داغ ترین ها :
رفع ارور Cannot Reset Security Questions اپل ایدی

رفع ارور Cannot Reset Security Questions اپل ایدی

«ما اطلاعات کافی برای تنظیم مجدد سوالات امنیتی شما نداریم»؛ هنگام تنظیم مجدد (reset) حساب کاربری خود با این پیغام مواجه شده‌اید؟ می‌خواهید وارد حساب کاربری خود بشوید، اما پاسخ سوالات امنیتی را فراموش کرده‌اید؟ اغلب افراد در این موقعیت دچار اضطراب می‌شوند. شگفت‌زده خواهید شد، وقتی بفهمید ارور Cannot Reset Security Questions یکی از متداول‌ترین خطاهای نمایش‌داده‌شده برای کاربران گوشی اپل است. چنانچه این پیغام را مشاهده کردید، نگران نباشید. این مقاله قدم به قدم به شما آموزش می‌دهد که چگونه سوال و جواب‌های امنیتی اپل آیدی را ریست کنیم؟

 

چرا ارور Cannot Reset Security Questions اپل ایدی را دریافت می‌کنیم؟

اگر حین ورود به حساب کاربری‌تان در دستگاه‌های اپل با این پیغام مواجه شدید، به این معناست که جزئیات تعیین‌کننده‌ی هویت‌تان را به‌درستی وارد نکرده‌اید. در واقع این پیام نشانگر پروتکل‌های امنیتی اپل ا‌ست، که سعی دارد از حساب‌کاربری شما در مقابل احتمال سرقت اطلاعات محافظت کند.

 

مطالب مرتبط: ایمیل نجات اپل آیدی چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

سوالات امنیتی چه اهمیتی دارند؟

زمانی که برای ایجاد حساب کاربری Apple ID اقدام می‌کنید، از شما خواسته می‌شود به سوالات امنیتی پاسخ بدهید. حتما باید سوال و جواب‌های امنیتی اپل آیدی را به خاطر بسپارید. زمانی که رمز عبورتان را فراموشی کردید و یا مشکل دیگری برای گوشی‌ اپل شما به وجود آمد، به راحتی می‌توانید با پاسخ به همان سوالات قبلی به حساب کاربری خود وارد شوید.
پروسه‌ی امنیتی اپل برای کاربرانی که اطلاعات خود را فراموش کرده‌اند قدری دشوار است. اگر گذر‌واژه‌، Apple ID، سوالات امنیتی یا اطلاعات حساب کاربری‌تان (شماره تلفن یا ایمیل) را فراموش کردید؛ باید چند روش مختلف را امتحان کنید، تا دوباره بتوانید به حساب کاربری خود وارد شوید.

رفع مشکل سوالات امنیتی اپل ایدی

صفحه‌ی نمایش داده شده در iforgot.apple.com

 

پیشنهاد نویسنده: آموزش اشتراک گذاری موقعیت مکانی در اپل واچ و آیفون

 

چطور می‌توان سوالات امنیتی اپل را مجدد تنظیم کرد؟

اگر نمی‌توانید وارد حساب کاربری خوب بشوید، باید به سایت iforgot.apple.com مراجعه کنید. با وارد کردن Apple ID می‌توانید برای تنظیم مجدد سوالات امنیتی و یا گذرواژه اقدام کنید. در واقع برای تنظیم مجدد گذرواژه باید سوال و جواب‌های امنیتی خود را بدانید و برای تنظیم مجدد سوالات امنیتی باید از گذرواژه‌ی خود آگاه باید.

اگر رمز عبور خود را می‌دانید که همه چیز ساده است، وارد حساب کاربری‌تان می‌شوید. سه سوال امنیتی را انتخاب می‌کنید و به آنها پاسخ می‌دهید. اما اگر گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید همه چیز قدری مشکل می‌شود.

 

روش بازیابی سوالات امنیتی با گذرواژه

• به سایت iforgot.apple.com وارد شوید.
• Apple ID و گذرواژه را وارد کنید، تا به صفحه‌ی کاربری هدایت شوید.
• وارد بخش Sequrity شوید و سوالات امنیتی را انتخاب کنید.
• گزینه‌ی “Reset your security questions” را انتخاب کنید.
• انتخاب آدرس ایمیل پشیبان‌ را برای دریافت لینک.
• لینک ارسال شده به ایمیل پشیبان را دنبال کنید و روی گزینه‌ی Reset Now کلیک کنید.
• اپل آیدی را مجدد وارد نماید تا وارد حساب کاربری شوید.
• بعد از انتخاب سوالات امنیتی جدید، پاسخ‌های خود را وارد نمائید.
• در پایان گزینه‌ی بروزرسانی برای ذخیره (Update to save) را بزنید.

هنگام تایپ پاسخ سوالات امنیتی به املای کلمات، علائم نگارشی، حروف بزرگ و کوچک توجه کنید، زیرا در زمان بازشناسی باید پاسخ‌هایتان عینا تکرار شوند.

بازیابی سوالات امنیتی اپل‌آیدی

بازیابی سوالات امنیتی اپل‌آیدی

 

 

استفاده از سایر دستگاه‌های اپل برای بازیابی سوالات امنیتی

چنانچه علاوه بر آیفون از دستگاه دیگر اپل استفاده می‌کنید، به شرط اتصال هر دو دستگاه به یک Apple ID ، می‌توانید برای تنظیم مجدد گذرواژه‌تان اقدام کنید. البته این روش مستلزم امکان‌هایی‌ست که در زمان ساخت حساب کاربری خود ایجاد کرده‌اید. در این حالت ممکن است یک کد دسترسی به دستگاه اپل‌تان دریافت کنید که به شما امکان تنظیم مجدد گذر‌واژه‌تان را می‌دهد.

در این روش به بخش تنظیمات دستگاه خود بروید. گزینه‌ی Password & Security را انتخاب کنید، سپس می‌توانید گذرواژه‌تان را در دستگاه اپل بازشناسایی کنید.

 

بیشتر بدانید: آموزش نحوه فعالسازی فیس آیدی با ماسک

 

گذرواژه و سوالات امنیتی خود را فراموش کرده‌اید؟

برای حل مشکل ارور ” Cannot Reset Security Questions “، در صورتی که همزمان گذرواژه‌ و سوالات امنیتی خود را فراموشی کرده‌اید، باز هم نگران نباشد. راه‌کارهایی برای حل مشکل شما وجود دارد.

• استفاده از ایمیل پشتیبان
• تماس با پشتیبابی اپل

 

بازیابی رمز عبور و تنظیم مجدد سوالات امنیتی با استفاده از ایمیل پشتیبان

1- به آدرس https://iforgot.apple.com/password/verify/appleid وارد شوید.
2- در صفحه‌ی باز شده اپل ایدی‌تان را وارد کنید.
3- در مرحله‌ی بعد آدرس ایمیل پشتیبان را وارد کنید.
4- از پشتیبانی اپل ایمیلی حاوی لینکی برای بازیابی گذرواژه دریافت خواهید کرد.
5- روی لینک دریافتی کلیک کنید، و دستورات آن ‌را دنبال کنید.
6- در صفحات بازشده تنظیم مجدد گذرواژه را انتخاب کنید. و درپایان روی گزینه‌ی تائید کلیک کنید.

با طی مراحل بالا، می‌توانید به وسیله‌ی Apple ID و گذرواژه‌ی جدید، به حساب کاربری‌تان وارد شوید. و با ورود به صفحه‌ی Sequrity، سوالات امنیتی را نیز تنظیم مجدد کنید.

این روش زمانی قابل استفاده است که در زمان ساخت حساب کاربری در اپل، ایمیل پشتیبان معتبری وارد کرده باشید.
چنانچه اطلاعات ایمیل پشتیبان را فراموش کرده‌اید، باید به روش‌های مشابهی گذرواژه‌ی ایمیل‌تان را بازیابی کنید، تا بتوانید از طریق آن برای بازیابی اطلاعات اپل آیدی اقدام نمائید.

خرید مک بوک

احراز هویت دو عاملی / two-factor authentication

اگر در استفاده از سوالات امنیتی مشکل دارید، گزینه‌ی دیگری برای حفظ امنیت حساب کاربری اپل‌تان وجود دارد. two-factor authentication به این معناست که “کد ورود” به دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید ارسال می‌شود.

استفاد از این گزینه در تمام دستگاه‌های اپل که از IOS9 و بالاتر پشتیبانی می‌کنند، امکان‌پذیر است. حتی اگر آیفون یا آیپد قدیمی‌ای دارید که هنوز به حساب کاربری شما متصل است، تنها کافی است به اینترنت وای‌فای وصل شوید و مطابق دستورالعمل زیر پیش بروید:

• وارد بخش تنظیمات دستگاه خود شوید.
• بر روی نام خود که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود، ضربه بزنید.
• گزینه‌ی Password & Security را انتخاب کنید.
• روی گزینه‌ی Two Factor Authentication ضربه بزنید و آن‌را در حالت روشن قرار دهید.

با فعال کردن این گزینه برای ورود به حساب کاربری در سایر دستگاه‌های اپل‌، نیازی به پاسخ دادن به سوالات امنیتی نیست. البته باید توجه داشته باشید، ایمیل آدرس و شماره‌ی تلفن باید یکسان و به‌روز باشند. حتی اگر تاکنون شماره تلفن خود را تغییر ندادید، حتما در بخش تنظیمات اپل، آن ‌را به‌روزرسانی کنید؛ تا برای دریافت کد شناسایی با مشکلی مواجه نشوید.
اگر با استفاده از روش‌های بالا هنوز موفق به حل مشکل Cannot Reset Security Questions نشدید. با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

مدیریت Apple ID

صفحه‌ی مدیریت Apple ID در وبسایت اپل

 

حتما بخوانید: ساخت ایمیل موقت و کاربردهای آن

 

تماس با پشتیبانی اپل

اگر به صورت همزمان، گذرواژه و سوالات امنیتی خود را فراموش کردید، می‌توانید با پشتیبانی اپل تماس بگیرید تا حساب کاربری شما را در وضعیت بازیابی قرار دهند. استفاده از این روش بسیار طولانی‌ست. اپل نیاز دارد هویت شما را با هویت حساب کاربری تطبیق دهد. برای این‌کار ممکن است اطلاعات زیادی همچون شماره‌ی کارت‌های اعتباری، تاریخ خرید دستگاه و یا فعال سازی آن‌را از شما بپرسند.

ممکن است با استفاده از این روش هم موفق به بازیابی سوال و جواب‌های امنیتی خود نشوید. در این صورت تنها یک روش می‌ماند؛ ایجاد حساب کاربری جدید. با ایجاد اپل ایدی جدید، تمام اطلاعات و برنامه‌های Apple ID قبلی خود را از دست خواهید داد.

لپ تاپ گیمینگ بنر

سخن پایانی

در این مقاله به صورت مفصل نحوه‌ی حل ارور Cannot Reset Security Questions را به شما آموزش دادیم. همچنین آموزش دادیم چگونه سوال و جواب‌های امنیتی اپل آیدی را ریست کنید. در پایان توصیه می‌کنیم، زمانی که برای دستگاه خود اقدام به ساخت Apple ID می‌کنید، از اطلاعات ثبت‌شده به‌خوبی محافظت کنید. برخی کاربران اپل این اطلاعات را در داخل گوشی ذخیره می‌کنند. اما چنانچه با مشکلی مواجه شوند و نتوانند به اطلاعات گوشی خود دسترسی داشته باشند، عملا این کار بی‌فایده است.
شما می‌توانید از فضای iCloud، ایمیل و یا دفترچه یادداشتی مطمئن برای بک‌آپ گرفتن از اطلاعات خود استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. ahmadreza

    من جواب سوال امنیتی هام رو یادم نیست و نمیدونم ایمیل پشتیبان باید چه ایمیلی رو وارد کنم میشه راهنماییم کنید سه ساعته دارم ور میرم تو این سایت تو اون سایت اخرم نفهمیدم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ahmadreza

      سلام وقت بخیر یا باید جواب سوال های امنیتی رو بدونید یا ایمیل پشتیبانی در غیر اینصورت باید از برنامه ها برای شکستن قفل اپل آیدی کمک بگیرید که البته بدون مشکل نیستن و میتونن بخش هایی از گوشی رو با مشکل مواجه کنن
  2. آشوري

    سلام روز خوش
    اين ايراد را مي گيرد
    Cannot Reset Security Questions

    We don’t have sufficient information to reset your security questions.

    1. مهرداد شادکام

      پاسخ به آشوري

      من هم همین مشکل رو دارم. به نظر میرسه چون نمیتونیم تایید هویت دو عاملی رو فعال کنیم، این مشکل بوجود اومده. (عدم امکان ثبت شماره تلفن به دلیل تحریم)
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%b1-cannot-reset-security-questions-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%af%db%8c/
ads
ads