داغ ترین ها :
راهنمای خرید همزن برقی

راهنمای خرید همزن برقی

برای کسانی که در خانه شیرینی درست می‌کنند، همزن برقی یک از لوازم برقی مهم و ضروری در آشپزخانه تلقی می‌شوند. در صورت نبود همزن برقی، مجبور می‌شوید که خمیر شیرینی‌پزی را با یک همزن دستی درست کنید و این کار برای کسانی‌که که دست درد دارند یا به هر دلیلی نمی‌توانند خمیر را با دست هم بزنند، کار سختی‌ست. در مقاله‌ی راهنمای خرید همزن برقی، به شما می‌گوییم که اگر نیاز به یک همزن حرفه‌ای دارید، به چه فاکتورهایی باید توجه کنید و بهترین مدل‌های داخل بازار کدام‌ها هستند. همراه ما باشید.

 

انواع همزن برقی را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت همزن برقی

انواع همزن

همزن اسپرال

راهنمای خرید همزن حرفه ای

در یک همزن اسپیرال، به‌جای این‌که مواد بچرخند، کاسه به چرخش درمی‌آید و به‌همین علت، خمیر و مواد با هم ترکیب می‌شوند.

همزن‌های اسپیرال، چرخش آرام و یکنواختی دارند و از آن‌ها برای آماده‌ کردن خمیر پیتزا، انواع نان و شیرینی و خیلی چیزهای دیگر استفاده می‌شود. تمیز کردن این میکسرها چندان راحت نیست چون کاسه و قلاب به پایه‌ی اصلی وصل شده‌اند و جداسازی‌شان کمی مشکل است.

همزن پایه‌دار

راهنمای خرید همزن برقی کاسه دار

همزن‌های پایه‌دار یا ایستاده، همانطور که از نامشان مشخص است، به یک پایه وصل هستند و قادرند خمیرهای سنگین در مقدار بالا را هم مخلوط کنند. در همزن‌های پایه‌دار، اتصالات زیادی وجود دارد که آن را برای چرخ کردن گوشت، کوتاه‌ کردن رشته‌ های پاستا و چندین قابلیت دیگر مناسب می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک همزن برقی

 

همزن دستی

manual mixer

همزن دستی، در واقع وسیله‌ایست که در دو مدل برقی یا تماما دستی کار می‌کند و باید آن را در دست بگیرید و با کمک زور و بازو با آن کار کنید. همزن‌های دستی معمولا از خمیرزن‌ها کوچکترند و برای کسانی‌ که زیاد اهل شیرینی‌پزی نیستند و فقط گاه‌گداری سراغ این کار می‌روند، گزینه‌ای مناسب و کار راه انداز است.

همزن حرفه‌ای

همانطور که از نام این وسیله انتظار می‌رود، مناسب استفاده در شیرینی‌پزی‌ها و نانوایی‌هاست. موتور این نوع همزن برقی معمولا بین ۵۰۰ الی ۷۵۰ توان مصرفی دارد و ابعاد آن نیز، بزرگتر از همزن‌های معمولی است.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید غذاساز

 

راهنمای خرید همزن برقی حرفه‌ ای

با انواع همزن آشنا شدید و حال با توجه به میزان استفاده‌تان می‌دانید چه همزنی برای کار شما ضروری‌ است؛ اما موقع خرید، احتمالا بین تنوعی که در بازار وجود دارد گیج می‌شوید و نمی‌دانید کدام را خریداری کنید. در ادامه، نکاتی را به شما معرفی می‌کنیم که باید هنگام خرید همزن برقی در نظر بگیرید تا از خریدتان ضرر نکنید و راضی باشید.

  1. میزان سختی یا راحتی کار با همزن: یکی از مهمترین مواردی که در راهنمای خرید همزن برقی کاسه دار باید به آن بپردازیم، این است که کار با آن چقدر سخت یا راحت است. هر محصولی، یک سری ویژگی‌ها و کارآیی‌ها دارد که در کاربری دستگاه اثر می‌گذارند؛ اما برای برخی افراد که به کار با همزن‌های دستی و بی‌دنگ‌وفنگ عادت دارند، ممکن است این تنوع دکمه و بازوهای همزن کمی گیج‌کننده باشد. بنابراین، هنگام خرید میکسر خود حتما این موارد را در نظر داشته باشید.
  2. طراحی: برای خیلی از افراد ظاهر دستگاه مهمتر از میزان کارآیی آن است؛ پس اگر شما هم در این دسته هستید، به طرح همزن برقی، شکل بازوهای آن و میزان فضایی که اشغال می‌کند توجه کنید.
  3. گنجایش: در همزن‌های کاسه‌دار، سایز کاسه‌ها متفاوت است. با توجه به کاربری‌تان و میزان استفاده‌ای که از میکسر دارید، می‌توانید مشخص کنید که کدام‌یک برایتان مناسب است.
  4. قدرت همزن برقی: توان اکثر میکسرها بین ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ وات است. اگر برای استفاده‌ی گاه‌به‌گاه در خانه یک همزن می‌خواهید، توان کمتر دستگاه برایتان بهتر است و هزینه کمتری هم دارد. اگر میکسر را برای نانوایی‌ها و قنادی‌ها می‌خواهید، قطعا باید دستگاهی با توان بالاتر تهیه کنید؛ چرا که توان بالاتر، خمیر را بهتر عمل می‌آورد و برایتان بهتر است.
  5. اتصالات: هرچه همزن شما حرفه‌ای‌تر باشد، اتصالات و بازوهای متنوع‌تری از جمله وردنه‌ی خمیر و ویپر هم دارد که آشپزی شما را ساده‌تر می‌کند.
  6. گارانتی: مورد بعدی که در راهنمای خرید همزن برقی به آن می‌پردازیم گارانتی دستگاه‌تان است. گارانتی همزن‌ها معمولا بین ۱ تا ۵ سال است. از آن‌جا که احتمال خراب بودن یکی از قطعات وجود دارد، خوب است موقع خرید به گارانتی داشتن یا نداشتن دستگاه توجه کنید.
  7. امکان شستشو همزن برقی در ماشین ظرفشویی: مورد مهم دیگر، این است که می‌توانید قطعات دستگاه را در ظرفشویی بگذارید یا نه. موقع درست کردن شیرینی و کیک، قطعات زیادی کثیف می‌شوند که باید همه‌شان پس از استفاده بلافاصله شسته شوند. بنابراین برای کاربرانی که ماشین ظرفشویی دارند، خیلی مهم است که بتوانند آن را در ماشین ظرفشویی‌شان بشویند. پس حتما به این مورد توجه کنید.

البته با خرید غذاساز هم می توانید همزن داشته باشید ولی تمام قابلیت های همزن حرفه ای در آن نیست.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید مخلوط کن

 

فواید خرید همزن برقی

اگر شیرینی‌پز هستید، داشتن یک همزن برقی خانگی باکیفیت ضروری‌ست. هم زدن خمیر کیک یا نان با دست، خیلی زود دستتان را خسته می‌کند و ممکن است خمیر را خراب کند. همچنین، همزن‌های چندکاره یا آن‌ها که بازوهای مختلفی دارند، نه فقط برای تهیه خمیر کیک، که انواع سس و بستنی هم بهتان کمک می‌کنند. پس اگر در خانه آشپزی می‌کنید و عادت دارید همه‌چیز را خودتان درست کنید، این وسیله کارتان را راحت‌تر می‌کند.

 

 

معرفی بهترین مدل‌های همزن برقی

همزن برقی کاسه دار – ناسا الکتریک NS-919

همزن کاسه دار ناسا الکتریک مدل NS-919

این همزن با توان مصرفی ۱۳۰ تا ۳۵۰ وات عمل می‌کند و اگر به‌طور مرتب خمیر، نان، کیک و بستنی یا  خامه درست می‌کنید، جای این همزن برقی که عملکردی همچون یک همزن حرفه‌ای و چندکاره دارد در خانه‌تان خالی‌ست.

کاسه‌ی همزن، از جنس استیل است و اصلا نیاز نیست نگران زنگ زدنش باشید. گنجایش کاسه، ۳ لیتر است و جنس میله‌های همزن و خمیرزن، فلز می‌باشد.

پایه‌ای که این همزن دارد، آن را در جای خود محکم می‌کند و امکان افتادن یا لغزیدن کاسه به صفر می‌رسد.

 

قیمت همزن برقی ناسا الکتریک NS-919

 

همزن دستی – ویداس VI-3882

همزن ویداس مدل VI-3882

همزن دستی ویداس، یک همزن برقی است که باید در دست بگیرید و با کمک دست عملکردش را هدایت کنید، اما زحمت و خستگی برای دست ندارد. این همزن با توان ۳۰۰ وات عمل می‌کند و به‌علت کم بودن تعداد قطعات و قابلیت جداسازی بسیار راحت بازوها، کاربری ساده و آسانی دارد. دکمه‌هایی که روی بدنه همزن تعبیه شده‌اند، به شما امکان تنظیم میزان قدرت را می‌دهند.

 

قیمت همزن دستی ویداس VI-3882

 

همزن کاسه دار – بیم HM4503B

HM4503B همزن برقی بیم مدل

همزن بعدی در لیست راهنمای خرید همزن برقی، همزن کاسه‌دار و حرفه‌ای برند BEEM است. کاسه این همزن، ۳ لیتر ظرفیت دارد و قابل تنظیم سرعت در ۵ حالت مختلف است تا خمیر را طبق نیاز شما ورز دهد. جنس کاسه، بدنه و میله‌های همزن از استیل ضدزنگ است و اصلا لازم نیست نگران خراب شدن یا زنگ زدن آن‌ها شوید. همچنین، قطعات دستگاه در ماشین ظرفشویی قابلیت شستشو دارند.

 

قیمت همزن کاسه دار بیم HM4503B

 

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا ویژگی‌های همزن برقی، انواع آن و مدل‌های خوب موجود در بازار را به شما معرفی کنیم تا اگر شما هم در فکر خرید یک همزن برقی هستید، بتوانید خرید خوب و مناسبی داشته باشید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول

همزن برقی معمولی بهتر است یا همزن برقی کاسه دار؟ هر دو همزن عملکرد خوبی دارند، اما همزن کاسه‌دار، قابلیت‌ها و قیمت بیشتری دارد و همچنین فضای بیشتری هم اشغال می‌کند. اگر استفاده‌ی زیادی از همزن ندارید و به‌طور معمول نان و شیرینی نمی‌پزید، همزن معمولی برای استفاده‌تان مناسب‌تر است.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%87%d9%85%d8%b2%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c/
ads