضربه‌ای و صوتی پشتیبانی می‌کند.

چگونه Bixby را راه اندازی کنیم؟

کافی است تا دکمه روشن / خاموش را فشار داده و نگه دارید تا Bixby ظاهر شود. دستگاه های قدیمی‌تر مانند گلکسیS10 ،S10 Plus ،S10e ، S9، Galaxy S9 Plus،Note 9 ، Galaxy S8 و Note 8 همه دارای یک دکمه اختصاصی Bixby در سمت چپ، درست زیر دکمه تنظیم صدا هستند. با ضربه‌زدن روی آن، Bixby Home، مرکز دستیار و صفحه تنظیمات به شما کمک می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

88 نظر

  1. ebi

    اصلا خوب کار نمیکنه ..اگر هم کار کنه دقیق نیست …من 23اولترا دارم خوب کار نمیکنه ولی شیامی ایکس 5دارم عالییی کار میکنه رو هر چی بگیری سریع ترجمه میکنه

  2. ایلیا

    سلام روی A12هم کار میکنه؟

    1. منصور

      پاسخ به ایلیا

      سلام اگه کسی مشکل زبان اینگلیسی دارد چیکار کند ،آیا بازبان فارسی آشنا نیست؟؟؟؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-bixby-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads