داغ ترین ها :
رفع مشکل اتصال گوشی سامسونگ به کامپیوتر با کابل

رفع مشکل اتصال گوشی سامسونگ به کامپیوتر با کابل

یکی از ساده‌ترین کارها برای نگه‌داری اطلاعات، انتقال آن‌ها به کامپیوتر یا لپ تاپ است. همچنین در بسیاری از مواقع به دلیل کمبود فضای گوشی مجبور می‌شویم تا فیلم‌ها و عکس‌های خود را به لپ تاپ منتقل کنیم. اما اگر گوشی سامسونگ به درستی به کامپیوتر متصل نشود باید چه کاری انجام دهیم؟ در ادامه این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که در صورت داشتن مشکل در اتصال گوشی سامسونگ به لپ تاپ چه مراحلی را پشت سر بگذارید.

 

برای اطلاع از موجودی به‌روز و قیمت کابل و رابط می‌توانید به آدرس www.technolife.ir مراجعه کنید.

 

چرا گوشی سامسونگ من به لپ تاپ متصل نمی‌شود؟

به دلایل متعددی نیاز خواهیم داشت که گوشی سامسونگ خود را به کامپیوتر متصل کنیم. اما در برخی از مواقع این فرایند با مشکل مواجه می‌شود و کامپیوتر گوشی ما را نمی‌شناسد. در این بخش دلایل متصل نشدن گوشی سامسونگ به لپ تاپ و همچنین راه کارهای موجود برای حل این مشکل را بیان می‌کنیم.رفع مشکل اتصال گوشی سامسونگ به کامپیوتر با کابل

  • اطمینان حاصل کنید که سیم رابط بین گوشی و کامپیوتر کاملا سالم است.
  • اطمینان حاصل کنید که گوشی قبل از اتصال به کامپیوتر باز است؛ چرا که اگر گوشی قفل باشد کامیپیوتر نمی‌تواند آن را تشخیص دهد.
  • اطمینان حاصل کنید که درگاه گوشی آسیب ندیده یا به واسطه گرد و غبار یا اشغال مسدود نشده باشد. در صورت مشاهده هر گونه آلودگی با یک سوزن و کمی پنبه آغشته به الکل و به آهستگی درگاه گوشی سامسونگ خود را تمیز کنید.
  • گوشی خود را به یک سیستم دیگر متصل کنید تا متوجه شوید که مشکل از سمت گوشی است یا کامپیوتر.
  • اگر مشکل از طرف لپ تاپ یا کامپیوتر شما باشد باید حتما درایورهای خود را بروزرسانی کنید. برای این کار برنامه‌های مرتبط را دانلود کرده و اجازه دهید تا درایورهای شما آپدیت شوند.
  • توجه داشته باشید که پس از اتصال حتما باید به گوشی اجازه اتصال بدهید و در ادامه گزینه‌ی File Transfer را انتخاب کنید.
  • پورت دیگری از USB های موجود روی لپ تاپ یا کامپیوتر را امتحان کنید.
  • درایور MTP USB لپ تاپ خود را بروزرسانی کنید. برای انجام این کار ابتدا گوشی سامسونگ مورد نظر خود را به لپ تاپ متصل کرده و سپس در بخش سرچ، پایین سمت چپ صفحه عبارت Device Manager را وارد کرده و روی آن کلیک کنید. روی عبارت Portable Devices کلیک کنید تا به صورت کامل باز شود و سپس روی نام دستگاه خود کلیک راست کرده و گزینه Update driver را بزنید.
  • اگر نرم‌افزاری مربوط به شرکت دیگر روی لپ تاپ خود دارید آن را حذف کرده و مجدد مشکل اتصال گوشی سامسونگ خود را امتحان کنید. گاهی اوقات به دلیل نصب برنامه شرکت دیگر گوشی‌های سامسونگ نمی‌توانند با موفقیت به لپ تاپ متصل شوند.
  • اگر مشکل اتصال گوشی شما از طریق راه‌کارهای این لیست حل نشد، هنوز هم یک راه حل باقی مانده است که بد نیست از آن هم استفاده کنید. برای انجام عیب‌یابی به تنظیمات لپ تاپ و سپس بخش Update & Security بروید و از منوی سمت چپ Troubleshooting را انتخاب کنید. در این بخش روی Additional troubleshooting کلیک کنید. در این صفحه بخش‌های مختلف سیستم شما نمایش داده شده است که شما باید روی گزینه Hardware and Devices و سپس Run the troubleshooter را انتخاب کنید تا عیب‌یابی آغاز شود. این فرایند ممکن است زمان‌بر باشد، پس منتظر تمام شدن عیب‌یابی بمانید. پس از پایان احتمال دارد که خود سیستم مشکل کامپیوتر شما را تشخیص داده و با استفاده از اینترنت مشکل آن را حل کند (مثلا با دانلود یک درایور).
  • گوشی خود را به آخرین نسخه موجود بروزرسانی کنید تا اگر مشکل یک باگ نرم‌افزاری است برطرف شود.
  • در برخی از مواقع مشکل متصل نشدن گوشی سامسونگ به دلیل نصب یک نرم‌افزار بهینه نشده اتفاق می‌افتد. این برنامه به دلیل ناسازگار بودن با گوشی شما باعث ایجاد مشکل می‌شود. اگر این مشکل جدیدا اتفاق افتاده حتما برنامه‌های تازه نصب شده‌ی خود را حذف کنید. از طرف دیگر گوشی را در حالت Safe mode قرار دهید و مشکل موجود را بار دیگر بررسی کنید. برای این کار دکمه‌ی پاور را نگه دارید تا منوی مرتبط باز شود و حالا دست خود را برای چند ثانیه روی لوگوی Power off قرار دهید تا گزینه‌ی Safe mode برای شما نمایش داده شود. حال بار دیگر روی این گزینه کلیک کنید تا گوشی در حالت Safe mode بوت شود. پس از روشن شدن گوشی در این حالت هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و شما به سادگی می‌توانید مشکل موجود را ریشه‌یابی کنید.
  • در نهایت می‌توانید به عنوان یک گزینه نهایی به فکر ریست فکتوری کردن گوشی باشید. برای انجام این کار به Settings و سپس بخش General management بروید و روی گزینه Reset کلیک کنید. حال Factory data reset را انتخاب کرده و مجدد Reset را بزنید. در مرحله آخر باید منتظر باشید تا این پروسه کامل شود. ممکن است کمی فرآیند، بسته به قدرت سخت‌افزاری گوشی طولانی شود.
  • به عنوان گزینه آخر می‌توانید به یک تعمیرکار معتبر مراجعه کرده و مشکل را توضیح دهید.

در ادامه به چند مشکل رایج دیگر در زمینه گوشی‌های سامسونگ می‌پردازیم.

 

بعد از بازگشت به تنظیمات کارخانه چطور گوشی را راه اندازی کنیم؟
راه اندازی گوشی سامسونگ

 

چرا گوشی سامسونگ روشن نمی‌شود؟

یکی از بدترین اتفاق‌های ممکن این است که به سراغ گوشی خود بروید و متوجه شوید که گوشی خاموش شده و روشن هم نمی‌شود. در این زمان بیش از آن که به فکر هزینه‌ی گوشی باشید به فکر اطلاعات مهمی هستید که در گلکسی خود داشته‌اید.

در این جا چند راه کار به شما ارائه می‌کنیم که قبل از مراجعه به تعمیرکار آن‌ها را امتحان کنید. در مورد بحث اطلاعات هم همواره نسخه پشتیبان از اطلاعات مختلف گوشی خود داشته باشید و یا آن‌ها را به طور مستقیم به کامپیوتر منتقل کنید.چرا گوشی سامسونگ روشن نمی‌شود؟

  • یکی از اصلی‌ترین دلایل روشن نشدن گوشی به اتمام رسیدن شارژ آن است. پس در اولین قدم گوشی را برای ۳۰ دقیقه در شارژ قرار دهید و بار دیگر برای روشن شدن آن تلاش کنید.
  • اگر روش اول کارساز نبود حتما ۳۰ دقیقه دیگر گلکسی خود را با یک آداپتور و شارژر دیگر به برق متصل کنید تا مطمئن شوید که مشکل از آداپتور و شارژ نیست.
  • سه دکمه‌ی ولوم بالا، ولوم پایین و پاور را به صورت هم‌زمان نگه دارید و ببینید که آیا گوشی روشن می‌شود یا خیر.
  • از آنجایی که ممکن است گوشی شما روشن شود ولی نمایشگر به دلیل خرابی نتواند روشن شدن آن را به شما اطلاع دهد حتما یک بار گوشی را به کامپیوتر متصل کنید تا ببینید که آیا کامپیوتر متصل شدن گوشی را تشخیص می‌دهد یا خیر.
  • شاید مشکل این باشد که گوشی شما به درستی شارژ نمی‌شود. برای این موضوع حتما توجه داشته باشید که درگاه شارژ با جسم خارجی پوشانده نشده باشد. با یک سوزن یا خلال دندان و کمی پنبه آغشته به الکل این درگاه را تمیز کنید (این کار را با احتیاط و به آرامی انجام دهید).
  • اگر هیچ یک از موارد بالا کارساز نشد باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید؛ چرا که به احتمال زیاد برند یا قسمت سخت افزاری دیگری آسیب دیده باشد.

 

راه حل زمان فراموش كردن رمز گوشي سامسونگ:
باز كردن قفل گوشي سامسونگ

 

مشکل کار نکردن صفحه نمایش گوشی سامسونگ را چگونه حل کنیم؟

در برخی از مواقع تاچ نمایشگر به خوبی عمل نمی‌کند و یا دیر به فرمان‌های لمسی پاسخ می‌دهد که این می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. در این بخش به دلیل احتمالی این اتفاق خواهیم پرداخت و چند راه کار ساده و کاربردی هم ارائه خواهیم کرد.مشکل کار نکردن صفحه نمایش گوشی سامسونگ را چگونه حل کنیم؟

  • گاهی جنس محافظ صفحه استفاده شده روی نمایشگر و یا ضخامت زیاد آن باعث می‌شود که فرمان‌های لمسی به خوبی به نمایشگر منتقل نشود. برای حل این مشکل اولا از گلس‌های باکیفیت‌تر استفاده کنید و دوما از طریق تنظیمات به بخش Display بروید و گزینه‌ی Touch sensitivity را روشن کنید. با این کار حساسیت نمایشگر به فرمان‌های لمسی افزایش می‌یابد و به احتمال زیاد مشکل شما حل می‌شود.
  • ممکن است این مشکل یک باگ نرم‌افزاری باشد و به عنوان یک راه حل ساده گوشی را ریسیت کنید. از آنجایی که تاچ عمل نمی‌کند باید این کار را از طریق نگه داشتن دکمه پاور یا نگه داشتن دکمه پاور به همراه کلید کاهش صدا و یا نگه داشتن سه دکمه پاور، ولوم بالا و ولوم پایین انجام دهید.
  • ممکن است مشکل موجود به خاطر ضربه‌ی وارده به نمایشگر باشد. قطعا اگر این اتفاق افتاده باشد خود شما بهتر از هر کس دیگری از آن آگاه هستید و این ضربه احتمال دارد که به تاچ نمایشگر آسیب زده باشد.
  • اگر بعد از انجام کارهای بالا مشکل نمایشگر حل شد برای اطمینان از این که همه‌ی بخش‌های تاچ اسکرین به خوبی عمل می‌کند، کد دستوری *#0*# را شماره گیری کرده و به بخش Touch بروید.

 

آموزش فعال سازی و غیر فعالسازی فست شارژ سامسونگ:
شارژ سریع گوشی سامسونگ

 

سوالات متداول

چرا گوشی سامسونگ من به لپ تاپ متصل نمی‌شود؟ به دلایل متعددی نیاز خواهیم داشت که گوشی سامسونگ خود را به کامپیوتر متصل کنیم. اما در برخی از مواقع این فرایند با مشکل مواجه می‌شود و کامپیوتر گوشی ما را نمی‌شناسد. در بالا دلایل متصل نشدن گوشی سامسونگ به لپ تاپ و همچنین راه کارهای موجود برای حل این مشکل را بیان کردیم.

چرا گوشی سامسونگ روشن نمی‌شود؟ یکی از بدترین اتفاق‌های ممکن این است که به سراغ گوشی خود بروید و متوجه شوید که گوشی خاموش شده و روشن هم نمی‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل روشن نشدن گوشی به اتمام رسیدن شارژ آن است. پس در اولین قدم گوشی را برای ۳۰ دقیقه در شارژ قرار دهید و بار دیگر برای روشن شدن آن تلاش کنید. اگر روش اول کارساز نبود حتما ۳۰ دقیقه دیگر گلکسی خود را با یک آداپتور و شارژر دیگر به برق متصل کنید تا مطمئن شوید که مشکل از آداپتور و شارژ نیست. سه دکمه‌ی ولوم بالا، ولوم پایین و پاور را به صورت همزمان نگه دارید و ببینید که آیا گوشی روشن می‌شود یا خیر.

مشکل کار نکردن صفحه نمایش گوشی سامسونگ را چگونه حل کنیم؟ در برخی از مواقع تاچ نمایشگر به خوبی عمل نمی‌کند و یا دیر به فرمان‌های لمسی پاسخ می‌دهد که این می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. گاهی جنس محافظ صفحه استفاده شده روی نمایشگر و یا ضخامت زیاد آن باعث می‌شود که فرمان‌های لمسی به خوبی به نمایشگر منتقل نشود. برای حل این مشکل اولا از گلس‌های باکیفیت‌تر استفاده کنید و دوما از طریق تنظیمات به بخش Display بروید و گزینه‌ی Touch sensitivity را روشن کنید. با این کار حساسیت نمایشگر به فرمان‌های لمسی افزایش می‌یابد و به احتمال زیاد مشکل شما حل می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. علی

    با سلام
    بنده وقتی یک فیلم رو انتقال میدم روی کامپیوترم مشکل داره و یا باز نمیکنه و فقط صدا میاید …
    گوشیم A51 هستش.

  2. حمید

    سلام وقتتون بخیر من گوشی به لب تاب وصل کردم گزینه که میخواهید وصل شوید اشتباهی نه زدم الان دیگه هرچی میخوام وصل بشم به لب تاپ وصل نمیشه راه حلش چیه ممنونم.

    1. سعیده

      پاسخ به حمید

      سلام من گوشیم رو با کابل به لپ تاپ وصل میکنم ولی بعد از تمام شدن کارم هیچ وقت آیکونی نمییاره که من ریجکت بزنم تا safe گوشی رو از لپ تاپ دیس کانکت کنم و کابل رو همینجوری از usb لپ تاپ میکشم. میخواستم بپرسم آیا کارم درسته یا باید از جایی ریجکت کنم ( مثل درآوردن فلش از لپ تاپ که ریجکت میکنیم بعد جداش میکنیم) ممنون میشم کمک کنید. و اینکار من باعث خرابی گوشی نمیشه؟ چون به نظر خودم اول باید ریجکت کنم بعد کابل گوشی رو از لپ تاپ جدا کنم ولی آیکونی وجود نداره.
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به سعیده

        سلام وقت بخیر مشکلی نداره
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حمید

      سلام وقت بخیر اتصال کلا برقرار نمیشه؟ یعنی آیکون گوشی هم اضافه نمیشه؟
      1. هانیه

        پاسخ به احسان نیک پی

        منم همین مشکلو دارم چه کنم؟
        1. مریم

          پاسخ به هانیه

          سلام.سیم شارژر گوشی به لب تاب وصل کردم،لب تابم خاموش شده،روشن نمیشه.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/
ads
ads