داغ ترین ها :
راه حل مشکل متصل نشدن گلکسی واچ به گوشی موبایل

راه حل مشکل متصل نشدن گلکسی واچ به گوشی موبایل

در صورتی که ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ (Samsung Galaxy Watch) خریداری کرده‌اید و قصد دارید آن را به گوشی اندروید یا آیفون متصل کنید، بهتر است بدانید انجام این کار ساده است. اگر هنگام متصل کردن ساعت سامسونگ خود به گوشی موبایل با مشکل مواجه شدید، بهتر است بدانید روش‌های گوناگونی برای رفع خطای احتمالی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم 13 روش حل مشکل متصل کردن گلکسی واچ به گوشی موبایل را آموزش دهیم.

در مقاله چگونه سامسونگ واچ را به گوشی وصل کنیم نحوه صحیح اتصال ساعت گلکسی را به گوشی توضیح داده ایم. بهتر است ابتدا این مقاله را بخوانید تا از اتصال صحیحی این دو دستگاه به هم مطمئن شوید.

نکته: این راهنما برای همه گلکسی واچ های جدید مانند گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ های قدیمی تر کاربرد دارد.

1- ساعت سامسونگ را مجددا راه‌اندازی کنید

کار برقراری اتصال را با راه‌اندازی مجدد گوشی و ساعت هوشمند سامسونگ آغاز کنید. برای راه‌اندازی مجدد ساعت هوشمند خود، کلیدهای هوم، پاور و برنامه‌ها را فشار داده و در همان حالت نگه دارید. در ادامه و از لیست گزینه‌ها روی Power Off ضربه بزنید. پس از خاموش شدن ساعت سامسونگ گلکسی واچ، کلید موردنظر را مجددا فشار داده و نگه دارید تا زمانی که مجددا صفحه نمایش روشن شود.

رفع مشکل متصل نشدن سامسونگ گلکسی واچ به گوشی موبایل - 1

 

قبل از خرید هر نوع اسمارت واچ مطلب زیر را بخوانید:

راهنمای خرید ساعت هوشمند

 

2- بلوتوث گلکسی واچ را فعال کنید

شما باید نسبت به روشن بودن بلوتوث گوشی و گلکسی واچ، اطمینان حاصل کنید. در صورتی که بلوتوث در یک دستگاه هم خاموش باشد، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد و امکان برقرار اتصال فراهم نخواهد بود. شما می‌توانید برای فعال‌سازی بلوتوث از روش زیر استفاده کنید:

  • در سیستم عامل اندروید وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش اتصالات (Connections، گزینه بلوتوث (Bluetooth) را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید با انتخاب گزینه موردنظر، بلوتوث را فعال‌سازی کنید. همچنین امکان فعال‌سازی بلوتوث از طریق تنظیمات سریع هم وجود دارد که برای استفاده از آن، باید انگشت خود را از بالای نمایشگر به سمت پایین کشیده و بعد از نمایش منو، نماد بلوتوث را انتخاب کنید.
  • در گوشی آیفون باید پس از ورود به تنظیمات، گزینه بلوتوث (Bluetooth) را انتخاب کرده و آن را فعال کنید. همچنین شما می‌توانید بلوتوث گوشی آیفون خود را از طریق مرکز کنترل (Control Center) هم فعال‌سازی کنید.
  • برای فعال‌سازی بلوتوث ساعت خود هم باید پس از ورود به تنظیمات و بخش اتصالات (Connections)، گزینه بلوتوث را انتخاب کرده و آن را فعال‌سازی کنید.

هنگامی که بلوتوث را در هر دو دستگاه فعال‌سازی کنید، گوشی موبایل خود را در نزدیکی گلکسی واچ قرار دهید تا ارتباط میان آن‌ها به خوبی و در سریع‌ترین زمان برقرار شود.

3- سطح باتری را مورد بررسی قرار دهید

در صورتی که با مشکل همگام‌سازی میان تلفن و ساعت سامسونگ مواجه هستید، امکان دارد به علت پایین بودن سطح شارژ گوشی موبایل یا ساعت باشد. همواره شرکت سامسونگ توصیه می‌کند شارژ باتری دستگاه‌های خود را بالاتر از 25 درصد حفظ کنید. در ادامه کار باید وضعیت گوشی خود را مورد بررسی قرار دهید که در حالت صرفه‌جویی شارژ باتری قرار نداشته باشد.

4- برنامه Galaxy Wearable App را بروزرسانی کنید

معمولا این مشکل به نسخه‌های قدیمی Galaxy Wearable مربوط است. برای بروزرسانی برنامه، باید وارد گوگل پلی یا اپ استور شوید تا بتوانید آن را به ترتیب برای اندروید و آیفون دانلود کنید. پس از ورود به فروشگاه‌های ذکرشده، باید برنامه Galaxy Wearable را جستجو کنید. در صورت وجود برنامه، گزینه بروزرسانی (Update) را انتخاب کرده و پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، ارتباط میان گوشی و ساعت را برقرار کنید.

Galaxy Wearable App برای سامسونگ

 

 

5- بروزرسانی گوشی

مشابه برنامه، باید گوشی و نرم افزار ساعت شما هم برای ارائه عملکرد صحیح با آخرین نسخه، بروزرسانی شوند. در ادامه شما را با روش نصب بروزرسانی سیستم عامل آشنا خواهیم کرد:

  • در سیستم عامل اندروید وارد تنظیمات شده و گزینه بروزرسانی نرم افزار (Software Update) را انتخاب کنید. پس از آن، گزینه دانلود (Download) را انتخاب کرده و نصب کنید. همچنین شما می‌توانید پس از ورود به تنظیمات و انتخاب گزینه about، نرم افزار دستگاه را با انتخاب گزینه Software Update، بروزرسانی کنید.
  • در گوشی آیفون باید وارد تنظیمات شوید و با انتخاب General، بتوانید بروزرسانی نرم افزاری (Software Update) را انتخاب کنید.
  • در سامسونگ گلکسی واچ هم بهتر است برنامه Galaxy Wearable را در گوشی هوشمند موردنظر باز کنید، سپس در برنامه به سمت پایین رفته و روی گزینه Watch Software Update ضربه بزنید تا امکان انتخاب دانلود (Download) و نصب فایل مربوطه فراهم شود.

6- زبان سیستم عامل گوشی موبایل را بررسی کنید

برخی کاربران گلکسی واچ پیشنهاد کرده‌اند هنگام نخستین برقراری اتصال، بهتر است زبان گوشی هوشمند روی انگلیسی تنظیم شده باشد. برای تغییر زبان گوشی در اندروید باید وارد تنظیمات شوید و از بخش مدیریت عمومی (General Management)، زبان (Language) را انتخاب کرده و در نهایت روی انگلیسی (English) ضربه بزنید. در گوشی آیفون هم برای تغییر زبان دستگاه باید وارد تنظیمات شوید و از بخش General، زبان و موقعیت مکانی (Language & Region) را انتخاب کرده و در نهایت روی زبان آیفون (iPhone Language) ضربه بزنید تا امکان انتخاب انگلیسی (English) فراهم شود.

خرید مک بوک

7- پاکسازی کش برنامه Galaxy Wearable در اندروید

در گوشی‌های اندروید می‌توانید حافظه کش Galaxy Wearable را پاکسازی کنید تا ارتباط میان ساعت و گوشی موبایل را رفع کنید. برای انجام این کار وارد تنظیمات شده و از بخش برنامه‌ها (Apps)، برنامه Galaxy Wearable را انتخاب کرده و روی گزینه ذخیره‌سازی (Storage) ضربه بزنید. در ادامه کار باید گزینه پاکسازی کش (Clear Cache) را انتخاب کرده و راه‌اندازی مجدد دستگاه را انجام دهید.

رفع مشکل متصل نشدن سامسونگ گلکسی واچ به گوشی موبایل - 2

 

بیشتر بخوانید:

بررسی اپل واچ سری 6

8- فراموشی (unpair) ساعت هوشمند سامسونگ

گاهی وقت‌ها فراموشی اتصال بلوتوث یا همان unpair کردن گوشی و ساعت می‌تواند موثر باشد. برای انجام این کار در اندروید باید وارد تنظیمات (Settings) شوید و پس از انتخاب اتصالات (Connections)، گزینه بلوتوث (Bluetooth) را انتخاب کنید. سپس روی نماد تنظیمات موجود در گلکسی واچ ضربه زده و گزینه Unpair را انتخاب کنید تا برقراری ارتباط با استفاده از برنامه Galaxy Wearable فراهم شود.

رفع مشکل اتصال ساعت هوشمند سامسونگ به گوشی

در گوشی آیفون باید وارد تنظیمات شوید و گزینه بلوتوث را انتخاب کنید. در ادامه روی نماد i موجود در کنار گلکسی واچ ضربه زده و گزینه Forget this Device را انتخاب کنید تا مشکل هر دو دستگاه رفع شود.

 

 

سوالات متداول

آیا امکان متصل کردن یک گلکسی واچ به دو گوشی هوشمند وجود دارد؟

شما می‌توانید یک ساعت گلکسی واچ را فقط به یک گوشی موبایل متصل کنید. در صورتی که می‌خواهید آن را به یک دستگاه دیگر متصل کنید، باید ارتباط گلکسی واچ را با دستگاه نخست قطع کنید. بد نیست بدانید که امکان استفاده از چنیدن ساعت با یک گوشی موبایل امکان‌پذیر است.

آیا امکان متصل کردن گلکسی واچ به وای فای بدون استفاده از گوشی موبایل وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید ساعت هوشمند خود را به وای فای متصل کنید.

لپ تاپ گیمینگ بنر
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

48 نظر

  1. Mohsen

    سلام خسته نباشی گلکسی gear3 دارم به ایفون ۱۴ وصل کردم روی صفحه اصلی فقط نوشته دکمه home رو بزنید برای راه اندازیو کارای دیگه ولی هیچ دکمه ای کار نمیکنه رو این صفحه مونده همینجوری فقط وقتی زنگ بخوره پیام بیاد نشون میده ولی کاری نمیشه کرد گیر کرده همچنان حتی ریست هم نمیشه کرد چون مونده رو این حالتی که میگه home رو بزنید

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%86-%d8%a8%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads