داغ ترین ها :
راه های تشخیص گوشی سرقتی

راه های تشخیص گوشی سرقتی

شرایط اقتصادی کشور و گرانی گوشی‌های هوشمند باعث شده‌ا‌‌ند که کاربران بیش از هر زمان دیگری به فکر خرید گوشی هوشمند دست دوم باشند. خرید گوشی دست دوم نه تنها مزیت‌های خاص خود را دارد، بلکه ممکن است دردسرهایی هم درست کند. یکی از این دردسرها که اصلا دوست ندارید گرفتارش شوید، خرید گوشی سرقتی است. پس این سوال پیش می‌آید که از کجا بفهمم گوشی دزدیه و چطور گوشی دزدی را تشخیص دهیم؟ در این مطلب سعی می‌کنیم روش‌هایی را به شما آموزش دهیم که به شما می‌گویند یک گوشی دزدی است یا خیر. آیا برنامه استعلام گوشی سرقتی وجود دارد؟

 

گوشی های اورجینال با گارانتی و کد رجیستری + آفرهای ویژه در سایت تکنولایف موجود است: قیمت گوشی

 

کد استعلام گوشی سرقتی

یکی از اولین‌ راه‌ها و یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که به واسطه آن می‌توانید متوجه شوید که گوشی مورد شما سرقتی است یا خیر، استعلام کد IMEI است. کدی که به آن کد استعلام گوشی سرقتی هم گفته می‌شود. برای به دست آوردن کد IMEI هر گوشی هوشمند موجود در بازاری باید کد *#06# را شماره گیری کنید. البته روش‌های دیگری هم برای پیدا کردن این کد وجود دارد، اما دقیق‌ترین و سریع‌ترین راه شماره گیری همین کد است. کد IMEI روی جعبه گوشی هم ثبت شده و در زمان خرید گوشی می‌توانید از روی جعبه هم این کد را چک کنید و ببینید آیا کد روی جعبه با کدی که گوشی به شما نشان می‌دهد یکسان است یا خیر. اگر کد روی جعبه با کد گوشی یکسان نبود، بعید نیست گوشی دزدی باشد.

وقتی که کد IMEI را به دست آوردید می‌توانید وارد سایت http://hamyab24.ir شوید. کد IMEI را وارد کنید تا متوجه شوید که آیا کد IMEI‌ جزو لیست سیاه قرار گرفته یا خیر.

کد استعلام گوشی سرقتی

وارد کردن IMEI گوشی در سایت همیاب

اگر کد IMEI در لیست سیاه قرار نداشت، به احتمال زیاد گوشی مورد نظر شما دزدی نیست. سرویس همیاب گوشی به اندازه زیادی می‌تواند خیال شما را راحت کند و مطمئن شوید که گوشی سرقتی نیست. همچنین از اپلیکیشن مخصوص این سرویس هم می‌توانید برای پیگیری همیاب ۲۴ استفاده کنید.

در کنار اینکه می‌توانید از سرویس پیگیری همیاب 24 استفاده کنید، سایت‌های دیگری مانند www.imeipro.info وجود دارند که به واسطه آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که آیا IMEI‌ گوشی وارد لیست سیاه شده است یا خیر. اگر صاحب اصلی گوشی کد IMEI را در لیست سیاه قرار داده باشد، در این سایت مشخص خواهد شد.

از کجا بفهمم گوشی دزدیه

بررسی IMEI گوشی در سایت imeipro

 

 

بازیابی عکس های مخفی شده را در مطلب زیر آموزش دادیم:
پیدا کردن تصاویر مخفی در گوشی های اندرویدی

 

استفاده از سامانه همتا

با مراجعه به سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir می‌توانید از اصالت گوشی‌ای که قصد خرید آن را دارید با خبر شوید. در سایت همتا وارد قسمت استعلام اصالت شوید و کد IMEI گوشی را وارد کنید. سپس سامانه به شما می‌گوید که گوشی رجیستر یا فعال شده است یا خیر. همچنین مشخص می‌شود که گوشی شما قاچاق وارد شده یا شاید تقلبی است.

چطور گوشی دزدی را تشخیص دهیم؟

تایید اصالت گوشی در سایت همتا

فروش رجیستری گوشی سرقتی

از آنجایی که برای انتقال مالکیت یک گوشی رجیستر شده نیاز به اطلاعات زیادی است، گوشی سرقت شده را نمی‌توان به فرد دیگری فروخت. مگر اینکه گوشی سرقت شده کاملا از هم جدا شود و از قطعات آن روی گوشی‌ها دیگر استفاده شود. یکی از دلایلی که باید گوشی مورد نظر خود را در سامانه همتا تایید کنید، همین موضوع است. در سایت همتا به شما گفته می‌شود که گوشی چند بار فعال شده و آیا قانونی وارد شده یا خیر.

 

بعد از افتادن گوشی در آب چطور آن را نجات دهیم؟
افتادن گوشی در آب

 

سوالات متداول:

چطوری کد IMEI گوشی را پیدا کنیم؟ با شماره گیری کرد *#06# می‌توانید کد IMEI‌ را به دست بیاورید. حتما کد گوشی را با کد روی جعبه چک کنید.

چطور متوجه شویم گوشی دزدی است؟ می‌توانید کد IMEI گوشی را در سایت‌های خارجی و سایت همیاب و حتی سایت همتا چک کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. عرفان مرتضوس

    من امروز تو خیابان پلیس بهم گیر داد و یه کد کوتاه که اولش با ۰۶ شروع میشد با گوشیم گرفت و یهو تموم زندگیم اومد رو گوشی. می خوام بدونم کسی این کد رو بلده؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d9%82%d8%aa%db%8c/
ads
ads